Gezondheid alle pijlers

Zieke mannen achter het behang

01-06-2025 21:38 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Man man man, wat is dat toch met zieke mannen? Alsof ze dood gaan. Hun verkoudheid is tien keer erger dan wanneer je zelf verkouden bent.
Aan de lopende band rochelen en die rochels te pas en te onpas uitspugen.
Kriebelhoest klinkt als kinkhoest.
Alles is ze teveel. Maar vervolgens wel chagrijnig op de bank gaan zitten. En maar zielig lopen doen. Nergens staat het hoofd naar.
Ga lekker vegeteren in bed en val mij niet lastig.

Nog meer mensen aan wie ik de kwast met behanglijm kan geven?
We’re all mad here
Ik herken mijn man hier totaal niet in. Als ik ziek ben, ben ik zielig. Hij klaagt en zeurt nooit.
In a field of roses, she is a wildflower
Ja ik herken deze heel erg! Mijn man is echt de leukste, liefste en gezelligste. Tot hij ziek is….

Chagrijnnnnniggg niet te doen. En dan urenlang op alles lopen vitten waardoor ik uiteindelijk ook niet meer supervrolijk ben (maar nog verre van chagrijnig) en dan roepen dat ik zo chagrijnig ben en hij helemaal niet.

En dat icm zweten puffen en klagen….en hij heeft het dan ook echt veel zwaarder dan ik wanneer ik ziek ben, dat is echt geen kwestie van doorzetten hoor. Ik als vrouw ben gewoon nooit zo ziek als hij is….

Echt grrrr waar is die rol behang.
Ohja en hij moet ook op de bank hè, want in bed liggen nee dat is niks. Maar dan wel weer chagrijnig dat ie niet kan slapen van alle omgevingsgeluiden.

En niet ziek is ie echt gewoon een 10. Hoe kan dat eigenlijk? Heeft iemand hier onderzoek naar verricht?
Ik herken het ook niet. Hij is juist degene die maar door blijft gaan, is zelden echt ziek
Terwijl ik een paar keer per jaar gevloerd ben. En dan hang ik ook op de bank, ik hou het niet uit in bed overdag.
huismuis
Ik weet dat mijn man heel veel pijn heeft maar ik heb hem nog nooit horen klagen echt nog nooit en hij staat voor iedereen klaar.
Nou nou nou, die arme mannen. Weten jullie niet dat de mannengriep erger is dan een bevalling? Beetje compassie kan geen kwaad hoor...

(Serieus nu, voor mij gelukkig niet herkenbaar. Zou daar heel slecht op gaan.)
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik vraag me af waarom dit soort seksistische topics blijkbaar acceptabel zijn. Verander 'zieke mannen' eens in 'bitcherige vrouwen'.

Heb je er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan?
Hélène_Amélie schreef:
01-06-2025 21:42
Ik herken mijn man hier totaal niet in. Als ik ziek ben, ben ik zielig. Hij klaagt en zeurt nooit.
Het is ook een vooroordeel.
Volgens mij las ik laatst zelfs dat er daadwerkelijk onderzoek naar gedaan is en dat mannen helemaal niet zeurderiger zijn dan vrouwen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Totaal niet herkenbaar. Mijn man is niet zielig als hij ziek is, hij verdwijnt gewoon naar de logeerkamer en blijft daar liggen tot hij weer enigszins kan functioneren. Niet miepen, niet vragen om dingen die onredelijk zijn, gewoon slapen en ziek zijn.
Ik vraag me af of zulk gedrag geen symptoom van een bepaald karakter is, maar dat zal aan mij liggen.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Nana_Mouskouri schreef:
01-06-2025 22:38
Totaal niet herkenbaar. Mijn man is niet zielig als hij ziek is, hij verdwijnt gewoon naar de logeerkamer en blijft daar liggen tot hij weer enigszins kan functioneren. Niet miepen, niet vragen om dingen die onredelijk zijn, gewoon slapen en ziek zijn.
Ik vraag me af of zulk gedrag geen symptoom van een bepaald karakter is, maar dat zal aan mij liggen.
Of mss dat dat gedrag op een bepaalde manier geïnterpreteerd wordt door vrouwen.

Hannah Arendt
Ik heb hier op het forum wel eens gelezen over een man die ook werd verdacht van de mannengriep maar uiteindelijk met gierende spoed werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Dus ik weet het allemaal zo net nog niet.

In ieder geval: de laatste keer dat mijn man wat had had ie echt wel reden om te miepen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
01-06-2025 22:41
Of mss dat dat gedrag op een bepaalde manier geïnterpreteerd wordt door vrouwen.

Mannen moeten niet zeuren maar werken?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
01-06-2025 22:42
Mannen moeten niet zeuren maar werken?
Bijvoorbeeld.

Of het is net zoiets als afgeven op je schoonmoeder. Het hoort nu eenmaal zo.

Of vrouwen zijn toch minder empathisch dan ze graag denken.

Opties, opties.

Hannah Arendt
Hier duurt de mannengriep gelukkig standaard maar 1 dag.

Als hij het weer eens krijgt - gemiddeld 1 à 2 keer per jaar - weet ik dat ik het 1 avond moet uitzweten en dat er morgen weer niets meer aan de hand is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Mijn man heeft geen mannengriep en is op zich niet van de aanstelleritis, maar op de een of andere gekke manier heeft hij wel écht altijd ook iets, net als ik ziek ben en dan heeft hij het natuurlijk net een beetje erger, zodat ik toch degene ben die gewoon voor de kinderen moet zorgen. Of dat ie net niet ziek genoeg is om overdag niet te kunnen werken, maar dan wel s avonds meteen in bed kruipt, terwijl ik dan de hele dag en avond de kinderen om me heen heb.
Hier heeft man een chronische aandoening waar hij soms best last van heeft maar dit vaak wegwimpeld en niet aan toe wil geven.

Een zaag in een vinger of scheur in de lip en het valt allemaal wel mee en er kan wel een pleister op.

Maar zodra hij geveld is door de 'mannengriep' moet de huisarts komen en hoeft hij nog net niet te worden afgevoerd door een ambulance.

Heul apart...
Ik herken het wel wat hoor. Mijn ex is sowieso een enorme zeikerd en mijn vriend kan er ook wel wat van.
Die geluiden ook steeds nadat hij een klein hoestbuitje heeft gehad... Maar goed, dat weet hij zelf ook.
Hij plaagt zichzelf vooral met mannengriep en "ik ga bijna dooood"s.

Eén van de laatste keren dat hij zich niet lekker voelde zweette hij zelfs achter zijn oogleden naar eigen zeggen. De huisarts waar ik toevallig moest zijn die week moest daar erg om lachen.
Zij herkende het fenomeen mannengriep trouwens ook.
.
Ik vond dit een interessant artikel: https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... s-op-griep

Hier geven ze aan dat het griepvirus vaak anders verloopt bij mannen en vrouwen, door onder andere verschil tussen hormonen.
Ziek zijn, oké. Maar ga in bed liggen en val de rest van het huis niet lastig. Dan kom ik graag drinken, soep en crackers brengen, paracetamol, een koud washandje, frisse lakens, weet ik veel, ik doe het allemaal graag. Maar niet voor iemand die ligt te kreunen en piepen.

Zal vast iets uit mijn opvoeding zijn, hoor. Maar je hoeft niet ziek te zijn zoals je als peuter ziek was om aandacht te krijgen.
Elsy schreef:
02-06-2025 00:52
Ik vond dit een interessant artikel: https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... s-op-griep

Hier geven ze aan dat het griepvirus vaak anders verloopt bij mannen en vrouwen, door onder andere verschil tussen hormonen.
Ja oké, maar moet dat steeds bevestigd worden door omgeving? Ga gewoon in bed liggen.

Maar ik ben absoluut niet empatisch op dit vlak, bij man of vrouw. Heb ook collega’s (vrouw) die ook het ook continu moeten uiten wanneer ze iets hebben. Ga dan gewoon naar huis als je hoofdpijn hebt. Ik kan niet heel de dag meeleven met dat soort dingen. Ben ook niet echt zorgzaam.

Maar ik woon alleen, dus ik zorg gewoon voor mezelf als ik ziek ben. Gaat prima.
Solomio schreef:
01-06-2025 22:32
Het is ook een vooroordeel.
Volgens mij las ik laatst zelfs dat er daadwerkelijk onderzoek naar gedaan is en dat mannen helemaal niet zeurderiger zijn dan vrouwen.
Ik ben gaan googlen en inderdaad, er is geen bewijs gevonden dat de mannengriep echt bestaat. Hopelijk verdwijnt dat vooroordeel een keer.
In a field of roses, she is a wildflower
Inelly schreef:
01-06-2025 22:27
Ik vraag me af waarom dit soort seksistische topics blijkbaar acceptabel zijn. Verander 'zieke mannen' eens in 'bitcherige vrouwen'.

Heb je er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan?
Precies dit.
Ik herken mijn partner ook niet in deze klassieke stereotype beschrijving. Ik hoor meestal pas na een tijd dat hij ergens last van heeft, of heeft gehad. Tenzij het niet te missen is zoals buikgriep.
Mijn lieve man wilde tijdens zijn ziek zijn pap. Prima, maar de pap was te dun, toen weer te dik en toen weer te koud enz enz.
Dat trok ik toen echt niet met drie kleine kinderen om me heen.
Pas wel mijn mannelijke collega die idd 4x niesde, en die meldde zich ziek en ging naar huis!!!!!!. Daar vond ik toen wel wat van….
pina schreef:
02-06-2025 01:01
Ziek zijn, oké. Maar ga in bed liggen en val de rest van het huis niet lastig. Dan kom ik graag drinken, soep en crackers brengen, paracetamol, een koud washandje, frisse lakens, weet ik veel, ik doe het allemaal graag. Maar niet voor iemand die ligt te kreunen en piepen.

Zal vast iets uit mijn opvoeding zijn, hoor. Maar je hoeft niet ziek te zijn zoals je als peuter ziek was om aandacht te krijgen.

Haha, ik voel dat ook zo.
Wie ziek is onder mijn dak, wil ik absoluut verzorgen en zelfs vertroetelen.
Maar ga niet om me heen lopen zuchten, kreunen of 100 keer herhalen waar het allemaal zeer doet en hoe belabberd je je voelt.
Of dagen op rij de bank bezet houden met je dekbedje en onzin tv kijken (en veel gekreun)
Persoonlijk lijdt ik vaak in stilte😁. Trek de slaapkamerdeur achter me dicht en niemand hoeft last van me te hebben. Ik ben inderdaad geen peuter meer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven