Grote waszakken beddengoed?

03-06-2025 07:06 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe wassen en drogen jullie beddengoed? En dan met name dekbedovertrekken? Ik vind het altijd zo irritant als de kussenslopen/hoeslakens ín de dekbedovertrekken verdwijnen. Vooral in de droger want dan wordt het niet echt lekker droog allemaal. Hoe doen jullie dat? Onderkant overtrekken dichtmaken? Zo ja, waarmee dan?

Of gebruikt iemand grote waszakken? Zo ja, welke maat gebruik je dan voor twee persoons dekbedovertrekken?

Dank jullie wel voor het meedenken bij dit wereldprobleem :hyper:
Dekbedhoezen bij elkaar en kleine dingen bij elkaar. Dan kruipt het niet zo in elkaar.
Dekbedhoezen gaan om die reden bij mij niet in de droger. Ik slinger ze over de deur van het washok.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
ldp schreef:
03-06-2025 07:08
Dekbedhoezen bij elkaar en kleine dingen bij elkaar. Dan kruipt het niet zo in elkaar.
Hmmm ga ik eens proberen. Bij jou kruipen ze niet in elkaar begrijp ik?
Ik koop tegenwoordig overtrekken met knoopjes zodat ze dicht kunnen.
Strelizia schreef:
03-06-2025 07:10
Dekbedhoezen gaan om die reden bij mij niet in de droger. Ik slinger ze over de deur van het washok.
Ook een goeie, ik heb alleen geen washok, ga ik vragen voor mijn verjaardag!
Ik hang overtrekken over het traphek. Dan hangt het uit om het trapgat en is zo droog. Hoeslakens gaan wel in de droger. Kussenslopen hang ik op het droogrekje. En anders inderdaad overtrekken met drukknoopjes of een rits onderin. Al heb ik nu ook van die dekbedden waar geen hoes omheen hoeft, dan heb je dit probleem ook niet meer :)
Ik hang de overtrekken ook in het trapgat te drogen. Soms tot ze helemaal droog zijn en soms tot ze grotendeels droog zijn en dan nog even in de droger (als ik die overtrek dezelfde dag weer schoon op het bed wil hebben).
De slopen drogen aan een rekje.
Ik heb grote zakken gekocht omdat het flanellen dekbedovertrek alles opat in de wasmachine en daardoor een groot stuk werd met als gevolg dat het gewicht in de trommel volledig uit balans was.
Merk is botc, gekocht via bol.com. Als je de precieze maat wilt weten dan zou ik dat moeten opzoeken.
Butterfly_fly schreef:
03-06-2025 07:26
Ik heb grote zakken gekocht omdat het flanellen dekbedovertrek alles opat in de wasmachine en daardoor een groot stuk werd met als gevolg dat het gewicht in de trommel volledig uit balans was.
Merk is botc, gekocht via bol.com. Als je de precieze maat wilt weten dan zou ik dat moeten opzoeken.
Graag de maat ja, dank je!
Irregular_Choice schreef:
03-06-2025 07:16
Ik hang overtrekken over het traphek. Dan hangt het uit om het trapgat en is zo droog. Hoeslakens gaan wel in de droger. Kussenslopen hang ik op het droogrekje. En anders inderdaad overtrekken met drukknoopjes of een rits onderin. Al heb ik nu ook van die dekbedden waar geen hoes omheen hoeft, dan heb je dit probleem ook niet meer :)
Een kwart van het huishouden heeft nu van die lazy dekbedden, die zijn idd fijn! Maar 3/4 wil er dus niet aan helaas pindakaas.
Palma1 schreef:
03-06-2025 07:13
Hmmm ga ik eens proberen. Bij jou kruipen ze niet in elkaar begrijp ik?
Die dekbedhoezen kruipen niet zo makkelijk in elkaar als dat washandjes, sokken, onderbroeken en handdoeken in een overtrek kruipen. En anders trek je ze makkelijk uit elkaar en zet je de droger nog een rondje aan. Veel minder getut dan met die kleine dingen die je uit alle hoeken en gaten moet zoeken.
Het lijkt mij dit jaar sinds eind februari al om het beddengoed wekelijks op de droogmolen en waslijn op het dakterras buiten te drogen.

En het gebeurt maar zelden dat een kussensloop wordt opgegeten door een dekbedhoes in de wasmachine.
Palma1 schreef:
03-06-2025 07:33
Een kwart van het huishouden heeft nu van die lazy dekbedden, die zijn idd fijn! Maar 3/4 wil er dus niet aan helaas pindakaas.
En de andere optie’s? Je kan een overtrek ook over het droogrek hangen, over alle 4 de hoeken zeg maar. Is hij ook zo droog.
Irregular_Choice schreef:
03-06-2025 08:13
En de andere optie’s? Je kan een overtrek ook over het droogrek hangen, over alle 4 de hoeken zeg maar. Is hij ook zo droog.
Heb geen droogrek en vind beddengoed uit de droger eigenlijk fijner want dan voelt het zachter aan, was die opdroogt aan de lijn/droogrek wordt altijd stug, tenminste dat vind ik. Sensorisch dingetje hier in het gezin :rolling:
Palma1 schreef:
03-06-2025 08:30
Heb geen droogrek en vind beddengoed uit de droger eigenlijk fijner want dan voelt het zachter aan, was die opdroogt aan de lijn/droogrek wordt altijd stug, tenminste dat vind ik. Sensorisch dingetje hier in het gezin :rolling:
Oké, geen tips dan want ik doe ze dus niet in de droger. Heb microfleece overtrekken en die zijn niet zo geschikt voor in de droger. En die zijn al heel zacht van zichzelf :)
Meelezer hier. Ik heb dit vaak in de wasmachine, mega irritant ja :P
Voor iedereen een groene tuin
Je zou ook zelf knopen en knoopsgaten kunnen maken in je dekbedhoezen of er een stukje klittenband op kunnen naaien. Is dat iets? Als je geen naaimachine hebt, zou je wellicht een koord of lange schoenveter in de zijnaad kunnen vastzetten met een paar steekjes. Dan draai je de hoes binnenstebuiten en knoop je de onderkant dicht met het koord. Of in plaats van koord kledingelastiek dat je vastzet in een lus?
Ik vind hier dingen van.
GroenTuintje schreef:
03-06-2025 08:43
Meelezer hier. Ik heb dit vaak in de wasmachine, mega irritant ja :P
Ik kreeg ooit de tip om dekbedovertrekken op te vouwen en dan elke keer een kwartslag draaien en dan weer vouwen. Ik weet niet of die tip ook lukt voor de droger want die heb ik niet.
In de wasmachine werkt dit bij mij erg goed.
Maar mensen gaan voorbij
Palma1 schreef:
03-06-2025 07:31
Graag de maat ja, dank je!
Deze heb ik gekocht: https://www.bol.com/nl/nl/p/botc-waszak ... oductTitle

Ik gebruik hem alleen in de wasmachine, dus ik weet niet of die in de droger mag.

De maat van 60 bij 90 cm is groot genoeg voor een tweepersoonsdekbedhoes.
Opgevouwen in de droger stoppen.
Gewoon _melon met login problemen
Joppie schreef:
03-06-2025 09:07
Ik kreeg ooit de tip om dekbedovertrekken op te vouwen en dan elke keer een kwartslag draaien en dan weer vouwen. Ik weet niet of die tip ook lukt voor de droger want die heb ik niet.
In de wasmachine werkt dit bij mij erg goed.
Haha ja dat werkt dus in de droger ook.
Gewoon _melon met login problemen
Palma1 schreef:
03-06-2025 07:06
Hoe doen jullie dat? Onderkant overtrekken dichtmaken? Zo ja, waarmee dan?

Ik heb overtrekken die met drukknoopjes dicht gaan aan de onderkant en die doe ik in de was en droger dus ook gewoon dicht.
TAFKAPML
De meeste van mijn overtrekken hebben knoopjes of een rits, dus die zijn al dicht. Maar anders heb ik er eigenlijk ook geen last van, in de wasmachine dan, ik heb geen droger.
Gewoon opvouwen en wassen. Ik weet niet eens of ik dan ook nog een kwartslag draai, ik denk het niet eigenlijk.
Op zooplus hebben ze in elk geval fijne grote waszakken te koop

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven