Grote waszakken beddengoed?

03-06-2025 07:06 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe wassen en drogen jullie beddengoed? En dan met name dekbedovertrekken? Ik vind het altijd zo irritant als de kussenslopen/hoeslakens ín de dekbedovertrekken verdwijnen. Vooral in de droger want dan wordt het niet echt lekker droog allemaal. Hoe doen jullie dat? Onderkant overtrekken dichtmaken? Zo ja, waarmee dan?

Of gebruikt iemand grote waszakken? Zo ja, welke maat gebruik je dan voor twee persoons dekbedovertrekken?

Dank jullie wel voor het meedenken bij dit wereldprobleem :hyper:
Je dekbed opgevouwen in de machine?? Wordt het dan wel schoon?? Het zal wel maar ik ben echt verbaasd dat dit werkt haha
SEM72 schreef:
03-06-2025 12:27
Je dekbed opgevouwen in de machine?? Wordt het dan wel schoon?? Het zal wel maar ik ben echt verbaasd dat dit werkt haha
Waarom zou het gevouwen niet schoon worden en gepropt wel?
Maar mensen gaan voorbij
Heb dan toch meer het idee dat het wat losser in de trommel zit en niet als een plakkaat. En ik heb een grote machine dus ik prop beddengoed sowieso niet.
Ik heb ook mijn vraagtekens bij t opvouwen, wassen werkt toch ook met wrijving?
En t middelste blijft dan toch stil?

Ik heb een dekbed met een rits en 1 met knoopjes, ideaal in de wasmachine.maar veel dekbedden en ook zonder, daar gaat idd regelmatig een kussensloop in zitten helaas.
Om te drogen hang ik t liever op, s zomers aan de waslijn. In de winter bij de trap.
Je vouwt het natuurlijk niet zo strak op als dat je het in de kast zou leggen. Gewoon losjes opvouwen. Werkt echt.
Gewoon _melon met login problemen
Ik heb het BOAXEL systeem van Ikea, dus ik hang alles op:
Afbeelding

De ene keer zit het in elkaar, de andere keer niet.
Pimpelmeesje87 schreef:
03-06-2025 13:41
Ik heb het BOAXEL systeem van Ikea, dus ik hang alles op:

Oh wat mooi! Ik zou willen dat ik hier ruimte voor had. Maar klein huis en schuin dak boven, dus dat past niet.

Onze hoezen kunnen ook dicht met knoopjes, ik wil nooit meer anders.
huismuis
_melon2 schreef:
03-06-2025 13:05
Je vouwt het natuurlijk niet zo strak op als dat je het in de kast zou leggen. Gewoon losjes opvouwen. Werkt echt.
Klopt, en het komt er ook niet gevouwen uit, dus het krijgt echt wel genoeg beweging.
Hier een uitgelubberd haar elastiek wat ik daarvoor gebruik. Ik maak daarbij de onderkant van het dekbedovertrek dicht zodat er niets in kan. Alleen de plek van het elastiek droogt wat minder goed, maar dat droogt vrij snel aan de lucht als je het bed gelijk opmaakt.

Moet wel zeggen dat dit wel een moderne droogtrommel probleem lijkt want met mijn oude (antieke) droogtrommel had ik dit dus nooit
Ik gebruik droogballen voor de droger, bij mij werken deze prima en droogtijd is korter.
Goeie tips, dank jullie wel! Ga eerst maar eens opbouwen, dan haarelastiekje en anders grote waszakken kopen.
Ik heb maar soms dat dingen knel in elkaar komen. En dan gaat het gewoon nog een keer de droger in of een nachtje over de deur.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven