Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1434 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Jeetjejee schreef:
03-06-2025 09:10
Leuk dat je nu ook iets kunt kopen bij Duitse verkopers, met bij alles wat ik tot nu toe gezien heb alleen ups als verzendoptie á €10,49 :( Ik sla de Duitse verkopers dus maar over!

Nou inderdaad. Alleen UPS thuisbezorgd voor 10,49. :| Daarbij wil ik niet eens thuisbezorgd, ik vind een afhaalpunt veel gemakkelijker.

En ik ben ook al meerdere keren tegengekomen dat Duitse verkopers het niet via "het systeem" willen doen. En alleen betaling via Paypal.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik ga niets kopen buiten Vinted om, veel te veel gedoe en risico. Wat me ook opvalt dat ik vaak bij Duitse verkopers geen mogelijkheid heb om een bod te doen of het te kopen, de ‘knoppen’ zijn er helemaal niet. Heel vreemd!

Helaas kun je niet filteren op het land waar de verkopers vandaan komen, dan zou ik Duitsland en Italië uitsluiten vanwege de hoge verzendkosten.
Ik ben wel een beetje klaar met Vinted. Je betaalt voor kopersbescherming, maar als een pakje niet aankomt, dan kun je fluiten naar je geld, zelfs als het vervoersbedrijf aangeeft dat het pakketje kwijt is. Dit komt nog steeds uit de “lege kluisjes saga”. Ik heb het wel laten storneren door mijn bank overigens…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Pakketje is niet opgehaald door de koper en dus retour naar mij. Nu is het bij een pakketpunt verweg gekomen. Heb vinted al bericht gestuurd. Wat gebeurt er als ik het niet ophaal? Koper mailde al kun je snel ophalen, ik wil mijn geld terug.
Ik zag net een Duitse verkoper met een koopmogelijkheid voor 3,29 euro met UPS pakketpunt.
Such fun!1
Mugske schreef:
05-06-2025 20:19
Pakketje is niet opgehaald door de koper en dus retour naar mij. Nu is het bij een pakketpunt verweg gekomen. Heb vinted al bericht gestuurd. Wat gebeurt er als ik het niet ophaal? Koper mailde al kun je snel ophalen, ik wil mijn geld terug.

Serieus, het is al raar dat je Vinted beschouwt als een webshop en iets niet ophaalt (omdat je van gedachten veranderd bent?), maar om dan de verkoper op te gaan jagen omdat je snel je geld terug wilt is wel lef hebben hoor. Jij hebt moeite gedaan om het netjes in te pakken en af te leveren bij het pakketpunt en het levert je niets op. Effe dimmen hoor.
MarindaH schreef:
05-06-2025 20:20
Ik zag net een Duitse verkoper met een koopmogelijkheid voor 3,29 euro met UPS pakketpunt.

Ja ik nu ook. Gelukkig niet meer alleen duur thuis bezorgen. :-]
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ravintola schreef:
05-06-2025 20:34
Serieus, het is al raar dat je Vinted beschouwt als een webshop en iets niet ophaalt (omdat je van gedachten veranderd bent?), maar om dan de verkoper op te gaan jagen omdat je snel je geld terug wilt is wel lef hebben hoor. Jij hebt moeite gedaan om het netjes in te pakken en af te leveren bij het pakketpunt en het levert je niets op. Effe dimmen hoor.
Dat vind ik ook hoor.
Ravintola schreef:
05-06-2025 20:34
Ik als nieuweling heb dus al twee keer gehad dat een pakketje retour ging naar mij. Ik was ook bang dat ik nu geen deal had en gelukkig heb ik het met beide kopers alsnog via betaalverzoek via vinted om kunnen regelen. Maar vervelend is het wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven