Een droge woestijn

13-12-2024 07:59 191 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrok best toen ik vorige week weer eens inlogde.
Het lijkt wel of er niet meer gesekst wordt.
De sekspraat, doorgeefvraag, zelfs het minnaarstopic en het parenclubtopic liggen als een vis op het droge naar adem te happen.
Het lijkt wel of er een klimaatverandering gaande is in seksland.

Dus, hoe zit dat?
Of is het met de kerst voor de deur te druk?
Ligt het aan de deprimerende winteravonden?
Of wordt er juist zoveel gesekst dat er geen tijd meer is om hier rond te hangen?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Sylvia50 schreef:
02-06-2025 18:33
Tevens hoor en lees ik vaak en wat ik zelf ook mee maak is dat je relatie er juist sterker van word.
Nee joh.
Bijna elk stel in onze omgeving met een open relatie (en dat zijn er veel!) hebben gedoe of ze zijn er weer mee opgehouden.
.
Gelukkig heb ik daar geen last van, maar eerlijk gezegd als ik dingen moet doen die me tegenstaan dan zal ik er ook wel mee stoppen.
Rooss4.0 schreef:
02-06-2025 21:08
Nee joh.
Bijna elk stel in onze omgeving met een open relatie (en dat zijn er veel!) hebben gedoe of ze zijn er weer mee opgehouden.

Toen wij nog wel eens een trio deden weet ik nog wel dat we ons daarna wel sterker verbonden voelden met elkaar en veel zin hadden om daarna ook nog samen seks te hebben. Die "herverbinding" waar je wel meer stellen over hoort.

Maar ik denk dat het inderdaad ook veel gedoe kan opleveren. Misschien is de mens van nature inderdaad niet monogaam, maar dat betekent niet dat we dan meer geschikt zijn daarvoor dan voor een monogame relatie.
Choco-fan schreef:
03-06-2025 09:51
Toen wij nog wel eens een trio deden weet ik nog wel dat we ons daarna wel sterker verbonden voelden met elkaar en veel zin hadden om daarna ook nog samen seks te hebben. Die "herverbinding" waar je wel meer stellen over hoort.

Maar ik denk dat het inderdaad ook veel gedoe kan opleveren. Misschien is de mens van nature inderdaad niet monogaam, maar dat betekent niet dat we dan meer geschikt zijn daarvoor dan voor een monogame relatie.
dat hebben wij ook na een date. Maar wij daten dan ook alleen samen. Dan is het ons avontuur waar soms een ander bij mag zijn. Een open relatie zien wij niet zitten, juist om die reden. Een doodenkele keer kan alles, nou ja, bijna alles, maar een echte open relatie is niets voor ons.
Ik vind samen daten echt niet te vergelijken met solo daten.
.
Ik zie een extra FWB erbij niet persé direct als een open relatie. Maar misschien heb ik een te nauw beeld van wat open relatie inhoudt hoor, ik heb me er niet heel erg in verdiept moet ik zeggen.
Ethische of consensuele non-monogamie komt in alle soorten en maten.

Voor mij is een vaste friends with benefits naast je huwelijk geen open relatie, maar je bent wel non-monogaam. Dat je één fwb hebt en getrouwd bent hoeft niet te zeggen dat je nog met anderen wil daten. Je ziet in de media vaak gesloten triads, maar dat is wel ethische-non-monogamie, want er zijn 2 partners (dit is vaak een polyamoreuze constructie). Er zijn vast ook mensen die het allebei doen. Ik las laatst ook een artikel over iemand (een schrijfster en influencer) die getrouwd is, polyamoreus is (dus nog een liefdespartner heeft), ook wel eens swingt met een ander stel en daarnaast af en toe ook wel eens een one night stand heeft. De basis is dan waarschijnlijk poly, maar de relatie is ook open.
Een heleboel seksuele maar ook romantische / relationele dynamieken dus. Lijkt me bar ingewikkeld, maar het past bij sommige mensen heel goed.
frouwke schreef:
03-06-2025 16:59
Ik zie een extra FWB erbij niet persé direct als een open relatie. Maar misschien heb ik een te nauw beeld van wat open relatie inhoudt hoor, ik heb me er niet heel erg in verdiept moet ik zeggen.
Neuken buiten de deur zonder man valt voor mij heel prima in een open relatie maar de terminologie kan inderdaad ingewikkeld zijn dus ik waag me daar maar niet teveel aan.
Het maakt ook niet uit, jouw man ziet het niet zitten dus is het (neem ik aan?) een nee. Het mag natuurlijk voor alle partijen leuk en veilig blijven.
.
Zeker een nee. We moeten er wel allebei ok mee zijn, ik zou nooit iets doordrukken waar mijn man zich niet prettig bij voelt.
frouwke schreef:
03-06-2025 16:59
Welke naam je er aan plakt vind ik niet zo belangrijk het een loopt vaak door in een andere naam. Belangrijker is welke afspraken je maakt en als je er samen aan begint moet je ook inspraak hebben en niet dat alles van een kant komt. Nu komt er iets naar voren waar je toen niet eens aan gedacht heb en dat moet natuurlijk wel bespreekbaar zijn.
Ik heb ook zeker niet het idee dat alles van 1 kant komt en dat dingen niet bespreekbaar zijn, maar dat betekent natuurlijk niet dat mijn man alles maar ok moet vinden. Ik heb zelf ook zat dingen die ik niet prettig vindt, waar hij dan ook rekening mee houdt.

Gelukkig blijft er genoeg leuks over dat we wél samen kunnen beleven en wie weet wat de toekomst nog gaat brengen :)
Ik ben al best lang getrouwd, tot voor kort monogaam. We hebben tegen elkaar gezegd (na lange gesprekken) dat we op dat gebied elkaar vrijheid gunnen. Wel met de voorwaarde van haar, dat ze er niets over wil weten, dus geen details. Ik snap de gedachte erachter, ze wil zich beschermen tegen jaloezie etc. Toch maakt het dat voor mij wel wat lastig. Als ik een afspraakje heb bijvoorbeeld terwijl ik normaal gesproken thuis zou zijn, moet ik dan gaan liegen waar ik ben? Of als ik wil checken of ze het nog steeds een goed idee vindt ..... ik ben het liefst gewoon een open boek.
Aetherium schreef:
06-06-2025 07:57
Ik ben al best lang getrouwd, tot voor kort monogaam. We hebben tegen elkaar gezegd (na lange gesprekken) dat we op dat gebied elkaar vrijheid gunnen. Wel met de voorwaarde van haar, dat ze er niets over wil weten, dus geen details. Ik snap de gedachte erachter, ze wil zich beschermen tegen jaloezie etc. Toch maakt het dat voor mij wel wat lastig. Als ik een afspraakje heb bijvoorbeeld terwijl ik normaal gesproken thuis zou zijn, moet ik dan gaan liegen waar ik ben? Of als ik wil checken of ze het nog steeds een goed idee vindt ..... ik ben het liefst gewoon een open boek.

DADT (Don't Ask Don't Tell) is op de lange termijn lastig vol te houden, zo heb ik begrepen.
Maar toch zijn er ook stellen die eerst deze afspraak hebben en langzaam toch evolueren naar een open relatie waarin er wel transparantie is. Dus misschien kunnen jullie gaandeweg bepalen of deze vorm van consensuele non-monogamie voor jullie werkt.
Aetherium schreef:
Blijven praten met elkaar. Jullie mening kan gaandeweg veranderen en jullie ideeën en fantasieën. Ervaringen kunnen tot nieuwe ideeën en inzichten leiden. Met jullie afspraken is het gesprek niet beëindigd maar eigenlijk pas begonnen....
Aetherium schreef:
Hebben jullie daar afspraken over gemaakt? Je kunt een standaard zin afspreken, dan weet zij dat ze niet door moet vragen maar goed, dan ga je wel een beetje je "don't tell" voorbij. En zij moet dus eigenlijk niks meer vragen maar dat maakt de communicatie wel een beetje lastig. Het lijkt mij een onwerkbare situatie eigenlijk.
.
Je kunt zeggen dat je een date hebt; en er niet zult zijn op een bepaalde avond/middag, en je rond een bepaald tijdstip weer thuis verwacht te zijn.
En verder geen details (met wie, waar, wat er precies allemaal gebeurd is, etc.) met haar delen.
En als je thuis komt, alleen kort mededelen dat het een leuke avond was, en je er nu weer voor haar bent.
Maar of je dan allebei het hier bij kunt laten?
Lijkt me ook heel erg moeilijk hoor.
Denk toch dat er meer vragen dan gaan komen van haar kant, en zo niet, dat er dan toch een ongemakkelijke sfeer zal gaan ontstaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven