Entertainment alle pijlers

Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4

14-01-2025 23:06 2943 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

:popcorn: Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.

aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.

Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.

(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
Al meerdere jonge hondjes gezien maar zoals deze toen in dat filmpje deed nog nooit mee gemaakt. En ik dacht dat meerdere daar hier toen wat van vonden.
Arnica25 schreef:
06-06-2025 13:30
Hoe kom je daarbij? Dit gedrag is heel normaal om stress en (nieuwe) indrukken te verwerken. Wellicht is het hondje wat overprikkeld en gebaat bij meer rust en structuur maar het is in elk geval normaal honds gedrag.
Nou dan komt het helemaal goed 🤭
Gek ook dat hij al 16 weken is. Meestal krijg je een pup met 8 weken.
Arnica25 schreef:
Hoe kom je daarbij? Dit gedrag is heel normaal om stress en (nieuwe) indrukken te verwerken. Wellicht is het hondje wat overprikkeld en gebaat bij meer rust en structuur maar het is in elk geval normaal honds gedrag.
Heb je het desbetreffende filmpje gezien?
Lente19251003- schreef:
06-06-2025 14:11
Gek ook dat hij al 16 weken is. Meestal krijg je een pup met 8 weken.
Officeel mogen pups uit Nederland pas naar het buitenland met 12 weken. Alleen denk ik niet dat de nagelkerkjes zich aan die regel zouden houden.

Maar pas met 16 weken een pup in huis kan problemen geven.

Mijn moeder had ook met 16 weken een labradorpup in huis genomen, beestje kwam van een hele goede fokker, stamboom alles maar is al pup toch mishandeld. Was de eerste jaren heel bang voor mijn vader en bezems, erg schrikachtig en snel bang. Nu is het wel grotendeels goed gekomen en is het een superlieve hond. Maar zou zelf nooit een pup van 16 weken in huis halen.
#doeslief
Jenn-1806 schreef:
06-06-2025 14:43
Heb je het desbetreffende filmpje gezien?
Nee. Ik ging af op de beschrijving van het gedrag en daar vind ik niks abnormaals aan behalve dat het naar overprikkeling neigt.
Arnica25 schreef:
06-06-2025 16:25
Nee. Ik ging af op de beschrijving van het gedrag en daar vind ik niks abnormaals aan behalve dat het naar overprikkeling neigt.
Sofie deelde laatst een filmpje van de pup toen die nog bij de fokker zat. Het beestje leek compleet de weg kwijt te zijn. Hysterisch rondjes rennen met een verwilderde blik. Nu ben ik echt geen honden expert hoor maar het zag er echt niet oké uit.
Arnica25 schreef:
Het arme beestje is vandaag al van hot naar her gesleept. Jan en Sofie zijn vanavond niet thuis en gaan maandag tot vrijdag naar Spanje. Dus dat rust en regelmaat gaat em niet worden vrees ik.
yellowpino schreef:
06-06-2025 20:33
Het arme beestje is vandaag al van hot naar her gesleept. Jan en Sofie zijn vanavond niet thuis en gaan maandag tot vrijdag naar Spanje. Dus dat rust en regelmaat gaat em niet worden vrees ik.
Dat is wel weer sneu zeg en hoe/waarom wil je dat zelf ook. Dan is even fijn thuis mrt de nieuwe huisgenoot en de kinderen om je heen, en alle luxe rondom je huis, niet heel veel meer waard? Dat begrijp ik oprecht niet.

Heb het filmpje van het hondje niet gezien.
Janneke en Johan gaan naar Amerika. Kijken naar het bedrijf van hun werk. Zeg maar gewoon naar de pillenfabrikant. Nu schrijft Janneke niet zo duidelijk maar als ik het zo lees gaat Jantine dan ook niet meer naar school?
Dat dacht ik ook al te lezen. En hun werk? Is het ook Johan s werk nu?
yellowpino schreef:
06-06-2025 21:58
Nu schrijft Janneke niet zo duidelijk maar als ik het zo lees gaat Jantine dan ook niet meer naar school?
Dat dacht ik ook. Jantine padelles en de andere kinderen naar school. Maar misschien had ze studiedag ofzo?
Wintertime16 schreef:
06-06-2025 23:01
Dat dacht ik ook. Jantine padelles en de andere kinderen naar school. Maar misschien had ze studiedag ofzo?
Volgensmij gaat jantine niet meer naar school nu ze ook 16 is.
Maar daar wordt niets over gezegd.
#doeslief
Loesiepoesie2 schreef:
06-06-2025 23:39
Volgensmij gaat jantine niet meer naar school nu ze ook 16 is.
Maar daar wordt niets over gezegd.
Precies dit. Het wordt niet expliciet genoemd maar uit het verhaaltje van Janneke kun je het wel op maken dat ze niet meer naar school gaat. Nummer 3 met als toekomst poetsen en soppen en kinderen baren. Hoe triest. En ons werk... dacht ik ook al: zit Johan nu ook al in de pillenkliek? Met zijn lunch met 8 eieren nou niet echt een goed voorbeeld denk ik. Blijf me verbazen hoe de degelijke, gezellige en vrome Urkers zijn veranderd in een stel gladde praatjes verkopende, zakkenvullende mensen die het met de waarheid niet zo nauw nemen.
Ze vertelt nu wel van tevoren dat ze naar Amerika gaan en wie er op de kinderen past ipv dat vage gedoe de vorige keer dus er is vooruitgang. Maar sinds wanneer is het ook Johans werk inderdaad?
De Jelies :pukey:
Ik zie ze al in Amerika bij de immigrations staan op het vliegveld. Daar hoef je echt niet de lolbroek uit te gaan hangen zoals Johan doet, die kunnen dat echt niet waarderen. Neem aan dat ze samen met anderen reizen want 3 keer overstappen ook nog. Als je op Schiphol bij de gate er achter komt dat je je koffer had moeten inchecken vraag ik me af of ze dit alleen wel gaan redden zo'n reis.
Die lieve vrienden die een week komen oppassen hebben hun eigen familie over. Moet je voorstellen: ga je naar je familie in Spanje gaan zij vervolgens op de kinderen van de Jelies passen. Ik vind dat heel vreemd.

Ik ben benieuwd of de Jelies iets gaan snappen van de uitleg over de producten in de VS. Hun Engels is nou niet om over naar huis te schrijven. Maar ze zijn er gelukkig weer een weekje samen tussenuit. Ze beginnen steeds meer op de bakkers te lijken. Samen uit eten, dagjes en weekeinden met vrienden weg, vakanties zonder de kinderen. Wie had dat een paar jaar geleden gedacht :-o

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven