Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Liv8 schreef:
07-06-2025 11:47
O ja ik moest ook even slikken vanmorgen toen ik 31 en 30 zag staan. Het is ook meteen weer zo'n grote overgang. En het is pas juni, de zomer duurt nog zo lang 😔
Vind het nu al zo lang duren..
Ik merk ook dat ik van dit soort dagen niet echt kan genieten, je weet dat het nog eraan komt zeg maar en een regenachtige dag in juni voelt toch anders als ergens eind september/oktober als je op een gegeven moment weet dat het gewoon niet meer warmer gaat worden.
Lisa1986 schreef:
07-06-2025 11:55
Vannacht onder mijn koele dekbed geslapen (NapCool heet het). Beviel goed, hij voelt inderdaad koel aan. Maar nu nog afwachten wat het doet voor tropische nachten. Die er dus helaas alweer bijna aankomen.... dertig graden overdag, zo overdreven ook weer meteen.
Is dat zo'n blauwe deken ?
Zag die op bol.com staan en overweeg die aan te schaffen.
yesss schreef:
07-06-2025 17:36
Vind het nu al zo lang duren..
Ik merk ook dat ik van dit soort dagen niet echt kan genieten, je weet dat het nog eraan komt zeg maar en een regenachtige dag in juni voelt toch anders als ergens eind september/oktober als je op een gegeven moment weet dat het gewoon niet meer warmer gaat worden.
Ja, dit. Komt ook doordat het al heel lang droog en zonnig is geweest.

Zit zelf totaal niet lekker in mijn vel, waardoor ik alles sowieso wat somber in zie en meer last van angstgevoelens heb. Deze vooruitzichten helpen daar niet bij. Plus de wetenschap dat de bbq's, vuurkorven etc in de buurt weer aangaan en achterburen waarschijnlijk weer een feestje met keiharde 'muziek' gaan houden :cry:
Geen idee of mijn gedachte klopt, maar zouden mensen die gek zijn op warmte en veel licht extraverter zijn dan degenen die houden van frisse lucht en kortere dagen?

Ik ben zelf ambivert en het lijkt erop dat ik dat ook qua weer ben ;-D M.a.w. ik kan best genieten van de zon zolang ik de schaduw maar in kan, het niet warmer wordt dan 23 graden, koele nachten en uiterlijk 20 uur donker.
Verder geen wensen :$
Ik ben introvert en hou van de donkere, regenachtige dagen.
Pluviofiel
Sterrenstof74 schreef:
07-06-2025 19:24
Ja, dit. Komt ook doordat het al heel lang droog en zonnig is geweest.

Zit zelf totaal niet lekker in mijn vel, waardoor ik alles sowieso wat somber in zie en meer last van angstgevoelens heb. Deze vooruitzichten helpen daar niet bij. Plus de wetenschap dat de bbq's, vuurkorven etc in de buurt weer aangaan en achterburen waarschijnlijk weer een feestje met keiharde 'muziek' gaan houden :cry:
Herkenbaar. Zoals ik eerder al schreef in dit draadje. Bij mij zit veel zomerirritatie gewoon in omgevingslawaai.
Huis (appartement) wordt warm, kan niet makkelijk iets open zetten want dan hoor ik herrie van buren, of Sisha walm van buren waait naar binnen. Warme kant is de huiskamer. De koele kant is slaapkamer. Maar dat is aan een doorgaande weg. Dus word ik weer gek van de straatherrie. Lees: voorbijrazende auto's en sinds een kleine drie maanden hangjeugd voor de deur. Voel me dus in de warme maanden zo'n beetje opgesloten in huis. Als we op camping zijn heb ik dat gevoel veel minder en snap ik waarom mensen kunnen genieten van dit weer. Maar zomer in de stad vind ik de horror. Niet echt op tijd naar bed kunnen want lang licht en meer reuring op straat. Volgende week gelukkig weer weekje weg naar camping. Dus dan zie ik stukken minder op tegen de warmte. Caravan koelt lekker af in de avond.
Wil ook echt weg uit de stad. Als in: verhuizen. Gewoon omdat ik de herrie en hitte zo haat in de zomer.
Sterrenstof74 schreef:
07-06-2025 20:23
Geen idee of mijn gedachte klopt, maar zouden mensen die gek zijn op warmte en veel licht extraverter zijn dan degenen die houden van frisse lucht en kortere dagen?
Dat denk ik wel. Heb die stelling er hier aantal jaren terug ook al eens ingegooid. Ik hou gewoon van rust. Dat is het denk ik. En in de zomer is er minder rust en meer herrie.
muts87 schreef:
07-06-2025 18:15
Hij is paars. Maar zelfde idee denk ik.
Sterrenstof74 schreef:
07-06-2025 20:23

Ik ben zelf ambivert en het lijkt erop dat ik dat ook qua weer ben ;-D M.a.w. ik kan best genieten van de zon zolang ik de schaduw maar in kan, het niet warmer wordt dan 23 graden, koele nachten en uiterlijk 20 uur donker.
Verder geen wensen :$
Haha, herkenbaar hoor. Ik ben ook introvert en hou van donker en kou.

En ik ben een pluviofiel;

Een pluviofiel is iemand die van regen en regenachtige dagen houdt. Het is een persoon die geniet van de zintuiglijke ervaringen van regen, zoals het geluid en het gevoel. Pluviofielen kunnen ook gefascineerd zijn door de visuele aspecten van regen, zoals de manier waarop het op oppervlakken valt. 

In het kort, een pluviofiel is een liefhebber van regen. 
...
Nachttemperaturen van 19 graden op komst. Pure hel voor mij....
muts87 schreef:
07-06-2025 18:15
Ik heb deze net besteld.

https://shop.action.com/nl-nl/p/8720578 ... ants_nl-nl
...
35 graden zaterdag o_o :cry:
Djessy schreef:
08-06-2025 00:14
Haha, herkenbaar hoor. Ik ben ook introvert en hou van donker en kou.

En ik ben een pluviofiel;

Een pluviofiel is iemand die van regen en regenachtige dagen houdt. Het is een persoon die geniet van de zintuiglijke ervaringen van regen, zoals het geluid en het gevoel. Pluviofielen kunnen ook gefascineerd zijn door de visuele aspecten van regen, zoals de manier waarop het op oppervlakken valt. 

In het kort, een pluviofiel is een liefhebber van regen. 
Verrek, dan ben ik een pluviofiel! Nooit geweten dat er een naam is voor mijn "afwijking". :-D
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
Sterrenstof74 schreef:
08-06-2025 12:57
35 graden zaterdag o_o :cry:
Ik probeerde nog een beetje optimistisch te blijven. Dat het misschien wel meevalt en het maar 2 dagen is.
Maar de voorspellingen slaan dat optimisme wel een beetje weg inmiddels.

Ik heb hier gewoon een hittegolf op de voorspelling staan. En dan ook nog eentje zonder einde. Vreselijk

*misschien valt het mee*
*er kan nog een hoop veranderen*

Nu.nl zegt dat het gauw weer beter wordt na deze hete dagen. Nou ja ok, zij zeggen dat het gauw weer mis gaat.
liv8 wijzigde dit bericht op 08-06-2025 13:07
10.94% gewijzigd
Djessy schreef:
08-06-2025 08:16
Ik heb deze net besteld.

https://shop.action.com/nl-nl/p/8720578 ... ants_nl-nl
Koel in de zomer, warm in de winter. Als dit doet wat het belooft is het een ideale aankoop.
13th_Star schreef:
08-06-2025 13:03
Verrek, dan ben ik een pluviofiel! Nooit geweten dat er een naam is voor mijn "afwijking". :-D
Ik ben er ook achtergekomen...praatgroepje beginnen? :lol:
Pluviofiel
Ik ga weer meeschrijven, net als een paar jaar geleden.

Ik hou van mijn nieuwe land, de stad waar ik nu woon. Wenen. De klimaatverandering slaat hier genadeloos hard toe. Vorig jaar was het maandenlang boven de dertig graden, met regelmatig uitschieters naar de veertig. Tot overmaat van ramp veel wateroverlast in de lente en herfst, inclusief overstromingen.

Vroeger, zo'n dertig jaar geleden, heb ik hier ook gewoond. De zomers waren goed uit te houden met temperaturen rond de 25. En de winters, wow... sneeuw van december tot maart, en geen lullig laagje, een halve meter was heel gewoon. Dit jaar heeft het twee of drie keer gesneeuwd.

Vanaf mei is het al een paar keer bloedheet geweest. Vandaag heb ik geluk, want het stortregent en het is maar 17 graden. Even een adempauze.

Hoe ik het volhou, die hete zomers? Ik ben veel thuis, ik heb een appartement op het noorden met muren van zestig centimeter dik. Het wordt binnen nooit warmer dan twintig graden, godzijdank.
Kidneybean schreef:
08-06-2025 13:08
Ik ben er ook achtergekomen...praatgroepje beginnen? :lol:
Jaaaa! Een zelfhulpgroep voor regenliefhebbers :) .
Lisa1986 schreef:
08-06-2025 13:05
Koel in de zomer, warm in de winter. Als dit doet wat het belooft is het een ideale aankoop.
Die heb ik, en het scheelt echt met een gewoon dekbed.
Ik kwam hier even om te zeggen: wat een topper vandaag hè! Het is hier in het oosten heerlijk regenachtig en fikse wind. Genieten van binnen zitten met de beesten en straks lekker naar de bioscoop. Gisteravond zelfs een Chouffe gehad, kwam al helemaal in herfstvibes.
13th_Star schreef:
08-06-2025 13:11
Oke, ik ben om! Ik ga ook zo'n dekbed bestellen ☺️
13th_Star schreef:
08-06-2025 13:09

Ik hou van mijn nieuwe land, de stad waar ik nu woon. Wenen. De klimaatverandering slaat hier genadeloos hard toe. Vorig jaar was het maandenlang boven de dertig graden, met regelmatig uitschieters naar de veertig. Tot overmaat van ramp veel wateroverlast in de lente en herfst, inclusief overstromingen.

Vroeger, zo'n dertig jaar geleden, heb ik hier ook gewoond. De zomers waren goed uit te houden met temperaturen rond de 25. En de winters, wow... sneeuw van december tot maart, en geen lullig laagje, een halve meter was heel gewoon. Dit jaar heeft het twee of drie keer gesneeuwd.

Vanaf mei is het al een paar keer bloedheet geweest. Vandaag heb ik geluk, want het stortregent en het is maar 17 graden. Even een adempauze.

Hoe ik het volhou, die hete zomers? Ik ben veel thuis, ik heb een appartement op het noorden met muren van zestig centimeter dik. Het wordt binnen nooit warmer dan twintig graden, godzijdank.
Wat heerlijk zo'n koel huis. Dan zou ik het ook beter trekken. Hier is het vooral boven al snel 28-30 graden.
Liv8 schreef:
08-06-2025 13:04
Ik probeerde nog een beetje optimistisch te blijven. Dat het misschien wel meevalt en het maar 2 dagen is.
Maar de voorspellingen slaan dat optimisme wel een beetje weg inmiddels.

Ik heb hier gewoon een hittegolf op de voorspelling staan. En dan ook nog eentje zonder einde. Vreselijk

*misschien valt het mee*
*er kan nog een hoop veranderen*

Nu.nl zegt dat het gauw weer beter wordt na deze hete dagen. Nou ja ok, zij zeggen dat het gauw weer mis gaat.
Buienradar zegt iets anders dan Nu.nl (weerplaza) helaas. Hoop dat Buienradar het verkeerd heeft, maar ik ga maar uit van een hittegolf....
13th_Star schreef:
08-06-2025 13:09

Echt prachtig, wonen in Wenen! Heel jammer van de klimaatverandering :"-(
Hopelijk blijft het daar ook behapbaar deze zomer.
Pluviofiel
13th_Star schreef:
08-06-2025 13:11
Oh fijn om te lezen! Ik had een beetje m'n bedenkingen maar wilde het wel proberen. Ben heel benieuwd!
...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven