Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 1159 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dat topic over vakantie met kleuters is ook echt tenenkrommend.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
08-06-2025 09:03
Ah, idd niet helemaal hetzelfde.
Mss is dit nieuwe topic een vervolg. Ondanks het iets andere aantal m².
Als dat zo is is het topic geen lang leven beschoren, want die TO van dat ouwe topic had een perma.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2025 09:19
Als dat zo is is het topic geen lang leven beschoren, want die TO van dat ouwe topic had een perma.
Het zou me inderdaad niets verbazen als ik kijk naar de schrijfstijl. Beide TO's komen (ook) wat ... kwetsbaar op me over. Los van prikkelgevoeligheid.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Solomio schreef:
08-06-2025 09:10
Dat topic over vakantie met kleuters is ook echt tenenkrommend.
Daar hadden we t een paar pagina’s geleden ook al over, dat ze vroeger bij haar thuis een nanny meenamen op vakantie om de kids bezig te houden.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
08-06-2025 13:30
Daar hadden we t een paar pagina’s geleden ook al over, dat ze vroeger bij haar thuis een nanny meenamen op vakantie om de kids bezig te houden.

Zou het waar zijn?
Misschien ben je dan als moeder echt ‘het gewone leven’ met kleuters niet gewend.
Ik probeer me deze moeder voor te stellen als een buurvrouw op de camping, maar ik kan me er geen voorstelling van maken.
08-06-2025 13:30
Ja, las ik, maar ik had het topic even weggeklikt, en ging vanochtend weer even kijken.

Net als in haar andere topic spreekt ze zichzelf voortdurend tegen. Als ik in een empathische bui ben denk ik dat ze enorm worstelt met wat ze aankan en wat ze vindt dat ze aan zou moeten kunnen.
In een minder empathische bui vind ik haar een trol.

Hannah Arendt
Mijn bloedjes komen de uitstorting van de heilige geest vieren.
Met pizza.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
08-06-2025 15:36
Met pizza.
Die snappen het!
Everything you see I owe to spaghetti!
Goed geregeld, de 'met pizza'.

Mijnes zit luxe te zijn op een Caribisch eiland.
Derde keer alleen op vakantie, geen verplichtingen en rekening houden met reisgenoten en dat bevalt 'm wel. Blijf het wel stoer vinden. Is daar wel een bekende tegen gekomen. Klein wereldje toch.
There is always something happening, and it's usually right now
Solomio schreef:
08-06-2025 15:36
Met pizza.
Goed idee van je bloedjes! 🍕 😋

Die van ons, ik dacht dat we nog wel ff tijd hadden voor een bbq, is de avonddienst ingegaan om 2 uur vanmiddag.

Toen maar snel wat satestokjes (haha ja met iets eraan) in de koekenpan gedaan en een bak met sla gefabriceerd.
Pieremachochel
Ik ben met moeders en zus gezellig even wezen lunchen... nou ja zij hadden het gezellig ik had een opvlieger die 2 uur aan bleef houden. Jeetje, leek wel of ik voorgecremeerd werd.

Maar goed, quality time daar gaat het om!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
08-06-2025 16:09
Ik ben met moeders en zus gezellig even wezen lunchen... nou ja zij hadden het gezellig ik had een opvlieger die 2 uur aan bleef houden. Jeetje, leek wel of ik voorgecremeerd werd.

:HA:
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
08-06-2025 13:58
Ja, las ik, maar ik had het topic even weggeklikt, en ging vanochtend weer even kijken.

Net als in haar andere topic spreekt ze zichzelf voortdurend tegen. Als ik in een empathische bui ben denk ik dat ze enorm worstelt met wat ze aankan en wat ze vindt dat ze aan zou moeten kunnen.
In een minder empathische bui vind ik haar een trol.
Volgens mij schrijft ze hier al lang, altijd topics met vergelijkbare toon, strekking en verloop. Denk aan geklaag over het gebrek aan warme schoollunches, en dat ze nu zelf eten moet koken en boterhammen moet smeren…
Hier schijnt het na zessen droog te worden, dus dan ga ik de roparunners nog even aanmoedigen die langs mijn bescheiden onderkomen komen lopen/fietsen. Ze zijn al een tijdje bezig maar mijn empathisch vermogen reikt niet zo ver dat ik vrijwillig in de regen ga staan te klappen.
(Herman Finkers)
MrsM schreef:

Sorry hoor, hoe ruk ook, maar ik moest hardop lachen.

2 Uur lang is echt vreselijk!
Pieremachochel
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2025 16:14
Hier schijnt het na zessen droog te worden, dus dan ga ik de roparunners nog even aanmoedigen die langs mijn bescheiden onderkomen komen lopen/fietsen. Ze zijn al een tijdje bezig maar mijn empathisch vermogen reikt niet zo ver dat ik vrijwillig in de regen ga staan te klappen.

Leuk! Nee met dit weer ga ik ook niet bij een doorkomst staan. 3 jaar geleden kwamen ze snachts in ons dorp gelopen, had het plaatselijke café een heel evenement van gemaakt. (Ook omdat er een team uit het dorp meeloopt.)

Het was overdag toen 30 graden, en in de nacht nog een prima temperatuur. Hartstikke druk langs de route. Was echt heel erg leuk!
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
08-06-2025 16:25
Sorry hoor, hoe ruk ook, maar ik moest hardop lachen.

2 Uur lang is echt vreselijk!

Haha. Ja ik zat ik een shirtje zonder mouwen nog te zweten als een otter, en moeder en zus hadden het bijna koud.

Wat een doffe ellende is dit zeg. :cry:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
08-06-2025 16:28
Haha. Ja ik zat ik een shirtje zonder mouwen nog te zweten als een otter, en moeder en zus hadden het bijna koud.

Wat een doffe ellende is dit zeg. :cry:
Ben je idd mooi klaar mee.
En je bedrijf moet ook doorgaan hè?!
Pieremachochel
Ik heb werkelijk nooit een opvlieger gehad. En zo te horen aan mensen die ze wel hebben heb ik er vrij weinig aan gemist.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2025 16:43
Ik heb werkelijk nooit een opvlieger gehad. En zo te horen aan mensen die ze wel hebben heb ik er vrij weinig aan gemist.
Yup, die zijn gewoon ruk, alleen2 uur, gelukkig nog nooit meegemaakt. Hooguit een minuut, wel keer of 10 per dag.
MrsM schreef:

Haha! Ik dacht ook altijd dat zoiets een paar minuten duurt, maar sinds vorige week had ik gewoon continu handen en voeten die wel leken te fikken. Toeval of niet, sinds ik de eerste pleister oestrogeen heb geplakt is het weg.
Grobbekuiken_ schreef:
08-06-2025 15:46
Goed geregeld, de 'met pizza'.

Mijnes zit luxe te zijn op een Caribisch eiland.
Derde keer alleen op vakantie, geen verplichtingen en rekening houden met reisgenoten en dat bevalt 'm wel. Blijf het wel stoer vinden. Is daar wel een bekende tegen gekomen. Klein wereldje toch.

ja dat ís ook stoer, in je eentje reizen.
Ik ben dus Heel Erg Trots op mezelf. Ik heb zelf de (door mij gesloopte) dompelpomp van mijn kraantje in de caravan vervangen.
Ik ben helemaal niet zo handig en hou ook niet van klussen, maar als ik dan iets voor elkaar krijg wat ik nooit eerder hebt gedaan voelt dat zo lekker.
Frizz schreef:
08-06-2025 16:54
Ik ben dus Heel Erg Trots op mezelf. Ik heb zelf de (door mij gesloopte) dompelpomp van mijn kraantje in de caravan vervangen.
Ik ben helemaal niet zo handig en hou ook niet van klussen, maar als ik dan iets voor elkaar krijg wat ik nooit eerder hebt gedaan voelt dat zo lekker.
:-D goed bezig.

Ik heb laatst iets kleins uitgezaagd (figuurzaag ), was ik ook enorm trots op :)
Voor iedereen een groene tuin
MrsM schreef:

:HA:

Laatst in mijn eentje naar de sauna geweest eerste keer en ik kies net een badkleding dag uit :clown: gelukkig was lingerie ook goed :lol:
Voor iedereen een groene tuin

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven