Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 20

01-07-2020 19:20 2091 berichten
Een nieuw 20e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 19 seks/parenclub-swingen-thuis-date-vrage ... ges/435601
anoniem_64cfe1fa128db wijzigde dit bericht op 01-07-2020 19:46
Reden: correctie
5.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de inzichten van de andere kant; zeker verhelderend. Het is voor ons nog allemaal nieuw en we hadden gewoon echt graag even na afloop nog nagepraat/nagenoten. Nu voelt het als een film die nog niet afgelopen is. Maargoed, weer een ervaring rijker en volgende keer staat er dus een hele avond op het programma, met alle tijd.
Is de fun aan te raden voor een vrouw die alleen gaat?
Ik wil graag een keer er heen gewoon om te kijken , ervaren en wie weet wat er kan gebeuren.
Maar heel eerlijk durf ik niet alleen te gaan.
Hebben er hier mensen ervaring met alleen gaan? En dan vooral de dames.
Ik ben altijd alleen gegaan en het was erg gezellig, heb er ook mijn FWB ontmoet.
Mijn man bracht me en haalde me ook op, heb er nooit iets vervelends meegemaakt.
120rainbows schreef:
25-05-2025 16:30
Maar heel eerlijk durf ik niet alleen te gaan.
Maakt ons advies dan nog uit?

Algemeen advies is dat je prima naar elke parenclub kunt gaan in je eentje, al zou ik zelf kiezen voor een club waar single mannen toegestaan zijn.
Maar als je niet durft houdt alles op denk ik.
.
Wij hebben een aantal thuisdate's gehad en zijn ook naar een erotische sauna geweest. Nu staat een bezoek aan een club op de wensenlijst. In de sauna vertelde iemand over de zondagmiddag bij Fata Morgana maar die wordt blijkbaar niet meer georganiseerd.

Onze vraag is: welke dag/avond is het meest geschikt voor een stel dat niet op zoek is naar partnerruil maar wel softswap wil.
Vrijdagavond: Fata Morgana of Fun4Two;
Of
Zaterdagavond: Fata Morgana of Fun4Two;
Of
Zondagmiddag/-avond: Fun4Two.

Wij horen graag jullie advies.
Nescio schreef:
02-06-2025 12:42
Onze vraag is: welke dag/avond is het meest geschikt voor een stel dat niet op zoek is naar partnerruil maar wel softswap wil.
Vrijdagavond: Fata Morgana of Fun4Two;
Of
Zaterdagavond: Fata Morgana of Fun4Two;
Of
Zondagmiddag/-avond: Fun4Two.

Wij horen graag jullie advies.
PB gestuurd
Mijn moeder was vanavond bij ons komen eten en het gesprek kwam op een toy party waar ik vorige week was geweest en opeens zegt ze: "zo'n toy party kan nog wel, maar mensen die naar zo'n club gaan, dat vind ik echt vies" o_o

Ik wist mezelf even geen houding te geven en wist ook niet echt wat ik moest zeggen. Heb utieindelijk maar gezegd dat ik vind dat iedereen dat zelf moet weten en dat ik mensen er niet om veroordeel. Maar voel mezelf nu wel heel erg veroordeeld door mijn moeder eigenlijk.

Hebben jullie wel eens zoiets gehad?
Ach frouwke je moeder is van een generatie en ze gaat je echt niet vertellen wat zij heeft uitgespookt.
Toen ik jong was moest ik vaak in het weekend logeren bij een tante en mijn zusje bij een ander tante, toen stond ik er niet bij stil maar later besefte ik wel dat er meer speelde.
Denk jij dat je later jou kinderen gaat vertellen dat je naar clubs bent geweest?
Ik voel me nooit veroordeeld. Ik moet vanbinnen lachen en denk alleen maar: “je moest eens weten wat ik allemaal uitvreet.” 😂
Gisteren op een gewoon festival wéér een SDC-stel ontmoet. Super leuke knappe mensen. Ik heb er echt een neus voor geloof ik. 😂
Is een van jullie wel eens op een feest van Big Little Secrets geweest?

Ik zat nl te kijken naar het programma / podcast van Heleen van Royen en die had Eveline Stallaart te gast. Die gaf aan dat ze nog wel een keer naar een feest van BLS zou willen, maar ze zat een beetje met haar bekendheid.

Nu ben ik niet bekend, maar ik werd wel nieuwsgierig naar het soort feest. Het is dus geen swingersparty maar wel gericht op non-monogamie en intimiteit.
Alleen wat me tegen de borst stootte was dat je pas naar dit feest kunt als je bent goedgekeurd door hun ballotage commissie. Nou kan je daar van alles van vinden natuurlijk en als je het er niet mee eens bent dan is het gewoon niet het soort feest voor jou, maar ik had ook wel zoiets van: hoezo, vrijheid, blijheid, happy people? Je sluit gewoon mensen volledig uit door alleen al de dresscode (mannen in pak en vrouwen in lingerie). Dat voelt voor mij ook helemaal niet gelijkwaardig (waarom moet ik juist schaars gekleed en moet mijn man geheel bedekt?)

Maar goed, vooral benieuwd of jullie ervaring hebben met dit feest en zo ja welke?
Choco-fan schreef:
08-06-2025 15:17
Je sluit gewoon mensen volledig uit door alleen al de dresscode (mannen in pak en vrouwen in lingerie). Dat voelt voor mij ook helemaal niet gelijkwaardig (waarom moet ik juist schaars gekleed en moet mijn man geheel bedekt?)
Dit maakt dat ik niet naar zo’n feest ga. Als ik daar in lingerie moet gaan staan zonder dat de mannen dat hoeven, ben ik niet de gast maar dan ben ik het product. Niets mis met een beetje objectivicatie, maar wel als iemand anders daar zijn zakken mee vult.
frouwke schreef:
05-06-2025 19:35

Hebben jullie wel eens zoiets gehad?
Niet echt. Maar dat komt doordat ik compleet open ben over mijn "spannende" leven. Mijn ouders weten dat ik een open relatie heb gehad, mijn vriend eerst mijn minnaar was en dat ik hem op second love heb ontmoet, ze weten van ons bdsm begin en over clubbezoek. Mijn moeder zegt hooguit "niks voor mij".

Zou ze het vies vinden dan voel ik mij niet afgewezen of beoordeeld, ze zegt immers niet dat ze mij vies vindt maar ze vindt het bezoeken van een club vies. Komt ook doordat ze geen idee heeft waar ze het over heeft.
.
Choco-fan schreef:
08-06-2025 15:17
Je sluit gewoon mensen volledig uit door alleen al de dresscode (mannen in pak en vrouwen in lingerie). Dat voelt voor mij ook helemaal niet gelijkwaardig (waarom moet ik juist schaars gekleed en moet mijn man geheel bedekt?)
Ik denk dat dikgedrukte nou juist nét de bedoeling is!

Ik heb er geen ervaring mee en het trekt me ook niet 123 op één uitzondering na. Als het allemaal goede bekenden van me zouden zijn zou ik het overwegen.
.
Voor mij zou dat ook niks zijn, als ik in lingerie moet en de mannen in pak. Ik zou dat heel erg vreemd vinden. Snap het doel ervan ook niet echt en het voelt inderdaad erg ongelijkwaardig.

En goedgekeurd worden vind ik ook niet prettig, dat roept bij mij ook de nodige weerstand op
Rooss4.0 schreef:
08-06-2025 15:36
Ik denk dat dikgedrukte nou juist nét de bedoeling is!

Ik heb er geen ervaring mee en het trekt me ook niet 123 op één uitzondering na. Als het allemaal goede bekenden van me zouden zijn zou ik het overwegen.

Nou ja het is natuurlijk ook heel gender bevestigend en niet heel inclusief. Wat als iemand non-binair is? Om toegang te krijgen moet je kennelijk een mv-stel zijn of single vrouw (wie bepaald hoe een single vrouw eruit ziet?). Ik las zo gauw niets over vv-stellen, maar single mannen worden niet toegelaten (wat niet zo heel ongebruikelijk is bij seksfeesten en clubs geloof ik).
Maar misschien is dat nou net wat de organisatie beoogt. Een heel chique exclusief feest in de stijl van Eyes Wide Shut of zo wat niet inclusief is. Met mooie mensen (hun eigen plaatje). Een bepaald format. Het voorkomt ook vast toeristen en voyeurs of mensen met verkeerde bedoelingen.

Er zijn vast andere leuke feesten, maar dit trok mij dan wel weer omdat het geen swingersclub/feest is, maar wel erotisch uitgaan. Misschien een opstapje naar het "echte werk" (met mijn man of samen met mijn vriendin).
Alleen zo'n keuring zit mij niet lekker. Voelt een beetje jaren 80!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven