Amandelstenen
zondag 8 juni 2025 om 18:16
Help, amandelstenen! Eens in de zoveel tijd heb ik er last van. Meestal komen ze vanzelf wel vrij snel los, maar dit keer niet. Ik kan hem ook niet zien zitten, maar voel hem wel. Heb al geprobeerd te gorgelen met zout water en met een spuitje de boel schoon te spoelen, maar zonder resultaat. Ik begin het inmiddels aardig zat te worden. Vooral de vieze smaak is vervelend, voor mezelf maar (ik vrees) nog meer voor mijn omgeving. Heeft iemand tips hoe ik die (verborgen) amandelsteen eindelijk weg kan krijgen? Of heeft iemand ervaringen met zo'n tonsil cupping glass?
zondag 8 juni 2025 om 18:27
Ik heb ze vaker wel dan niet helaas. Ik haal ze weg door met een opengevouwen bobby pin te lepelen achter de amandelen. Kan ze dan iets opzij duwen en daar is dan een hele krater vol witte, vieze, meurende stukjes. Elke avond even een rondje en zo hou ik het aardig in toom. Bijlichten doe ik met het lampje van m’n telefoon.
Een iets medisch verantwoordelijkere manier heb ik niet, maar dit werkt voor mij prima.
Een iets medisch verantwoordelijkere manier heb ik niet, maar dit werkt voor mij prima.
almdudler wijzigde dit bericht op 08-06-2025 18:34
1.20% gewijzigd
zondag 8 juni 2025 om 18:33
Dat herken ik wel. Als ik een keertje zonder stinkende amandelstenen zit voel ik me geen half mens.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 8 juni 2025 om 20:37
Interessante methode, die kende ik nog niet. Maar je gaat achter je amandel zeg je? Als in aan de kant van je keel?Almdudler schreef: ↑08-06-2025 18:27Ik heb ze vaker wel dan niet helaas. Ik haal ze weg door met een opengevouwen bobby pin te lepelen achter de amandelen. Kan ze dan iets opzij duwen en daar is dan een hele krater vol witte, vieze, meurende stukjes. Elke avond even een rondje en zo hou ik het aardig in toom. Bijlichten doe ik met het lampje van m’n telefoon.
zondag 8 juni 2025 om 20:39
zondag 8 juni 2025 om 21:33
Via de mondzorgzaak gekocht. Ik had er in het verleden eentje van glas die ik fijn vond werken. Maar die viel stuk. Nu eentje van plastic. Die vind ik persoonlijk dus minder fijn, maar doet zijn werk ookStrawberrylime schreef: ↑08-06-2025 20:39Goed om te weten. Welk cuppingglas gebruik jij? Zag dat er best wat verschillende zijn met ook verschillen in prijs![]()

zondag 8 juni 2025 om 21:35
Tja, echt uitleggen kan ik t niet. Maar ik duw met die bobby pin (wel een wat langer schuifje gebruiken) wat vlees aan de zijkant van m’n keel aan de kant en daar zit dan een gat achter waar een heleboel steentjes zitten. En met de opstaande kant van het schuifje kan ik die dan richting keelgat schuiven en met een beetje geroggel (Strawberrylime schreef: ↑08-06-2025 20:37Interessante methode, die kende ik nog niet. Maar je gaat achter je amandel zeg je? Als in aan de kant van je keel?

Het is wel enigszins satisfying werk ofzo.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in