Hondje en twee dagen op locatie/kantoor werken

08-06-2025 20:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar mensen die een (in dit geval klein, dus misschien praktischer) hondje hebben, en toch af en toe een dag naar kantoor moeten.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe regelen jullie dit op de kantoordagen? Ik ben op zoek naar tips en advies.

Ik ben elke week drie hele dagen vrij en ik werk daarnaast twee (wisselende) dagen thuis. Dus ik zoek advies voor die twee overige dagen per week. Ik pas zelf af en toe op honden hier in de buurt, en ik weet dat ik op deze hondenbaasjes terug kan vallen, maar hoe werkt zoiets in de praktijk?
Ik snap dat het niet de meest ideale situatie is, maar dit hondje klikt met mij en ik wil haar een mooi en lief leven geven.
In de praktijk lijkt het mij vooral dat je de dagen dat je niet werkt ofwel de hond 's ochtends bij iemand afzet en 's avonds weer oppikt.

Ofwel dat er iemand 1 à 2 keer per dag aan huis langskomt om te wandelen en / of het beestje een half uur tot een uur aandacht te geven.

Ik zou ook kijken hoe het beestje nu leeft.
Kan het beestje een paar uur alleen zijn? Of heeft het nu de hele tijd soortgenootjes rond zich?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Is mee naar kantoor een optie? Mijn hond gaat elke dag mee naar kantoor.
Anders hondenuitlaatdienst?
Bij mij op kantoor nemen ook twee collega’s hun hond af en toe mee. Dat gaat prima. Erg gezellig.
Als je een oppas hebt, is dat toch prima? Of anders een uitlaatservice. Die zijn wel duur maar voor twee keer per week ook wel op te brengen, of anders een buur die tegen betaling je hond uit wil laten.
Hondenuitlaat of dagopvang.
Hondenoppas of uitlaatservice is dan het meest praktisch. Of je moet een mega tuin en een goed buitenverblijf hebben, waar. Die vrij in en uit kan.
Het hangt ook een beetje van de hond af. Zo te lezen heb je de hond nog niet? Wat is de leeftijd, wat is het gewend qua alleen blijven, omgang met andere honden, etc?
MIJn LG heeft een klein doch nogal intensief hondje, en zij gaat rond tienen even naar hus om het beestje uit te laten. De gemiste uren haalt ze thuis weer in. Als ze echt niet weg kan wordt de uitlaatdienst overgenomen door haar moeder, die kan ook lezen en schrijven met hondje.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Toen we nog geen buren hadden met honden: uitlaatservice/dagopvang. Voor eens een avondje weg of een feest ver weg, kon ik altijd wel iemand vinden onder de mensen die ik vier keer per dag met hun hond tegenkwam.

Nu: op die ene dag in de week dat het allemaal wat rot uit komt met werktijden en wandeltijden: buurvrouw of man neemt onze freggel mee als hun hond uitgaat. En ik neem hun hond twee middagen per week mee op sleeptouw. Onze achtertuinen hebben een poortje, op de dagen dat we op elkaars honden letten staat dat poortje open (onze hond kan via kattenluikje naar binnen, hun hond heeft een groot hondenluik in de garage).
Nee, ik heb het hondje nog niet omdat ik de situatie zoveel mogelijk uitgedacht wil hebben. Ik wil niet dat ze in steeds nieuwe situaties komt.

Helaas is het niet mogelijk om haar mee naar het werk te nemen, dat heb ik afgelopen week al gecheckt. Dat zou perfect zijn geweest. Lijkt me trouwens zo leuk om op een kantoor te werken waar hondjes toegelaten zijn!

De buren willen zeker oppassen, maar dan zijn dat incidentele momenten, ik wil ze daar niet structureel mee belasten.
Ook weet ik een oppasadres en daarvoor zou ik dan meer dan een uur moeten rijden voor mijn werk en na mijn werk (wat ik met alle liefde zou doen trouwens!!), maar dat is ook af en toe een dag.
Alles bij elkaar maakt het een plus, maar ik zou dan per week moeten plannen.
Daarom ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die goede ervaringen hebben met uitlaatservices en oppasadressen (ik weet dat elk hondje anders is, maar ik ben benieuwd)
Ze is wel heel makkelijk qua contact trouwens, en omdat ze zoveel meegemaakt wil ik haar gelukkig maken!

De overige vijf dagen per week ben ik er 100% en dan mag ze overal mee naar toe, dus dat is geen probleem.
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2025 20:23
MIJn LG heeft een klein doch nogal intensief hondje, en zij gaat rond tienen even naar hus om het beestje uit te laten. De gemiste uren haalt ze thuis weer in. Als ze echt niet weg kan wordt de uitlaatdienst overgenomen door haar moeder, die kan ook lezen en schrijven met hondje.
Dit zou ook nog een optie zijn, ik woon een half uur reizen van mijn werk, dus dat zou zo'n anderhalf uur zijn, maar ze zijn daar vrij soepel in geloof ik (net nieuwe baan).
Ik snap het probleem niet helemaal want het overgrote deel van de mensen met een hond zal toch ook gewoon een baan hebben en die kunnen het toch ook allemaal oplossen? Onze hond wordt drie keer per week door de uitlaatservice opgehaald. Op de andere dagen is er altijd wel iemand (vroeger) thuis, die dan de hond uit kan laten.
LemoosGaatDoor schreef:
08-06-2025 20:24
Toen we nog geen buren hadden met honden: uitlaatservice/dagopvang. Voor eens een avondje weg of een feest ver weg, kon ik altijd wel iemand vinden onder de mensen die ik vier keer per dag met hun hond tegenkwam.

Nu: op die ene dag in de week dat het allemaal wat rot uit komt met werktijden en wandeltijden: buurvrouw of man neemt onze freggel mee als hun hond uitgaat. En ik neem hun hond twee middagen per week mee op sleeptouw. Onze achtertuinen hebben een poortje, op de dagen dat we op elkaars honden letten staat dat poortje open (onze hond kan via kattenluikje naar binnen, hun hond heeft een groot hondenluik in de garage).
Ik vind freggel zo lief klinken ! :-D

Dit klinkt als de ideale situatie, die heb ik helaas (nog) niet.
Ik ga nu meteen even wat mensen appen en googlen naar een uitlaatservice, dank voor jullie reacties!! Dit geeft hoop.
Op facebook in een groep van je woonplaats een oproepje plaatsen of iemand jouw hond zou willen uitlaten. Nextdooer werkt hiervoor ook goed. Zou er wel bij melden dat ervaring met soortgelijke honden wel je voorkeur heeft. Iemand die zijn hele leven met Mechelse herder loopt heeft mogelijk was moeite met een Sheltie.
Je kan deze kanalen ook gebruiken om ervaringen met uitlaatservices of opvangen te vragen.
meisje85 schreef:
08-06-2025 21:04
Ik snap het probleem niet helemaal want het overgrote deel van de mensen met een hond zal toch ook gewoon een baan hebben en die kunnen het toch ook allemaal oplossen? Onze hond wordt drie keer per week door de uitlaatservice opgehaald. Op de andere dagen is er altijd wel iemand (vroeger) thuis, die dan de hond uit kan laten.
Dank je voor je `opbouwende` reactie: dus omdat het overgrote deel van de mensen met een hond een oplossing hebben, snap je niet dat ik vraag wat de beste ervaringen zijn?

Ik weet dat elk hondje anders is, maar ik vraag hier om adviezen en vooral ervaringen.
Het gaat mij er om dat er een stabiele basis is voor het hondje. De honden bij mij in de buurt hebben twee baasjes of meer huisgenoten zoals bij jou, en er werkt altijd wel iemand thuis. Dus zij hoeven geen oppas te regelen, behalve in speciale gevallen, en dan pas ik op.
Ik heb dat niet, en ik probeer aan de hand van ervaringen op dit topic, een stabiele omgeving op te bouwen.
loulou39 wijzigde dit bericht op 08-06-2025 21:59
0.10% gewijzigd
thistle schreef:
08-06-2025 21:09
Op facebook in een groep van je woonplaats een oproepje plaatsen of iemand jouw hond zou willen uitlaten. Nextdooer werkt hiervoor ook goed. Zou er wel bij melden dat ervaring met soortgelijke honden wel je voorkeur heeft. Iemand die zijn hele leven met Mechelse herder loopt heeft mogelijk was moeite met een Sheltie.
Je kan deze kanalen ook gebruiken om ervaringen met uitlaatservices of opvangen te vragen.
Top, dat ga ik meteen doen om even te informeren.
Dat is een goede, thanks :-D
Stina schreef:
08-06-2025 20:17
Bij mij op kantoor nemen ook twee collega’s hun hond af en toe mee. Dat gaat prima. Erg gezellig.
Ook meegemaakt, dat iemand hond mee nam naar kantoor en iedereen was van oh en aaaah en gezellig. Nu ben ik best dol op honden, maar ook superallergisch. Dat kun je mensen echt niet aandoen. Hopelijk is bij jou op kantoor iedereen assertief genoeg om aan te geven als een dier een probleem zou zijn (want mijn voorbeeld is langer geleden en toen vond ik dat lastig om te zeggen). No way dat ik er nu mee in zou stemmen dat iemand een beest meeneemt naar kantoor, en ik daar dan lekker mijn allergie verder op zit te bouwen. Ik schrik er best van dat mensen dat een serieus voorstel vinden. Je zult maar voor een voldongen feit worden gesteld (omdat de baas zelf een opvangprobleem heeft, bijvoorbeeld).
Echt gezellig, een hondje, en TO wordt een lief baasje. Maar wel lekker thuis laten dat beestje.
meisje85 schreef:
08-06-2025 21:04
Rare reactie. TO zegt niet dat het een onoverkomelijk probleem is, maar vraagt om tips. Met huisgenoten is opvang natuurlijk sowieso veel gemakkelijker te organiseren én veel mensen laten hun hond erg lang alleen. Zielig.

Hoop dat je een goede oplossing vindt TO, klinkt alsof de hond goed terecht zou komen bij jou.
apppie schreef:
08-06-2025 21:45
Rare reactie. TO zegt niet dat het een onoverkomelijk probleem is, maar vraagt om tips. Met huisgenoten is opvang natuurlijk sowieso veel gemakkelijker te organiseren én veel mensen laten hun hond erg lang alleen. Zielig.

Hoop dat je een goede oplossing vindt TO, klinkt alsof de hond goed terecht zou komen bij jou.
Dit is precies wat ik bedoel, en dank je wel :heart:
Ik lees mee voor tips.
Homuncula schreef:
08-06-2025 21:33
Ook meegemaakt, dat iemand hond mee nam naar kantoor en iedereen was van oh en aaaah en gezellig. Nu ben ik best dol op honden, maar ook superallergisch. Dat kun je mensen echt niet aandoen. Hopelijk is bij jou op kantoor iedereen assertief genoeg om aan te geven als een dier een probleem zou zijn (want mijn voorbeeld is langer geleden en toen vond ik dat lastig om te zeggen). No way dat ik er nu mee in zou stemmen dat iemand een beest meeneemt naar kantoor, en ik daar dan lekker mijn allergie verder op zit te bouwen. Ik schrik er best van dat mensen dat een serieus voorstel vinden. Je zult maar voor een voldongen feit worden gesteld (omdat de baas zelf een opvangprobleem heeft, bijvoorbeeld).
Echt gezellig, een hondje, en TO wordt een lief baasje. Maar wel lekker thuis laten dat beestje.
Helemaal mee eens hoor, ik vind niet dat je een ander mag belasten met je hondje. Bij mij op kantoor mag het niet, maar ook al zou het mogen, dan nog vind ik dat je er niet van uit mag gaan. Stel dat iedereen het leuk vindt maar er komt een nieuwe collega die net als jij allergisch zou zijn, dan houdt het op want collega gaat voor op kantoor vind ik.

Daarom zoek ik nu naar ervaringen en oplossingen die passen. Ik wil er gewoon goed over na denken en alle opvangmogelikheden overwegen.
loulou39 schreef:
08-06-2025 21:58
Helemaal mee eens hoor, ik vind niet dat je een ander mag belasten met je hondje. Bij mij op kantoor mag het niet, maar ook al zou het mogen, dan nog vind ik dat je er niet van uit mag gaan. Stel dat iedereen het leuk vindt maar er komt een nieuwe collega die net als jij allergisch zou zijn, dan houdt het op want collega gaat voor op kantoor vind ik.

Daarom zoek ik nu naar ervaringen en oplossingen die passen. Ik wil er gewoon goed over na denken en alle opvangmogelikheden overwegen.
Wat fijn dat jij dat begrijpt. Wat idd, als je dan een nieuwe collega krijgt die er niet tegen kan, wordt het ingewikkeld. Hondenuitlaatservice in combinatie met hopelijk wat flexibiliteit zodat je af en toe naar huis kan klinkt als het fijnst. Hoop dat het lukt, veel plezier met elkaar!
Toen mijn hondje nog leefde werkte ik vijf uur per dag en was dus zeven uur van huis. Hij kon heel goed alleen zijn. Toen zijn honden broer er ook nog was had ik heel veel problemen want die kon dus niet alleen thuis zijn en helaas vaak politie aan de deur gehad in verband met blaffen. Toen op weg naar werk ze maar afgezet bij een vriendin die bijna altijd thuis was en zelf ook hondjes had en een grote tuin. Een hondenuitlaatservice was voor mij toentertijd nog te duur en had bij mijn ene hond ook niet geholpen. Ik zou dus ook kijken naar hoe lang het beestje alleen kan zijn. Ik had beagles trouwens. De ene heel zelfstandig en de andere wilde liever nog geen uur alleen zijn.
Een vriendin van mij heeft via hondenoppas.com een aantal studenten gevonden die tegen een vergoeding een dagdeel bij haar studeren + hond uitlaten. Ze is er erg tevreden over!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven