Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 2336 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik was ergens ook wel een soort blij dat op een gegeven moment mijn klachten samen onmiskenbaar wezen op de perimenopauze omdat die hormoondalingen ook risico's meebrengen voor je gezondheid op de lange termijn. Dus ik voel me nu (moet nog wel goed ingesteld worden denk ik) wel beter beschermd voor de toekomst.
Wat ontzettend naar als hormoontherapie niet mogelijk is. Ik kwam dus wel een bron (van een gynaecoloog) tegen die stelde dat het ook na hormonale borstkanker in sommige gevallen wél kan, al zal een oncoloog altijd zeggen van niet. Dus wellicht valt dat nog te onderzoeken met een arts.
Lemon schreef:
09-06-2025 11:49
Wanneer iemand op de man of om een andere reden ongewenste berichten post, worden die wel gewist. Dat heeft dan toch ook invloed op de leesbaarheid?
Ja, maar stel je dan eens voor dat alle posts van iemand gewist worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Frizz schreef:
09-06-2025 13:20
Misschien heb ik niet alles gevolgd hoor van een ieder, maar is hormoontherapie geen optie? Ik heb met mijn pleisters meteen de hitte de kop ingedrukt. Mijn stijfheid neemt ook al af.
Ik weet niet of je onlangs het verhaal van Floortje Dessing gelezen hebt? Endometriose die op hol sloeg door hormoontherapie.
Mijn eigen endometriose werd er ook weer actief door.
Ik begrijp het gemak niet waarmee mensen dit soort 'adviezen' geven.

David Dunning
Solomio schreef:
09-06-2025 14:43
Ik weet niet of je onlangs het verhaal van Floortje Dessing gelezen hebt? Endometriose die op hol sloeg door hormoontherapie.
Mijn eigen endometriose werd er ook weer actief door.
Ik begrijp het gemak niet waarmee mensen dit soort 'adviezen' geven.

Ja stel je voor je adviseert iemand om samen met een arts een passende oplossing te zoeken.
Ik heb endometriose en bij mij werkt hormoontherapie prima, zolang ik de progesteron niet slik.

Denk dat een advies om met een arts te gaan praten niet raar is: de ene situatie is de andere niet, het ene lichaam is het andere niet. En de ene (hormoongerelateerde) kanker is de andere niet. En onderzoek gaat steeds verder in wat wel en niet kan of slim is. In de meeste gevallen wordt hormoontherapie afgeraden, maar niet in alle. Dat is toch alles wat Frizz zegt?

Zo is er ook steeds meer onderzoek dat hormoontherapie vrouwen op latere leeftijd tegen hart-en vaatziekten kan beschermen, terwijl veel (huis)artsen hiervan nog niet op de hoogte zijn.
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Solomio schreef:
09-06-2025 11:27
Maar het maakt topics waar deze mensen meegepost hebben onleesbaar.
Kan zijn, maar dat is bij handmatig verwijderen niet anders. Mijn punt is alleen dat handmatig verwijderen vrij idioot lijkt.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
MyLittlePony schreef:
09-06-2025 15:07
Kan zijn, maar dat is bij handmatig verwijderen niet anders. Mijn punt is alleen dat handmatig verwijderen vrij idioot lijkt.
Als ik me goed herinner was het inderdaad niet zo'n probleem om alle berichten van die drammer te verwijderen, maar hij wilde alle quotes ook weg hebben en dat leverde meer moeilijkheden op. Net als hier, dat je de berichten van iemand wel kunt anonimiseren maar de nick blijft in de quotes wel staan. In ieder geval: na die actie was dat forum inderdaad ongeveer onleesbaar geworden want die man was overal.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2025 15:57
Als ik me goed herinner was het inderdaad niet zo'n probleem om alle berichten van die drammer te verwijderen, maar hij wilde alle quotes ook weg hebben en dat leverde meer moeilijkheden op. Net als hier, dat je de berichten van iemand wel kunt anonimiseren maar de nick blijft in de quotes wel staan. In ieder geval: na die actie was dat forum inderdaad ongeveer onleesbaar geworden want die man was overal.
Ha, ja dat levert wel een rotklus op :D

Wel jammer dat het beheer van dat forum er in trapte dan. Want daar valt juridisch prima onderuit te komen
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
Frizz schreef:
09-06-2025 13:45
Ik was ergens ook wel een soort blij dat op een gegeven moment mijn klachten samen onmiskenbaar wezen op de perimenopauze omdat die hormoondalingen ook risico's meebrengen voor je gezondheid op de lange termijn. Dus ik voel me nu (moet nog wel goed ingesteld worden denk ik) wel beter beschermd voor de toekomst.
Wat ontzettend naar als hormoontherapie niet mogelijk is. Ik kwam dus wel een bron (van een gynaecoloog) tegen die stelde dat het ook na hormonale borstkanker in sommige gevallen wél kan, al zal een oncoloog altijd zeggen van niet. Dus wellicht valt dat nog te onderzoeken met een arts.
Geen idee of een oncoloog altijd zal zeggen van niet, maar bij 100% hormonale bk, en juist de anti-hormoontherapie die je nog een fiks aantal jaar moet slikken om die oestrogeen te verminderen (na operatie, chemotherapie en bestraling), ga ik toch uit van wat zij me aan-/afraadde. Daarbij is er nooit een gynaecoloog aan te pas gekomen toen. Die kwam pas in beeld toen ik begon te vlekken en meteen moest op komen draven, twee keer. Ook toen is me gezegd het advies van oncoloog te volgen.
Dus nee, voor mij was het gewoon uitzitten.
There is always something happening, and it's usually right now
Soms moet Ik stiekem wel lachen hier. Ik had ontworming pilletjes nodig voor de honden. Dus die mevrouw ging aan de balie lief uitleggen, dat er inmiddels alles in 1 is. Dus teek, anti mug en vlooi in 1. Komt er een Engelse mevrouw binnen die eiste haar afspraak op en wel nu, want ze had het druk. De assistente. Je bent in Spanje Dus tot morgen. Ik stond echt te grinniken. Niet netjes, maar die receptioniste was erg duidelijk. Die mevrouw is niet geholpen. En dit zie ik hier vaker. Geduld is de sleutel.
Barefoot schoenen, daar krijg ik dus kortsluiting van @(
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
09-06-2025 22:01
Barefoot schoenen, daar krijg ik dus kortsluiting van @(
Ja die snap ik ook nooit. Blote voeten zijn blote voeten en schoenen zijn schoenen, denk ik dan.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2025 22:04
Ja die snap ik ook nooit. Blote voeten zijn blote voeten en schoenen zijn schoenen, denk ik dan.
Ik snap het dan weer prima.
Het gevoel van op blote voeten lopen, dus niet belemmerd door de beperkte vorm en soepelheid van een gewone schoen, maar wel beschermd tegen allerlei ellende die op straat ligt.

David Dunning
Die wielrenster loopt inderdaad te trollen, ik weet het nu zeker.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2025 22:32
Die wielrenster loopt inderdaad te trollen, ik weet het nu zeker.
Ik hoop het voor haar. Wat zal die anders een zwaar leven hebben met deze instelling.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
09-06-2025 22:37
Ik hoop het voor haar. Wat zal die anders een zwaar leven hebben met deze instelling.
Ik weet het zeker. Die popcorn deed het hem.

En dat ze niet Woest werd toen ik begon over haar vader die bijna het loodje legde zegt ook al genoeg. Die supermom reageerde ook nooit als je iets vreselijks tegen haar zei. Oh, en die fietste trouwens ook zo graag.
(Herman Finkers)
Maar ze zet zichzelf als alles behalve een supermom neer. Supermom had kindjes in perfecte witte kleertjes en dan hadden ze ook nog stokbroodjes kersenjam gegeten. En moeders gefietst en een appeltaart gebakken in de zelfgegraven oven.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
09-06-2025 22:44
Maar ze zet zichzelf als alles behalve een supermom neer. Supermom had kindjes in perfecte witte kleertjes en dan hadden ze ook nog stokbroodjes kersenjam gegeten. En moeders gefietst en een appeltaart gebakken in de zelfgegraven oven.
Ik weet ook niet of zij het is hoor, maar het patroon is hetzelfde.
(Herman Finkers)
Ik heb het topic (beide) van wielrenster meegelezen, maar niet gereageerd. Wel in een ander topic waar we beide in meeschrijven haar ook tegengekomen. Alles is wel gezegd, bovendien walst ze overal overheen met ja maar.
Net alsof ze de enige ouder is met kinderen die dit ervaart ofzo. Ze weet alles beter, en niemand snapt haar struggels ofzo.
Ik herken haar ook van een vorige nick, waar ze ook dit soort topics openden, en werk altijd prioriteit 1 was / is.

Misschien maar niet meer meelezen in dat vakantie topic van haar, scheelt weer op mijn handen zitten ;-)
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2025 22:45
Ik weet ook niet of zij het is hoor, maar het patroon is hetzelfde.
Dit is zeker weten Supermom niet.
vivapimpelmees schreef:
09-06-2025 22:51
Dit is zeker weten Supermom niet.
Dat denk ik ook niet, maar ze gedraagt zich wel zo. Je kunt de verschrikkelijkste dingen tegen haar roepen, maar ze blijft stoïcijns haar verhaal volhouden. Omdat het haar niet raakt. En het raakt haar niet omdat ze loopt te trollen. Net als Supermom indertijd, alleen duurde het bij Supermom wat langer voordat ik het door had.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2025 22:54
Dat denk ik ook niet, maar ze gedraagt zich wel zo. Je kunt de verschrikkelijkste dingen tegen haar roepen, maar ze blijft stoïcijns haar verhaal volhouden. Omdat het haar niet raakt. En het raakt haar niet omdat ze loopt te trollen. Net als Supermom indertijd, alleen duurde het bij Supermom wat langer voordat ik het door had.
Ik hoop dat ze trollt. Zo blind voor je eigen gebreken kun je toch niet zijn...
Tentsplaining, briljant woord. Bedacht door Nana, uiteraard. Who else?

In dat kleutervakantietopic.

David Dunning
Solomio schreef:
10-06-2025 10:56
Tentsplaining, briljant woord. Bedacht door Nana, uiteraard. Who else?

In dat kleutervakantietopic.
Ja goed gevonden :rofl:
Topic 'schoon familie'.
Hoe vaak gaat je familie onder de douche?

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven