Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1998 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Lebow schreef:
14-06-2025 11:32
Wat vreselijk! Gelukkig doet het ‘ergens’ wel pijn. Wat een raar stuk. Nou ja, ik moet ook maar echt stoppen met kijken nu, kan me totaal niet vinden in de boerenvisie en hoe dieren worden gehouden dat er 50.000 dieren kunnen omkomen.
Het is verschrikkelijk, maar John heeft op zo'n moment wel wat anders te doen dan een journalist te woord te staan. Hij zal nog vol ongeloof zitten, niet goed wetend wat er nu eigenlijk gebeurd is. Ik vind dus niet niet zoveel van deze reactie, waarvan niet je niet eens weet of John dat wel zo gezegd heeft. Een raar stuk dus inderdaad.
We hebben zelf gezien hoe die arme dieren erbij zitten, te gruwelijk voor woorden. En nu ook nog zo'n afschuwelijk einde.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Phlox24 schreef:
14-06-2025 11:57
Het is verschrikkelijk, maar John heeft op zo'n moment wel wat anders te doen dan een journalist te woord te staan. Hij zal nog vol ongeloof zitten, niet goed wetend wat er nu eigenlijk gebeurd is. Ik vind dus niet niet zoveel van deze reactie, waarvan niet je niet eens weet of John dat wel zo gezegd heeft. Een raar stuk dus inderdaad.
Dat zeg ik ook.
Nu zeg ik het anders: als je zo dieren houdt, geef je niet om die beesten. Dus als het al ergens pijn doet zal dat wel in zijn portemonnee zijn.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Dodelijk vermoeiend dit. Er wordt al jaren gepleit voor verbetering van de brandveiligheid in stallen. Maar afgezien van voornemens gebeurt er nauwelijks iets in de praktijk. Het aantal stalbranden blijft gelijk, en het aantal slachtoffers per brand stijgt alleen maar door de schaalvergroting.

https://www.animalrights.nl/stalbranden-nederland-2025

Sprinklers en compartimentering helpen maar kosten geld. Net als dieren zo houden dat ze een enigszins normaal leven leiden en zelfredzaam zijn zodat ze zelf kunnen vluchten als er brand uitbreekt en je de deuren open zet.

De brandveiligheidsregels voor parkeergarages zijn wel aangescherpt dus kennelijk geven we meer om onze auto's dan om onze dieren.

En intussen worden de stallen almaar groter en kip almaar goedkoper. Het zit al in 75% van alle kant en klaar maaltijden en producten is mijn schatting. Vaak volstrekt overbodig. Waarom zit er kip in een kant-en-klaar salade? Omdat het goedkoop is.
Maar ten koste van wat?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik ken mensen die het weggooien inderdaad, want die willen wel die salade/pasta whatever, en daar zit dan die kip bij.
Heb wel eens gelezen dat stallen met dieren net zo (slecht) beveiligd moeten zijn tegen brand als die voor wc-papier. Dat zegt wel genoeg.
Voor wat soort kant-en-klaar-dingen kan je echt prima plantaardige kip gebruik inderdaad. De kip op een diepvriespizza, een soepzak of in zo’n salade lijkt qua smaak en structuur echt meer op plantaardige alternatieven (zoals kipstuckjes) dan de kipfilet zoals je die los zou bereiden. Daar zou echt zoveel winst te behalen zijn zonder dat het de consument pijn doet.
Tavistock schreef:
14-06-2025 13:36
Voor wat soort kant-en-klaar-dingen kan je echt prima plantaardige kip gebruik inderdaad. De kip op een diepvriespizza, een soepzak of in zo’n salade lijkt qua smaak en structuur echt meer op plantaardige alternatieven (zoals kipstuckjes) dan de kipfilet zoals je die los zou bereiden. Daar zou echt zoveel winst te behalen zijn zonder dat het de consument pijn doet.
Er zijn echt bijzonder veel mensen die daar van zouden gaan steigeren.
AnAppleADay schreef:
14-06-2025 13:39
Er zijn echt bijzonder veel mensen die daar van zouden gaan steigeren.
Ja, dat denk ik ook. Heel veel mensen die dat ook echt niet lusten of niet eens willen proberen. Qua dierenleed wel beter denk ik, maar nog steeds jammer als het dan moet worden weggegooid.
Tavistock schreef:
14-06-2025 13:36
Wat jij beschrijft is separatorvlees, vleesafval dus. Dus als je dat vervangt door een vega variant, wordt er geen kip minder om geslacht.
Verkoop je het los in een bakje. Voor de liefhebber. Probleem opgelost.

En graag z.s.m. wetgeving invoeren die boeren verplicht hun stallen brandveilig te maken. De bio-industrie is al een ramp, maar dat er tienduizenden dieren per jaar gewoon zinloos verbranden is helemaal schandalig.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Kan het hier weer gewoon over BZV gaan? :cheer2:

En dat er een apart topic over bio-industrie, separatorvlees en vegetarische varianten geopend wordt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zullen we weer even terug naar Boer zoekt vrouw?
Dat gedram en pseudomodden over ontopic gaan is ook niet ontopic anders.

Luistert hier nog iemand de Boer zoekt podcast? daarin werd wekelijks de aflevering besproken, maar dit seizoen zijn er ook nog bonusafleveringen zoals: wat vonden de luisteraars? en de meest recente was een interview met Karin van boer John.

En aanstaande maandag komt er nog een nieuwe bonusaflevering. Ik verwacht misschien wel een interview met Ciska en/of boer Martijn, want Ciska was luisteraar van de show en had al voicememo's ingestuurd en de zus van boer Martijn ook al.
Nee, de podcast niet geluisterd. Wel kijk ik af en toe op de site van BZV, daar komen ook nog wel eens interviews/hoe gaat het nu met bij.
Ik volg de podcasts ook niet, maar Ciska en Karin volg ik wel op insta.
Pimpelmeesje87 schreef:
14-06-2025 16:41
Ik volg de podcasts ook niet, maar Ciska en Karin volg ik wel op insta.

Oh, leuk. Waar kan ik die onder vinden?
himalaya schreef:
14-06-2025 16:57
Oh, leuk. Waar kan ik die onder vinden?
Ciska heet ciskadeboef (briljante achternaam)
En Karin heet karinjanssen.91
Poeh die kippen van John. Deze man is overigens gewend aan journalisten, dus nee, ik vind het wel heel erg dat hij niet eens zwaar medelijden compassie met die dieren kon veinzen.
anoniem_684fe6f03fc87 wijzigde dit bericht op 15-06-2025 22:05
6.11% gewijzigd
Cypresshill schreef:
15-06-2025 16:22
Poeh die arme kippen van John. Deze man is overigens gewend aan journalisten, dus nee, ik vind het wel heel erg dat hij niet eens zwaar medelijden met die dieren kon veinzen.
Een cameraploeg voor een televisieprogramma is niet hetzelfde als een journalist. En waarom zou hij medelijden moeten veinzen? Voor hem is het gewoon zakelijk, een bedrijf. Hij runt geen kinderboerderij. Het idee dat je als agrarisch ondernemer ook van kippen moet houden lijkt me wat naïef.
Pimpelmeesje87 schreef:
15-06-2025 20:16
Een cameraploeg voor een televisieprogramma is niet hetzelfde als een journalist. En waarom zou hij medelijden moeten veinzen? Voor hem is het gewoon zakelijk, een bedrijf. Hij runt geen kinderboerderij. Het idee dat je als agrarisch ondernemer ook van kippen moet houden lijkt me wat naïef.
Medelijden was niet het goede woord, compassie dan.

Ik doelde op zijn activiteiten in o.a. de politiek en lobby, waardoor hij jarenlange ervaring heeft met publieke opinie, journalisten et cetera. Ik ben hierin absoluut niet naief maar hij is ook niet naief en heeft zeker wel ingespeeld op extra inzet op veiligheid en diervriendelijkheid om bepaalde vergunningsvoorwaarden te krijgen. Daarom verbaast het mij dus extra dat hij dit niet op kon brengen voor een journalist, overigens zonder cameraploeg op hemzelf. Je kunt ook gewoon zeggen dat het verschrikkelijk is om je stal en je dieren te verliezen of zelfs 'geen commentaar, ik moet dit verwerken'. Daar hoef je verder niks bij te voelen over de dieren zelf. Hij deed precies wat hij in het programma BzV -on topic dan maar- deed, namelijk zijn eigen mening verwoorden als iets dat rationeel buiten zichzelf plaatsvindt. Alsof hijzelf helemaal geen factor is in het geheel. Dat vond ik gewoon opvallend.
Je kan niet eisen dat iemand op een bepaalde manier iets voelt of uit. En overigens; waarom zou je tegenover een journalist zo eerlijk en persoonlijk zijn? Hij staat daar als ondernemer, niet als emoman. Ik zou tegenover een journalist ook niet het achterste van mijn tong laten zien. Tevens lezen al zijn klanten/afnemers ook het nieuws.
Het kan ook niet echt verbazing wekken als je weet hoe John zich, als boer en als persoonlijkheid, presenteerde in de serie.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Bij een kennis van me is een paar jaar geleden ook de kippenschuur afgebrand. Het was echt verschrikkelijk wat hij allemaal over zich heen kreeg, via social media maar ook fysiek, ter plekke. Wat hij allemaal verkeerd zou hebben gedaan, etc. Ik snap wel dat John zo min mogelijk zegt tegen de pers, want wat je zegt is toch nooit goed, je kunt niets zeggen wat wel goed valt.
Coffee is never my cup of tea

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven