Demonstratie 18 mei - wie doet er mee?

14-05-2025 07:49 329 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op zondag 18 mei vormen duizenden mensen in rode kleding een rode lijn in Den Haag. Daarmee roepen we de Nederlandse regering op om ook een duidelijke grens te trekken: stop de politieke, economische en militaire steun aan Israël zolang het de toegang tot hulpgoederen blokkeert en zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden en structurele mensenrechtenschendingen in Gaza en de Bezette Palestijnse gebieden.

De actie is een initiatief van een breed collectief van maatschappelijke organisaties en duizenden betrokken burgers. Inmiddels zijn er al meer dan 15.000 aanmeldingen.

https://www.amnesty.nl/agenda/demonstratie-rode-lijn

Ik ga zondag meelopen. Wie doet er ook mee?
feow schreef:
14-06-2025 15:24
Het weer!
absoluut :-)
Afbeelding

Ik ben er niet bij maar hang morgen mijn rode jurk te luchten :) .
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
14-06-2025 17:43
Afbeelding

Goed plan :heart:
Ik kan er morgen ook niet bij zijn maar trek hier mijn rode jurkje aan.
Ars longa, vita brevis
Anna75 schreef:
14-06-2025 21:28
Ik kan er morgen ook niet bij zijn maar trek hier mijn rode jurkje aan.
Estafette, rode gympen uitgeleend, drolletje loopt weer mee
:)
Alles sal reg kom
Sabeltandcavia schreef:
14-06-2025 17:43
Afbeelding

O, wat een goed idee! Ik kan er ook niet bij zijn en daar baalde ik van.
Ja, mooi idee, ik heb ook een t-shirt hangen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Het lijkt, als ik de eerste foto's zo zie, nog voller dan vorige keer! Ben er zelf helaas toch niet, migraine, maar twee vriendinnen wel.
We're just two lost souls
Sharing* schreef:
15-06-2025 05:40
Estafette, rode gympen uitgeleend, drolletje loopt weer mee
:)
:heart:
Ars longa, vita brevis
Kattentuintje schreef:
15-06-2025 13:33
Het lijkt, als ik de eerste foto's zo zie, nog voller dan vorige keer! Ben er zelf helaas toch niet, migraine, maar twee vriendinnen wel.
Daar zou je nog eens gelijk in kunnen hebben! Trots op mijn medelanders.
Organisatie meldt 150.000 deelnemers bij Rode Lijn-protest tegen geweld in Gaza https://www.nu.nl/binnenland/6359259/or ... -gaza.html
Pluviofiel
Mooi, ik ben niet in Nederland, maar blij met de grote opkomst.
en? lopen er nog mensen rond met de eis aan Hamas om de gijzelaars vrij te laten?
grenada schreef:
15-06-2025 18:13
en? lopen er nog mensen rond met de eis aan Hamas om de gijzelaars vrij te laten?
mijn god, wat kun jij zuigen...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
grenada schreef:
15-06-2025 18:13
Ik heb jou niet gezien met een bordje, spandoek, mss door de drukte over het hoofd gezien.
Alles sal reg kom
ja, zult eens een opmerking maken dat Hamas gewoon die gijzelaars vrij moet laten. Wat zegt dat over hou dat je daar tegenin gaat in plaats van gewoon gelijk geven?

Ik heb nog niet een keer een opmerking gelezen dat dat ook best wel mag, die gijzelaars vrijlaten.
grenada schreef:
15-06-2025 18:32
ja, zult eens een opmerking maken dat Hamas gewoon die gijzelaars vrij moet laten. Wat zegt dat over hou dat je daar tegenin gaat in plaats van gewoon gelijk geven?

Ik heb nog niet een keer een opmerking gelezen dat dat ook best wel mag, die gijzelaars vrijlaten.
nou vertel, wat zegt dat over mij?
rosanna08 schreef:
15-06-2025 18:34
nou vertel, wat zegt dat over mij?
Ik zou het gewoon negeren. Is geen beginnen aan aan dat mens.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik denk dat die gijzelaars er op de eerste plaats bij gebaat zijn dat voedselhulp wordt toegelaten. Of denk je dat die wél elke dag hun buik rond eten?
Ik vind hier dingen van.
dat vraag ik jou. Je kunt het wel zuigen omen, maar wat mij betreft kan er niet voldoende aandacht gevraagd worden voor de ellende daar. De ellende veroorzaakt door israel maar ook de ellende veroorzaakt door hamas. Dat jij dat zuigen noemt....
grenada schreef:
15-06-2025 18:35
dat vraag ik jou. Je kunt het wel zuigen omen, maar wat mij betreft kan er niet voldoende aandacht gevraagd worden voor de ellende daar. De ellende veroorzaakt door israel maar ook de ellende veroorzaakt door hamas. Dat jij dat zuigen noemt....
je hebt het antwoord al tig keer gehad in dit topic en je blijft dezelfde vraag stellen. Dan vind ik het zuigen ja.

En verder insinueer je iets over mij, maar je hebt niet de ballen om het echt te zeggen en dus gooi je de vraag weer terug.
Sabeltandcavia schreef:
15-06-2025 18:35
Ik denk dat die gijzelaars er op de eerste plaats bij gebaat zijn dat voedselhulp wordt toegelaten. Of denk je dat die wél elke dag hun buik rond eten?
welnee, de gijzelaars zijn op de eerste plaats gebaat MET VRIJLATEN. Jezusmina
grenada schreef:
15-06-2025 18:38
welnee, de gijzelaars zijn op de eerste plaats gebaat MET VRIJLATEN. Jezusmina
Jezusmina de Gazanen zijn gebaat bij een wapenstilstand en voedselhulp en nou ga ik weer op mijn handen zitten.
rosanna08 schreef:
15-06-2025 18:37
je hebt het antwoord al tig keer gehad in dit topic en je blijft dezelfde vraag stellen. Dan vind ik het zuigen ja.

En verder insinueer je iets over mij, maar je hebt niet de ballen om het echt te zeggen en dus gooi je de vraag weer terug.
jaja commentaar geven op dat ik regelmatig vraag om ook te eisen dat de gijzelaars vrijgelaten worden. Goh wat een onmens ben ik toch. blijven eisen dat ze vrijgelaten worden.
en als ik dat te vaak vraag gaan ze hier op hun achterste benen staan. want ja, het is politiek wel correct omdat af en toe te vragen. maart jeetje elke keer maar weer vragen waarom mensen daar niet tegen prosteren, dat is toch waanzin?

Of zit het anders?
rosanna08 schreef:
15-06-2025 18:37

die gijzelaars hebben alle recht om elke keer, zo vaak als maar kan, geëist te krijgen dat e eindelijk eens vrijgelaten worden. Ik snap er niets van dat er blijkbaar een aantal vragen daarover gesteld mag worden, maar blijkbaar niet teveel. Welk aantal vind je wel redelijk dan, want ik vind dat zolang ze niet vrijgelaten zijn, wij met zijn allen niet genoeg kunnen eisen dat ze vrij moeten komen. Ik vraag me ook af of de g9ijzelaars vinden dat ik zuig, alleen maar omdat ik elke keer opnieuw vraag om aandacht voor hen.
grenada schreef:
15-06-2025 18:41
jaja commentaar geven op dat ik regelmatig vraag om ook te eisen dat de gijzelaars vrijgelaten worden. Goh wat een onmens ben ik toch. blijven eisen dat ze vrijgelaten worden.
en als ik dat te vaak vraag gaan ze hier op hun achterste benen staan. want ja, het is politiek wel correct omdat af en toe te vragen. maart jeetje elke keer maar weer vragen waarom mensen daar niet tegen prosteren, dat is toch waanzin?

Of zit het anders?
zoals ik al zei, je hebt daar al tig keer antwoord op gehad. Ja, de gijzelaars moeten vrij, maar dat gaat niet gebeuren zolang de situatie is zoals die nu is. En het rechtvaardigt ook de daden vanuit de regering van Israël niet. En ik denk dat de meerderheid in dit topic er zo over denkt. Iedereen wil die gijzelaars vrij! Ga dus niet insinueren dat die er niet meer zouden doen in de ogen van de mensen die vandaag en twee weken geleden meegelopen hebben.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven