Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 2812 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hela schreef:
15-06-2025 20:36
Welgeteld voor 3 à 4 niet...

En voor 1 iemand wel... welgeteld.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
15-06-2025 20:38
En voor 1 iemand wel... welgeteld.
Goh, drama
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 20:10
Niet door Feow, wel door de mods die haar gekuip blijkbaar reuze belangwekkend vinden. Zo belangwekkend zelfs dat ze hun eigen beleid ervoor in de sloot gooien.
Denk er ajb nog even over na. Jij bent nu, begrijpelijk heel boos maar misschien denk jij er morgen anders over.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Hela schreef:
15-06-2025 20:38
Goh, drama

Nee hoor geen drama. Ik vind het een beetje raar om iets wat anderen ervaren met iemand als nonsens te betitelen.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
En alsof lv ooit wegblijft. Die is zo weer terug.
Ik snap niks van wat er gebeurt. Behalve dat er oud 'chagrijn' speelt waar ik geen idee van heb.
ollegrieze wijzigde dit bericht op 15-06-2025 21:07
48.63% gewijzigd
Hela schreef:
15-06-2025 20:47

En dat is relevant waarom?
OlleGrieze schreef:
15-06-2025 21:04
Ik snap niks van wat er gebeurd. Gelukkig ben ik blond en 18 en heb nog veel te leren.

God... was ik nog maar 18, maar wel weten wat ik nu weet. :)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Hela schreef:
15-06-2025 20:47

Maar daar gaat het toch niet om? Er wordt iets gezegd over haar ervaringen met Feow, en ipv dat te erkennen zeg jij direct dat het nonsens is zonder enige onderbouwing.

Nu ben je dat natuurlijk niet verplicht, en zeker niet aan mij, maar ik vind dat een beetje raar.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
15-06-2025 21:14
Maar daar gaat het toch niet om? Er wordt iets gezegd over haar ervaringen met Feow, en ipv dat te erkennen zeg jij direct dat het nonsens is zonder enige onderbouwing.

Nu ben je dat natuurlijk niet verplicht, en zeker niet aan mij, maar ik vind dat een beetje raar.

Het is ook raar.
vivapimpelmees schreef:
15-06-2025 21:05
En dat is relevant waarom?
Net of deze hele discussie relevant is :hihi:
MrsM schreef:
15-06-2025 21:14

Ze zegt, niemand quotend, in het algemeen ‘wat een nonsens’.

Sluit ik me wel bij aan.
Star⁴ schreef:
15-06-2025 21:21

Sluit ik me wel bij aan.
Dit

Dus

Maar ja, die aannames hè
Star⁴ schreef:
15-06-2025 21:21

Sluit ik me wel bij aan.

Ja maar dat algemeen is vgm niet zo algemeen, zeker niet als je de reactie van Hela leest op het vraagdemods.

Althans, dat is hoe ik het interpreteer. En ik vind het geen nonsens, want het gaat toch om iemands beleving. Daar kun je al buitenstaander toch niks over zeggen?
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Hela schreef:
15-06-2025 21:24
Dit

Dus

Maar ja, die aannames hè
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-06-2025 22:35
Reden: Op de man
14.52% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Aangezien Hela niemand quotte ga ik er vanuit dat ze de algehele verontwaardiging nonsens vindt. En niet specifiek de post die toevallig net boven haar stond.

Ik mag LV graag, ik zou haar zeer missen op dit forum. Maar ik vind niet dat de Mods nu hun oren meer naar Feow laten hangen dan ze naar bijv LV of anderen hier doen.
Het feit dat de mod laatst schreef dat ze juist bij LV wel eens wachten met de anonimisering omdat ze er vaak op terugkomt wijst er al op dat ze ook hun oren wel naar LV laten hangen.

Ik vind wel dat Feow een punt heeft over het niet consequent modereren op Napraat. En dat werkt verschillende kanten op.
Zo was het bijv ook niet consequent dat ze rondom het infarct van Solo en andere zieke dingen die er toen speelden ineens iets schreven over teveel leed-verhalen hier.
En zo laten ze af en toe echt wel valse dingen hier staan, onder het mom van 'dat mag op napraat'.

Het is wat mij betreft opvallend dat verschillende mensen die in het verleden best veel op napraat postten, nu nog maar amper hier zijn. Zoals bijv Hela en ik. Toevallig had ik het er laatst nog met iemand over (in een achterkamertje, jawel) dat de sfeer hier bij tijd en wijle echt verziekt is. En dat komt dit forum niet ten goede.

Ik vind niet dat napraat verboden moet worden. Ik vind wel dat er ook op napraat mag worden ingegrepen bij valse berichten. Liever daarop dan op teveel ziek-verhalen (terwijl ik het echt wel lastig vind als het hier 3 pagina's over leed gaat en ik zou iets over een trol willen posten).
Coffee is never my cup of tea
MrsM schreef:
Ja maar dat algemeen is vgm niet zo algemeen, zeker niet als je de reactie van Hela leest op het vraagdemods.

Althans, dat is hoe ik het interpreteer. En ik vind het geen nonsens, want het gaat toch om iemands beleving. Daar kun je al buitenstaander toch niks over zeggen?
Ik vind deze hele discussie nonsens.
Hela schreef:
Dit

Dus

Maar ja, die aannames hè

Nou ja, dan ben ik wel benieuwd wat je nonsens vindt als het niet om LV en Feow gaat. Misschien het topic wat Solo eerder aanhaalde over gezondheid? :sigh:
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Star⁴ schreef:
15-06-2025 21:37
Ik vind deze hele discussie nonsens.

of gewoon dat, dat is eigenlijk genoeg :proud:
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
15-06-2025 21:36
Aangezien Hela niemand quotte ga ik er vanuit dat ze de algehele verontwaardiging nonsens vindt. En niet specifiek de post die toevallig net boven haar stond.

Ik mag LV graag, ik zou haar zeer missen op dit forum. Maar ik vind niet dat de Mods nu hun oren meer naar Feow laten hangen dan ze naar bijv LV of anderen hier doen.
Het feit dat de mod laatst schreef dat ze juist bij LV wel eens wachten met de anonimisering omdat ze er vaak op terugkomt wijst er al op dat ze ook hun oren wel naar LV laten hangen.

Ik vind wel dat Feow een punt heeft over het niet consequent modereren op Napraat. En dat werkt verschillende kanten op.
Zo was het bijv ook niet consequent dat ze rondom het infarct van Solo en andere zieke dingen die er toen speelden ineens iets schreven over teveel leed-verhalen hier.
En zo laten ze af en toe echt wel valse dingen hier staan, onder het mom van 'dat mag op napraat'.

Het is wat mij betreft opvallend dat verschillende mensen die in het verleden best veel op napraat postten, nu nog maar amper hier zijn. Zoals bijv Hela en ik. Toevallig had ik het er laatst nog met iemand over (in een achterkamertje, jawel) dat de sfeer hier bij tijd en wijle echt verziekt is. En dat komt dit forum niet ten goede.

Ik vind niet dat napraat verboden moet worden. Ik vind wel dat er ook op napraat mag worden ingegrepen bij valse berichten. Liever daarop dan op teveel ziek-verhalen (terwijl ik het echt wel lastig vind als het hier 3 pagina's over leed gaat en ik zou iets over een trol willen posten).
Eens.
Leuker is dat er gewoon weer een mommyvloggers-topic geopend wordt. Te dom.
Resumé: sommige mensen hebben persoonlijk last van sommige andere mensen en sommige weer andere mensen vinden dat niet interessant.

Another normal day.

David Dunning
Star⁴ schreef:
15-06-2025 21:44

Het viel te proberen 😁
TAFKAPML
Star⁴ schreef:
15-06-2025 21:44
Blijkbaar iemand die niet op mod-topics leest.

David Dunning
Solomio schreef:
15-06-2025 21:46
Blijkbaar iemand die niet op mod-topics leest.
Of de melding in het topic zelf. :P

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven