Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Claire45 schreef:
16-06-2025 11:47
Eens. Een man die moeilijk alleen kan zijn is denk ik nog niet toe aan een nieuwe relatie. Hij moet uiteindelijk ook iets toevoegen en ja, dat betekent dat hij zelf een interessant en vervullend leven heeft, en niet dat hij slaapwandelend gaat mee hobbelen in jouw leuke leven en zich lekker op sleeptouw laat nemen.
Dat laatste lees ik niet zo snel in wat Attraverso zegt. Toen ik datete kreeg ik al snel de indruk dat bijna geen enkele man die relaties heeft gehad eigenlijk graag alleen is. Die paar die dat wel waren begreep ik ook meteen waarom. Als iemand een relatie met alles erop en eraan wil, kan je je afvragen welk onvervuld verlangen daaraan ten grondslag ligt.. en of dat erg is. Een slimme man zorgt er dan voor dat hij heel leuk gezelschap is zodat het vanzelf gaat.
Ik sluit mij aan bij Care. Maar waarom hebben jullie na de eerste of tweede date geen nummer uitgewisseld eigenlijk?

Mijn match kan vanavond niet, is tot 21u aan het werk. Hij heeft nu woensdagavond voorgesteld dus ik heb woensdagavond een date :D Zin in! Al vind ik het ook wel spannend, what else is new😂
Pupke schreef:
16-06-2025 14:22
Ik sluit mij aan bij Care. Maar waarom hebben jullie na de eerste of tweede date geen nummer uitgewisseld eigenlijk?

Mijn match kan vanavond niet, is tot 21u aan het werk. Hij heeft nu woensdagavond voorgesteld dus ik heb woensdagavond een date :D Zin in! Al vind ik het ook wel spannend, what else is new😂
Jaaaa wat leuk!
En je gaat voor een leuke avond hé en verder geen verwachtingen 😉..
Jaaa! 😁 “Ik ga zeker voor een gezellige avond!” Mijn mantra t/m woensdagavond haha.
Weertje schreef:
16-06-2025 13:46
Waarschijnlijk ben ik gewoon keihard geghost maar iets in mij knaagt en denkt dat we de match perongeluk zijn kwijtgeraakt (totaal irrationeel i know) Nu heb ik hem wel via Linkedin terug gevonden, zou ik hem een bericht sturen? Wat zouden jullie doen?

Ik zou het wel doen. En hem dan even vertellen dat geghost worden echt heel vervelend is. En vragen waarom hij niet gewoon kon laten weten dat hij niet verder wilde daten. Kan geen kwaad om iemand hierop aan te spreken. En dan hoor je het vanzelf als het toch een misverstand was. Ook al is de kans klein, je wilt toch niet op zo'n manier een leuke vent mislopen?

Maar sowieso is het voor jou fijn om (definitief) duidelijkheid te hebben.
The impossible only takes a little longer
Pupke schreef:
16-06-2025 14:22

:cheer2:
Mus schreef:
16-06-2025 18:20
Ik zou het wel doen. En hem dan even vertellen dat geghost worden echt heel vervelend is. En vragen waarom hij niet gewoon kon laten weten dat hij niet verder wilde daten. Kan geen kwaad om iemand hierop aan te spreken. En dan hoor je het vanzelf als het toch een misverstand was. Ook al is de kans klein, je wilt toch niet op zo'n manier een leuke vent mislopen?

Maar sowieso is het voor jou fijn om (definitief) duidelijkheid te hebben.
Mee eens!
Ohhh leuk en spannend Pupke, een date!

@Attraverso, jammer dat je date tegenvalt. Het klinkt inderdaad als een opvoed-project waar je helemaal niet op zit te wachten. Al kan hij misschien nog wat bijdraaien als hij merkt hoe jij erin staat. Maarja, dat weet je niet natuurlijk en hoeveel tijd geef je het dan nog.. Jammer, omdat jullie toch ook een leuke klik hebben begreep ik. Laat je het nog bezinken of ga je er een eind aan breien?
Mimali schreef:
16-06-2025 11:15
Ja klopt, ik zeg ook nergens dat dat niet goed is..
Ik zeg alleen dat ik dat zelf nooit doe..
Wat doe jij niet?
Met date B afspreken als date A heeft gezegd geen interesse te hebben?
HIj date dan toch niet met 2 personen.

Tenzij je het zou hebben over de afspraak die hij gisteren met je wilde maken.
Dat is wel wat raar, maar hij ziet ook wel in dat dat niet klopte.
Attraverso schreef:
16-06-2025 07:37
Hij woont pas heel recent alleen en heeft het moeilijk met aanpassen, heeft bewondering voor hoe ik in het leven sta. Wil van mij veel 'leren'. Wanneer ik hem dan tips aanreik reageert hij van 'dat doe ik liever met 2, dat leer ik dan wel samen met mijn lief ;-))
Dat voelt voor mij aan alsof hij een belangrijke stap wil overslaan: op eigen benen staan en ik heb geen zin, zoals bij de laatste man waarmee ik enkele maanden heb gedate, om een relatie te hebben met een volwassen man die ik moet leren voor zichzelf te zorgen. Dat voelt als 'another bill to pay'. What's in it for me? Wat haal ik er dan uit? Ik moet al blij zijn dat hij er gewoon is?
Vrees dat dit niets gaat worden...

Valt me wel op dat mannen die goed alleen kunnen wonen, een interessant leven alleen hebben, vaak niet op zoek zijn naar iets serieus en mannen die dat wel zoeken eigenlijk niet alleen kunnen zijn... of mss tref ik toevallig de laatste tijd enkel mannen uit een van deze 2 categorieën.
Wat wil jij dan leren? Stofzuigen, koken, boenen, wassen, financien, verzekeringen, boodschappen ;-) grapje.

Maar hoe kijkt hij bevoorbeeld tegen samenwonen en latten aan? Waarschijnlijk zegt dat ook wel genoeg.
Julia_20 schreef:
16-06-2025 19:00
Wat wil jij dan leren? Stofzuigen, koken, boenen, wassen, financien, verzekeringen, boodschappen ;-) grapje.

Maar hoe kijkt hij bevoorbeeld tegen samenwonen en latten aan? Waarschijnlijk zegt dat ook wel genoeg.
Samenwonen, samen huis kopen.

Iemand vroeg hoe lang ik al alleen woon: jaaaaren.

Vele plezier Pup, spannend!

Ik zou die ghoster ook een bericht sturen.
Attraverso schreef:
16-06-2025 19:12

Wow, daar zou ik het knap benauwd van krijgen. Jij bent ook 50+, toch? Ik denk niet dat ik op deze leeftijd überhaupt nog ooit samen een huis zou willen kopen...
Julia_20 schreef:
16-06-2025 18:56
Wat doe jij niet?
Met date B afspreken als date A heeft gezegd geen interesse te hebben?
HIj date dan toch niet met 2 personen.

Tenzij je het zou hebben over de afspraak die hij gisteren met je wilde maken.
Dat is wel wat raar, maar hij ziet ook wel in dat dat niet klopte.
Nee dit ging over met meerdere tegelijk daten, dat sommige mensen dat doen zei hier iemand (weet even niet meer wie) dat doe ik dus niet..

Ja daarom heb ik dat ook afgehouden, voor mezelf wil ik dat niet, want stel het is heel leuk en hij gaat toch verder met die ander , en ik wil ook nergens tussen zitten..
Weertje schreef:
16-06-2025 13:46
Waarschijnlijk ben ik gewoon keihard geghost maar iets in mij knaagt en denkt dat we de match perongeluk zijn kwijtgeraakt (totaal irrationeel i know) Nu heb ik hem wel via Linkedin terug gevonden, zou ik hem een bericht sturen? Wat zouden jullie doen?
Ik zou het niet doen. Een match verwijderen is geen foutje en in de hoogst onwaarschijnlijke situatie dat dat wel zo zou zijn, had hij jouw LinkedIn profiel ook kunnen opzoeken. Vervelend en de manier waarop is ronduit onbeschoft, maar hij heeft geen interesse (meer). Ik zou de eer aan mezelf houden, want ik zou het persoonlijk enigzins creepy vinden als iemand mij via een ander kanaal had opgespoord om toch in contact te komen. Graag of niet hoor, next!
Attraverso schreef:
16-06-2025 19:12

Iemand vroeg hoe lang ik al alleen woon: jaaaaren
.

Vele plezier Pup, spannend!

Ik zou die ghoster ook een bericht sturen.
Ja dat vroeg ik haha..
Ik ook al jaren en dat maakt ons vrouwen steeds onafhankelijker, wat alleen maar goed is vind ik..
Ik heb dus ook geen man nodig maar het zou een leuke aanvulling kunnen zijn..
Eens met Pringle. Wel heel rot, Weertje, dat het zo is gegaan. Maar het lijkt mij ook sterk dat het per ongeluk is gegaan.
Het grootste gedeelte van mijn leven woon ik alleen.

Mijn ex was een half jaar single toen hij mij ontmoette.
Achteraf ook iemand die niet alleen kon zijn.

Het gezamenlijke huis met zijn ex stond al te koop.

Nu 3 maanden maakte hij de opmerking ...over samen wonen als het huis verkocht werd.
Volgens mij heb ik toen daar weinig op gezegd en het gehouden bij "dat zien we wel op dat moment"
En ik dacht ...euhhh....dit gaat snel.

Uiteindelijk heeft toen nog een jaar geduurd en gingen we pas na 1,5 jaar samenwonen.
Eerst leuk, maar later begon ik toch mijn eigen ruimte te missen. Het was bijna altijd samen behalve als ik op mijn werk was.

Inmiddels weer 11 jaar alleenwonend. Ik zeg nooit nooit*, maar vooralsnog...latten.

* als ik dement ben hahaha
Julia_20 schreef:
16-06-2025 21:10
Het grootste gedeelte van mijn leven woon ik alleen.

Mijn ex was een half jaar single toen hij mij ontmoette.
Achteraf ook iemand die niet alleen kon zijn.

Het gezamenlijke huis met zijn ex stond al te koop.

Nu 3 maanden maakte hij de opmerking ...over samen wonen als het huis verkocht werd.
Volgens mij heb ik toen daar weinig op gezegd en het gehouden bij "dat zien we wel op dat moment"
En ik dacht ...euhhh....dit gaat snel.

Uiteindelijk heeft toen nog een jaar geduurd en gingen we pas na 1,5 jaar samenwonen.
Eerst leuk, maar later begon ik toch mijn eigen ruimte te missen. Het was bijna altijd samen behalve als ik op mijn werk was.

Inmiddels weer 11 jaar alleenwonend. Ik zeg nooit nooit*, maar vooralsnog...latten.

* als ik dement ben hahaha
Dan weet je het toch niet meer haha

Ik zeg altijd misschien als ik met pensioen ben😅
Mimali schreef:
16-06-2025 21:14
Dan weet je het toch niet meer haha

Ik zeg altijd misschien als ik met pensioen ben😅
Vroeger zei een vriendin altijd, dan gaan we met zijn allen in een huis wonen als we oud en single zijn.
En mijn reactie was: maar wel met een verpleger met een lekker kontje.
Julia_20 schreef:
16-06-2025 22:26
Vroeger zei een vriendin altijd, dan gaan we met zijn allen in een huis wonen als we oud en single zijn.
😂
Julia_20 schreef:
16-06-2025 22:26

Hahaha, ik had die fantasie ook altijd (allleen niet bedacht dat daar best een verpleger met een lekker kontje bij kon).

Ik woon ook al mijn halve leven alleen. Ben bang dat ik allang ongeschikt ben om samen te wonen. Maar goed, de man met wie ik nu aan het daten ben zegt ook dat hij nooit meer wil samenwonen, dus so far so good. :proud:
Ik zou ook niet snel meer gaan samenwonen. Maar toch… hoe mooi zou het zijn, als een relatie zodanig verloopt dat het alleen maar natuurlijk voelt om bij elkaar te zijn. En harmonieus en als vanzelf. Ms juist ook als je wat ouder bent, zonder overigens je eigen leven te ‘verliezen’. En als je echt oud bent kan je ms niet meer latten of je moet naar elkaar toe kunnen rijden per rollator😀

Ik sluit dat samenwonen dus niet helemaal uit. Maar zou het ook fijn vinden om te latten en het financieel echt goed regelen mocht het toch tot samenwonen komen.
Ga je nog wel met hem afspreken Attraverso? Geef de moed niet op he, mocht het idd niets worden,. Maar ms is hij wel iemand die snel eea oppakt. Denk dat dt het belangrijkste is. Iemand die gewoon zijn verantwoordelijkheid op dit moment neemt en daarop acteert. Nog beetje een open blik daarin houden of is het al te ver?

Leuk Pupke, na woensdagavond weet je weer meer.i im haal alleen nr 1 en 2 door de war vlg mij.

Ik geloof dat ik er iets anders in sta Mimali. Ik kan best contact hebben met meerderen. Toch vaak dat het via de chat al niet klikt.
Maar echt daten met verschillende mannen tegelijk heb ik ms 1 keer gedaan. En dan na 1e date een date met een ander en dat was het dan. Niet tegelijkertijd meerdere dates met verschillende mannen. Maar voor er een date is heb ik er minder moeite mee als dit toevallig zo uitkomt.

Mus, hoe loopt het contact tussen jullie? Vaak video bellen? Fijn als je hem straks weer gaat zien lijkt me!
Pringle schreef:
16-06-2025 20:09
Ik zou het niet doen. Een match verwijderen is geen foutje en in de hoogst onwaarschijnlijke situatie dat dat wel zo zou zijn, had hij jouw LinkedIn profiel ook kunnen opzoeken. Vervelend en de manier waarop is ronduit onbeschoft, maar hij heeft geen interesse (meer). Ik zou de eer aan mezelf houden, want ik zou het persoonlijk enigzins creepy vinden als iemand mij via een ander kanaal had opgespoord om toch in contact te komen. Graag of niet hoor, next!
Exact mijn gedachten. Maar ik zou zelf ook moeite hebben om te aanvaarden dat een man zo onbeschoft is. Dus ik snap de gedachte dat het misschien een foutje is geweest. Toch zou ik te trots zijn om hem via een andere route op te sporen; als het geen foutje was maar gewoon ghosting voel je je daarna nóg lulliger. Dus laten gaan en je verlies nemen.
Ook ik ben voorlopig wel weer klaar met daten. Afgelopen weekend een date gehad met een dame. Merk dat ik nu nog steeds ons gesprek niet helemaal heb verwerkt in m'n hoofd.

Tijdens ons online contact bleek al snel dat we bepaalde raakvlakken hadden met elkaar. Haar uitgebreid profiel, foto's en onze gesprekken via de chat triggerde mij op een bepaalde manier dusdanig, dat ik haar graag beter wilde kennen onder het genot van een kopje koffie.

Is natuurlijk altijd even spannend en ongemakkelijk om elkaar voor de eerste keer te begroeten en het gesprek te starten. Gelukkig was het ijs snel gebroken en moet eerlijk bekennen dat ik na 10 minuten niet meer het idee had dat ik met een "vreemde" aan tafel zat. Gesprek ging zo makkelijk en soepel dat het leek alsof we elkaar al jaren kende.

Dat gevoel was wederzijds, want na die eerste 10 minuten kreeg ik een vloedgolf aan verhalen over haar verleden over mij heen. Welke verhalen dit zijn kan en wil ik niet delen. Ben normaal niet het type persoon dat een ongemakkelijke stilte laat vallen tijdens een gesprek, maar dat was nu toch wel een paar keer het geval. Haar verhalen waren zo heftig dat ik mij gewoon ongemakkelijk begon te voelen. Vraag mij nu nog steeds af waarom zij deze verhalen deelt met iemand die zij totaal niet kent. Zo persoonlijk, zo prive, zo.... Niet normaal! Althans; niet normaal om dit te delen op een eerste date.
Ook betrok ze haar ex vriend regelmatig in het verhaal en aan alles proefde ik dat zij nog lang niet over hem heen was. Toen heb ik de knop omgezet, en de hele "date gedachte" los gelaten. Heb veelal geluisterd en haar tips gegeven. Op het einde van de avond heb ik haar eerlijk verteld dat ik overrompeld was in hetgeen zij allemaal vertelde en dat ik tijd nodig had om alles te verwerken. Aangegeven dat een vervolgdate er in ieder geval niet in zit, en haar geadviseerd om professionele hulp te zoeken in haar eigen belang.

Kreeg vanochtend via de chat een bericht van haar, dat ze mijn advies had opgevolgd en inmiddels een afspraak gemaakt heeft voor professionele hulp.

Mijzelf kennende ga ik nog wel even "last" houden van dit gesprek. Waarschijnlijk zal dit ook onbedoeld een negatieve impact gaan hebben op mij bij een volgende nieuwe date (ooit). Wat een ellende is dat online daten wereldje!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven