Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2784 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Utro is een vaginaal tablet. Ik word nu vooral gek van het vloeien, en je mag geen tampon gebruiken. De poli zei 'doorgaan tot vrijdag' maar dat trek ik helemaal niet. Ik voel me al ongesteld, buikpijn, ik wil dat het stopt.
Pimpelmeesje: ik had in 2016 hetzelfde - HCG steeg niet voldoende en naast de utro had ik ook nog vrij pijnlijke injecties. Ik heb toen tegen Boston Place (mijn kliniek) gezegd dat ik er niet meer mee wilde doorgaan. HCG zat op 93 en 48 uur later op 96 of zo. Daar hebben ze (nadat ze eerst zeiden dat ik door moest blijven spuiten en inbrengen van de utro) wel mee ingestemd (na de arts te hebben gesproken). Ik zag er geen toekomst meer in, wetende dat het gewoon niet meer goed zou komen. Maar de arts was het daar toen wel mee eens. De poli roept vaak van alles, maar inmiddels lijkt het voor jou ook dat deze poging geen doorgaande zwangerschap zal zijn, hoe rot dat ook is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hè, wat k*t allemaal, Pimpelmeesje. Ik zou denk ik wel utro blijven gebruiken, maar ik heb ook wel eens gehad dat het redelijk zinloos voelde. Misschien ze morgenmiddag nog eens bellen of je echt niet kunt stoppen.

Flipje, wat zonde van alle moeite. Ik zal hard duimen voor vrijdag.
Misschien kan je via je huisarts je HCG laten checken, Pimpelmeesje, als het ziekenhuis verder niet echt bereikbaar is? Dan heb je voor vrijdag misschien wat concretere cijfers om je keuze op te baseren.
Ach nee Pimpelmeesje wat verdrietig! Ik vind het idioot dat het ziekenhuis je zo laat aanmodderen. Ik heb dezelfde ervaring helaas ook ooit gehad.
In Gent checken ze je zwangerschap direct door meerdere keren bloedwaarden te laten prikken op hcg en progesteron. En als ik daarheen belde dat ik bloedverlies had, was dat ook altijd direct aanleiding om hcg en progesteron te laten checken.
Kun je dit evt via je huisarts doen? Dan weet je zeker waar je aan toe bent.
Heel veel sterkte! Ik had het je zoveel beter gegund! :hug:

Flipje wat naar dat de getransporteerde cryo het niet heeft gered. Veel moeite helaas voor niets.
Hopelijk blijft deze nieuwe cryo wel plakken. Mijn duimen draaien! :redrose:
Pimpelmeesje: heb jij iets meer duidelijkheid inmiddels? :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik bloed behoorlijk, buikpijn en krampen. Ik had geen testen meer maar die kan ik morgen doen. Ik ga daarna de poli bellen en zeggen dat ik stop. Het is echt een hel. Ik heb PTSS door de vorige miskraam, en deze miskraam is een soort slow motion versie daarvan. Als gevolg van incapabele mensen van de poli. Ik ben echt enorm kwaad.
Wat ongelofelijk k#t, Pimpelmeesje en ook ik vind het heel rot dat ze je zo laten doormodderen terwijl je er zo aan toe bent…

Is er niet een arts die je even kan spreken? Ook voor de Utro?
Pimpelmeesje wat verdrietig! Ik stuur je heel veel knuffels toe! Waardeloos dat se je zo in de kou laten staan.
Heel veel sterkte! :hug: :hug: :hug: :redrose:
O lieve Pimpelmeesje wat een shitzooi zeg.
Heel goed dat je vandaag weer gaat bellen met het ziekenhuis.
Ik hoop dat ze je dan wel serieus nemen en je een arts kans spreken.
Hele dikke knuffel voor jou :hug:
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Vanochtend was de tweede streep weg. Zoals verwacht. Einde verhaal. Dag Emmy7. Dankjewel dat je ons een weekje hoop gaf.

Ik heb het ziekenhuis niet meer gebeld. Het is logisch dat ik met de utro stop. Ik heb morgen al een belafspraak staan, dan hebben ze absoluut meer tijd dan dat ik nu tijdens het telefonisch spreekuur bel. Ik laat het maar gaan. Morgen zal ik wel benoemen hoe teleurstellend ik de begeleiding vanuit hen vond deze week.

Gisteren waren de krampen vrij pittig en zag ik flink bloedverlies met wat stolsels. Het lijkt vandaag iets minder, dus wellicht zijn we al over het hoogtepunt heen. Hopelijk komt met het stoppen van de utro de energie weer terug, ik ben er na 5 weken in bed liggen enorm aan toe. Ook kijk ik uit naar dagen zonder paniekaanvallen.
Heb je de afspraak al gehad, Pimpelmeesje?
Vanochtend de poli gesproken. De betrokken verpleegkundige (die ken ik nu ook al 1,5 jaar) vond het ook erg jammer. "Jullie waren zover gekomen", zei ze. Ik mag terug naar oude schildkliermedicatie, en hoef geen checkecho. In principe lost het lichaam alles in 2 weken op, en anders moet ik aan de bel trekken. Daarna heb ik ook mijn hart gelucht over deze week. Gezegd dat ik haar zorg echt heel goed vind, maar dat er deze week door capaciteitsproblemen echt iets mis ging en dat ik me erg verloren heb gevoeld. Ze erkende mijn gevoel en gaf me groot gelijk; dat had niet zo gemoeten. De werkdruk is echt hoog, en eigenlijk redden ze het niet, zei ze. Eigenlijk was ze wel blij dat ik het benoemde en ze moedigde mij aan om een mail/klacht te sturen naar de poli, zodat er ook vanuit patienten een signaal zou komen over de effecten van beleid. Dat ga ik nu ook doen. Ik ben blij dat ze het zo goed oppakte, dat ik me gehoord voelde en dat ik een bijdrage kan leveren aan een contructiever beleid (hopelijk). Hiermee is mijn onvrede ook wel weer gesust.

Verder ben ik gek genoeg heel numb en mat in mijn emoties. Ik heb niet gehuild, ik ben niet verdrietig of bang. Vooral gefrustreerd, gisteren heel chagrijnig en boos. Ik hoop dat we deze zomer nog een poging kunnen wagen, in september gaan we een maand op vakantie. De verpleegkundige ging voor ons puzzelen in de agenda. Vind het wel doodeng om weer te beginnen, maar wat voor keuze hebben we. Heb overigens wel een naam gekregen van een soort ivf-coach, die ga ik binnenkort contacten voor extra ondersteuning.

P.s. hopelijk snel meer headspace om ook met jullie mee te leven, ik lees alles en leef mee, maar op alles reageren lukt nog even niet.
Pimpelmeesje wat een verhaal!
Fijn dat je alles kwijt kon je het gesprek. Je koopt er niets voor, maar het helpt mogelijk het mentale proces.

Hoe gaat het op dit moment met je?
Ik denk aan jullie! :redrose:
he Pimpelmees wat ontzettend heftig zeg :hug:.
Hoop dat de ivf-coach je kan helpen!

Flip, hoe was de terugplaatsing? Balen dat dat ene embryo niet gebiopteerd kon worden... Ik duim voor een geslaagde terugplaatsing!

Lexie: ook bij jou spannend... wanneer heb/ had je je eerste echo?
happiness = reality - expectations
Ik dacht dat ik hier nog gereageerd had.

Pimpelmeesje, goed dat je je frustratie kwijt kon in het gesprek en ook erkend werd dat dat niet goed is gegaan. Maar bij zo’n gesprek is geen arts? Weet je al meer wanneer je weer begint? Ook heel goed om ondersteuning te krijgen.

Flipje, hoe gaat het?
@whoopsadaisies
Thanks dat je er naar vraagt, helaas is het 1 groot drama geworden en daar lijkt voorlopig nog geen eind aan te komen.
Het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en het hcg blijft stijgen dus morgen wordt ik geopereerd 😓
Ik wist niet dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap mogelijk was bij ivf. Gelukkig geven de artsen mijn wens nog niet op dus dan zal ik dat ook niet doen
Oh nee Lexie! Wat vreselijk!
Heel veel sterkte met de operatie en alles wat er nog achter weg komt. Zo verdrietig! :hug:
Lexi, wat kut! :( hou je haaks morgen... hopelijk gaat alles goed en kan het HCG gaan zakken. Dit heb je niet verdiend hoor! Dikke knuffel! :hug:
Wat verdrietig Lexie. Heel veel sterkte met de operatie en alles wat nog komen gaat :hug:
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Wat een ellende, Lenie. Sterkte vandaag.
Whoopsadaisies schreef:
17-06-2025 10:37
Flip, hoe was de terugplaatsing? Balen dat dat ene embryo niet gebiopteerd kon worden... Ik duim voor een geslaagde terugplaatsing!
Bedankt voor het duimen.....

Ik zie een streep!! 8-.

De terugplaatsing was nog een heel gestress. Veel file, uiteindelijk een uur te laat voor de terugplaatsing. Het was een blasto van goede kwaliteit die al was begonnen te hatchen.

Zo'n opluchting.... dit punt hebben we sinds april 24 niet meer bereikt, en toen was de pret van korte duur (streep was na een week weer weg). Ik hoop heel erg dat deze nu blijft zitten.

Heel verdrietig om de verhalen van pimpelmeesje en lexie te lezen, dat laat maar weer zien hoe fragiel dit alles na die eerste test nog steeds is.
Veel sterkte dames :redrose:
flipje2 wijzigde dit bericht op 22-06-2025 12:43
16.17% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Woehoe Flipje! Wat mooi! :cheer2: Nu hopen dat deze blijft zitten. Zo spannend die verlengde wachtweken.

Lexie hoe is de operatie gegaan? Hebben ze je eileider kunnen sparen?

Pimpelmeesje hoe gaat het nu met jou?
Wat fijn Flipje. Hoeveel dagen na terugplaatsing ben je?
Lieve Flip! Wat een geweldig nieuws! En idd, het hele proces is super fragiel en dat weet jij met F* maar al te goed. Ik ga heel hard duimen voor jou en Flip-man. Gefeliciteerd met deze mijlpaal.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven