Gezondheid alle pijlers

De lappenmand.

15-06-2025 19:35 130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Behept met breuken, kneuzingen, verstuikingen of anderszins lichamelijke kwetsuren die hinderlijk of misschien wel genant zijn en waar je iets over kwijt wil; voel je vrij in dit topic! Mss kunnen we elkaar helpen door ervaringen te delen of gewoon om van je af te schrijven.

(Ik heb plaatjes, maar kan ik niet toevoegen nu, helaas)
Vanity of vanities; all is vanity
VGM1980 schreef:
16-06-2025 07:26
Zo moeilijk is het toch niet? Mensen die in de lappenmand liggen kunnen hier erover met elkaar praten/zwelgen.
Precies, dank. Dit toch gewoon?
De aanleiding was idd napraat, omdat daar een discussie gaande was of het wel wenselijk is je ernstige (of minder ernstige) kwetsuren te bespreken in een 'luchtig' napraattopic, die daar niet per se voor bedoeld is, en omdat mensen zich soort van gegeneerd/terughoudend voelden/waren om het dan over die luchtige napraatdingen te hebben. Wat ik totaal begrijp.
Vandaar dit topic: deel je lichamelijke sores hier, waar we kunnen uitweiden, en laat napraat waar het voor bedoeld is: napraten over topics. (en ja hoor, ook gerust over dit topic :P )
Purrmaid schreef:
16-06-2025 11:16
Nee. Dat was de aanleiding. En nu voor iedereen die in de lappenmand zit een plek om samen over te praten. Staat ook in de openingspost toch.
Dit.
yasmijn schreef:
16-06-2025 07:50
O hallo, hier ben ik. :lol:

Later meer, even dingen doen.
Hee :-D Ik heb ook even een leven, maar: doe voorzichtig he :whistle:
BellatrixVanDetta schreef:
16-06-2025 09:08
Ook hier een lappenmand, en helaas niet alleen voor de poezen.

Ik loop al een half jaar met een frozen shoulder en ik moet bekennen dat het omgaan met de pijn fysiek en mentaal zwaar begint te worden.

Mag ik erbij in de lappenmand?
Zeker! hoe kut is dat zeg.
Ik met mijn humerusbreuk ben gehamerd om oefeningen te doen om een frozen shoulder te voorkomen. Wat erg dat je er al zo lang mee zit. En dat het ook mentaal is aan het opbreken :hug: belachelijk hoeveel je je schouder gebruikt he? als je zulks aan den lijve ondervindt beseffen we het pas.Sterkte! en praat van je af hier hoor, als dat je iets helpt. :heart:
Purrmaid schreef:
16-06-2025 19:08
Nee voor iedereen die in de lappenmand zit. Zelfs voor mensen die alles chronisch verkeerd uitleggen, dat is ook een kwaal.
:hihi:
yasmijn schreef:
16-06-2025 11:43
Tuurlijk niet. Alle kwalen kunnen hier.
Alle kwalen kunnen hier!
Echt alle. Sorry dat ik het topic niet duidelijker of smeuïger heb gepresenteerd, maar lieve mensen, iedereen, met wat dan ook: voel je ajb welkom, als je iets kwijt wil. Grote kans dat iemand het herkent (niet per se ik) en je er over kan uitwisselen.
Toch? Hoeft niet natuurlijk.
pink-freud wijzigde dit bericht op 17-06-2025 12:35
0.72% gewijzigd
Purrmaid schreef:
16-06-2025 19:08
Nee voor iedereen die in de lappenmand zit. Zelfs voor mensen die alles chronisch verkeerd uitleggen, dat is ook een kwaal.
En voor mensen die niets uitleggen en gewoon wat neer plempen. Voor elk wat wils!
martje55 schreef:
16-06-2025 09:49
Oh, frozen shoulder kan idd heel lang duren! Beide keren heb ik er langer dan een jaar mee gelopen. De tweede keer herkende ik de signalen wel sneller en ben ik nog intensiever oefeningen gaan doen. Dat heeft geloof ik wel iets geholpen. Sterkte ermee Bellatrix!

Zelf heb ik al enkele maanden een tennisarm, waarschijnlijk opgelopen door teveel haken. Dus dat doe ik al die tijd niet meer, ik mis het zó :cry:

Daarnaast zit ik sinds een week of 6 met een zere knie. De fysiotherapeut kan nog niet zeggen waarom ik pijn heb. Volgende week met echo kijken.
Klinkt ook niet tof, je hobby niet kunnen doen en een zere knie. Ik hoop dat die echo duidelijkheid geeft. :)
Trouwens, ik heb momenteel ook een gekneusd oor (de wond achter het oor/schedel is na een week gelukkig dicht) . Slapen op dat oor blijft echter behoorlijk k.u.t. Ik graaf een kuil in mijn kussen waar het oor in kan. Maar ideaal is het niet. Ik was een beetje bang dat ik voor altijd een bloemkooloor zou houden, maar dat valt mee denk ik.
Tja.
pina schreef:
16-06-2025 21:52
En voor mensen die niets uitleggen en gewoon wat neer plempen. Voor elk wat wils!
Was mijn intentie voor dit topic echt zo moeilijk te snappen?
pina schreef:
16-06-2025 21:52
Hoe zuur.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
lizenlotte schreef:
15-06-2025 21:06
Stuur gewoon een pb naar yasmijn zeg om haar te vertellen wat jouw ervaring is met de breuk die zij nu heeft ipv dit topic te openen wat voor pak hem beet 90 % van de forummers onbegrijpelijk is..
Nog een keer: lees de OP. Dit topic is voor iedereen die in de lappenmand zit. Vergeet mijn tweede post als het te moeilijk voor je is/je niet alles volgt.
Of is het onduidelijk wat een humerusbreuk is? Snap ik! Ik wist het ook niet tot ik het had.
Ik ga nu naar bed, morgen zal ik het nader uitleggen.
Trusten allemaal.

Edit: het is gewoon een gebroken bovenarm, net onder de schouderkop (of zoals bij Yasmijn de schouder, dan heet het proximale humerusfractuur)
Voor uitgebreidere, al dan niet AI gegenereerde teksten kun je je favoriete zoekmachine aanzwengelen. ;-)

Ik dacht dat ik gewoon een gekneusde schouder had, tot de ha een foto wilde laten maken en het dus een gebroken bovenarm bleek.

De chirurg vertelde mij dat ze in eerste instantie in principe niet opereren. Genezing is even goed uiteindelijk, duurt alleen langer.

Ik ben trouwens nogal een fietser en vond het wel echt vervelend dat dat de eerste (2 a 3 ?) maanden niet kon. Het was ook winter, met gladheid en zo. Minder.
pink-freud wijzigde dit bericht op 17-06-2025 11:43
67.33% gewijzigd
Pink-Freud schreef:
16-06-2025 22:27
Was mijn intentie voor dit topic echt zo moeilijk te snappen?

Nee hoor. Je openingspost was duidelijk.

Maar oei oei, niet alle mogelijke kwalen waren genoemd die onder lappenmand mogen vallen :lol:
Purrmaid schreef:
17-06-2025 11:41
Nee hoor. Je openingspost was duidelijk.

Maar oei oei, niet alle mogelijke kwalen waren genoemd die onder lappenmand mogen vallen :lol:
Ik twijfelde nog in hoeverre ik alles zou benoemen ( inclusief infarcten ;-) ) Maar ging er vanuit dat mijn beschrijving idd de lading wel zou dekken.
Een overwinning voor mezelf:

Zelf naar het Kruidvat gewandeld, voor het eerst na 4 weken. 💪🏻Nu dan ook kapot. Ga even liggen. 🛏️
Wat fijn, vooruitgang!
Maar na 4 weken pas? o_o
Bij mij was wandelen niet erg belastend gelukkig, ik liep zelfs terug naar huis na de 1ste foto in het ziekenhuis :O wat niet direct een aanbeveling is natuurlijk.
Even liggen was er bij mij dan weer niet bij. Althans niet ter ontspanning.
Yep, 4 weken. Lukte me eerder niet. Had ook een uur van tevoren een pijnstiller genomen.

Ben net even weggedommeld.
Pink-Freud schreef:
16-06-2025 22:24
Trouwens, ik heb momenteel ook een gekneusd oor (de wond achter het oor/schedel is na een week gelukkig dicht) . Slapen op dat oor blijft echter behoorlijk k.u.t. Ik graaf een kuil in mijn kussen waar het oor in kan. Maar ideaal is het niet. Ik was een beetje bang dat ik voor altijd een bloemkooloor zou houden, maar dat valt mee denk ik.
Tja.
Zou een nekkussen misschien iets helpen?
Maar mensen gaan voorbij
yasmijn schreef:
17-06-2025 15:13
Yep, 4 weken. Lukte me eerder niet. Had ook een uur van tevoren een pijnstiller genomen.

Snap ik wel. Ik vind lopen met een Frozen shoulder ook niet te doen maar misschien kwam dat wel omdat de pees in mijn schouder gescheurd was. Met twee letsels is het moeilijk te weten waar de pijn door komt.
Mijn man droeg heel lief de hele vakantie mijn tas♥️
Maar mensen gaan voorbij
yasmijn schreef:
17-06-2025 15:13

Getver. Hopelijk die fase nu voorbij.
Pijnstillers zijn onontbeerlijk idd. En dan nog.

@Joppie: goeie tip, een nekkussen! Nog niet aan gedacht. Ik zie nu ook dat ze oorbeschermers hebben :thumbsup:
Joppie schreef:
17-06-2025 15:21
Snap ik wel. Ik vind lopen met een Frozen shoulder ook niet te doen maar misschien kwam dat wel omdat de pees in mijn schouder gescheurd was. Met twee letsels is het moeilijk te weten waar de pijn door komt.
Mijn man droeg heel lief de hele vakantie mijn tas♥️
Kan me voorstellen dat een gescheurde pees de schokdemping niet ten goede komt. En in je schouder zitten veel belangrijke pezen die daar invloed op kunnen hebben natuurlijk.
In je schouder en bovenarm is alles met elkaar verbonden. Ik heb dan wel de humerusfractuur maar de hele arm heeft een enorme opdonder gehad en dat voel je goed.

Net gedoucht, ging met minder moeilijkheden dan gisteren. Nog steeds met 1 arm, maar goed.
Beterschap voor alle kwalen🌹
Zelf 4 weken geleden mijn enkelbanden gescheurd,ben het spuugzat!
coetje schreef:
17-06-2025 19:21
Beterschap voor alle kwalen🌹
Zelf 4 weken geleden mijn enkelbanden gescheurd,ben het spuugzat!
Oi. Ook heel vervelend 😬

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven