Wat een werk!
dinsdag 17 juni 2025 om 10:07
Om je telefoon leeg te krijgen.
Ik wil ruimte zodat ik in de vakantie niet zit met 'hij is vol'. Wat hij nu aan gaf.
Via Google foto's heb ik alle foto's en video's eraf gehaald. En ik weet dat ik veel maak hoor. Probeer me altijd voor te nemen het bij te houden. Maar blijft er altijd bij.
Doe nu wel, zodra ik via whatsapp of school account leuke foto krijg, dat ik hem meteen dan goed op sla.
Maar alles wat je weg stuurt en ontvangt wordt ook nog apart opgeslagen. Foto's die ik al verwijderd heb, kom ik bij whatsapp foto's weer tegen.
En zo lijkt er geen einde aan te komen.
Hoe doen jullie dit?
Ik wil ruimte zodat ik in de vakantie niet zit met 'hij is vol'. Wat hij nu aan gaf.
Via Google foto's heb ik alle foto's en video's eraf gehaald. En ik weet dat ik veel maak hoor. Probeer me altijd voor te nemen het bij te houden. Maar blijft er altijd bij.
Doe nu wel, zodra ik via whatsapp of school account leuke foto krijg, dat ik hem meteen dan goed op sla.
Maar alles wat je weg stuurt en ontvangt wordt ook nog apart opgeslagen. Foto's die ik al verwijderd heb, kom ik bij whatsapp foto's weer tegen.
En zo lijkt er geen einde aan te komen.
Hoe doen jullie dit?
dinsdag 17 juni 2025 om 12:11
Ergens op jouw telefoon staat een mapje, en daarin staat een mapje met Whatsapp. Daarin staan ALLE foto's, en die kun je daar vrij eenvoudig en vlot verwijderen.
Edit voor betere uitleg waar je daadwerkelijk iets aan hebt:
Ga naar Mijn Bestanden.
Ga naar interne opslag
Ga naar Whatsapp
Ga naar Media
Daarin staan mapjes met afbeeldingen, video's
Onder het kopje Pictures staan ook nog mapjes met foto's van facebook, insta, messenger en whatsapp
Onder het kopje Movies staan ook whatsapp video's
En als je toch in al die bestanden aan het rommelen bent, kijk daar ook even naar de andere apps die rommel opslaan. Voice recordings, boeken, downloads, etc.
Ga naar Mijn Bestanden.
Ga naar interne opslag
Ga naar Whatsapp
Ga naar Media
Onder het kopje Pictures staan ook nog mapjes met foto's van facebook, insta, messenger en whatsapp
En als je toch in al die bestanden aan het rommelen bent, kijk daar ook even naar de andere apps die rommel opslaan. Voice recordings, boeken, downloads, etc.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
dinsdag 17 juni 2025 om 12:26
M3LL0N4 schreef: ↑17-06-2025 12:11Ergens op jouw telefoon staat een mapje, en daarin staat een mapje met Whatsapp. Daarin staan ALLE foto's, en die kun je daar vrij eenvoudig en vlot verwijderen.
Ga naar Mijn Bestanden.
Ga naar interne opslag
Ga naar Whatsapp
Ga naar Media
Als je een foto of ander bestand uit de chat verwijdert, wordt deze dan ook verwijderd uit die map of blijft die daar staan?
dinsdag 17 juni 2025 om 13:25
Je telefoongeheugen kan denk ik wel vol raken dan hoor.Mighty_Macaw schreef: ↑17-06-2025 11:47Ik betaal een paar Euro per maand aan een cloud, dan raakt je telefoon (volgens mij?) nooit vol. Ik kan tot 2017 foto's terugzoeken op mijn telefoon, delete nooit meer iets.
Dat heeft geloof ik niks te maken met de opslag van je cloud. Cloud is best ruim qua opslagruimte maar een telefoon geheugen raakt ooit een keer vol.
dinsdag 17 juni 2025 om 13:28
Oh Google fotos. Ik heb het ook. En vind het een verschrikking. Als ik op mn telefoon kijk bij fotos heb ik mapjes als : camera, whatsapp fotos, whatsapp videos etc.
Maar als ik dan mn Google account open op mn pc, heb ik geen keus op álle fotos in 1x te downloaden op mn pc. Ik moet dan dag voor dag aanklikken. Niet te doen....
Heeft iemand daar nog een tip voor?
Maar als ik dan mn Google account open op mn pc, heb ik geen keus op álle fotos in 1x te downloaden op mn pc. Ik moet dan dag voor dag aanklikken. Niet te doen....
dinsdag 17 juni 2025 om 13:49
Ik snap het moeilijke niet denk ik.
Ik heb een dropbox account (dus cloud opslag) en op mijn telefoon geef ik in mijn dropbox app aan dat mijn foto's gebackupped moeten worden naar de cloud.
Dat betekent dat ik de foto's op mijn telefoon gewoon en masse kan deleten
1 keer per jaar ga ik door mijn dropbox foto map op pc en copieer ik wat ik wil houden naar een ander mapje.
Daarna veeg ik eerst de telefoon leeg en daarna die dropbox foto map.
Tussentijds kan je dus ook zonder zorgen je foto's wissen op je telefoon.
Met WhatsApp foto's heb ik me nooit bezig gehouden, hoe massaal kan dat zijn?
Ik heb een dropbox account (dus cloud opslag) en op mijn telefoon geef ik in mijn dropbox app aan dat mijn foto's gebackupped moeten worden naar de cloud.
Dat betekent dat ik de foto's op mijn telefoon gewoon en masse kan deleten
1 keer per jaar ga ik door mijn dropbox foto map op pc en copieer ik wat ik wil houden naar een ander mapje.
Daarna veeg ik eerst de telefoon leeg en daarna die dropbox foto map.
Tussentijds kan je dus ook zonder zorgen je foto's wissen op je telefoon.
Met WhatsApp foto's heb ik me nooit bezig gehouden, hoe massaal kan dat zijn?
dinsdag 17 juni 2025 om 15:16
Ik ken mensen met een iphone die elke dag op die datum zoeken en dan krijgen ze van alle jaren die foto's en vervolgens schonen ze die foto's op.
Ik ga op zondagavond vaak even door alle foto's van die week en gooi dan zo veel mogelijk weg. Omdat ik het leuk vind om fotoboeken te maken zet ik ze af en toe ook op de computer, vervolgens gooi ik er dan nog meer weg. En dan maak ik een fotoboek en gooi ik er nog meer weg
@Aliva, ik heb deze week zeker 100 whatsapp foto's gekregen.
- 25 van een feestje van kind 1
- 25 van een feestje van kind 2
- 15 in een groepsapp die we hebben met de ouders van het beste vriendinnetje van kind 1, ze waren iets aan het doen en daar waren leuke foto's bij gemaakt
- 15 van mijn moeder in onze familie app omdat ze leuke dingen aan het doen was met mijn broer
- 10 van een vriendinnengroepje die aan het kamperen was (helaas zonder mij)
en nog wat losse print screens in de klassen app met reminders van wat we ook al weer moesten doen als voorbereiding op dit en dat. Dus voor mij is het bij vlagen een groot deel van mijn foto's.
Ik maak daarbij ook bijna elke dag wel 1 of meer foto's, dus ik zou niet afwachten tot 1 keer per jaar, ik zou het juist vaker doen, want dan ben je er ook zo mee klaar.
Ik ga op zondagavond vaak even door alle foto's van die week en gooi dan zo veel mogelijk weg. Omdat ik het leuk vind om fotoboeken te maken zet ik ze af en toe ook op de computer, vervolgens gooi ik er dan nog meer weg. En dan maak ik een fotoboek en gooi ik er nog meer weg

@Aliva, ik heb deze week zeker 100 whatsapp foto's gekregen.
- 25 van een feestje van kind 1
- 25 van een feestje van kind 2
- 15 in een groepsapp die we hebben met de ouders van het beste vriendinnetje van kind 1, ze waren iets aan het doen en daar waren leuke foto's bij gemaakt
- 15 van mijn moeder in onze familie app omdat ze leuke dingen aan het doen was met mijn broer
- 10 van een vriendinnengroepje die aan het kamperen was (helaas zonder mij)
en nog wat losse print screens in de klassen app met reminders van wat we ook al weer moesten doen als voorbereiding op dit en dat. Dus voor mij is het bij vlagen een groot deel van mijn foto's.
Ik maak daarbij ook bijna elke dag wel 1 of meer foto's, dus ik zou niet afwachten tot 1 keer per jaar, ik zou het juist vaker doen, want dan ben je er ook zo mee klaar.
dinsdag 17 juni 2025 om 15:50
Dat is echt een rot werk ja. Ik kreeg vorige maand een bericht van Gmail dat mijn opslag vol was en ik moest gaan verwijderen of opslag bij kopen. Ik had zoiets van die kan toch niet ineens vol zijn?! Bleek Google Foto helemaal vol te staan. Wist niet eens dat ik dat gebruikte maar het bleek dus dat mijn telefoon alles automatisch daar ook alles inzette. Had dus veel dubbel en daar stonden allemaal foto's in die ik al lang op mijn telefoon had gewist. Ben er 2 avonden zoet mee geweest en meteen de setting op mijn telefoon uitgezet. Jaren nooit een melding gehad van Google Foto's en nu om de zoveel tijd. Zo raar.
dinsdag 17 juni 2025 om 21:57
Dat heeft Google bewust gedaan. Als het te makkelijk is om alles in 1 keer te downloaden, is het ook te makkelijk om weg te gaan bij Google.Harderwijk2021 schreef: ↑17-06-2025 13:28Oh Google fotos. Ik heb het ook. En vind het een verschrikking. Als ik op mn telefoon kijk bij fotos heb ik mapjes als : camera, whatsapp fotos, whatsapp videos etc.
woensdag 18 juni 2025 om 07:11
Butterfly_fly schreef: ↑17-06-2025 12:26Als je een foto of ander bestand uit de chat verwijdert, wordt deze dan ook verwijderd uit die map of blijft die daar staan?
Die blijft daar staan, dat staat helemaal los van elkaar.
Ik laat ze automatisch opslaan maar eens in de zoveel tijd ga ik dat mapje even door en verwijder ik alles wat ik niet wil bewaren. Maar die foto's nemen heel veel minder ruimte in dan de foto's die je zelf maakt, dus heel erg schiet het niet op qua ruimte.
woensdag 18 juni 2025 om 09:34
woensdag 18 juni 2025 om 21:53
Maar waarom draai je het niet om?Graze schreef: ↑17-06-2025 15:50Dat is echt een rot werk ja. Ik kreeg vorige maand een bericht van Gmail dat mijn opslag vol was en ik moest gaan verwijderen of opslag bij kopen. Ik had zoiets van die kan toch niet ineens vol zijn?! Bleek Google Foto helemaal vol te staan. Wist niet eens dat ik dat gebruikte maar het bleek dus dat mijn telefoon alles automatisch daar ook alles inzette. Had dus veel dubbel en daar stonden allemaal foto's in die ik al lang op mijn telefoon had gewist. Ben er 2 avonden zoet mee geweest en meteen de setting op mijn telefoon uitgezet. Jaren nooit een melding gehad van Google Foto's en nu om de zoveel tijd. Zo raar.
Laat alles lekker naar Google gaan.
Op je telefoon kan je dan gewoon regelmatig de foto's en masse verwijderen.
En dan af en toe opschonen in Google.
Zo ben je tenminste zeker dat je niks kwijt bent als je telefoon stuk gaat.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in