Brugklas 2025-2026
dinsdag 17 juni 2025 om 18:51
dinsdag 17 juni 2025 om 19:26
dinsdag 17 juni 2025 om 19:43
dinsdag 17 juni 2025 om 19:45
Grappig hoe je dat zegt, ik heb dus juist zo'n gevoel dat ik het heel jammer vind. Misschien omdat we 1 kind hebben, dus het is ook maar een korte periode geweest dus 'eindelijk' voelt bij ons niet zo van toepassing.
Tegelijkertijd ga ik dingen als boekendoos, surprises enz totaaaal niet missen

dinsdag 17 juni 2025 om 20:02
dinsdag 17 juni 2025 om 22:23
Mijn dochter moet ook iets van 15km reizen. Ze stapt bij ons in de wijk op de trein en dan daar nog 1,5 km fietsen.
Ik wil niet dat ze op de fiets gaat de eerste jaren. Deel is door gebied met weinig woningen en ze past nog niet op een electrische fiets.
Ouderavond is aan begin schooljaar. 1e week zijn er kennismakingsactviteiten en in 3e week is er brugklaskamp.
Ik wil niet dat ze op de fiets gaat de eerste jaren. Deel is door gebied met weinig woningen en ze past nog niet op een electrische fiets.
Ouderavond is aan begin schooljaar. 1e week zijn er kennismakingsactviteiten en in 3e week is er brugklaskamp.
dinsdag 17 juni 2025 om 22:23
dinsdag 17 juni 2025 om 22:59
Hier onze dochter, de jongste, die morgen kennismaking met brugklas en mentor heeft. Wat vindt ze het spannend.
Zo'n half uur fietsen wat ze niet gewend is.
Daarnaast druk en enthousiast over de musical. Nog even en dan sluiten we de basuisschooltijd echt af.... slik, maar ook fijn dat ik niet meer dan vast zit aan de schooltijden (we wonen ver van school en daarom koos ik ervoor haar elke keer te brengen en halen, dus qua werk vaak lastig en extra druk en plannen).
Hopen dat ze een rustige klas heeft, al zitten er zo'n 5 (huidige) klasgenoten straks ook in haar nieuwe klas
Zo'n half uur fietsen wat ze niet gewend is.
Daarnaast druk en enthousiast over de musical. Nog even en dan sluiten we de basuisschooltijd echt af.... slik, maar ook fijn dat ik niet meer dan vast zit aan de schooltijden (we wonen ver van school en daarom koos ik ervoor haar elke keer te brengen en halen, dus qua werk vaak lastig en extra druk en plannen).
Hopen dat ze een rustige klas heeft, al zitten er zo'n 5 (huidige) klasgenoten straks ook in haar nieuwe klas
dinsdag 17 juni 2025 om 23:00
Hier ook de oudste naar de brugklas dus dat vind ik stiekem best spannend.
Hij is relaxter. De klas was met kennismaken “wel prima”.
Ik verbaas me vooral over de kosten. Laptop, kamp, boeken, speciale spullen voor gekozen richting en dan de gewone spullen als tas en fiets nog.
Gelukkig hoeft hij maar 5km te fietsen dus dat kan op een gewone fiets prima.
Hij is relaxter. De klas was met kennismaken “wel prima”.
Ik verbaas me vooral over de kosten. Laptop, kamp, boeken, speciale spullen voor gekozen richting en dan de gewone spullen als tas en fiets nog.
Gelukkig hoeft hij maar 5km te fietsen dus dat kan op een gewone fiets prima.
woensdag 18 juni 2025 om 06:26
Zoon heeft begin deze maand al kennisgemaakt met zijn klas en mentoren.
Vanmiddag hebben we samen met zoon nog een kennismakingsgesprek met de mentoren.
Qua fietsen...hij is max 30 minuten onderweg. Er gaan veel vriendjes ook die kant op, dus dat komt wel goed.
En inderdaad nu druk met de eindshow-voorbereidingen ( geen musical) - laatste loodjes van groep 8!
Nog 2 weekjes en dan is ie klaar met de basisschool...
Vanmiddag hebben we samen met zoon nog een kennismakingsgesprek met de mentoren.
Qua fietsen...hij is max 30 minuten onderweg. Er gaan veel vriendjes ook die kant op, dus dat komt wel goed.
En inderdaad nu druk met de eindshow-voorbereidingen ( geen musical) - laatste loodjes van groep 8!
Nog 2 weekjes en dan is ie klaar met de basisschool...
woensdag 18 juni 2025 om 09:23
Leuk, een 2025-2026 brugklas topic!
Hier voor het eerst een brugklasser. Vind het best spannend, dochter stiekem ook wel. Haar school van eerste voorkeur had geen loting dus dat is wel fijn! Ze gaat tweetalig VWO doen, dus heel benieuwd hoe dat uitpakt.
School ligt dichtbij (5 minuutjes fietsen). Ze is de enige van haar klas die naar deze school gaat. Ze kent wel een paar andere meiden die ook naar deze school gaan, maar toch, dat vind ik nog wel het spannendst. Ik hoop dat ze een leuke klas krijgt waar ze aansluiting heeft.
Hier voor het eerst een brugklasser. Vind het best spannend, dochter stiekem ook wel. Haar school van eerste voorkeur had geen loting dus dat is wel fijn! Ze gaat tweetalig VWO doen, dus heel benieuwd hoe dat uitpakt.
School ligt dichtbij (5 minuutjes fietsen). Ze is de enige van haar klas die naar deze school gaat. Ze kent wel een paar andere meiden die ook naar deze school gaan, maar toch, dat vind ik nog wel het spannendst. Ik hoop dat ze een leuke klas krijgt waar ze aansluiting heeft.
woensdag 18 juni 2025 om 09:56
Hier ook een brugklasser. Oudste heeft morgen kennismakingsmiddag met zijn nieuwe klas. Hij weet al dat hij bijna zeker bij een goede vriend in de klas zal komen, dus dat geeft rust. De school kent hij al, zijn beste vriendin zit er al op school (die heeft de basisschool in 6 jaar gedaan...), en hij heeft er in het najaar een pre-gymnasiumprogramma gevolgd. Hij heeft er iig veel zin in, en ik zie dat hij er echt aan toe is. Hij heeft voor deze school gekozen i.v.m. het versterkte techniekprogramma (t/m klas 3, en daarna nog als keuzevak), dus ik hoop dat ie als praktische vwo-er z'n ei kwijt gaat kunnen.
7 km fietsen, een route die we al vaak gefietst hebben (van ons dorp naar de stad), eigenlijk een lange rechte weg. Bij slecht weer zou hij ook met de bus kunnen, maar volgens mij duurt dat langer. Dat fietsen is ook wel fijn voor m, kan ie z'n energie kwijt voordat ie lang stil moet zitten in de klas.
Oh, en hoi, jarenlange meelezer hier. Ook had (10+ jaar geleden) ik ook al een account, maar daar kom ik niet meer in. Nu dus toch eindelijk maar een nieuwe aangemaakt.
7 km fietsen, een route die we al vaak gefietst hebben (van ons dorp naar de stad), eigenlijk een lange rechte weg. Bij slecht weer zou hij ook met de bus kunnen, maar volgens mij duurt dat langer. Dat fietsen is ook wel fijn voor m, kan ie z'n energie kwijt voordat ie lang stil moet zitten in de klas.
Oh, en hoi, jarenlange meelezer hier. Ook had (10+ jaar geleden) ik ook al een account, maar daar kom ik niet meer in. Nu dus toch eindelijk maar een nieuwe aangemaakt.
woensdag 18 juni 2025 om 15:09
Grappig zoveel TTO’ers. Hier ook TTO gymnasium met extra techniek programma.
Kunnen jullie kinderen al een beetje Engels? Zoon voor mijn idee best wel maar geen idee of dat helpt volgend jaar.
Hoorde net dat zoon al een app groep heeft met daarin alle jongens van de nieuwe klas.
Veel plezier voor de kinderen die vanmiddag kennismaking hebben!
Kunnen jullie kinderen al een beetje Engels? Zoon voor mijn idee best wel maar geen idee of dat helpt volgend jaar.
Hoorde net dat zoon al een app groep heeft met daarin alle jongens van de nieuwe klas.
Veel plezier voor de kinderen die vanmiddag kennismaking hebben!
woensdag 18 juni 2025 om 16:22
Hier nog een TTO'er, maar dan de havo-vwo versie. De kennismakingsmiddag is nu bezig, dus ik ben benieuwd naar de klas en alle verhalen als ze straks thuis komt. Haar Engels is al heel behoorlijk, maar hier zeggen ze dat dat echt niks uitmaakt. Zelf hoop ik dat dat zorgt dat het in het begin misschien iets makkelijker is! Hebben jullie kinderen nog iets specifieks moeten doen om in een TTO klas te komen? Of was het een kwestie van aanmelden en gaan?
Fietsend doet ze er een minuut of 10 over, maar alle middelbare scholen in onze woonplaats zitten binnen een kwartier fietsen. Dat was dus niet van invloed op de keuze.
Fietsend doet ze er een minuut of 10 over, maar alle middelbare scholen in onze woonplaats zitten binnen een kwartier fietsen. Dat was dus niet van invloed op de keuze.
woensdag 18 juni 2025 om 17:21
Net terug van de kennismaking met 1 van de 2 mentoren van zoon.
Heb er nu echt een positief gevoel bij.
De eerste week na de zomervakantie gaan ze allemaal spellen doen om elkaar en het gebouw te leren kennen.
Zoonlief vindt het spannend, maar heeft er ook wel zin in. Hij vindt het vooral fijn dat hij zijn vriendjes ( die naar het havo/vwo gebouw gaan) gelukkig nog gewoon in de pauzes kan zien.
Hij zal straks veelal de laptop gebruiken ipv fysieke boeken, maar da's voor hem natuurlijk weer een voordeel ( minder zware tas!)
Heb er nu echt een positief gevoel bij.
De eerste week na de zomervakantie gaan ze allemaal spellen doen om elkaar en het gebouw te leren kennen.
Zoonlief vindt het spannend, maar heeft er ook wel zin in. Hij vindt het vooral fijn dat hij zijn vriendjes ( die naar het havo/vwo gebouw gaan) gelukkig nog gewoon in de pauzes kan zien.
Hij zal straks veelal de laptop gebruiken ipv fysieke boeken, maar da's voor hem natuurlijk weer een voordeel ( minder zware tas!)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in