Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 2528 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Purrmaid schreef:
18-06-2025 19:13
Soort imposter syndrome 2.0 ofzo
Schuldwaan lees ik net.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Star⁴ schreef:
18-06-2025 19:33
Ga je niet uit haar hoofd krijgen.

Jammer dat ze nog steeds niet doorheeft dat de boodschap niet meer aankomt omdat ze doorslaat.
S-Groot schreef:
18-06-2025 06:42
Daar ben je zeker terechtgekomen via google? Dat had mijn man onlangs, hij had gelukkig nét voor de allerlaatste bevestiging door dat ie ervoor moest betalen en toen ging er (pas) een belletje rinkelen (gelukkig las ie dus uiteindelijk wel echt waar ie voor ging 'tekenen').

Ik vond het zelf wel een tikkeltje dommig, maar ik ben dan ook vrij wantrouwend van aard. Mijn man is vooral van het gemak, dus zoals zoveel mensen doet ie alles via google (ook voor websites die hij best zelf in kan tikken). En dan vaak zonder goed te kijken iets aanklikken. En zo kwam ie dus op zo'n abonnementensite. Terwijl ik denk: je weet toch dat je gewoon op de site van dat bedrijf moet zijn? (en ik ben daar wel erg op gebrand, altijd checken dat je op de juiste site zit enzo)
Maar ja, daar springen die sites dus op in, op mensen die gewend zijn om voor het gemak te kiezen van alles googelen en dan snel op (een van) de eerste link(s) te klikken. Ik vind het nogal laag van die bedrijfjes (en google), maar het mag, triest genoeg.

Zo'n sms zou ik misschien eerder intrappen. En die springen daar ook enorm op in, op de (grote) kans dat jij nét een pakket van DHL verwacht. Ook weer zo ontzettend laag en in dit geval natuurlijk echte oplichting. Toch zou ik ook daar weer heel wantrouwend zijn. Hoezo moet ik bijbetalen? En wat staat er dan in de T&T? Hé, daar staat niks, daar staat dat het gewoon onderweg is. En dan zou ik het denk ik gewoon laten, of desnoods even navragen bij DHL.

Ik wil trouwens niet zeggen dat ik nooit ergens in zou kunnen trappen hoor. Met de juiste omstandigheden zou het mij ook kunnen overkomen. Veel stress, heel druk en een oplichtingssms over iets wat op dat moment heel belangrijk is voor mij en niet snel of makkelijk te controleren. Of misschien met zo'n spoofmail. Of straks steeds meer met AI-gegenereerde zooi wat amper te controleren is.

Ik ben wel benieuwd trouwens, hoe het uiteindelijk gaat lopen met de 32 euro die ze van je willen. Heb je nog nagezocht of er verhalen/reviews zijn over dat bedrijf, dat er daadwerkelijk deurwaarders komen uiteindelijk? Als dat waarschijnlijk is namelijk zou ik het zelf maar gewoon betalen.
Via Google idd. Termination Experts heten ze. Ik heb zeker trustpilot geraadpleegd en ook Kassa had er een item over. Het blijkt dat ze ( na vaak meerdere bangmakerijmailtjes) niet tot deurwaarderacties overgaan. (trouwens, dat incassobureau komt van hetzelfde bedrijf, zelfde eigenaar) Ik kan me niet herinneren dat ik heb ingestemd met hun voorwaarden (maar dat kan onoplettendheid van mijn kant zijn) en nooit een bevestiging gekregen van de overeenskomst.
Aan de ene kant denk ik; betalen, ben ik er vanaf. Aan de andere kant zeggen volgens mij de meeste mensen; niet betalen, er gebeurt niks.
Bah.
Vanity of vanities; all is vanity
Moiren schreef:
18-06-2025 17:48
Had me echt vet interessant geleken om alleen na tonen ID mijn straat in te komen.
Ik denk dat ik de hele dag heen en weer zou lopen. Kijken of ze er echt altijd om zouden vragen of zouden denken “dat lijpe wijf weer”.
Ik zal mijn schoonzoon even vertellen dat er een lijp wijf rondloopt in Den Haag :biggrin:
Maar mensen gaan voorbij
Lady*Voldemort schreef:
18-06-2025 18:51
Echt niet te geloven hoe FV iedere keer weer om die genocide in Gaza heen weet te lullen.
Er zijn er die voor heel wat minder een perma hebben gekregen.
Ruin it yourself.
Joppie schreef:
18-06-2025 19:40
Ik zal mijn schoonzoon even vertellen dat er een lijp wijf rondloopt in Den Haag :biggrin:
:lol:
Ruin it yourself.
Ik moet nog even wennen aan mijn vrijheid: ik hoef morgen nergens voor thuis te blijven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
18-06-2025 19:43
Ik moet nog even wennen aan mijn vrijheid: ik hoef morgen nergens voor thuis te blijven.
Geen DHL bezetting. Heerlijk
feow schreef:
18-06-2025 18:37
Ik ben altijd bang dat ik zonder het te weten toch gedronken heb. Líters. Terwijl ik dus absoluut niks drink als ik moet rijden, zelfs geen kersenbonbon.
En toen de straat afgesloten was door een moord en de dader al gepakt was, was ik alsnóg bang dat ik het gedaan had toen ik onder het lint door moest.
Haha dit ja. Ik heb dan ook in mijn hoofd dat ooit ergens gelezen (of zelf bedacht) dat iemand een pistache-ijsje heeft gegeten en dat dat bij die persoon zich zou kunnen omzetten in alcohol. En dat dát dus in het nieuws was. Om problemen te voorkomen heb ik inmiddels geen auto meer, leek me goedkoper dan stoppen met eten van pistaches-ijs. Wat ik overigens niet lekker vond, maar in mijn hoofd zou dat dus met álles wat ik in mijn mond stop alvorens in achter het stuur te kruipen zou kúnnen gebeuren.
Where is my mind?
Wat een toon ook weer in vraag de mods.
Bah bah.
TAFKAPML
Zo, FV is echt helemaal terug hè.
Ik las Vraag het de mods.
:facepalm:

David Dunning
Moiren schreef:
18-06-2025 19:41
Er zijn er die voor heel wat minder een perma hebben gekregen.

Als ze hier niet al jaren rond liep zou je denken dat het een trol is.
Purrmaid schreef:
18-06-2025 19:45
Wat een toon ook weer in vraag de mods.
Bah bah.
Ik vraag me af wat ze er nou uithaalt hier als ze het zo verschrikkelijk vindt allemaal. Genoeg andere platformen met gelijkgestemden.
Purr :high5:

David Dunning
Speculaastaart schreef:
18-06-2025 18:53
Intrusies

https://nl.wikipedia.org/wiki/Intrusie_(psychologie)

Ik had pas dat ik op de fiets ineens de gedachte had dat ik vergeten was mijn gordel om te doen. Diezelfde week had ik meerdere van dat soort gekke gedachten en heb toen zitten googelen
Die heb ik ook. Gelukkig heel normaal :-D
Maar mensen gaan voorbij
Redhead70 schreef:
18-06-2025 19:44
Geen DHL bezetting. Heerlijk
En geen DPD.

Het enige dat ik nog verwacht past in de brievenbus.
Hoop ik toch.
De onderarmbeschermmouwtjes.

David Dunning
Het verbroedert de napraters, de terugkomst van FV.
Mss is dat het doel?
Dat de mods haar bellen als de napraters weer eens tot op het bot verdeeld zijn?

David Dunning
Nou ze is wel weer terug he. Jezus Gristus. Ik weet dat ik niet meer na zou praten maar man man man.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
En ontkennen dat ze geen gruwelijkheden heeft geplaatst in het MO topic. Volgens mij heeft iedereen hier ogen :rofl:
Pluviofiel
Ik lees net dat er aankomend weekend geen treinen rijden naar Zandvoort én dat 1 van de 2 toegangswegen naar Zandvoort is afgesloten.
En dat met tropische temperaturen. :facepalm:

David Dunning
Solomio schreef:
18-06-2025 19:56
Ik lees net dat er aankomend weekend geen treinen rijden naar Zandvoort én dat 1 van de 2 toegangswegen naar Zandvoort is afgesloten.
En dat met tropische temperaturen. :facepalm:
Dus ook niet voor het gewone volk?

RIP.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
18-06-2025 19:57
Dus ook niet voor het gewone volk?

RIP.
Juist niet voor het gewone volk.
Helicopters kunnen er gewoon nog heen.

David Dunning
Joppie schreef:
18-06-2025 19:27
Wel lekker daar denk ik; daar waait het altijd 😁
Ik heb een mooi terrasje opgezocht daar, tja wind dat zijn we hier zowieso wel gewend.

Morgen richt ik mijn pijlen op t Schildmeer, is voor mij ook beter te bereiken.
Pieremachochel
Helikopter is de correcte spelling. Lees ik net.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
18-06-2025 19:52
Nou ze is wel weer terug he. Jezus Gristus. Ik weet dat ik niet meer na zou praten maar man man man.
Ik lees uit principe niet in het MO topic maar las haar net wel op het mod topic. Ongelooflijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven