Brugklas 2025-2026
dinsdag 17 juni 2025 om 18:51
donderdag 19 juni 2025 om 09:41
De dochter van een vriendin doet TTO en is daar met een erbarmelijk niveau van Engels gestart. Vriendin zelf was ook verbaasd dat haar dochter tweetalig wilde doen. Ze heeft het het eerste half jaar heel moeilijk gehad (maar wel gehaald), heeft extra Engels gehad en nu loopt ze aardig op de rit geloof ik. Dus als je start met een goede basis lijkt het me heel goed te doen.Ligbedje85 schreef: ↑18-06-2025 15:09Grappig zoveel TTO’ers. Hier ook TTO gymnasium met extra techniek programma.
Kunnen jullie kinderen al een beetje Engels? Zoon voor mijn idee best wel maar geen idee of dat helpt volgend jaar.
Hoorde net dat zoon al een app groep heeft met daarin alle jongens van de nieuwe klas.
Veel plezier voor de kinderen die vanmiddag kennismaking hebben!
Mijn dochter gaat naar een categoraal gymnasium, dus het is hopen dat ze Latijn en Grieks daadwerkelijk leuk vindt.
donderdag 19 juni 2025 om 16:28
Hier geen TTO. Ze kunnen wel per periode een extra keuzevak kiezen. Dit kan Engels zijn (waardoor je uiteindelijk een certificaat voor Cambridge Engels kunt halen geloof ik) maar ook een vak wat meer te maken heeft met iemands hobby (dans of theater bijvoorbeeld geloof ik).
Hier is het een minuut of 10 fietsen geloof ik dus dat heeft ze prima voor elkaar.
Hier is het een minuut of 10 fietsen geloof ik dus dat heeft ze prima voor elkaar.
maandag 23 juni 2025 om 15:22
maandag 23 juni 2025 om 16:26
Ik meld me ook. De jongste gaat na de zomer starten in 1 havo. Ik vind het toch wel weer spannend, want ander kind met iets meer gebruiksaanwijzing. Overigens ben ikzelf ook wel toe aan het vaarwel zeggen van de basisschool
De school is 4 km, dus een klein stukje fietsen. De kennismaking is pas in juli en ik heb ook nog geen idee van de klas of mentor. Ze hoopt zelf dat ze bij 1 vriendin in de klas komt, dat hoop ik ook voor haar.

De school is 4 km, dus een klein stukje fietsen. De kennismaking is pas in juli en ik heb ook nog geen idee van de klas of mentor. Ze hoopt zelf dat ze bij 1 vriendin in de klas komt, dat hoop ik ook voor haar.
woensdag 2 juli 2025 om 19:20
donderdag 3 juli 2025 om 10:19
Oh, pak je zakdoek er maar vast bij. Of ben ik de enige die toch wel met een zwaar hart rondloopt? Het is mijn oudste, dus de eerste die de basisschool gaat verlaten. Als ik dat slotliet hoor (en die wordt hier tot in den treure gedraaid en meegezongen) prikken m'n ogen hoor. "Dag meester en dag juf, het moment is nu gekomen..."
donderdag 3 juli 2025 om 16:34
Dat klinkt als de musical van mijn dochter qua slotlied.Mistborn schreef: ↑03-07-2025 10:19Oh, pak je zakdoek er maar vast bij. Of ben ik de enige die toch wel met een zwaar hart rondloopt? Het is mijn oudste, dus de eerste die de basisschool gaat verlaten. Als ik dat slotliet hoor (en die wordt hier tot in den treure gedraaid en meegezongen) prikken m'n ogen hoor. "Dag meester en dag juf, het moment is nu gekomen..."
Hier volgende week nog school en de week daarna afscheid, musical, disco en groep 8 activiteit.
zondag 6 juli 2025 om 14:38
Spannend he!
Woensdag is de laatste dag van mijn zoon. Dinsdagavond de musical en na de vakantie naar het gymnasium.
Zijn vader en ik zijn deze week op school geweest voor de eerste ouderavond.
De mentor komt heel aardig en ook duidelijk over. Zoon heeft er zin in.
Ik heb maar één kind, vind dit wel emotioneel allemaal.
Woensdag is de laatste dag van mijn zoon. Dinsdagavond de musical en na de vakantie naar het gymnasium.
Zijn vader en ik zijn deze week op school geweest voor de eerste ouderavond.
De mentor komt heel aardig en ook duidelijk over. Zoon heeft er zin in.
Ik heb maar één kind, vind dit wel emotioneel allemaal.
dinsdag 8 juli 2025 om 09:49
Afgelopen vrijdag een mail van de middelbare school ontvangen met info over de eerste week, inloggegevens en wat er allemaal aangeschaft moet worden...
Dan komt t weer een stapje dichterbij...Maar nu eerst lekker genieten van de zomervakantie!!
@Kuzu: snap ik helemaal, is ook weer een fase die je afsluit, en een nieuwe fase die op t punt van beginnen staat...
Dan komt t weer een stapje dichterbij...Maar nu eerst lekker genieten van de zomervakantie!!
@Kuzu: snap ik helemaal, is ook weer een fase die je afsluit, en een nieuwe fase die op t punt van beginnen staat...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in