Pril zwanger en Italië met collega's
donderdag 19 juni 2025 om 05:35
Maanden geleden al reisje geboekt naar vakantiehuis in Italië van collega met nog 2 andere collega's. Al tickets geboekt voor lokaal wijnfestival en ook voor een 'zintuiglijk dinerl' (collega houdt menu nog even verborgen als verrassing). 2 dagen voor vertrek en ik blijk zwanger: wat nu? Echt geen zin om dit in zo'n vroeg stadium al met collega's te delen ... hoe zouden jullie dit aanpakken? Tips voor 'excuses' waarom ik bepaalde zaken (parmaham/dingen met rauw ei...) niet eet? Bedankt voor jullie hulp!
Ps please niet quoten, ik ga dit bericht wellicht wissen om privacyredenen
Ps please niet quoten, ik ga dit bericht wellicht wissen om privacyredenen
donderdag 19 juni 2025 om 21:29
Dag allemaal, veel dank voor de reacties. Ik begrijp ook wel dat de makkelijkste oplossing is om gewoon eerlijk te zijn, en ja, het voelt tegennatuurlijk voor mij om opeens smoezen te bedenken, dat is inderdaad meestal nogal ongeloofwaardig, vandaar dat ik het hier maar even in de groep gooi. Anderzijds is het zo pril en intiem en ben ik helemaal niet zo close met die collega's dat ik dit nu al zou willen delen voordat bvb mijn mama of dichtste vrienden het weten. Het zijn zeker respectvolle lieve collega's, en toch, nee dank u. Ik ben een beetje verbaasd dat zovelen onder jullie dat wel even in mijn plaats denken te moeten bepalen. Afzeggen heb ik ook overwogen, maar het is zeker niet zo dat ik niet van Italië zou kunnen genieten omdat ik niet kan drinken. Een dilemma dus. Wellicht wordt het: bob zijn en er verder niet teveel aandacht aan proberen te besteden. Fijne avond nog.
donderdag 19 juni 2025 om 22:10
Ha, ik lees alleen dit laatste bericht op de laatste pagina.
“Last van buik en mijn zus had een poos geleden ook zoiets.. (dat dat geboorte neefje + 9 maanden was hoef je niet te melden). Advies was toen absoluut geen alcohol en even oppassen met dierlijke producten als rauwmelkse kaas en rauwe ham e.d. Volgens artsen is dat voor mij nu ook slim.”
Geen woord aan gelogen, behalve als je geen zus en neefje hebt.
“Maar vrouwtjevrouwtjemannetjemannetje4, ben je niet gewoon zwanger?”
“Nou, dat zou dan wel heeeeel pril zijn. Mocht dat zo zijn dan horen of zien jullie dat over een aantal maanden wel. Voor nu even het zekere voor het onzekere nemen met mijn binnenste.”
“Last van buik en mijn zus had een poos geleden ook zoiets.. (dat dat geboorte neefje + 9 maanden was hoef je niet te melden). Advies was toen absoluut geen alcohol en even oppassen met dierlijke producten als rauwmelkse kaas en rauwe ham e.d. Volgens artsen is dat voor mij nu ook slim.”
Geen woord aan gelogen, behalve als je geen zus en neefje hebt.
“Maar vrouwtjevrouwtjemannetjemannetje4, ben je niet gewoon zwanger?”
“Nou, dat zou dan wel heeeeel pril zijn. Mocht dat zo zijn dan horen of zien jullie dat over een aantal maanden wel. Voor nu even het zekere voor het onzekere nemen met mijn binnenste.”
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 20 juni 2025 om 08:39
Tenzij ze je moeder (niet mama - waarschijnlijk Belgische? maar in Nederland klinkt dit superkinderlijk) informeren dat je zwanger bent, zou het toch geen kwaad kunnen?
Maar ik ben niet zo sentimenteel ingesteld en denk ook niet dat andere mensen hier ontzettend mee bezig zijn. Juist in het begin zijn gewoon praktische zaken belangrijk en daar hebben vooral de mensen waar je op dat moment bij bent mee te maken. Die collega's vinden het waarschijnlijk handig om te weten waarom je eventueel wordt beperkt, en jouw toekomstbeeld boeit ze dan niks.
vrijdag 20 juni 2025 om 08:57
Klinkt niet echt aardig naar de mensen die de moeite hebben genomen te reageren.vvmm4 schreef: ↑19-06-2025 21:29Dag allemaal, veel dank voor de reacties. Ik begrijp ook wel dat de makkelijkste oplossing is om gewoon eerlijk te zijn, en ja, het voelt tegennatuurlijk voor mij om opeens smoezen te bedenken, dat is inderdaad meestal nogal ongeloofwaardig, vandaar dat ik het hier maar even in de groep gooi. Anderzijds is het zo pril en intiem en ben ik helemaal niet zo close met die collega's dat ik dit nu al zou willen delen voordat bvb mijn mama of dichtste vrienden het weten. Het zijn zeker respectvolle lieve collega's, en toch, nee dank u. Ik ben een beetje verbaasd dat zovelen onder jullie dat wel even in mijn plaats denken te moeten bepalen. Afzeggen heb ik ook overwogen, maar het is zeker niet zo dat ik niet van Italië zou kunnen genieten omdat ik niet kan drinken. Een dilemma dus. Wellicht wordt het: bob zijn en er verder niet teveel aandacht aan proberen te besteden. Fijne avond nog.
Zo werkt een forum namelijk, bij een vraag krijg je meningen
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 20 juni 2025 om 09:14
vrijdag 20 juni 2025 om 09:22
Ik had 10 jaar geleden zoiets aan de hand met collega’s: op dinsdag testte ik positief en op vrijdag gingen we naar de opening van brouwerij Oedipus met z’n allen. Tja.. Ik kon óf afzeggen (maar moest die dag ook gewoon werken) óf vertellen. En ja dat vond ik wel een beetje awkward, maar ik heb het gewoon verteld en een hele leuke avond gehad (op vlierbessenlimonade).
vrijdag 20 juni 2025 om 09:23
En in alle gevallen weten je collega's het dan eerder dan je moeder.Aneso schreef: ↑20-06-2025 09:14Bijzonder dat je het opvat als menen te bepalen voor je. Ik lees het als het geven van meningen op de vraag "hoe zouden jullie dit oppakken?"
Als je al zeker weet het niet te willen vertellen dan zijn je enige opties:
- Smoes verzinnen
- Niks zeggen en hopen dat het niemand opvalt
- Afzeggen
zaterdag 21 juni 2025 om 15:17
Waarom zou ik dat niet accepteren? Ik mag toch zeggen dat ik het zelf niet zo goed begrijp?__appelbloesem__ schreef: ↑19-06-2025 13:53Je hoeft het ook niet te snappen, gewoon accepteren dat sommige mensen het gewoon niet prettig vinden om al vroeg met iedereen te delen is genoeg. Er kunnen zoveel redenen voor zijn.
Als iemand het niet wíl delen om wat voor reden dan ook, moet zij dat zelf weten natuurlijk. Ik heb alleen vaak de indruk dat het een soort standaard is geworden dat je het niet aan de buitenwereld vertelt voor de 12 weken en dat sommigen daar niet eens over nadenken en dat als een ongeschreven regel aannemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 21 juni 2025 om 16:54

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in