De hatelijke/schatelijke opmerkingen van je puber

20-06-2025 15:38 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend wierp ik een liefdevolle blik op mijn jongste die haar schooltas stond in te pakken. Wat doet ze haar best in de brugklas en wat ben ik toch trots op haar.

Waarna dochter zich omdraaide en zei: "Wat kijk je hysterisch naar me?"
Boem. Moeder dood.

Stiekem is het meestal erg schattig. Die pubers moeten zich tegen iemand afzetten en ik sta hier toch maar in de keuken te nietsen. Kan ik beter als oefendoel te werk gesteld worden.

Trouwens: ik heb op die leeftijd ook spectaculair onaardige dingen tegen mijn moeder gezegd. (Nu waren haar schoenen ook wel heel erg lelijk. Echt, objectief.) Net goed dat ik het nu ook terugkrijg.

Enfin: heb ik medestanders? Wie is er ook dodelijk door haar puber beledigd?
Weet niet waar te beginnen…..
Met 2 pubers (13 en 15) in huis bestaat mn dag uit het aanhoren van dit soort opmerkingen 🤣
Vind je dat echt heel beledigend? Ik denk dat je echt een tikje manisch naar haar keek 😂.

Ik heb nog geen pubers maar een achtjarige die heel scherp uit de hoek kan komen en nooit te beroerd is om iemand eens goed te spiegelen. Dus ik hou mijn hart vast of het nog erger wordt. Maar ik hou er echt wel van.
Mijn kind kan me echt in stilte kritisch bekijken en dan vragen: "Trek je dat aan...?"
Heel herkenbaar! Als ik zeg dat ze er leuk uit ziet, krijg ik standaard terug “hoezo? Je vind het niks dus??”. Ehm…ze denkt echt bij alles dat ik het sarcastisch bedoel :-[ maar het grootste deel van de tijd is het gewoon een lieverd!
irregular_choice wijzigde dit bericht op 20-06-2025 15:48
2.87% gewijzigd
En ik krijg net nog liefdevol naar mijn hoofd “jij hebt echt een dik kontje”…. En bedankt hè!
Dit kan ik wel hebben maar ze blijven hier wel netjes tegen ons. Er wordt niet gescholden of heel brutaal gedaan.
Ze hebben trouwens feilloos door dat ze veel meer gedaan krijgen als ze aardig blijven tegen ons. Wij respecteren het ook als ze even geen zin in ons "gezeur" hebben.
Fiorah schreef:
20-06-2025 15:45
Mijn kind kan me echt in stilte kritisch bekijken en dan vragen: "Trek je dat aan...?"
Dat doe ik altijd bij mijn man :rofl: gaan we ergens heen, kijk ik hem even aan en vraag dan precies dat haha! Er is niks mis met zijn outfit, maar is gewoon leuk om te zeggen :mrgreen:
Zo zie ik er soms ook heel leuk uit 'voor een moeder'.
Dubieus compliment dat.
Fiorah schreef:
20-06-2025 15:45
Dat had de mijne op haar vierde ... kreeg al snel de bijnaam 'fashion police'.

Maar ze is nu zestien en ze zou niet weten waarom ze zich voor mij zou moeten schamen. Tot nu toe heeft ze maar één keer een opmerking gemaakt die zeer deed.
Ik weet niet eens meer wat ze precies zei, maar ik vertelde haar dat ik haar als verrassing op een stedentrip zou meenemen en ze heeft goed duidelijk gemaakt dat ze daar niet op zat te wachten – zo duidelijk dat ik erom heb gehuild. Op de laatste avond daar vroeg ik of het echt zo erg was om met haar moeder naar Praag te gaan als ze had gedacht, en toen schudde ze lachend haar hoofd.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Mijn jongste zei geregeld 'bro' tegen mij
En gisteren hoorde ik dochter van vrienden 'yes queen', tegen haar vader zeggen

Ach pubers... ik hou d'r van
Irregular_Choice schreef:
20-06-2025 15:47
Dat doe ik altijd bij mijn man :rofl: gaan we ergens heen, kijk ik hem even aan en vraag dan precies dat haha! Er is niks mis met zijn outfit, maar is gewoon leuk om te zeggen :mrgreen:
😂

Mijn kind vindt het echt! En dan ook bloedserieus zeggen: "Het ziet er niet echt uit eigenlijk."

Niet hatelijk maar echt van 'je kunt beter iets anders aantrekken.' Als ik iets aan heb dat kind wel leuk vindt, krijg ik dat gelukkig wel ook te horen.
Hier was het van de week " ah jij hebt echt zo'n mummy tummy" ....
Zegt ze ook tegen onze kater, die ouder is en gecastreerd en die dus een hangbuikje heeft.... bedankt he...
Dochter: “ik krijg stress van jou want je bent een vreselijke neuroot”

We zijn de zolder aan het opruimen omdat we gaan verhuizen. Ik kwam een foto van man en mij tegen toen we 30 jaar jonger waren. “Goh, vroeger waren jullie een stuk mooier en ook niet zo dik. Papa lijkt daar wel een beetje op Michael Jackson”
Ehm, bedankt en ik geloof dat ze niet echt op de hoogte is van de uiterlijke kenmerken van wijlen Michael Jackson. Man leek meer op een piepjonge Alain Delon destijds o_o
Fiorah schreef:
20-06-2025 15:42
Vind je dat echt heel beledigend? Ik denk dat je echt een tikje manisch naar haar keek 😂.

Ik heb nog geen pubers maar een achtjarige die heel scherp uit de hoek kan komen en nooit te beroerd is om iemand eens goed te spiegelen. Dus ik hou mijn hart vast of het nog erger wordt. Maar ik hou er echt wel van.
Hier een 7 jarige die zo is😂. Ik houdt mijn hart vast.
Laatst zei ze tegen me (7 maanden geleden bevallen), wanneer gaat je buik weer eens weg? 🙃
Wat is schatelijk voor een woord?
DG2015 schreef:
20-06-2025 16:01
Ik weet niet eens meer wat ze precies zei, maar ik vertelde haar dat ik haar als verrassing op een stedentrip zou meenemen en ze heeft goed duidelijk gemaakt dat ze daar niet op zat te wachten – zo duidelijk dat ik erom heb gehuild. Op de laatste avond daar vroeg ik of het echt zo erg was om met haar moeder naar Praag te gaan als ze had gedacht, en toen schudde ze lachend haar hoofd.
Deze vind ik stiekem wel een beetje gemeen. Gelukkig kwam het weer goed. Doe je zo je best...
Ik trek juist dit soort dingen niet: als je iets leuks voor ze probeert te doen en dan komt een snauw. Beledigingen zijn beter te trekken.
Als ik iets doe wat mijn zoon ergerlijk vindt (en dat is al snel het geval) dan zegt hij vaak heel gemeend: mam, ik vindt jou echt zo irritant.
Anne1235 schreef:
20-06-2025 16:21
Als ik iets doe wat mijn zoon ergerlijk vindt (en dat is al snel het geval) dan zegt hij vaak heel gemeend: mam, ik vindt jou echt zo irritant.
Heftig
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Kipzonderkop schreef:
20-06-2025 16:19
Deze vind ik stiekem wel een beetje gemeen. Gelukkig kwam het weer goed. Doe je zo je best...
Ik trek juist dit soort dingen niet: als je iets leuks voor ze probeert te doen en dan komt een snauw. Beledigingen zijn beter te trekken.
Daarom vraag ik of ze iets leuk vinden om te doen. Nee mag dan ook een antwoord zijn.
Brutaal of schelden wordt hier thuis niet gedaan. Gelukkig. Ik zie bij een vriendin hoe respectloos ze behandeld wordt door haar kind (schelden, duwen, soms tegen slaan aan) en er niets tegen weet te doen.

Je mag als puber natuurlijk boos worden, met deuren slaan en naar je kamer gaan. Ben gelukkig nooit uitgescholden of zo, het blijft soms bij het beetje belachelijk maken wat voor boomer ik af en toe ben, met wegdraaiende ogen en gezucht maar altijd zonder serieuze ondertoon.
LaFleurNoire schreef:
20-06-2025 16:04
Man leek meer op een piepjonge Alain Delon destijds o_o
Heb net even gezocht op hem maar oe la la :love:
meisje85 schreef:
20-06-2025 16:17
Wat is schatelijk voor een woord?
“Het woord “schatelijk” is een informele en verouderde of dialectvorm van “schattig” in het Nederlands. Het wordt soms gebruikt om iets of iemand lief, aandoenlijk of charmant te noemen, net als bij “schattig”.

Voorbeeld:
• “Wat een schatelijk hondje!” → betekent hetzelfde als “Wat een schattig hondje!”

In sommige regio’s of oudere taalgebruik kun je het vaker tegenkomen, maar in standaardtaal is “schattig” gebruikelijker.”
Assiral schreef:
20-06-2025 17:26
“Het woord “schatelijk” is een informele en verouderde of dialectvorm van “schattig” in het Nederlands. Het wordt soms gebruikt om iets of iemand lief, aandoenlijk of charmant te noemen, net als bij “schattig”.

Voorbeeld:
• “Wat een schatelijk hondje!” → betekent hetzelfde als “Wat een schattig hondje!”

In sommige regio’s of oudere taalgebruik kun je het vaker tegenkomen, maar in standaardtaal is “schattig” gebruikelijker.”
Goh, mijn Chatgpt zei iets heel anders.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Assiral schreef:
20-06-2025 17:26

Voorbeeld:

Goh, mijn Chatgpt zei iets heel anders.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven