Love bombing
vrijdag 20 juni 2025 om 12:45
Met open ogen erin getuint. Of ook niet..
Binnen 6 maanden gelovebombed, gedevalueerd en heb ik het op tijd beëindigd maar wat voelt dat raar.
De persoon die ik in het begin leerde kennen bestaat niet.
Zijn stem, zijn gedragingen, alles gespiegeld en gelogen.
Nu 3 maanden no contact.
Geblokt. Zie niks meer, hoor niks en voel me weer mezelf worden maar oh, het doet wel pijn.
Alle rode vlagen genegeerd of niet willen zien.
Wie heeft hier ook ervaring mee? Dat je denkt wie was die man?
Van super lief naar minachtend. Ik was magisch volgens hem.
Binnen 6 maanden gelovebombed, gedevalueerd en heb ik het op tijd beëindigd maar wat voelt dat raar.
De persoon die ik in het begin leerde kennen bestaat niet.
Zijn stem, zijn gedragingen, alles gespiegeld en gelogen.
Nu 3 maanden no contact.
Geblokt. Zie niks meer, hoor niks en voel me weer mezelf worden maar oh, het doet wel pijn.
Alle rode vlagen genegeerd of niet willen zien.
Wie heeft hier ook ervaring mee? Dat je denkt wie was die man?
Van super lief naar minachtend. Ik was magisch volgens hem.
vrijdag 20 juni 2025 om 13:10
Heel herkenbaar. En het doet extra pijn omdat je jezelf wel voor je kop kunt slaan dat je erin getuind bent. Harde, maar goede les. Even uithuilen, lief zijn voor jezelf, even goed reflecteren en door. 
*aanvulling: ik vind love bombing ook heel lastig; wanneer is iemand gewoon lief & attent en wanneer is het love bombing? Maar ik ben me ervan bewust dat het veel over mij zegt dat ik moeite heb om dat verschil te herkennen.

*aanvulling: ik vind love bombing ook heel lastig; wanneer is iemand gewoon lief & attent en wanneer is het love bombing? Maar ik ben me ervan bewust dat het veel over mij zegt dat ik moeite heb om dat verschil te herkennen.
.
vrijdag 20 juni 2025 om 13:19
De intensiteit en de vleierij.Barnsteen schreef: ↑20-06-2025 13:10Heel herkenbaar. En het doet extra pijn omdat je jezelf wel voor je kop kunt slaan dat je erin getuind bent. Harde, maar goede les. Even uithuilen, lief zijn voor jezelf, even goed reflecteren en door.
De aandacht die ze je geven.
Ophemelen terwijl ze je nog niet kennen.
Ik kan me wel voor mijn kop slaan.
Hij is uit zicht gelukkig. Social media overal. Ik.hoor niks en zie niks.
vrijdag 20 juni 2025 om 13:21
Intense aandacht. Vleierij.Honingbij_ schreef: ↑20-06-2025 13:08Wat is love bombing precies? Je eerst overladen met liefde en daarna verdwijnen ofzo? Is dat met voorbedachte rade?
Hoe dan ook, klinkt vervelend.
Te snel. Overhaast.
Toen ik hem doorhad was het te laat. Toch pijn en verdriet.
vrijdag 20 juni 2025 om 13:28
Waarom jezelf voor je kop slaan, je bent toch juist nergens ingetuimd en hebt op tijd gehandeld?
Binnen zes maanden inzien dat dit niet is wat je in de beginperiode dacht dat het was en er dan ook een einde aan maken is toch supernetjes? Ik zou juist trots op mezelf zijn dat je zo goed voor jezelf zorgt.
Ik heb in mijn datefase ook weleens bijna een stalker aan m’n broek gehad. Ik vond hem wel een beetje te enthousiast na 3 dates maar ach het was ook wel lief. Ik liet z’n foto zien aan een vriendin die zich dood schrok en vroeg of hij m’n adres kende, want hij had een familielid van haar jarenlang vreselijk gestalkt. Je kunt niet alles na een maandje weten, soms heb je ook gewoon pech of geluk.
Binnen zes maanden inzien dat dit niet is wat je in de beginperiode dacht dat het was en er dan ook een einde aan maken is toch supernetjes? Ik zou juist trots op mezelf zijn dat je zo goed voor jezelf zorgt.
Ik heb in mijn datefase ook weleens bijna een stalker aan m’n broek gehad. Ik vond hem wel een beetje te enthousiast na 3 dates maar ach het was ook wel lief. Ik liet z’n foto zien aan een vriendin die zich dood schrok en vroeg of hij m’n adres kende, want hij had een familielid van haar jarenlang vreselijk gestalkt. Je kunt niet alles na een maandje weten, soms heb je ook gewoon pech of geluk.
vrijdag 20 juni 2025 om 13:55
Ja, het pijnlijke om te realiseren dat die leuke man/jongen een nep personage was en de o zo leuke romance een zeepbel.
Dat doet pijn, bij mij heeft het echt nog wel een lange tijd doorgewerkt ook omdat hij eens in de zoveel tijd uit het niets weer contact met mij zocht.
Dat doet pijn, bij mij heeft het echt nog wel een lange tijd doorgewerkt ook omdat hij eens in de zoveel tijd uit het niets weer contact met mij zocht.
henk-und-roelie wijzigde dit bericht op 20-06-2025 14:04
1.84% gewijzigd
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
vrijdag 20 juni 2025 om 13:56
Nee,Solsol schreef: ↑20-06-2025 13:28Waarom jezelf voor je kop slaan, je bent toch juist nergens ingetuimd en hebt op tijd gehandeld?
Ik zat er al in en heb me eruit getrokken..
Heb er last van.
Omdat het een soort nep iets was.
Soms zijn korte dingen heel intens.
vrijdag 20 juni 2025 om 14:30
Aantrekken en afstotenHenk-und-Roelie schreef: ↑20-06-2025 13:55Ja, het pijnlijke om te realiseren dat die leuke man/jongen een nep personage was en de o zo leuke romance een zeepbel.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 20 juni 2025 om 14:39
vrijdag 20 juni 2025 om 15:17
1 van mijn beste vriendinnen is met een love bomber getrouwd vanuit een huiselijk geweld relatie...ik mocht nog op het huwelijk komen. De love bomber in kwestie wist dat ik hem door had vanaf moment 1.
Dus nu ben ik de slechte vrouw en is een vriendschap van meer dan 20 jaar verbroken.
TO: sterkte en wees trots op jezelf.
Dus nu ben ik de slechte vrouw en is een vriendschap van meer dan 20 jaar verbroken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 20 juni 2025 om 15:23
Je bent voor ze of tegen ze. Zwart wit. Er is geen tussenoplossing. Of je bent vrienden of aardsvijand…sprokkelientje schreef: ↑20-06-2025 15:171 van mijn beste vriendinnen is met een love bomber getrouwd vanuit een huiselijk geweld relatie...ik mocht nog op het huwelijk komen. De love bomber in kwestie wist dat ik hem door had vanaf moment 1.
vrijdag 20 juni 2025 om 15:50
Klopt, beetje als narcistische persoonlijkheden.GroenTuintje schreef: ↑20-06-2025 15:23Je bent voor ze of tegen ze. Zwart wit. Er is geen tussenoplossing. Of je bent vrienden of aardsvijand…
Vriendin in kwestie is nu het " slaafje " van zijn meerdere kinderen in een samengesteld gezin maarrrr....krijgt daar zoveel voor terug.

vrijdag 20 juni 2025 om 16:06
Het enge is de lieve kleine jongen en de agressieve man.
Hij had denk 5 persoonlijkheden.
Het was maar 6 maanden maar door de intensiteit eeuwig.
Ik heb er last van. Praat er over met de haptonoom.
Ik weet nu waar ik op moet letten qua gedrag.
De man in her begin die zie je nooit meer terug.
Hij leek later net een robot. Ik vroeg hem over gevoel.
Geen angst, geen berouw zei hij.
Bedankt allemaal. Het vreet aan je, ben mezelf een beetje kwijt.
vrijdag 20 juni 2025 om 16:15
Je gaat jezelf terugvinden...geef het tijd en geloof in jezelf.Phil schreef: ↑20-06-2025 16:06Het enge is de lieve kleine jongen en de agressieve man.
vrijdag 20 juni 2025 om 16:21
Ja, je voelt je gewild en ineens word je gekleineerd.Henk-und-Roelie schreef: ↑20-06-2025 13:55Ja, het pijnlijke om te realiseren dat die leuke man/jongen een nep personage was en de o zo leuke romance een zeepbel.
Hoe lang heeft her bij jou geduurd?
vrijdag 20 juni 2025 om 16:23
Wat erg. En ik ben zelf geen domme gans ofzo maar toch trap je erin.sprokkelientje schreef: ↑20-06-2025 15:50Klopt, beetje als narcistische persoonlijkheden.
Vriendin in kwestie is nu het " slaafje " van zijn meerdere kinderen in een samengesteld gezin maarrrr....krijgt daar zoveel voor terug.ivm herkenning kan ik verder niet uitwijden.
En met kinderen is het helemaal erg voor die vriendin van jou.
vrijdag 20 juni 2025 om 16:31
vrijdag 20 juni 2025 om 16:34
Love bombing is bewust. Meestal.Pioen00 schreef: ↑20-06-2025 16:31Wat is eigenlijk het verschil tussen love bombing en heftige verliefdheid? Je bent toch een beetje ontoerekeningsvatbaar en na een paar maanden ga je de ander weer als normaal persoon zien. En ja, dat kan tegenvallen.
Is love bombing dan verliefd dóen zonder dat je zelf verliefd bent?
Players of narcistische mannen doen het.
Om iemand binnen te hengelen en dan weer te dumpen.
Zelfde soort teksten, liedjes, verhalen.
vrijdag 20 juni 2025 om 16:53
vrijdag 20 juni 2025 om 17:01
Nee je ziet niet iedere narcist, je hebt ook verborgen narcisme. Voor de buitenwereld een aardige rustige man/ vrouw. Maar binnenshuis een tiran. En dat gaat heel langzaam. Zoals een kikker in een kokende pan met water…

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in