Love bombing

20-06-2025 12:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Met open ogen erin getuint. Of ook niet..

Binnen 6 maanden gelovebombed, gedevalueerd en heb ik het op tijd beëindigd maar wat voelt dat raar.

De persoon die ik in het begin leerde kennen bestaat niet.

Zijn stem, zijn gedragingen, alles gespiegeld en gelogen.

Nu 3 maanden no contact.

Geblokt. Zie niks meer, hoor niks en voel me weer mezelf worden maar oh, het doet wel pijn.

Alle rode vlagen genegeerd of niet willen zien.

Wie heeft hier ook ervaring mee? Dat je denkt wie was die man?

Van super lief naar minachtend. Ik was magisch volgens hem.
Phil schreef:
20-06-2025 16:34
Love bombing is bewust. Meestal.

Players of narcistische mannen doen het.

Om iemand binnen te hengelen en dan weer te dumpen.

Zelfde soort teksten, liedjes, verhalen.
Helaas ken(de) ik zo'n man. Aantrekken en afstoten. Lief doen en na een tijdje me afkraken. Hij wilde me zolang hij het leuk vond en dat was niet lang. Het is puur een spel en zijn doel; binnen hengelen en weer dumpen.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Als ik dit zo lees bij anderen, vind ik 6 maanden een hele knappe korte periode. Daar hoef je jezelf echts niets over kwalijk te nemen hoor!

Ik verwacht ook wel een beetje dwaze liefde in het begin. Nee echt, goed gedaan hoor! Ik ben juist supervoorzichtig en mis daardoor heel veel. Jij hebt het tenminste geprobeerd, een vervelende les geleerd en nu bij de volgende kan het alleen maar beter gaan!

En natuurlijk ben je 'een beetje gevoelig'. Je bent een mens!
Johanna schreef:
20-06-2025 17:06
Helaas ken(de) ik zo'n man. Aantrekken en afstoten. Lief doen en na een tijdje me afkraken. Hij wilde me zolang hij het leuk vond en dat was niet lang. Het is puur een spel en zijn doel; binnen hengelen en weer dumpen.
Precies dat. Je ziet het niet. Pas achteraf.
Ocherrum schreef:
20-06-2025 17:07
Als ik dit zo lees bij anderen, vind ik 6 maanden een hele knappe korte periode. Daar hoef je jezelf echts niets over kwalijk te nemen hoor!

Ik verwacht ook wel een beetje dwaze liefde in het begin. Nee echt, goed gedaan hoor! Ik ben juist supervoorzichtig en mis daardoor heel veel. Jij hebt het tenminste geprobeerd, een vervelende les geleerd en nu bij de volgende kan het alleen maar beter gaan!

Het heeft me volledig uitgeput.
Juist door de intense fase.
En de omkeer.
Je denkt iemand te zien die niet bestaat..
Ik heb hem telefonisch proberen te bereiken. Kon niet, dag erna nam hij niet op was moe van werk blabla.

Toen via de app uitgemaakt wat ik normaliter niet zou doen maar was er klaar mee.
Zijn reactie, ik bel je volg week.
Ik heb gezegd ik ben dit weekend bereikbaar en niks meer gehoord.
Beter.

Als hij zijn telefoon niet opneemt..
Ocherrum schreef:
20-06-2025 17:07

Ik ben ook voorzichtig na jarenlang single te zijn. Daarom raakt het me zo.
Wat ik me wel afvraag… Je geeft zelf aan dat het té snel ging. Vond je dat niet benauwend dan? Te snel is toch nooit goed, hoe verliefd je ook bent? Niet om zijn gedrag goed te praten hoor, klinkt niet gezond wat hij gedaan heeft.
Phil schreef:
20-06-2025 16:06
Het enge is de lieve kleine jongen en de agressieve man.
Hij had denk 5 persoonlijkheden.

Het was maar 6 maanden maar door de intensiteit eeuwig.

Ik heb er last van. Praat er over met de haptonoom.

Ik weet nu waar ik op moet letten qua gedrag.

De man in her begin die zie je nooit meer terug.
Hij leek later net een robot. Ik vroeg hem over gevoel.
Geen angst, geen berouw zei hij.

Bedankt allemaal. Het vreet aan je, ben mezelf een beetje kwijt.
Jij klinkt anders ook wel erg dramatisch.
Overdreven. Het was em niet .
Kan .
Lungo schreef:
20-06-2025 17:30
Kan .
Je hebt ook altijd een eigen aandeel. Dingen kunnen je overkomen maar dan is het achteraf ook goed te kijken wat je allemaal gemist hebt om er van te leren. Iemand die je direct 'magisch' noemt en bij wijze van spreken direct samenwoonplannen heeft moet toch ook wel een beetje op de lachspieren werken?
Lungo schreef:
20-06-2025 17:30
Kan .
Ok, bedankt. Dit is hoe vrouwen in gewelddadige relaties belanden
.
Juist omdat ik het herkende ben ik van slag. Hoe en waarom?

Niks dramatisch aan, het is een soort trauma bond.

En nee, ik merkte het niet in het begin.

Te manipulatief.

Dat kan. Maar je kunt er wel door geraakt worden.
Pioen00 schreef:
20-06-2025 17:35
Je hebt ook altijd een eigen aandeel. Dingen kunnen je overkomen maar dan is het achteraf ook goed te kijken wat je allemaal gemist hebt om er van te leren. Iemand die je direct 'magisch' noemt en bij wijze van spreken direct samenwoonplannen heeft moet toch ook wel een beetje op de lachspieren werken?
Je merkt het niet omdat je her niet gewend bent. Ik ben al heel lang single vandaar.
En
Ik zie mijn eigen aandeel. Dat schreef ik ook.
Het is alleen Verwarrend.

Juist daarom schreef ik, ik ben erin getrapt.

Terwijl ik sceptisch bleef, toch ..

En nu achteraf denk ik ahh, oen die je bent.
Honingbij_ schreef:
20-06-2025 17:17
Wat ik me wel afvraag… Je geeft zelf aan dat het té snel ging. Vond je dat niet benauwend dan? Te snel is toch nooit goed, hoe verliefd je ook bent? Niet om zijn gedrag goed te praten hoor, klinkt niet gezond wat hij gedaan heeft.
Ik ben al heel lang single..

En ik zie het nu ook. Achteraf, denk ik ok.
Maar zelfs de meest intelligente vrouw kan erin trappen.

Sluw, manipulatief, roze bril...

Het is een wijze les en een waarschuwing hoop ik voor anderen.
Phil schreef:
20-06-2025 17:44
Ok, bedankt. Dit is hoe vrouwen in gewelddadige relaties belanden
.
Juist omdat ik het herkende ben ik van slag. Hoe en waarom?

Niks dramatisch aan, het is een soort trauma bond.

En nee, ik merkte het niet in het begin.

Te manipulatief.

Dat kan. Maar je kunt er wel door geraakt worden.
Hij was ook nog agressief?
Dat lees ik nergens.
Dubbel
lungo wijzigde dit bericht op 20-06-2025 17:59
97.62% gewijzigd
3 keer is wat overdreven
Lungo schreef:
20-06-2025 17:57
Hij was ook nog agressief?
Dat lees ik nergens.
Ja, devalueren met kleinerende opmerkingen..

Passies agressief was hij.

Maar goed. Een wijze les. Ik wilde het van me afschrijven en zie dat mensen het herkennen.

Ik kom uit een gezin waarin mijn moeder zo was dus dat verklaart wat.

Een vriendin van mij is net gescheiden van zo'n man.

Begon ook intens en toen was heel het huwelijk ophemelen, naar beneden halen.

Mijn leven gaat gewoon verder.
Lungo schreef:
20-06-2025 17:57
3 keer is wat overdreven
😅
Ik was 'blind', toentertijd en wilde het ook niet zien. Het was spannend met hem. Ik negeerde de rode vlaggen, want hij had ook echt zijn leuke, lieve en aantrekkelijke kanten. Maar alles ging op zijn voorwaarden. En hij stak niet onder stoelen of banken wanneer hij iets niet leuk aan me vond. Ook vond hij me te enthousiast, maar ook interessant. Ik had het moeten stoppen. Dat heb ik niet gedaan. Dus het is ook mijn eigen schuld geweest. Buiten het feit om dat hij echt een player was en een te groot ego had.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Phil schreef:
20-06-2025 17:12
Ik heb hem telefonisch proberen te bereiken. Kon niet, dag erna nam hij niet op was moe van werk blabla.

Toen via de app uitgemaakt wat ik normaliter niet zou doen maar was er klaar mee.
Zijn reactie, ik bel je volg week.
Ik heb gezegd ik ben dit weekend bereikbaar en niks meer gehoord.
Beter.

Als hij zijn telefoon niet opneemt..

Dan had hij waarschijnlijk al een ander naast jou.
Viel je oa. voor zijn zelfverzekerd gedrag?
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Henk-und-Roelie schreef:
20-06-2025 18:30
Dan had hij waarschijnlijk al een ander naast jou.
Viel je oa. voor zijn zelfverzekerd gedrag?
Meer voor de zogenaamde klik.
Hij spiegelde.
Alsof we veel gemeen hadden..wat niet zo bleek te zijn.

Ik was gewoon blind zeg maar.

Ik zie het nu.

Als ik enthousiast was of iets nieuws had gekocht werd hij onzeker.

Nu zie ik een groot ego maar geen zelfreflectie.

Hij gaat gewoon zo door ws.
Ik.denk en denk hoe en wat en waarom
Johanna schreef:
20-06-2025 18:24
Ik was 'blind', toentertijd en wilde het ook niet zien. Het was spannend met hem. Ik negeerde de rode vlaggen, want hij had ook echt zijn leuke, lieve en aantrekkelijke kanten. Maar alles ging op zijn voorwaarden. En hij stak niet onder stoelen of banken wanneer hij iets niet leuk aan me vond. Ook vond hij me te enthousiast, maar ook interessant. Ik had het moeten stoppen. Dat heb ik niet gedaan. Dus het is ook mijn eigen schuld geweest. Buiten het feit om dat hij echt een player was en een te groot ego had.
Zoiets ja,
Sommige mannen zijn een les.

En idd alles op zijn voorwaarden.
Phil schreef:
20-06-2025 16:21
Ja, je voelt je gewild en ineens word je gekleineerd.

Hoe lang heeft her bij jou geduurd?
Gelukkig niet gekleineerd, want dan had ik geweten waar ik aan toe was.
Deze verdween gewoon en pas veel later kwam ik erachter dat hij al een vriendin had al de tijd.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Love bombing is inderdaad vaak bewust. En jij bent er in meegegaan…

Ik heb ooit een vergelijkbare ervaring gehad. Ogenschijnlijk leuke vent, advocaat met een goede babbel. Ik twijfelde, maar hij (deed voorkomen) alsof ik het was voor hem. Tot hij na 4 maanden op vakantie ging (voor een maand naar de Antillen) en ik steeds minder hoorde en uiteindelijk helemaal niets meer. Uiteindelijk gaf hij aan geen zin en tijd te hebben contact te onderhouden. Oké dan. Een ervaring rijker en een illusie armer. Deed wel even pijn, maar leerde vrij snel daarna mijn man kennen en voor hem was ik prioriteit 1.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
20-06-2025 18:51
Love bombing is inderdaad vaak bewust. En jij bent er in meegegaan…

Ik heb ooit een vergelijkbare ervaring gehad. Ogenschijnlijk leuke vent, advocaat met een goede babbel. Ik twijfelde, maar hij (deed voorkomen) alsof ik het was voor hem. Tot hij na 4 maanden op vakantie ging (voor een maand naar de Antillen) en ik steeds minder hoorde en uiteindelijk helemaal niets meer. Uiteindelijk gaf hij aan geen zin en tijd te hebben contact te onderhouden. Oké dan. Een ervaring rijker en een illusie armer. Deed wel even pijn, maar leerde vrij snel daarna mijn man kennen en voor hem was ik prioriteit 1.
Ok..
Het zijn idd lessen. Die even pijn doen.

En fijn dat je een leuke man hebt.

Ik blijf voorlopig single en heb wat geleerd.
Phil schreef:
20-06-2025 19:01
Ok..
Het zijn idd lessen. Die even pijn doen.

En fijn dat je een leuke man hebt.

Ik blijf voorlopig single en heb wat geleerd.
Het zijn lessen die inderdaad even pijn doen. Opeens de u-turn (daar was hij al een tijdje mee bezig) en je bent een beetje gebruikt. Er zijn helaas mensen die zo in elkaar zitten en niet eerlijk zijn. Dan moet je door die zure appel heen…

Mijn man was in eerste instantie een beetje een rebound, omdat ik daar destijds ook wel even mee worstelde (hij weet dit trouwens). Sterkte TO en onthou: hij leek een leuke man, maar hij was het natuurlijk niet…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven