Love bombing

20-06-2025 12:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Met open ogen erin getuint. Of ook niet..

Binnen 6 maanden gelovebombed, gedevalueerd en heb ik het op tijd beëindigd maar wat voelt dat raar.

De persoon die ik in het begin leerde kennen bestaat niet.

Zijn stem, zijn gedragingen, alles gespiegeld en gelogen.

Nu 3 maanden no contact.

Geblokt. Zie niks meer, hoor niks en voel me weer mezelf worden maar oh, het doet wel pijn.

Alle rode vlagen genegeerd of niet willen zien.

Wie heeft hier ook ervaring mee? Dat je denkt wie was die man?

Van super lief naar minachtend. Ik was magisch volgens hem.
Baggal schreef:
20-06-2025 19:09
Het zijn lessen die inderdaad even pijn doen. Opeens de u-turn (daar was hij al een tijdje mee bezig) en je bent een beetje gebruikt. Er zijn helaas mensen die zo in elkaar zitten en niet eerlijk zijn. Dan moet je door die zure appel heen…

Mijn man was in eerste instantie een beetje een rebound, omdat ik daar destijds ook wel even mee worstelde (hij weet dit trouwens). Sterkte TO en onthou: hij leek een leuke man, maar hij was het natuurlijk niet…
Dank je 🤗
Ja, ik herken het ook wel. Niets zo heerlijk als op handen gedragen worden, en laten we eerlijk zijn: dat hóeft geen love bombing te zijn en kan ook oprecht zijn. Dus dan ontstaat er al snel een gevoel van: dit ís het! Echte liefde op het eerste gezicht! Wat mooi en bijzonder!

In mijn geval was ik heel verliefd maar toch ook, zeker achteraf gezien, op mijn hoede. Het zat in kleine dingen waaraan ik merkte dat er iets niet helemaal klopte. Een rare blik, een verkeerde timing (nét te laat lachen om een grap, of nét te snel reageren op iets). Gewoon een beetje vreemd. Dus ik bleef net genoeg afstand houden om erachter te komen wat me nou zo aan hem verwonderde. Maar intussen was ik dus wel heel verliefd, en toen begon het negeren, bot doen, allemaal heel subtiel maar totaal verwarrend. En daarna weer vól door met love bombing, want het was niet de bedoeling dat ik afhaakte. Dat was zíjn recht: hij bepaalde, ik was er alleen om zijn (veel te grote) ego te strelen en om uiteindelijk gedumpt te worden als een baksteen.
Claire45 schreef:
20-06-2025 19:35
Ja, ik herken het ook wel. Niets zo heerlijk als op handen gedragen worden, en laten we eerlijk zijn: dat hóeft geen love bombing te zijn en kan ook oprecht zijn. Dus dan ontstaat er al snel een gevoel van: dit ís het! Echte liefde op het eerste gezicht! Wat mooi en bijzonder!

In mijn geval was ik heel verliefd maar toch ook, zeker achteraf gezien, op mijn hoede. Het zat in kleine dingen waaraan ik merkte dat er iets niet helemaal klopte. Een rare blik, een verkeerde timing (nét te laat lachen om een grap, of nét te snel reageren op iets). Gewoon een beetje vreemd. Dus ik bleef net genoeg afstand houden om erachter te komen wat me nou zo aan hem verwonderde. Maar intussen was ik dus wel heel verliefd, en toen begon het negeren, bot doen, allemaal heel subtiel maar totaal verwarrend. En daarna weer vól door met love bombing, want het was niet de bedoeling dat ik afhaakte. Dat was zíjn recht: hij bepaalde, ik was er alleen om zijn (veel te grote) ego te strelen en om uiteindelijk gedumpt te worden als een baksteen.
Precies dit!

Het subtiele negeren, bot, oogrollen
Dan weer lieve appjes
Love bomben
En zijn te grote ego

Hij wilde idd bepalen. Geen gelijkwaardigheid.

En dat maakt het zo Verwarrend.
Verward ben ik.
Maar ook opgelucht.

Bedankt voor je bijdrage.
Precies hie het ging...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven