Overlast
zaterdag 21 juni 2025 om 09:57
Een tijd geleden is achter ons een vrouw met meerdere kinderen komen wonen tussen 8-17 jaar. Van de kinderen hebben wij en veel andere bewoners veel overlast. Meermaals hebben buren politie gebeld als er ‘s nachts overlast was (vernieling/brandstichting) van hangjongeren, in alle gevallen waren haar kinderen hierbij. Die doet weinig, zegt enkel dat het gezin bij hen bekend is. Het gevolg was dat kind van de buren werd bedreigd door die kinderen.
Maar nu is er overdag ook overlast, zoals gooien met containers, op ramen slaan etc. Meerdere mensen zijn daar aan de deur geweest maar zij zegt, het is niet alleen mijn kind. En dit heeft alleen tot resultaat dat de kinderen nog meer gaan treiteren. Veel omwonenden durven hierdoor niets meer te zeggen.
Ze jutten ook andere kinderen op, van wie we voorheen nooit last hadden. Een aantal van die ouders is gister geïnformeerd. We hopen dat dit een klein beetje effect heeft.
Omdat het treiteren erger wordt en we gister een van de oudere kinderen uit het huis tegen de jongere kinderen hoorde zeggen dat ze auto’s moesten gaan bekrassen willen we toch iets doen, maar wat?
Er is door meerdere bewoners contact geweest met wijkagent en gemeente. Een bewoner heeft zijn huis te koop gezet en anderen overwegen dit nu ook. Heeft iemand nog meer tips?
Maar nu is er overdag ook overlast, zoals gooien met containers, op ramen slaan etc. Meerdere mensen zijn daar aan de deur geweest maar zij zegt, het is niet alleen mijn kind. En dit heeft alleen tot resultaat dat de kinderen nog meer gaan treiteren. Veel omwonenden durven hierdoor niets meer te zeggen.
Ze jutten ook andere kinderen op, van wie we voorheen nooit last hadden. Een aantal van die ouders is gister geïnformeerd. We hopen dat dit een klein beetje effect heeft.
Omdat het treiteren erger wordt en we gister een van de oudere kinderen uit het huis tegen de jongere kinderen hoorde zeggen dat ze auto’s moesten gaan bekrassen willen we toch iets doen, maar wat?
Er is door meerdere bewoners contact geweest met wijkagent en gemeente. Een bewoner heeft zijn huis te koop gezet en anderen overwegen dit nu ook. Heeft iemand nog meer tips?
zaterdag 21 juni 2025 om 17:01
Dat zegt ze niet hoor dat ze geen invloed heeft, het is mijn conclusieFrizz schreef: ↑21-06-2025 14:01De politie zou volgens protocol een zorgmelding moeten doen die wordt beoordeeld door Veilig Thuis. Of als er al hulp in zit, doorgestuurd wordt naar betreffende instantie.
Als je het idee hebt dat er een dergelijke instantie betrokken is en je band met de buurvrouw is voldoende goed kan je eens vragen of jullie gezamenlijk met diegene in gesprek kunnen. Moeder geeft immers aan dat zij zelf ook onvoldoende invloed heeft op de kinderen, dan heeft ze die steun wellicht nodig.

zaterdag 21 juni 2025 om 18:27
Als die kinderen minderjarig zijn ... Veilig Thuis bellen?
En de buren hetzelfde advies geven.
Het is duidelijk dat moeder wel wat opvoed-hulp kan gebruiken.
Voor de oudste is het waarschijnlijk al zo'n beetje te laat, maar voor een kind van 8 is er misschien nog wat te redden.
En de buren hetzelfde advies geven.
Het is duidelijk dat moeder wel wat opvoed-hulp kan gebruiken.
Voor de oudste is het waarschijnlijk al zo'n beetje te laat, maar voor een kind van 8 is er misschien nog wat te redden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 22 juni 2025 om 12:33
Eeeehm ik denk dat er wat ruimte zit tussen theorie en praktijk.Merys schreef: ↑21-06-2025 12:13Geen duidelijke waarschuwing geeft wel een ander probleem: het is strafbaar om met een aangebrachte camera de openbare weg te filmen als dat niet duidelijk is aangekondigd (art. 441b Strafrecht). Als de camera zelf niet pontificaal zichtbaar is, dan ben je dus strafbaar als je geen bordje ophangt
In theorie mag het gezin volgens de wet ook geen overlast veroorzaken en in theorie moet de politie tegen ze optreden.
Je kunt inderdaad op zoek naar allerlei regels om het jezelf moeilijk te maken maar het is toch duidelijk dat de instanties zich niet druk maken over of alle regels wel worden opgevolgd.
Iets van "Prima, als julie zorgen dat die camera niet nodig is schroef ik hem er graag af".
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in