Ik heb sinds kort een FWB en nu wil mijn vrouw óók! [Trolt

21-06-2025 09:36 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet wat ik voel. Frustratie, jaloezie, zelfs woede misschien?.

Sinds een paar maanden heb ik een FWB. Geen geheim hoor, mijn vrouw weet het. We hebben er eindeloos over gepraat. Uiteindelijk vonden we een manier waarop het voor mij wérkte. Het voelde zelfs alsof het iets positiefs deed met onze relatie.

En nu zegt zij dus dood leuk dat ze misschien ook wel iemand erbij wil. Echt!?

We hebben hier zo vaak over gesproken en ik had echt het gevoel dat zij dit niet nodig had. Dat het voor haar anders lag. En nu wil zij het ook ineens.

Ik kon wel door de grond zakken.
Ik bedoel, hoe durf je dat te vragen als je weet hoeveel moeite het me heeft gekost. Hoe kan ze nu opeens doen alsof dit ook gewoon voor haar ook een optie is?!

En voor wie zich nu afvraagt of ik dit niet gewoon verdien: dat kun je vinden. Maar dat betekent nog niet dat ik er zin in heb.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-06-2025 09:39
Reden: To heeft een perma
4.21% gewijzigd
Aetherium schreef:
21-06-2025 16:13
Kijk dit is tenminste een positief en genuanceerde antwoord! Je hebt gelijk hoor, ik moet misschien even aan het idee wennen.
Dit is iemand die toevallig per ongeluk goed geraden heeft wat je zo dwars zit. Ik heb het idee dat je niet helemaal in de gaten hebt hoe onduidelijk je hier communiceerde. Ik hoop dat dat IRL wat soepeler gaat, want dat is echt cruciaal in een open relatievorm.

En je berichten kwamen vooral heel verongelijkt over. Buiten dat de meeste mensen dat heel onaantrekkelijk vinden, is het ook niet zo constructief.

Het helpt echt als je zelf wat meer woorden gebruikt om te beschrijven wat je dwars zit. Dan krijg je ook (meer) bruikbare antwoorden.
Dit doet me trouwens een beetje denken aan een verhaal van een oud-collega van mijn partner.

Vrouw, grofweg eind 30 en hij, grofweg eind 40, al een eeuwigheid bij elkaar. Hij wil graag een trio met 2 vrouwen. Zij zit hier niet zo op te wachten maar geeft hem de vrijheid dit eens te proberen met 2 andere vrouwen, in alle openheid. Grote verhalen op werk hoe hij dit wel even zou fixen. Niet dus, na een jaar of zo heeft hij de handdoek in de ring moeten gooien omdat hij simpelweg geen 2 mooie jonge vrouwen bereid vond die dit met hem wilden doen, totaal gedesillusioneerd. Afijn, daarna kwam zijn vrouw dat ze toch wel geïnteresseerd was in een trio, alleen dan wel met 2 mannen. Hij wenste haar veel succes met het vinden van 2 mannen, denkend dat ze die nooit zou vinden, gezien zijn eigen ervaringen. Binnen een week of 6 had ze 2 leuke mannen gevonden, die er ook nog goed uitzagen en wilde ze een date plannen voor haar trio. Stoom uit z’n oren, zó kwaad was hij. Hoe kon dit nou? Zij wel en hij niet.

De man was erg naïef, vriend en ik hebben er smakelijk om gelachen.
Ik mag toch écht heel erg hopen dat dit een grapje is. En anders hoop ik NOG meer dat ze je dumpt. Wat een egoïstische zak ben jij.
Je bent blij met een positief en genuanceerd antwoord.
Was dat nou echt wat je verwachtte op deze tekst:

Ik bedoel, hoe durf je dat te vragen als je weet hoeveel moeite het me heeft gekost. Hoe kan ze nu opeens doen alsof dit ook gewoon voor haar ook een optie is?!

En voor wie zich nu afvraagt of ik dit niet gewoon verdien: dat kun je vinden. Maar dat betekent nog niet dat ik er zin in heb.

Vind je dat positief en genuanceerd? Ben jij haar eigenaar ofzo?
Waarom gelden er andere regels voor haar dan voor jou?

Ik dacht eerst nog dat dit een grapje was, maar jij bent echt zo…..
wat erg voor je vrouw.
Aetherium schreef:
21-06-2025 16:13
Kijk dit is tenminste een positief en genuanceerde antwoord! Je hebt gelijk hoor, ik moet misschien even aan het idee wennen.
En de reacties die niet in je straatje passen, negeer je voor het gemak maar even?

Je hebt er maanden geleden goede gesprekken over gehad, gesprekken waarin je haar vertelde dat je haar alle vrijheid gunde. Was je daar toch niet helemaal eerlijk over?
Dit stukje uit je OP: Hoe kan ze nu opeens doen alsof dit ook gewoon voor haar ook een optie is?!, matcht toch niet met wat je eerder hebt geschreven?

“ Ze wil meer spanning, is benieuwd naar nieuwe ervaringen, en ja, dat zou zelfs met iemand anders kunnen zijn. Dus hebben we samen afgesproken dat we dit stukje van ons leven verder mogen ontdekken.”
(O) (O)
Ook een Pluviofiel
Aetherium schreef:
21-06-2025 10:21
Nee, dat vind ik niet. Maar dit raakt me gewoon.

Ik dacht echt dat dit iets alleen voor mij was. Klinkt wat hypocriet misschien.
:HA:

Nee joh, helemaal niet!

Ben je blijven steken in de puberteit of zo? Geeft niet hoor, kan gebeuren, maar dan is het nu echt wel tijd geworden dat je wat meer je brains gaat gebruiken. En dat mokkende pubertje een schop , optater zetje geeft.
Echt, zo onaantrekkelijk dit gedrag.
Open relaties zijn niet voor watjes, zo blijkt maar weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven