Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 2840 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
canis-felis schreef:
21-06-2025 19:11
Al op herhaling zelfs? Of is er een vervolg?
Oh, dat weet ik helemaal niet, dat dat al eens voorbij is gekomen. Het leest niet als een vervolg. Het is een vers ‘probleem’ :-D
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
21-06-2025 19:44
Oh, dat weet ik helemaal niet, dat dat al eens voorbij is gekomen. Het leest niet als een vervolg. Het is een vers ‘probleem’ :-D
Ik zag het inmiddels.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Ladyday21 schreef:
21-06-2025 19:44
Er was wel eens een topic over een opzichtig dragende man. Maar ik heb inderdaad niet het idee dat dit dezelfde TO is. Dit lijkt me meer zo'n TO die erop geilt om zijn piemel te laten zien in zijn broek. Ik ben zo'n kerel wel eens tegengekomen in de trein, en die zat er nog overheen te wrijven ook zodat de dames er allemaal extra van konden genieten. Ik denk dat dit gewoon een hele bijzondere paradijsvogel is die ook zijn plekje verdient op deze mooie wereld.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 21-06-2025 19:49
Reden: Toon aangepast aan de nieuwe napraatnormen
9.49% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2025 19:29
Nee, waren ze maar eens duidelijk. Hadden ze gisteravond maar gewoon duidelijk gezegd tegen de onaardige mensen dat ze niet zo onaardig moesten doen, middels een waarschuwing per pb of zo. Maar nee, dan komt er een slapjes algemeen 'kinders ophouden nu' en niemand die ook maar enig idee heeft waar ie dan mee op moet houden. En morgen komt er waarschijnlijk weer een communiqué dat het allemaal niet zo bedoeld was en bladieblabla.
Dat ben ik met je eens. Ik vond de discussie hier gisteren eigenlijk respectvol. Wat je van de gebrande forummer vond maakt verder niet uit, het was een eerlijke discussie. Maar dat mocht niet.

Toen ik naar aanleiding van het anoniem gaan van dis ene forummer schreef “jammer” mocht dat blijven staan (ook ik las haar graag). Toen ik aansloot op Tweeling werd het gewist wegens “off topic”. Schiet mij maar lek…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2025 19:29
Nee, waren ze maar eens duidelijk. Hadden ze gisteravond maar gewoon duidelijk gezegd tegen de onaardige mensen dat ze niet zo onaardig moesten doen, middels een waarschuwing per pb of zo. Maar nee, dan komt er een slapjes algemeen 'kinders ophouden nu' en niemand die ook maar enig idee heeft waar ie dan mee op moet houden. En morgen komt er waarschijnlijk weer een communiqué dat het allemaal niet zo bedoeld was en bladieblabla.

En dat ze een leven hebben enzo.
@LV; PB
Hier Midzomer tuinwerkavond. Wordt druk gewerkt in de tuin.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Tis trouwens geen midzomer, het is beginzomer.

David Dunning
Merys schreef:
21-06-2025 19:53
En dat ze een leven hebben enzo.
Vanzelfsprekend hebben ze een leven. Dat heb ik ook. Naast m'n werk. Op m'n werk wordt een bepaalde kwaliteit van mij verwacht. Die zouden we ook van hen mogen verwachten op de momenten dat zij wel aan het werk zijn. En natuurlijk moeten ze daarnaast tijd hebben voor een privéleven. Niemand werkt 24/7, maar daarom zijn ze ook met meer. Maar misschien niet met genoeg? Dat een Mod soms schrijft dat ze nog even snel op een mobiel wat meeleest, vind ik niet getuigen van die kwaliteit.
Baggal schreef:
21-06-2025 19:50
Dat ben ik met je eens. Ik vond de discussie hier gisteren eigenlijk respectvol. Wat je van de gebrande forummer vond maakt verder niet uit, het was een eerlijke discussie. Maar dat mocht niet.

Toen ik naar aanleiding van het anoniem gaan van dis ene forummer schreef “jammer” mocht dat blijven staan (ook ik las haar graag). Toen ik aansloot op Tweeling werd het gewist wegens “off topic”. Schiet mij maar lek…

Dat soort posts worden regelmatig gewist op het modtopic. Je kon er echt op wachten.
vivapimpelmees schreef:
21-06-2025 20:11
Dat soort posts worden regelmatig gewist op het modtopic. Je kon er echt op wachten.
Maar dus ook niet echt consequent.

David Dunning
Purrmaid schreef:
21-06-2025 19:43
Dat snap ik. Ook dat heb dan even genoemd wordt.
Maar niet weer de hele tragedie herkauwen. Inhoudelijk weten we het nog wel toch.
Nou, volgens mij is de gemiddelde naprater de 50 gepasseerd of schuurt er tegenaan. Dus over of alles nog zo goed onthouden wordt kun je je afvragen :-D
Solomio schreef:
21-06-2025 20:18
Pcies. Ik stelde er laatst per ongeluk een vraag en toen kreeg ik daar netjes antwoord op met de mededeling dat mijn vraag daar eigenlijk niet hoorde *knipoog*

Wis mijn vraag dan ook of zo, wegens offtopic. Lig ik echt niet wakker van hoor, en het is wel zo duideliijk.
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
Pcies. Ik stelde er laatst per ongeluk een vraag en toen kreeg ik daar netjes antwoord op met de mededeling dat mijn vraag daar eigenlijk niet hoorde *knipoog*

Wis mijn vraag dan ook of zo, wegens offtopic. Lig ik echt niet wakker van hoor, en het is wel zo duideliijk.
(Herman Finkers)
Solomio schreef:

(Herman Finkers)
Ach, de verdriebubbelgoeroe is ook weer terug. Excuses voor het ongemak.
(Herman Finkers)
Takkie schreef:
21-06-2025 20:21
Nou, volgens mij is de gemiddelde naprater de 50 gepasseerd of schuurt er tegenaan. Dus over of alles nog zo goed onthouden wordt kun je je afvragen :-D
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2025 20:22
Ach, de verdriebubbelgoeroe is ook weer terug. Excuses voor het ongemak.
Mss is het forum aangepast aan onze afnemende cognitieve vermogens.
:proud:
solomio wijzigde dit bericht op 21-06-2025 20:26
8.08% gewijzigd

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2025 20:22

Jij stelde tenminste nog een vraag. Het was geen gestook over de ban van FV.
Solomio schreef:
21-06-2025 20:26
Mss is het forum aangepast aan onze afnemende cognitieve vermogens.
:proud:
:lol:
(Herman Finkers)
vivapimpelmees schreef:

Offtopic is offtopic lijkt me.

Toch?
(Herman Finkers)
vivapimpelmees schreef:
Een “Jammer” bij de ene forummer zou net zo off topic moeten zijn als een “jammer” bij de andere forummer. En zoals Solomio schreef: wees dan consequent in het wissen…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
21-06-2025 20:31
Een “Jammer” bij de ene forummer zou net zo off topic moeten zijn als een “jammer” bij de andere forummer. En zoals Solomio schreef: wees dan consequent in het wissen…
Dat schreef ik niet.

Ik schreef dat het niet consequent was, maar heb daar verder geen mening over gegeven.

Ik realiseerde me namelijk dat ik me daar eigenlijk niet aan stoor.

David Dunning
Solomio schreef:
21-06-2025 20:33
Dat schreef ik niet.

Ik schreef dat het niet consequent was, maar heb daar verder geen mening over gegeven.

Ik realiseerde me namelijk dat ik me daar eigenlijk niet aan stoor.
Da’s waar - dat tweede deel maakte ik eruit op. Ten onrechte dus :)
Ik stoor me er wel aan. Vanwege de onduidelijkheid dus. De één mag wel offtopic gaan, de ander niet. We moeten allemaal ophouden met dit gedoe, maar niemand weet met welk gedoe en of ie zelf iets verkeerd heeft gedaan. Wees eens duideliijk, potverjandriedubbeltjes. Ik bedoel: zeker van een mod mag je verwachten dat ie duidelijk maakt wat mag en wat niet mag. Dat is het werk van zo iemand. Ik kom er toch ook niet mee weg als ik de was van mevrouw X. wel netjes opvouw en de was van mevrouw Y. gewoon ongevouwen in de container flikker.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 21-06-2025 20:39
33.83% gewijzigd
(Herman Finkers)
yasmijn schreef:
21-06-2025 13:35
Een perma wegens op de man en provoceren. Dat had zeker te maken met het MO topic.

Mag iemand niet te vuur en te zwaard zijn/ haar mening verdedigen en uitdragen? Hoezeer je het er ook niet mee eens bent? Da’s democratie.

Voor zover ik het terug kan zien en beoordelen heb ik geen ‘op de man’ gezien. Maar goed, ik vind niet snel wat op de man. Dat is natuurlijk wel in the eye of the beholder.

In deze vind ik een perma veel te ver gaan. FV hoort bij dit forum als oudgediende, wat haar mening ook is.

Over onveilig voelen op een openbaar forum, vind ik ook vrij bijzonder.
Je bent hier anoniem, het merendeel dan, je klikt je scherm uit en weg is al die ‘onveiligheid’.
Ik lees het nu pas. Zwaar oneens met het bannen van FV.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven