Vrijdag gaan we trouwen en ik maak me druk om het weer
zaterdag 21 juni 2025 om 14:37
Ik heb heerlijk 2 weken vakantie. Komende vrijdag gaan mijn vriend en ik trouwen. Ik kijk er zó naar uit, maar merk nu we zulke warme dagen hebben, dat ik hoop dat deze trend zich voortzet. De weer app laat helaas het tegengestelde zien. We hebben een locatie waarbij zowel buiten als binnen getrouwd en gefeest kan worden en hoewel ik daar helemaal oké mee was, zou ik het zo graag buiten willen nu we zulk mooi weer hebben. Zo’n heerlijke romantische festivalsfeer met een vinyldj en lampionnen. Ik zit steeds de weer app te verversen en ik vind het eigenlijk zonde van mijn tijd. Het lijkt alsof iedere keer dat ik kijk, de vooruitzichten van vrijdag steeds slechter worden (20 graden met 70% kans op regen en onweer). Karma. Ik heb lekker vakantie en wil daar niet mee bezig zijn. Zo zonde van de tijd.
zaterdag 21 juni 2025 om 16:56
Je hebt een bepaald plaatje in je hoofd en als dat niet perfect wordt dan mag je best teleurgesteld zijn.
Je weet dat het zinloos is om je er druk om te maken en toch doe je dat. Gebeurt ons allemaal.
In alle redelijkheid denk ik dat je de perfecte dag gaat hebben want op de dag zelf ben je blij dat je niet uit je jurk zweet, je man in pak is ook heel blij want dat voelt ook als oververhit. Heb je nog levende ouders dan kunnen zij ook blij zijn want hun prachtige kleding is waarschijnlijk niet te vergelijken met sex on the beach.
Tegen kou kun je iets doen maar hitte niet.
En ja je zult de komende week het weer in de gaten houden want je hebt toch het liefst controle op alles en op vrijdag zal het je niets boeien want dan ga je trouwen. Veel plezier.
Je weet dat het zinloos is om je er druk om te maken en toch doe je dat. Gebeurt ons allemaal.
In alle redelijkheid denk ik dat je de perfecte dag gaat hebben want op de dag zelf ben je blij dat je niet uit je jurk zweet, je man in pak is ook heel blij want dat voelt ook als oververhit. Heb je nog levende ouders dan kunnen zij ook blij zijn want hun prachtige kleding is waarschijnlijk niet te vergelijken met sex on the beach.
Tegen kou kun je iets doen maar hitte niet.
En ja je zult de komende week het weer in de gaten houden want je hebt toch het liefst controle op alles en op vrijdag zal het je niets boeien want dan ga je trouwen. Veel plezier.
zaterdag 21 juni 2025 om 16:59
Maak je niet druk. Het duurt nog bijna een week. Mijn oudste was er indertijd ook zo mee bezig. Het zou koud en nat worden. Uiteindelijk werd het een stralende dag.
Wijzelf zijn getrouwd in de tijd voor de weerapps enz.
We zouden op een bepaalde plek de fotoreportage laten maken. Op de dag zelf moest dat verplaatst worden ivm de storm. Je hebt het niet in de hand!
Alvast een hele fijne dag gewenst!
Wijzelf zijn getrouwd in de tijd voor de weerapps enz.
We zouden op een bepaalde plek de fotoreportage laten maken. Op de dag zelf moest dat verplaatst worden ivm de storm. Je hebt het niet in de hand!
Alvast een hele fijne dag gewenst!
elizabethie wijzigde dit bericht op 21-06-2025 17:02
33.67% gewijzigd
zaterdag 21 juni 2025 om 19:20
zaterdag 21 juni 2025 om 19:45
zaterdag 21 juni 2025 om 19:54
Ik ben op een bruiloft geweest waar het zo warm was als vandaag. De hele dag viel daardoor in het "water".
De bruid had het extreem warm, het kapsel was nat van het zweet en de make-up is met deze temperaturen ook niet echt mooi. De bruidegom in zijn pak vond het ook vreselijk.
Het feest kwam ook niet echt op gang , te warm om te dansen en het personeel lukte het niet om iedereen van drank te voorzien, het was al op voordat er nieuw was.
Ook voor de foto's is veel zon niet goed. Veel te fel en veel mensen met dichtgeknepen ogen.
De bruid had het extreem warm, het kapsel was nat van het zweet en de make-up is met deze temperaturen ook niet echt mooi. De bruidegom in zijn pak vond het ook vreselijk.
Het feest kwam ook niet echt op gang , te warm om te dansen en het personeel lukte het niet om iedereen van drank te voorzien, het was al op voordat er nieuw was.
Ook voor de foto's is veel zon niet goed. Veel te fel en veel mensen met dichtgeknepen ogen.
zaterdag 21 juni 2025 om 20:14
Ik ben getrouwd met de hele dag felle zon en 35 graden.
Geloof mij dat wil je niet.
Ik heb sowieso al een hekel aan hitte maar dat was niet leuk meer.
Je jurk plakt, je make-up loopt uit etc etc.
En voor de avond had ik een grote band uitgenodigd en verheugde mij op een leuke dansavond met de vloer vol..maar helaas iedereen zat buiten op een hekje
Geloof mij dat wil je niet.
Ik heb sowieso al een hekel aan hitte maar dat was niet leuk meer.
Je jurk plakt, je make-up loopt uit etc etc.
En voor de avond had ik een grote band uitgenodigd en verheugde mij op een leuke dansavond met de vloer vol..maar helaas iedereen zat buiten op een hekje
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
zaterdag 21 juni 2025 om 20:18
Het is maar de vraag of de DJ wel buiten mag draaien ivm geluidsoverlast voor de omgeving.
Het weer heb je totaal geen invloed op, laat het los.
Ik ben eens op een bruiloft geweest bij 30+, iedereen zat buiten op het terras. Er werd niet gedanst, het was wel gezellig. Eigenlijk veel gezelliger dan als de helft aan het dansen is.
Ik ben eens op een bruiloft geweest bij 30+, iedereen zat buiten op het terras. Er werd niet gedanst, het was wel gezellig. Eigenlijk veel gezelliger dan als de helft aan het dansen is.
zaterdag 21 juni 2025 om 20:38
Qua geluid: dat weet de locatie waar je boekt en dat wordt over het algemeen doorgenomen, je komt niet opeens met een dj aanzetten op de dag zelf. Genoeg plekken waar dit prima is.Phlox24 schreef: ↑21-06-2025 20:18Het is maar de vraag of de DJ wel buiten mag draaien ivm geluidsoverlast voor de omgeving.
Begrijp niet zo goed waarom die weer-stress er alleen nu is, want als je wat in Nederland organiseert weet je dat altijd, ook voor dingen over 6 maanden.
zaterdag 21 juni 2025 om 21:22
Oh wat een geweldig verhaal dit. Ik moet dan denken aan de film About Time, waar ze compleet wegregenen en -waaien op de (spoiler alert) bruiloft van de hoofdpersoon maar de bruid zo intens gelukkig is dat ze hun dag voor geen goud zou willen ruilen voor een met mooier weer.Zonnebloem1996 schreef: ↑21-06-2025 15:04Oh ik kan me helemaal voorstellen dat je stress hebt vanwege het weer.
Misschien stelt dit je gerust: ik ben ooit op een bruiloft geweest waar we een gedeelte lekker weer hadden, maar dat sloeg opeens om. Het was buiten, dus geen overkapping o.i.d. Maar het was eigenlijk z'n grappige situatie. We hebben heel hard gelachen met elkaar. Het kwam met bakken uit de hemel vallen en niemand was daar op voorbereid. Het heeft er echt voor gezorgd dat het ijs gebroken was. Mensen die elkaar niet kende en daarvoor wat onwennig naast elkaar stonden, stonden nu samen onder een paraplu te lachen. Er zijn ook hele leuke fotos van. Het had ook oprecht wel wat moois. Zo'n regensessie midden in de zomer. Ik heb er echt leuke herinneringen aan.
En vooral als er ook nog onweer komt, heeft dat al helemaal iets bijzonders.
Geniet ervan, het wordt een mooie dag!

Misschien een kijktip, TO?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
zaterdag 21 juni 2025 om 21:32
Ik herken dat wel, dat obsessief het weer in de gaten houden. Maar wat iedereen hier ook zegt; je hebt 0,0 invloed op het weer. Probeer ook de binnenlocatie in de voorpret mee te nemen. Dat die ook heel leuk aangekleed is bijvoorbeeld. Het zal hoe dan ook een mooie dag worden. Geniet ervan!
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
zaterdag 21 juni 2025 om 21:36
Precies dit. Te warm is echt niet fijn.Blauwbloemetje schreef: ↑21-06-2025 19:54Ik ben op een bruiloft geweest waar het zo warm was als vandaag. De hele dag viel daardoor in het "water".
Op mijn bruiloft was het eerst heerlijk weer. Niet te heet, maar wel zo aangenaam dat ik het met blote armen niet koud had. 's Avonds op het feest, dat was binnen, begon het enorm te plenzen. Ik zie een vriendin nog verzopen binnenkomen. Maar het was echt een gezellige avond.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
zaterdag 21 juni 2025 om 22:05
zaterdag 21 juni 2025 om 22:09
Het is wetenschappelijk bewezen dat grijs of nat weer op je huwelijksdag staat voor een huwelijk dat overeind blijft. Het ergste heb je immers al achter de rug.
Het is wetenschappelijk bewezen dat een huwelijk met stralend zonnig weer en 30 graden na 5 jaar strandt. Niets gewend en bij 't eerste stormpje gaat het koppel uit elkaar.
Ik zou dus blij zijn met een beetje grijs of regenachtig weer
.
Tenzij je hem over 5 jaar alweer beu zou zijn. Maar dan trouw je normaal niet.
Het is wetenschappelijk bewezen dat een huwelijk met stralend zonnig weer en 30 graden na 5 jaar strandt. Niets gewend en bij 't eerste stormpje gaat het koppel uit elkaar.
Ik zou dus blij zijn met een beetje grijs of regenachtig weer

Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 21 juni 2025 om 22:25
Wissewis schreef: ↑21-06-2025 22:09Het is wetenschappelijk bewezen dat grijs of nat weer op je huwelijksdag staat voor een huwelijk dat overeind blijft. Het ergste heb je immers al achter de rug.
Ik zou dus blij zijn met een beetje grijs of regenachtig weer.

Goedgelovige Belgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 21 juni 2025 om 22:43
Is het wel een fijne dag geweest?Honingbij_ schreef: ↑21-06-2025 16:09Ik ben twee weken geleden in de stromende regen getrouwd. En ook ik heb twee weken obsessief zitten kijken.
Hou ermee op, al je voorpret verdwijnt en die krijg je niet meer terug. Je hebt er geen invloed op.
zaterdag 21 juni 2025 om 22:50
Dan gaan we cancellen als het weerbericht toch meevaltWissewis schreef: ↑21-06-2025 22:09Het is wetenschappelijk bewezen dat grijs of nat weer op je huwelijksdag staat voor een huwelijk dat overeind blijft. Het ergste heb je immers al achter de rug.

zaterdag 21 juni 2025 om 23:01
Haha nou hier 35 graden en al bijna 40 jaar gelukkig getrouwdWissewis schreef: ↑21-06-2025 22:09Het is wetenschappelijk bewezen dat grijs of nat weer op je huwelijksdag staat voor een huwelijk dat overeind blijft. Het ergste heb je immers al achter de rug.

Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
zaterdag 21 juni 2025 om 23:10
Nou ik snap het ook wel hoor, TO. Ik herken het van mezelf ook al wel in de aanloop naar een vakantie of leuke uitstap, dus voor een bruiloft zou ik het waarschijnlijk ook hebben. Maar het heeft inderdaad weinig zin... je hebt er 0 invloed op.Johanna schreef: ↑21-06-2025 21:32Ik herken dat wel, dat obsessief het weer in de gaten houden. Maar wat iedereen hier ook zegt; je hebt 0,0 invloed op het weer. Probeer ook de binnenlocatie in de voorpret mee te nemen. Dat die ook heel leuk aangekleed is bijvoorbeeld. Het zal hoe dan ook een mooie dag worden. Geniet ervan!
zondag 22 juni 2025 om 03:16
Het is lastig met het koppie, want die grijpt dingen aan zodra het kan.
Wat je kan doen, naast alle adviezen die gegeven zijn is de komende dagen regelmatig even naar een rustige plek gaan, bijv slaapkamer. Ga daar even zitten en ga je richten op het moment toen je gewoon blij was met de aankomende bruiloft, en je niet zo gericht was op het weer.
Voel dat moment in je lijf, hoe het voelde. Gewoon de rust in jezelf en alleen de blije focus op de opkomende feestelijke gebeurtenis.
Voel dit een paar minuten. Ga dan weer naar de huiskamer en verder met de orde van de dag.
Doe dit de komende dagen zoveel mogelijk. Liefst al vroeg in de ochtend, dan weer na een paar uurtjes, daarna weer etc. Ben je s’nachts wakker doe het dan ook gewoon nog even.
Een fijne bruiloft gewenst
Wat je kan doen, naast alle adviezen die gegeven zijn is de komende dagen regelmatig even naar een rustige plek gaan, bijv slaapkamer. Ga daar even zitten en ga je richten op het moment toen je gewoon blij was met de aankomende bruiloft, en je niet zo gericht was op het weer.
Voel dat moment in je lijf, hoe het voelde. Gewoon de rust in jezelf en alleen de blije focus op de opkomende feestelijke gebeurtenis.
Voel dit een paar minuten. Ga dan weer naar de huiskamer en verder met de orde van de dag.
Doe dit de komende dagen zoveel mogelijk. Liefst al vroeg in de ochtend, dan weer na een paar uurtjes, daarna weer etc. Ben je s’nachts wakker doe het dan ook gewoon nog even.
Een fijne bruiloft gewenst

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in