Bekrompen schoonouders

22-06-2025 12:11 102 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
'Het zijn altijd de Turken'. De favoriete uitspraak van mijn schoonouders. Lawaai in de buurt? De Turken. Afval naast de container? De Turken. Ze kwamen hier gisteren op de verjaardag en iets verder op hadden mensen nogal breed geparkeerd. Wat denk je? De Turken.
Ik stoor me er mateloos aan. Overlast wordt veroorzaakt door allerlei soorten en maten mensen. Ook stoor ik me aan het feit dat ze alles Turk noemen. Maakt niet uit welke kleur mensen hebben, alles is Turk en die hebben het gedaan.
Ik zie ze al zo weinig mogelijk, het zijn echt niet mijn mensen, maar bah wat stoor ik me op een verjaardag aan hun.
Jullie ook van die bekrompen mensen in je (schoon)familie en wat doe je eraan?
Hier is het ‘eigen’ familie die zo denkt en ik probeer dus onderwerpen te vermijden waarmee het zou kunnen uitdraaien op racistische uitlatingen. Ik kan het alleen niet altijd voor zijn, ze zijn soms net Geert Wilders en weten ieder onderwerp te beargumenteren met buitenlanders of statushouders. Nu is het zo dat beide kinderen van een van de klagers in de bijstand zitten (en lustig bijklussen), dus incidenteel haal ik nog wel eens hun bijdrage aan deze maatschappij aan. Daar wordt het meestal niet gezelliger van dus dat is een noodoplossing,
Volgende keer Turks brood of baklava op tafel zetten?

Ik ben nogal van het "geen zin in oorlog aan tafel" dus jep, ik hou mijn mond grotendeels en denk er het mijne van. Bovendien zijn het man zijn ouders, dus mag hij er eventueel tegenin gaan.

Hier ook een deel van de familie - wel ooms en tantes en een paar neven, dus wat verder weg - die er wat van kan.
Ik kies dus op familiefeesten heel bewust de tafel waar ik ga zitten. Mag een ander naar die onzin luisteren.
Overigens hebben ze hier trouwens wél de neiging "dat alle Turken en buitenlanders slecht zijn" behalve dan "die éne die bij hen poetst". Die is wel welopgevoed en goedgekeurd.
Ze hebben het hier trouwens op alles wat niet mainstream is. Elke vegetariër valt ook totaal uit de gratie en met LGBTQ... hebben ze het ook niet.

Ik vraag me soms echt af hoe het komt dat mijn ouders wél normaal zijn na op te groeien in zo'n nest.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik hoorde net op een terras iemand een tosti bestellen.
Serveerster: "wit of bruin brood?"
Klant: "wit. Ik hou niet van allochtoon brood"

Okeej....
TAFKAPML
Emily2023 schreef:
22-06-2025 14:20
Ik zou ze een vakantie kado doen....naar Turkije natuurlijk ! :lol:
Waarschijnlijk zijn het nog van die All-inclusive-naar-Kusadasi-types ook.
Hier ook zulke schoonouders. Alleen dan met Syriërs. Ik kan me er niet aan irriteren. Zij zijn wie ze zijn, en zij hebben een andere mening over buitenlanders dan ik. Moeten ze zelf weten. Ik hoor het inmiddels al niet eens meer. Leven en laten leven.
Assiral schreef:
22-06-2025 16:07
Hier ook zulke schoonouders. Alleen dan met Syriërs. Ik kan me er niet aan irriteren. Zij zijn wie ze zijn, en zij hebben een andere mening over buitenlanders dan ik. Moeten ze zelf weten. Ik hoor het inmiddels al niet eens meer. Leven en laten leven.
Dat is de tolerantieparadox, want die schoonouders doen daar niet aan.
Ik snap je helemaal TO.

Hier een gedeelte schoonfamilie die vooral onderscheid maar tussen hun woonplaats en de rest van de wereld. Zij komen uit Maastricht en volgens hun schiep god deze bevolkingsgroep als eerste en toen de rest van Nederland.....

Nu ben ik zelf Brabants dus dat dient wel altijd benoemd te worden. Terwijl ik al driekwart van leven in ZuidHolland woon.

Er wordt ook express in dialect gesproken in de hoop dat wij dat niet horen wat ze zeggen. En dan klagen over anderen die geen Nederlands spreken.... zoiezo krijgt iedereen bij binnenkomst een gratis huis en geld mee. Dat simpele gelul......

En de eerste keer dat ik bijna uit de familie werd gezet was omdat ik slagroom op mijn stukje vlaai wilde.... gelukkig redde de Maastrichtse ober mij door te zeggen dat hij het niet voor niets aanbood.

Je kunt er niets aan veranderen maar ik snap je TO....(schoon)familie kun je niet kiezen maar ooooh man.... soms is het lastig de slimmere te zijn.
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Purrmaid schreef:
22-06-2025 16:01

Okeej....
Die had ik die tosti recht in zijn bek uitgedrukt. Mafkees.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Purrmaid schreef:

Okeej....
Wat een idiote opmerking. Bovendien zijn de termen allochtoon en autochtoon al sinds 2016 niet meer gangbaar. ‘Mensen met een migratie-achtergrond’ is het tegenwoordig. Maar dat bekt niet zo lekker natuurlijk bij het bestellen van een tosti.
Purrmaid schreef:

Okeej....
Het ergste vind ik dan altijd het totale gebrek aan schaamte.
Meisjemetdeparel schreef:
22-06-2025 16:37
Wat een idiote opmerking. Bovendien zijn de termen allochtoon en autochtoon al sinds 2016 niet meer gangbaar. ‘Mensen met een migratie-achtergrond’ is het tegenwoordig. Maar dat bekt niet zo lekker natuurlijk bij het bestellen van een tosti.
"Ik lust alleen tosties met een westerse afkomst."
Catan schreef:
22-06-2025 16:41
"Ik lust alleen tosties met een westerse afkomst."
Ik zou als kok in staat zijn om alsnog een tosti met bruin brood te serveren.
"Oops, het blanke brood was op."

Benieuwd of het teruggestuurd wordt naar de keuken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Stormke81 schreef:
22-06-2025 12:40
Ik zeg er wat van....hier wordt iedere niet Nederlander een zwartjoekel genoemd. Ik benoem het altijd..dat ik het niet vind kunnen. Het beklijft niet, maar dat zegt meer over haar niveau denk ik dan maar.
Wat erg :@@:

Ik zou er ook wat van zeggen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb gelukkig geen last meer van dat soort lui. Op mijn werk zitten er een paar die nog wel eens iets geks wilden zeggen, maar met mij in de buurt doen ze dat maar niet meer. En af en toe komt de dronken buurman nog wel eens aanwaggelen met dergelijke taal maar dan gaan zoon en ik meteen demonstratief naar binnen. Dus ja, ik ben team 'aanspreken'. Niet dat ik de illusie heb de mensen daarmee op andere gedachten te brengen maar het is ze dan in ieder geval duidelijk dat ze die vuiligheden niet overal kunnen spuien, en wat ook belangrijk is: ik hoef het tenminste niet meer te horen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Purrmaid schreef:

Okeej....
En toen zei jij/de serveerster/iemand anders???
Purrmaid schreef:

Okeej....
Schaamte voorbij. Ik zou die mensen niet eens willen bedienen geloof ik.
calvijn1 schreef:
22-06-2025 16:45
En toen zei jij/de serveerster/iemand anders???

Ja daaag. Ben ik nou ook al verantwoordelijk voor een willekeurige dombo op een terras?
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
22-06-2025 16:49
Ja daaag. Ben ik nou ook al verantwoordelijk voor een willekeurige dombo op een terras?
Ik hoop dat hij hete kaas op zijn bovenlip krijgt.
Maar mensen gaan voorbij
Purrmaid schreef:
22-06-2025 16:49
Als iedereen zo denkt
calvijn1 schreef:
22-06-2025 16:57
Als iedereen zo denkt

Tuurlijk joh. Je bent een held.
TAFKAPML
Joppie schreef:
22-06-2025 16:57
Ik hoop dat hij hete kaas op zijn bovenlip krijgt.

Oh ik ook. Maar ik voel me niet geroepen hem aan te spreken.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
22-06-2025 16:59
Tuurlijk joh. Je bent een held.
Heeft toch niets met held te maken?
Rooss4.0 schreef:
22-06-2025 12:43
Ik ga alleen een confrontatie aan als mij dat wat oplevert. In dit geval ga je niks winnen dus is het me niks waard. Deze mensen klinken niet alsof ze hun beeld aan gaan passen als to er iets van zegt, je hebt zelfs best kans dat het erger wordt. Negeren dus en het contact beperken.
Lekker slap.
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 16:44
Ik heb gelukkig geen last meer van dat soort lui. Op mijn werk zitten er een paar die nog wel eens iets geks wilden zeggen, maar met mij in de buurt doen ze dat maar niet meer. En af en toe komt de dronken buurman nog wel eens aanwaggelen met dergelijke taal maar dan gaan zoon en ik meteen demonstratief naar binnen. Dus ja, ik ben team 'aanspreken'. Niet dat ik de illusie heb de mensen daarmee op andere gedachten te brengen maar het is ze dan in ieder geval duidelijk dat ze die vuiligheden niet overal kunnen spuien, en wat ook belangrijk is: ik hoef het tenminste niet meer te horen.
Precies dit.
calvijn1 schreef:
22-06-2025 17:00
Heeft toch niets met held te maken?

Hou op zeg. Kom het maar melden als jij op een vol terras een domme racist aan een volle tafel gaat aanspreken.
Ik doe het niet.
TAFKAPML

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven