Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 2851 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 17:11
Nou inderdaad. En volgens mij had ze niet eens een flauw idee dat FV was wederopgestaan, laat staan dat ze de laatste posts gelezen heeft. Raar gedoe. Maar goed, voor FV is het fijn dat er toch nog iemand haar perma betreurt, laten we het daar maar op houden.
Ik moest natuurlijk ff naar het MO-topic om hier zelf een mening over te vormen.
Er zijn daar echt mensen die denken dat FV een ban heeft omdat haar mening niet op prijs gesteld werd. :facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
22-06-2025 18:12
Ik moest natuurlijk ff naar het MO-topic om hier zelf een mening over te vormen.
Er zijn daar echt mensen die denken dat FV een ban heeft omdat haar mening niet op prijs gesteld werd. :facepalm:
Sterker nog: die zitten hier ook.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 18:13
Sterker nog: die zitten hier ook.
Op napraat? Zitten er echt zulke domme mensen in ons groepje? :hihi:

David Dunning
Bedankt voor de tips!
Helaas geen aloë vera plant in de tuin, en ook niet in de gelegenheid om naar jou te komen Redhead70, anders had ik het zo gedaan! Even lekker paar dagen weg!

Talkpoeder... nee ook niet in huis. Alleen ouderwetse aftersun en bodylotion. Niet eens een komkommer om in plakjes erop te leggen... wat een armoe hier.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik heb nog wel een halve komkommer, maar als ik die naar jou opstuur is ie toch bedorven :lol:
(Herman Finkers)
MrsM schreef:
22-06-2025 18:31
Bedankt voor de tips!
Helaas geen aloë vera plant in de tuin, en ook niet in de gelegenheid om naar jou te komen Redhead70, anders had ik het zo gedaan! Even lekker paar dagen weg!

Talkpoeder... nee ook niet in huis. Alleen ouderwetse aftersun en bodylotion. Niet eens een komkommer om in plakjes erop te leggen... wat een armoe hier.
Geen supermarkt meer open daar, voor een komkommer?
Weet niet of dat helpt hoor.

Sterkte morgen!
Pieremachochel
MrsM schreef:
Bedankt voor de tips!

Yoghurt in huis ?
MrsM, ik weet niet of je een bad hebt, maar een bad met havermout kalmeert en herstelt de vochtbalans.
meisje85 schreef:
22-06-2025 18:46
MrsM, ik weet niet of je een bad hebt, maar een bad met havermout kalmeert en herstelt de vochtbalans.

En havermout
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
22-06-2025 18:48
En havermout
Als iedereen nou alle etenswaren die hier aangeraden worden voor Mrs.M. d'r rug opstuurt naar de voedselbank zijn die ook weer voor drie weken klaar.
(Herman Finkers)
Zon weg, alles open. Heerlijk fris windje.

David Dunning
MrsM schreef:
Bedankt voor de tips!

Karnemelk schijnt ook te helpen.
Maar mensen gaan voorbij
Wat een bannenregen de afgelopen dagen.
TAFKAPML
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 18:55
Als iedereen nou alle etenswaren die hier aangeraden worden voor Mrs.M. d'r rug opstuurt naar de voedselbank zijn die ook weer voor drie weken klaar.
:lol:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik lees steeds bekrompen schouders🥴
Maar mensen gaan voorbij
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 18:55

Hahaha, nou het mag ook naar mij opgestuurd worden hoor. In het kader van help MrsM de zomer door ofzoiets...

Geen havermout, geen yoghurt, echt ik zei het al eerder, het is hier echt armoe.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Solomio schreef:
22-06-2025 19:15
Zon weg, alles open. Heerlijk fris windje.
Hier nog steeds volop zon en zweten bij 26 graden.

Gelukkig doet mijn waaier van 19 euro het nog altijd prima.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 19:47
Hier nog steeds volop zon en zweten bij 26 graden.
Was dan ook niet in de binnenlanden gaan wonen.

David Dunning
Solomio schreef:
22-06-2025 18:12
Houdt een permaban in dat een lid nooit meer mag terugkeren op dit forum? Kan iemand wel nog meelezen of wordt de toegang tot het viva forum mbv het ip adres permanent geblokkeerd?
Jammer, want ik vind dat FV zeker goede bijdragen leverde, al die jaren. Ze was soms scherp en hard en kon iemand toch wel goed een schop onder de kont geven, maar ik heb jarenlang echt een iets aan haar reacties gehad
Jammer joh
Hanaa schreef:
22-06-2025 20:03
Houdt een permaban in dat een lid nooit meer mag terugkeren op dit forum? Kan iemand wel nog meelezen of wordt de toegang tot het viva forum mbv het ip adres permanent geblokkeerd?
Jammer, want ik vind dat FV zeker goede bijdragen leverde, al die jaren. Ze was soms scherp en hard en kon iemand toch wel goed een schop onder de kont geven, maar ik heb jarenlang echt een iets aan haar reacties gehad
Jammer joh
Meelezen kan altijd, daar heb je geen account voor nodig. Meeschrijven kan niet meer, of je moet stiekem een nieuw account aanmaken (al dan niet onder VPN of zo) maar meestal vallen permabannelingen vrij snel door de mand. En verder ben ik het ten dele met je eens. Ik loop hier ook al een tijdje mee en in vroeger jaren echt heel veel van haar geleerd over racismevraagstukken en zo. Maar de laatste jaren was het alleen maar ruziemaken en schoppen en slaan en de ene (terechte) maandban na de andere en tja, dan houdt het een keer op natuurlijk. Maar wel jammer dat het zo moest lopen natuurlijk.
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
22-06-2025 20:00
Was dan ook niet in de binnenlanden gaan wonen.
Bij jullie regent het altijd, volgens mijn vader en die kan het weten want die woont er ook. Dus dat is ook niet alles.
(Herman Finkers)
Hanaa schreef:
22-06-2025 20:03
Jammer joh
Blijkbaar had je haar nog nooit tegengas gegeven. Want dan was ze niet mals. En dat bleef voor eeuwig zo.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 20:13
Bij jullie regent het altijd, volgens mijn vader en die kan het weten want die woont er ook. Dus dat is ook niet alles.
Het is nu net even droog.

David Dunning
Solomio schreef:
22-06-2025 20:17
Het is nu net even droog.
Ja dat vertelt ie er nooit bij, dat het ook wel eens droog is. Is trouwens geen kwestie van ouderdom hoor, ook op zijn 35e vertelde ie altijd dat het in dit kutland altijd regent. Kon ik nog zo lekker in het zonnetje met hem door Middenduin strietsen, maar in dit kutland regende het altijd :lol:
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 20:11
Meelezen kan altijd, daar heb je geen account voor nodig. Meeschrijven kan niet meer, of je moet stiekem een nieuw account aanmaken (al dan niet onder VPN of zo) maar meestal vallen permabannelingen vrij snel door de mand. En verder ben ik het ten dele met je eens. Ik loop hier ook al een tijdje mee en in vroeger jaren echt heel veel van haar geleerd over racismevraagstukken en zo. Maar de laatste jaren was het alleen maar ruziemaken en schoppen en slaan en de ene (terechte) maandban na de andere en tja, dan houdt het een keer op natuurlijk. Maar wel jammer dat het zo moest lopen natuurlijk.

Ik kon haar bijdragen in de relatie pijler wel waarderen. Ze was niet van de fluwelen handschoentjes dat is waar, maar dan nog een permaban vind ik wel zwaar.
Misschien speelde er van alles privé? En de situatie tussen Israël en Gaza raakt haar persoonlijk zoals ik het begreep. Kan me goed voorstellen dat ze dan vanuit felle emoties reageerde, maar dat is menselijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven