Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 1334 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ha medemensen. Ik kan niet zo goed tegen hitte, maar toch geniet ik ervan. Vandaag is het hier niet zo zonnig, maar wel erg warm. Gisteren vond ik het aangenamer (32 graden), nu (31). Scheelt niks qua temperatuur, wel qua gevoel. Zelfs buiten zitten is het me nu te warm. Gisteravond heerlijk op het terras van een restaurant gezeten.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Paar druppels hier gehad, af en toe t zonnetje met een lekkere harde bries.

Ja ik hou t wel uit bij nu 27c.
Pieremachochel
6 graden gezakt hier na een buitje.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Hier opeens een andere dag dan gepland. Vriend van oudste dochter heeft het uitgemaakt en ze is heel verdrietig :nooo:.
Echt zo sneu. Man en ik zouden weg gaan maar zijn thuis gebleven. Wat kan liefdesverdriet toch heftig zijn. We hebben wel lekker buiten gezeten. Geen regen gehad.
Sabine schreef:
22-06-2025 20:25
Hier opeens een andere dag dan gepland. Vriend van oudste dochter heeft het uitgemaakt en ze is heel verdrietig :nooo:.
Echt zo sneu. Man en ik zouden weg gaan maar zijn thuis gebleven. Wat kan liefdesverdriet toch heftig zijn. We hebben wel lekker buiten gezeten. Geen regen gehad.
Ach wat verdrietig. Sterkte voor je dochter.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Hier was het vandaag 25 graden met regen en een loeiharde wind. Prima genoeg om even naar het winkelcentrum te wandelen. Heb verder geen reet gedaan want ik word aangevallen door een virus en nu heb ik keelpijn. Alsof ik mesjes in mijn strot heb. O_o
Ugli schreef:
22-06-2025 22:03
Hier was het vandaag 25 graden met regen en een loeiharde wind. Prima genoeg om even naar het winkelcentrum te wandelen. Heb verder geen reet gedaan want ik word aangevallen door een virus en nu heb ik keelpijn. Alsof ik mesjes in mijn strot heb. O_o
Schijnt een symptoom te zijn van nieuwe Covid-variant. Omschreven als 'razor burn'....
Och Sabine, wat sneu.
Sterrenstof74 schreef:
22-06-2025 22:39
Schijnt een symptoom te zijn van nieuwe Covid-variant. Omschreven als 'razor burn'....

Vroeger heette dat gewoon angina.
Het was overigens ook een symptoom van de Covid-variant die ik had in 2022.
Het was de hel, maar gelukkig maar twee dagen. En daarna en daarnaast verder nergens last van gehad.
Sterkte Ugli.
Bedankt Johanna en yasmijn.

Hier vandaag ontzettend veel wind en wat mindere temperaturen. Wel lekker dat het huis even door kan waaien en af kan koelen.
Dank!

Ah liefdesverdriet, zo sneu. Hopelijk gaat het zonnetje snel ook in haar hartje weer schijnen.

Ik had het de vorige Covid besmetting ook, die keelpijn. Gewoon dat je niks wil eten want dat doet echt zeer. Ik zou mijn lievelingskorstje gaan maken (pannekoeken) maar ik heb om 21.00 maar een diepvriespizza in de oven geschoven omdat ik eigenlijk helemaal niet wilde eten en het zonde van de moeite dan vond om dat helemaal te gaan staan bakken, en ik had geen zin om te bakken (terwijl Ugli heeft altijd zin om pannekoeken te bakken). En ik werd gister gek van mezelf want ik was lamlendig en wist niet waarom. Vandaag is de keelpijn bijna over en voel ik me ineens top, dus blijkbaar was die lamlendigheid ook een symptoom.

Nou ja, nu stukken beter alweer gelukkig! Er staat echt een heftige wind. Buienradar zegt windkracht 4 maar daar geloof ik niks van, tenzij de wind anders dan normaal staat. Normaal hoor ik het nooit zo spoken rond mijn huis (maar de wind staat normaal ook zo dat het niet zo de binnentuin in waait) maar nu gaat het helemaal loesoe.
Die wind vandaag, ik heb zelfs nog op de site van het KNMI gekeken of het niet code geel was ofzo. Ik werd vanmorgen wakker van keihard huilende wind omdat alle ramen nog open stonden. En ik vond het tijdens zo'n windvlaag zelfs koud terwijl het niet koud is.
Hier nog lekker weertje. En het staartje komt weer naar jullie,vanaf woensdag wat ik begrijp. Het is hier in ieder geval nog niet nodig om de airco aan te zetten 's nachts. Maar ik kan er ook goed tegen boven 25 nacht binnen gaat hij aan op 25.
Graze schreef:
23-06-2025 18:18
Die wind vandaag, ik heb zelfs nog op de site van het KNMI gekeken of het niet code geel was ofzo. Ik werd vanmorgen wakker van keihard huilende wind omdat alle ramen nog open stonden. En ik vond het tijdens zo'n windvlaag zelfs koud terwijl het niet koud is.
Ik werd vannacht steeds wakker van de gierende wimd maar het kostte even tijd voor ik genoeg wakker was om er wat aan te doen. Daarna weer warm. Vandaag alles tegen elkaar open gezet om het wat af te koelen in huis.
Gelukkig vanaf woensdag weer minder wind en meer zon.
Terug van weggeweest
Ik ken dat, wakker genoeg gemaakt om boos te zijn op de wind maar niet wakker genoeg om te beseffen dat je het gewoon kan stoppen door even het raam dicht te doen. :lol:
Ik dacht dat het vandaag lekker weer zou worden. Maar het waait en het is bewolkt. Het is gewoon fris. Niks aan.
Sabine schreef:
24-06-2025 15:59
Ik dacht dat het vandaag lekker weer zou worden. Maar het waait en het is bewolkt. Het is gewoon fris. Niks aan.

Hier wordt het pas vanaf zaterdag weer lekker. Morgen wel warm, maar geen zon en de rest van de dagen regen. Het weekend tot en met dinsdag daarentegen....

Op zich heb ik het liefst alleen maar zon, maar ik vind het ook al een cadeautje dat ik op mijn vrije dagen zon heb. Dan kan ik er tenminste ook echt van genieten.
Soort van computercrash gehad sinds gistermiddag, toen ben ik maar gaan bingen op Netflix en vandaag weer…

Morgen wordt het hier weer een prachtige dag kwa temp en ☀️
Pieremachochel
De zon schijnt weer en het warmt op!
Sabine schreef:
24-06-2025 15:59
Nu schijnt de zon en is het warmer dan vanmiddag...
Terug van weggeweest
Het was hier plakweer vanmorgen. Vond het niet per se heel fijn. Nu heel veel wind. Ook niet fijn.
Morgen zon! En dan ziet het weekend er heel mooi uit. Zin in.
Heerlijke dagen op komst! Normaal zou ik bruisen van energie en allerlei dingen doen, ware het niet dat ik tijdelijk buiten gevecht ben gesteld ivm de gebroken schouder. :proud:

Maar genieten wordt het! ☀️

:sun:
Er komt een bak warmte aan vlg de weerapps. Dinsdag zelfs rond de 35-36 graden, midden nederland.
Gelukkig kan ik tegen warmte, al kan ik mij voorstellen dat veel anderen het te warm vinden. Maar het weer doet toch wat ie zelf wil.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Gisteren was het hier pet. Regen en geen zon gezien.
Vandaag ook weer de hele dag bewolkt. Nu net een uurtje geleden kwam de zon er dan door. Voor morgen wordt hier eerst weer bewolking verwacht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven