Zwemdiploma B

23-06-2025 21:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter was 5 toen ze op zwemles ging. Een paar weken geleden werd ze 8 en toen haalde ze eindelijk haar A diploma. Met moeite. Techniek gaat echt prima, uithoudingsvermogen heeft ze genoeg. Ze kan gewoon goed zwemmen. Ze heeft alleen echt een hekel aan onder water gaan. Hierdoor duurde het zo lang. Ze heeft er zelfs speltherapie voor gehad, omdat de angst zo diep zat. Inmiddels durft ze onder water, maar liever niet met haar ogen open. Ze zwom door het gat, na 3 meter onder water zwemmen, maar niet van harte. Meestal nog aan de hand van de meester, omdat ze het gat dus niet zag. Nu kan ze na de zomer verder voor B. En in principe ben ik altijd voor B. A is niet genoeg. Maar ze gaat sowieso dat diploma niet halen, want ze gaat niet zo ver onder water zwemmen. Zal ik haar dan nog even mee laten zwemmen voor B? Het lange zwemmen voor A heeft een flinke deuk in haar zelfvertrouwen gegeven en ben bang dat als ze bij B weer vastloopt, die deuk alleen maar dieper wordt. Ze redt zich nu goed met zwemmen. Ik ga nog mee naar het zwembad, maar ze zou het prima alleen kunnen... Twijfel twijfel.
Eerste keer was wel helder denk ik
vierhetleven wijzigde dit bericht op 24-06-2025 10:01
Reden: dubbel
91.33% gewijzigd
Leven en laten leven.
Bij ons mochten een paar kindjes niet regulier afzwemmen en dan het onder water zwemmen met een brilletje doen.
En daarna nog een keer zonder brilletje en dat lukte ze toen allemaal. Door het zwembrilletje zien ze dat het niet eng is en is het voor sommige kids echt ineens veel gemakkelijker. Bij de decathlon heb je al een goed brilletje voor 10-15 euro.
Mijn zoon was precies als jouw dochter. Die trok het op een gegeven moment ook echt niet meer door de stress (had ook een rot zwemjuf). Hij is wel doorgegaan voor B, maar hij kon alleen dat eind onder water zwemmen niet. Uiteindelijk hebben we hem voor de vorm laten 'afzwemmen' en heeft hij een soort certificaat gekregen voor zijn B.
Hij zwemt nu ook nog steeds alleen maar met een brilletje op, maar hij zit vervolgens wel meer onder water dan boven als we in het zwembad zijn en hij zwemt echt prima. Het leren zwemmen begint namelijk pas ná de zwemdiploma's halen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven