Wie is er ook net zwanger?
maandag 21 april 2025 om 09:57
Na heel veel jaar en bijzonder genoeg de maand voor man en ik met IUI zouden beginnen ben ik zwanger. (36 jaar oud) Ik weet het sinds vorige week zondag, nu iets meer dan 5 weken als het goed is. Supergelukkig, ook nog enorm onwerkelijk. Los van supermoe zijn en zeurkrampen linksonder in mijn buik en rug merk ik niets, dus qua klachten niets te klagen
. Wel ben ik erg op zoek naar andere vrouwen in deze fase; pril zwanger van de eerste. Ik schrijf ook mee in 2 zwanger worden-topics en dat is heel fijn, maar weinig dames in mijn huidige situatie volgens mij.
Wie is dat wel en vindt het fijn om een plek te hebben om met elkaar te delen hoe het gaat?
Ik voel me dus prima en wissel supergelukkig af met onwerkelijk omdat ik zo weinig merk. Wel ben ik, denk ik, overmatig bang voor een miskraam. Bij ieder toiletbezoek haal ik opgelucht adem en iedere dag die ik kan afkruisen is er 1. Niet erg gezond en niet fijn, maar de relax- en het-loopt-zoals-het-loopt-knop heb ik nog niet gevonden.
Sluit vooral aan met schrijven als je wilt
.
Hieronder een tabel met uitgerekende data:
Wie is dat wel en vindt het fijn om een plek te hebben om met elkaar te delen hoe het gaat?
Ik voel me dus prima en wissel supergelukkig af met onwerkelijk omdat ik zo weinig merk. Wel ben ik, denk ik, overmatig bang voor een miskraam. Bij ieder toiletbezoek haal ik opgelucht adem en iedere dag die ik kan afkruisen is er 1. Niet erg gezond en niet fijn, maar de relax- en het-loopt-zoals-het-loopt-knop heb ik nog niet gevonden.
Sluit vooral aan met schrijven als je wilt
Hieronder een tabel met uitgerekende data:
Naam | Leeftijd | Uitgerekende datum] | Bijzonderheden |
---|---|---|---|
Zizo | 41 jaar | 5 december | 2e kind |
Koffiehagedis | 36 jaar | 18 december | 1e kind, zoon |
Julie123 | 35 jaar | 27 december | 1e kind |
Liefdeisspannend | 36 jaar | 29 december | 1e kind |
Meisje85 | 40 jaar | 2e helft december | 1e kind |
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 27-06-2025 11:32
23.49% gewijzigd
donderdag 26 juni 2025 om 07:12
vrijdag 27 juni 2025 om 22:34
Dankjewel voor de tabel Koffiehagedis! Dit geeft een mooi overzicht.
Ze zijn er vroeg bij met de zwangerschapsdiabetes. Daar heb je gelijk in Liefdeiss. Ik hoef qua eten niet eens veel aan te passen, tenminste voorzover ik mij alles herinner van de vorige keer. Wel zal ik de lekkere ijsjes moeten laten staan. Dat wordt een uitdaging met de komende hitte. Maar eerlijk gezegd ging het dieet mij de vorige keer goed af. Ik heb er alles voor over om mijn baby gezond te houden. Als diëten daarbij hoort, doe ik dat natuurlijk zonder te smokkelen.
Vorige zwangerschap lukte het desondanks niet op de waarden onder controle te houden. Ik moest toen insuline spuiten. En ook met insuline vloog het nog alle kanten op en moest ik steeds opnieuw dosering aanpassen. Uiteindelijk ben ik op een gegeven moment accuut opgenomen en moest de bevalling direct ingeleid worden omdat de diabetes helemaal niet goed ging.
Ze zijn er vroeg bij met de zwangerschapsdiabetes. Daar heb je gelijk in Liefdeiss. Ik hoef qua eten niet eens veel aan te passen, tenminste voorzover ik mij alles herinner van de vorige keer. Wel zal ik de lekkere ijsjes moeten laten staan. Dat wordt een uitdaging met de komende hitte. Maar eerlijk gezegd ging het dieet mij de vorige keer goed af. Ik heb er alles voor over om mijn baby gezond te houden. Als diëten daarbij hoort, doe ik dat natuurlijk zonder te smokkelen.
Vorige zwangerschap lukte het desondanks niet op de waarden onder controle te houden. Ik moest toen insuline spuiten. En ook met insuline vloog het nog alle kanten op en moest ik steeds opnieuw dosering aanpassen. Uiteindelijk ben ik op een gegeven moment accuut opgenomen en moest de bevalling direct ingeleid worden omdat de diabetes helemaal niet goed ging.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in