Waar laat jij je "rommel"?
donderdag 26 juni 2025 om 13:02
Ik ben een ontzettende sloddervos van mezelf helaas. En tegelijkertijd word ik onrustig in mijn hoofd van allerlei troepjes en rommeltjes die door het hele huis liggen. Nu ik jonge kinderen heb, heb ik nog minder tijd en energie om het allemaal bij te houden. Ik ben dus op zoek naar systemen/tips om bepaalde dingen op te bergen waar ik nu vaak geen raad mee weet.
Onderstaande dingen slingeren hier rond, maar vul vooral aan als je met hetzelfde zit, wie weet heeft iemand er een handige tip voor.
Waar laat jij:
- post waar nog iets mee moet (maar niet direct iets mee kan als je thuiskomt met jengelende oververmoeide kinderen na een werkdag)
- Autosleutels
- Zonnebril
- Stapels tekeningen en knutselwerkjes waar de kinderen dagelijks mee thuiskomen (en ze trots op zijn, dus niet direct de papierbak in mogen
)
- Vieze (natte) poetsdoekjes die nog niet de machine in kunnen
- pennen
- zegels en spaarkaarten
- vliegenmepper (vies ding)
- stiekjes, haarborstels en haaraccessoires
- ... Vul gerust aan.
Behalve de vliegenmepper slingeren bovenstaande dingen hier voornamelijk rond op de tafel en het aanrecht.
Onderstaande dingen slingeren hier rond, maar vul vooral aan als je met hetzelfde zit, wie weet heeft iemand er een handige tip voor.
Waar laat jij:
- post waar nog iets mee moet (maar niet direct iets mee kan als je thuiskomt met jengelende oververmoeide kinderen na een werkdag)
- Autosleutels
- Zonnebril
- Stapels tekeningen en knutselwerkjes waar de kinderen dagelijks mee thuiskomen (en ze trots op zijn, dus niet direct de papierbak in mogen
- pennen
- zegels en spaarkaarten
- ... Vul gerust aan.
Behalve de vliegenmepper slingeren bovenstaande dingen hier voornamelijk rond op de tafel en het aanrecht.
donderdag 26 juni 2025 om 13:05
ik heb overal bakjes en lades voor
- post, sleutels, zonnebril allemaal een eigen mandje voor
- tekeningen gaan een paar weken op de koelkast en daarna bij het oud papier
- vieze natte poetsdoeken gaan dus wel altijd meteen de machine in of op de rand van de wasmand
- ik spaar geen papieren zegels en anders zou ik die in een envelop doen en die weer in een la
- vliegenmepper in een la
- haarspullen in een toilettas
- post, sleutels, zonnebril allemaal een eigen mandje voor
- tekeningen gaan een paar weken op de koelkast en daarna bij het oud papier
- vieze natte poetsdoeken gaan dus wel altijd meteen de machine in of op de rand van de wasmand
- ik spaar geen papieren zegels en anders zou ik die in een envelop doen en die weer in een la
- vliegenmepper in een la
- haarspullen in een toilettas
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 26 juni 2025 om 13:12
BetterThanLove schreef: ↑26-06-2025 13:02- post waar nog iets mee moet (maar niet direct iets mee kan als je thuiskomt met jengelende oververmoeide kinderen na een werkdag): wij hebben een buitenbrievenbus die we eens per week of zo leeg, op een moment dat we er tijd voor hebben
- Autosleutels: ene sleutel standaard in mijn (werk)tas, andere sleutel in laatje in dressoir, daar altijd direct weer in doen bij thuiskomst
- Zonnebril: ander laatje in dressoir (maar ligt ook wel vaak op het dressoir)
- Stapels tekeningen en knutselwerkjes waar de kinderen dagelijks mee thuiskomen (en ze trots op zijn, dus niet direct de papierbak in mogen)
- Vieze (natte) poetsdoekjes die nog niet de machine in kunnen: uithangen over de rand van de wasmand
- pennen: zelfde laatje als autosleutels, na gebruik direct weer terug in laatje
- zegels en spaarkaarten: zelfde laatje
- vliegenmepper (vies ding): daar hebben we er meerdere van, die op strategische plekken liggen
- stiekjes, haarborstels en haaraccessoires: bakjes in la badkamer (ik ben de enige in huis die dat gebruikt, en ik doe mijn haar altijd in de badkamer)
- ... Vul gerust aan.
Aanvullingen:
schaar: altijd in la in de keuken, als je even snel iets wilt knippen dat meenemen naar de keuken, knippen, schaar direct terugleggen. Heb je de schaar langer nodig, dan zodra je alles opruimt schaar weer in keukenla
tissues: meerdere dozen op strategische plekken
nog te lezen kranten/tijdschriften: stapel op tafel, met regelmaat doorwerken en wegdoen wat gelezen is of je niet meer gaat lezen wegens te oud nieuws
lege batterijen, kapotte lampjes etc: blijven te lang op tafel slingeren helaas, afvalbak in bijkeuken is blijkbaar te ver weg, of het blijft liggen als herinnering dat we nieuwe moeten halen en we vergeten dat steeds bij de boodschappen
Coffee is never my cup of tea
donderdag 26 juni 2025 om 13:13
Voor de post een bakje in de gang, mest ik eens in de zoveel tijd uit en dan gaat het of weg of naar een archiefmap.
Sleutels en ander klein spul heb ik ook een bakje voor. Kunnen dus ook haarelastiekjes, pennen, aanstekers etc. In belanden. Als er teveel in de bak komt, gaan de stiekjes naar de badkamer (waar ze bij mij 'horen'), pennen naar het bureau boven etc. Borstel verlaat bij mij de badkamer niet. Heb ook nog een la met allerlei spullen, ideaal voor zegels/ spaarkaarten.
Tekeningen heb ik hier niet, maar wellicht een map een idee?
Vieze natte doekjes, hangt over de schoonmaak emmer tot ze droog zijn. Bij mij is dat toevallig ook naast de wasmachine.
Vliegenmepper op een plankje onder onze salontafel, maar vind dat ook niet ideaal.
Maargoed, bakjes dus en eens in de zoveel tijd er doorheen gaan in het echt op te ruimen.
Sleutels en ander klein spul heb ik ook een bakje voor. Kunnen dus ook haarelastiekjes, pennen, aanstekers etc. In belanden. Als er teveel in de bak komt, gaan de stiekjes naar de badkamer (waar ze bij mij 'horen'), pennen naar het bureau boven etc. Borstel verlaat bij mij de badkamer niet. Heb ook nog een la met allerlei spullen, ideaal voor zegels/ spaarkaarten.
Tekeningen heb ik hier niet, maar wellicht een map een idee?
Vieze natte doekjes, hangt over de schoonmaak emmer tot ze droog zijn. Bij mij is dat toevallig ook naast de wasmachine.
Vliegenmepper op een plankje onder onze salontafel, maar vind dat ook niet ideaal.
Maargoed, bakjes dus en eens in de zoveel tijd er doorheen gaan in het echt op te ruimen.
donderdag 26 juni 2025 om 14:14
De tip van Marie Kondo die ik heel goed vind: dingen opruimen moet zo makkelijk mogelijk zijn. Kwestie van een lade opendoen of iets in een schaal leggen. Iets pakken doe je vaak gemotiveerd, omdat je het nodig hebt, dus dat doe je ook als je daarvoor iets opzij moet schuiven of op een trapje moet klimmen. Iets opruimen daarentegen hoeft niet per se, dus als dat niet heel makkelijk is om te doen gebeurt het vaak niet.
Een lade/doos/schaal die dus binnen handbereik is en op een logische vaste plek staat.
Sleutelbakje en postvak in de hal, pennen in een beker waar je ze het meest gebruikt (of op twee plekken), etc.
Niet dat hier niets slingert, maar bijna alles heeft wel een vaste plek waar ik het snel kan opruimen.
Een lade/doos/schaal die dus binnen handbereik is en op een logische vaste plek staat.
Sleutelbakje en postvak in de hal, pennen in een beker waar je ze het meest gebruikt (of op twee plekken), etc.
Niet dat hier niets slingert, maar bijna alles heeft wel een vaste plek waar ik het snel kan opruimen.
What a nuanced anxiety
donderdag 26 juni 2025 om 14:25
Deze doe ik altijd gelijk in mijn boodschappentas. Dan kan ik ze niet vergeten weg te brengen.Marianneke schreef: ↑26-06-2025 13:12Aanvullingen:
lege batterijen, kapotte lampjes etc: blijven te lang op tafel slingeren helaas, afvalbak in bijkeuken is blijkbaar te ver weg, of het blijft liggen als herinnering dat we nieuwe moeten halen en we vergeten dat steeds bij de boodschappen
donderdag 26 juni 2025 om 14:27
Vaste plekken bepalen - hierbij mijn opruimplekken:
- post waar nog iets mee moet: in zijvak van laptoptas die dagelijks mee naar werk gaat (daar handel ik dan die dingen af)
- Autosleutels: bakje in kastje in de hal - daar liggen ook wat losse munten in (als fooi voor bezorgers)
- Zonnebril : in etui in handtas
- Knutsels e.d. niet meer van toepassing - ik had er altijd een paar ophangen op een magneetbord en als ik een tekening opruimde, maakte ik een foto ervan als het een uitzonderlijk leuke was - die kwam dan in het foto album van dat jaar
- Vieze (natte) poetsdoekjes: meteen in de machine of over rand emmer die onder de gootsteen staat
- pennen: in bakje bij de telefoon
- zegels en spaarkaarten: in een zichtmap in een keukenla
- vliegenmepper (vies ding): onder de gootsteen bij de poetsspullen
- stiekjes, haarborstels en haaraccessoires: bakje in badkamerkast
Verder een mandje naast de bank voor de half gelezen tijdschriften en een "display" bord op tafel voor leuke prulletjes/aandenkens - dat is een soort van voortdurend museumpje. Denk aan een entreekaartje, een festivalbandje, een button met leuke tekst, een sticker of kaartje. Ook daar: voor ik ze opruim/weggooi maak ik meestal een foto.
- post waar nog iets mee moet: in zijvak van laptoptas die dagelijks mee naar werk gaat (daar handel ik dan die dingen af)
- Autosleutels: bakje in kastje in de hal - daar liggen ook wat losse munten in (als fooi voor bezorgers)
- Zonnebril : in etui in handtas
- Knutsels e.d. niet meer van toepassing - ik had er altijd een paar ophangen op een magneetbord en als ik een tekening opruimde, maakte ik een foto ervan als het een uitzonderlijk leuke was - die kwam dan in het foto album van dat jaar
- Vieze (natte) poetsdoekjes: meteen in de machine of over rand emmer die onder de gootsteen staat
- pennen: in bakje bij de telefoon
- zegels en spaarkaarten: in een zichtmap in een keukenla
- vliegenmepper (vies ding): onder de gootsteen bij de poetsspullen
- stiekjes, haarborstels en haaraccessoires: bakje in badkamerkast
Verder een mandje naast de bank voor de half gelezen tijdschriften en een "display" bord op tafel voor leuke prulletjes/aandenkens - dat is een soort van voortdurend museumpje. Denk aan een entreekaartje, een festivalbandje, een button met leuke tekst, een sticker of kaartje. Ook daar: voor ik ze opruim/weggooi maak ik meestal een foto.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 26 juni 2025 om 14:28
Ik heb ook mandjes voor alles. Dingen die bij elkaar horen bij elkaar in een mandje. Wat je in je handen hebt meteen op de goede plek terugleggen; meestal kost dat echt geen paar seconden extra.
Autosleutel e.d. bewaar ik in mijn tas, dan heb ik ook gelijk alles bij de hand als ik de deur uitga.
Post werd hier een "probleem" toen de kinderen groter werden en zelf post gingen ontvangen. Ik heb toen van die stapelbakjes gekocht om de post in te sorteren op naam, zodat het niet ging rondslingeren. Zelf bakjes met "nieuw", "nog af te handelen" (als er nog iets moet gebeuren, zoals wachten om teruggebeld te worden bijv.), en: "opruimen". Eens in de zoveel tijd even alle bakjes langsgaan. Hoewel het meeste nu digitaal gaat, gebruik ik dit systeem nog steeds.
En hang die vieze vliegenmepper ergens aan een haakje, in je werkkast bijv.
Aanvulling: voor natte doekjes heb ik een emmertje naast de wasmachine staan.
Autosleutel e.d. bewaar ik in mijn tas, dan heb ik ook gelijk alles bij de hand als ik de deur uitga.
Post werd hier een "probleem" toen de kinderen groter werden en zelf post gingen ontvangen. Ik heb toen van die stapelbakjes gekocht om de post in te sorteren op naam, zodat het niet ging rondslingeren. Zelf bakjes met "nieuw", "nog af te handelen" (als er nog iets moet gebeuren, zoals wachten om teruggebeld te worden bijv.), en: "opruimen". Eens in de zoveel tijd even alle bakjes langsgaan. Hoewel het meeste nu digitaal gaat, gebruik ik dit systeem nog steeds.
En hang die vieze vliegenmepper ergens aan een haakje, in je werkkast bijv.
Aanvulling: voor natte doekjes heb ik een emmertje naast de wasmachine staan.
draaideurforummer wijzigde dit bericht op 26-06-2025 14:31
4.55% gewijzigd
donderdag 26 juni 2025 om 14:28
Waar laat jij:
op het prikbord
- Autosleutels
wij hebben alle sleutels in de meterkast hangen
- Zonnebril
in de kledingkast[/table]
)
prikbord
- Vieze (natte) poetsdoekjes die nog niet de machine in kunnen,
bij ikea heb je een soort bakje dat je op de randen van de gootsteen kunt laten rusten. Daar heb ik ze in
- pennen
bestekla
- zegels en spaarkaarten
bestekla
Oke deze heb ik geen antwoord op. Haat de vliegenmepper.
direct naar badkamer
- ... Vul gerust aan.
[/quote]
op het prikbord
- Autosleutels
wij hebben alle sleutels in de meterkast hangen
- Zonnebril
in de kledingkast[/table]
prikbord
- Vieze (natte) poetsdoekjes die nog niet de machine in kunnen,
bij ikea heb je een soort bakje dat je op de randen van de gootsteen kunt laten rusten. Daar heb ik ze in
- pennen
bestekla
- zegels en spaarkaarten
bestekla
Oke deze heb ik geen antwoord op. Haat de vliegenmepper.
direct naar badkamer
- ... Vul gerust aan.
[/quote]
donderdag 26 juni 2025 om 14:49
Ooh, wat een fijn topic dit! Ons keukeneiland, barstoelen en eetkamertafel staan ook altijd vol met zooi.
Wij komen via de achterdeur binnen en lopen dan na de bijkeuken direct tegen het keukeneiland aan. Daar staat zoveel spul, ook als het opgeruimd is. Iemand tips waar autosleutels, zonnebrillen maar ook de werk en schooltassen naartoe kunnen?
Sorry TO als ik je topic kaap.
Sorry TO als ik je topic kaap.
donderdag 26 juni 2025 om 14:57
Wat anderen al zeggen: makkelijke mandjes of laatjes, liefst op de plek waar je iets vaak tegenkomt (post, sleutels, zonnebril in de hal, pennen in een laatje in de woonkamer, enz).
Tekeningen van de kinderen was even een zoektocht. Die worden hier in zeer grote getalen geproduceerd. Sommigen gaan op de koelkast. Verder hebben we in de kast nu drie laatjes boven elkaar: 1 voor dingen die af zijn, 1 voor half afgetekende kleurplaten e.d. en 1 voor lege kleurplaten en blaadjes. (En daarnaast nog een halve kast aan teken en knutselmateriaal natuurlijk). Dit helpt wel. Daarnaast komen er nog 100 dingen mee naar huis die groter of hoger zijn dan a4 formaat. Die ruim ik op in de kast, op of naast het tekeningen laatje. Iedere vakantie zoek ik die plank uit, gaat het gros weg nadat van de hele leuke dingen een foto is gemaakt, en een paar dingen gaan in de bewaardoos.
Dit klinkt nu super georganiseerd. In de praktijk ligt er nog steeds veel op tafel, maar heeft het wel een plek om opgeruimd te worden als ik daar weer eens aan toe ben.
Tekeningen van de kinderen was even een zoektocht. Die worden hier in zeer grote getalen geproduceerd. Sommigen gaan op de koelkast. Verder hebben we in de kast nu drie laatjes boven elkaar: 1 voor dingen die af zijn, 1 voor half afgetekende kleurplaten e.d. en 1 voor lege kleurplaten en blaadjes. (En daarnaast nog een halve kast aan teken en knutselmateriaal natuurlijk). Dit helpt wel. Daarnaast komen er nog 100 dingen mee naar huis die groter of hoger zijn dan a4 formaat. Die ruim ik op in de kast, op of naast het tekeningen laatje. Iedere vakantie zoek ik die plank uit, gaat het gros weg nadat van de hele leuke dingen een foto is gemaakt, en een paar dingen gaan in de bewaardoos.
Dit klinkt nu super georganiseerd. In de praktijk ligt er nog steeds veel op tafel, maar heeft het wel een plek om opgeruimd te worden als ik daar weer eens aan toe ben.
donderdag 26 juni 2025 om 14:59
Schooltassen aan een haakje in de bijkeukenbb14 schreef: ↑26-06-2025 14:49Ooh, wat een fijn topic dit! Ons keukeneiland, barstoelen en eetkamertafel staan ook altijd vol met zooi.Wij komen via de achterdeur binnen en lopen dan na de bijkeuken direct tegen het keukeneiland aan. Daar staat zoveel spul, ook als het opgeruimd is. Iemand tips waar autosleutels, zonnebrillen maar ook de werk en schooltassen naartoe kunnen?
Sorry TO als ik je topic kaap.![]()
Autosleutels in een bakje/schaaltje op het kookeiland (minder mooi dan echt opgeruimd, maar waarschijnlijk haalbaarder dan ergens anders.
Zonnebrillen... Heb je ergens een laatje over?
donderdag 26 juni 2025 om 15:08
Waar laat jij:
Eettafel
- Autosleutels
Tas
- Zonnebril
Tas of als minder weer in laatje van kast
)
heb 1 mooie tekening van neefje die heb ik mooi plekje gegeven in huis
hoekje in de keuken of trap en dan wasmand 60 graden
- pennen
Werkkamer in de lade
- zegels en spaarkaarten
Nergens, die neem ik expres niet aan of geef ze weg als iemand ze spaart
Garage kast
bakje slaapkamer/badkamer
aanvulling
-papieren van aangekochte spullen met garantie
werkkast
Onze meterkast is (heel onveilig) ook een verzamelkast met batterijen en reserve lampen
Eettafel
- Autosleutels
Tas
- Zonnebril
Tas of als minder weer in laatje van kast
heb 1 mooie tekening van neefje die heb ik mooi plekje gegeven in huis
hoekje in de keuken of trap en dan wasmand 60 graden
- pennen
Werkkamer in de lade
- zegels en spaarkaarten
Nergens, die neem ik expres niet aan of geef ze weg als iemand ze spaart
Garage kast
bakje slaapkamer/badkamer
aanvulling
-papieren van aangekochte spullen met garantie
werkkast
Onze meterkast is (heel onveilig) ook een verzamelkast met batterijen en reserve lampen
donderdag 26 juni 2025 om 15:12
- Post waar ik nog iets mee moet leg ik op de kast in de keuken op een stapeltje. Als ik dit heb doorgekeken doe ik dit in een map voor de administratie (of in de papiervak als het onbelangrijk is)
- Autosleutels leg ik in een bakje bij de voordeur.
- Zonnebril laat ik overal en nergens slingeren
Dus daar heb je niet veel aan, haha.
- Vieze (natte) poetsdoekjes die nog niet de machine in kunnen doe ik in een aparte wasmand. In deze wasmand doe ik ook altijd gebruikte handdoeken en washandjes. Voor kleding en dergelijke heb ik een aparte wasmand.
- Pennen heb ik in een etui die op de kast in de keuken staat.
- Haarborstel doe ik in de badkamerkastje. Elastiekjes en haaraccessoires bewaar ik in een apart etui.
- Autosleutels leg ik in een bakje bij de voordeur.
- Zonnebril laat ik overal en nergens slingeren
- Vieze (natte) poetsdoekjes die nog niet de machine in kunnen doe ik in een aparte wasmand. In deze wasmand doe ik ook altijd gebruikte handdoeken en washandjes. Voor kleding en dergelijke heb ik een aparte wasmand.
- Pennen heb ik in een etui die op de kast in de keuken staat.
- Haarborstel doe ik in de badkamerkastje. Elastiekjes en haaraccessoires bewaar ik in een apart etui.
donderdag 26 juni 2025 om 15:12
Waar laat jij:
+Op een stapel op een tafeltje bij de voordeur
- Autosleutels
+Ook
- Zonnebril
+ Weet ik niet, kwijtgeraakt
+ In een emmer voor de wasmachine
- pennen
+ In een blik op de eetkamertafel
- zegels en spaarkaarten
+ Op de eetkamertafel
+ Heeft geen vaste plek, kan overal liggen
+ Deels in een bak met de make up die ik het vaakst gebruik en deels in een lade met make up die ik niet vaak gebruik. Maar ook op de vensterbank, tussen de kussens van de bank, achter de bank op de grond, op het nachtkastje, onder het bed op de vloer, ergens in de badkamer, enzovoorts. Nu zijn de meeste elastiekjes weg, dus slingert bijna alles ergens in huis rond. Een deel verdwijnt ook in de stofzuiger denk ik.
+Op een stapel op een tafeltje bij de voordeur
- Autosleutels
+Ook
- Zonnebril
+ Weet ik niet, kwijtgeraakt
+ In een emmer voor de wasmachine
- pennen
+ In een blik op de eetkamertafel
- zegels en spaarkaarten
+ Op de eetkamertafel
+ Heeft geen vaste plek, kan overal liggen
+ Deels in een bak met de make up die ik het vaakst gebruik en deels in een lade met make up die ik niet vaak gebruik. Maar ook op de vensterbank, tussen de kussens van de bank, achter de bank op de grond, op het nachtkastje, onder het bed op de vloer, ergens in de badkamer, enzovoorts. Nu zijn de meeste elastiekjes weg, dus slingert bijna alles ergens in huis rond. Een deel verdwijnt ook in de stofzuiger denk ik.
donderdag 26 juni 2025 om 15:15
Bij binnenkomst gaan de sleutels op de eetafel in een grote schaal, daar liggen ook de zonnebrillen en nog wat prul.
Tekeningen en knutsels hebben we een bak voor in de bijkeuken , blijven daar een week liggen en daarna naar de schuur in de papierbak.
Vliegenmepper in de meterkast aan een spijker.
Rekeningen en post in een bak onder in het dressoir.
Natte doekjes gelijk in de wasmachine die draait hier om de dag dus dat kan prima
Zegels spaarkaarten in de bak bij de post.
Rugtassen kinderen in een houten krat onder de Trap.
Schoenen van de kinderen gaan hier allemaal bij de ahcterdeur in een grote mand, ipv dat ze overal slingeren.
Elastiekjes in bakje in de badkamer.
Dan hebben we nog een bak met gevonden voorwerpen, stenen, schelpen die zoon verzameld, loombandjes ect je kent het , die bak leeg ik ook 1 keer in de zoveel tijd en dan gaat een deel de prullenbak in of terug naar hun kamer.
Alles heeft een plek in een bakje of lade, na verloop van tijd ga ik al die plekken uitmesten.
-
Tekeningen en knutsels hebben we een bak voor in de bijkeuken , blijven daar een week liggen en daarna naar de schuur in de papierbak.
Vliegenmepper in de meterkast aan een spijker.
Rekeningen en post in een bak onder in het dressoir.
Natte doekjes gelijk in de wasmachine die draait hier om de dag dus dat kan prima
Zegels spaarkaarten in de bak bij de post.
Rugtassen kinderen in een houten krat onder de Trap.
Schoenen van de kinderen gaan hier allemaal bij de ahcterdeur in een grote mand, ipv dat ze overal slingeren.
Elastiekjes in bakje in de badkamer.
Dan hebben we nog een bak met gevonden voorwerpen, stenen, schelpen die zoon verzameld, loombandjes ect je kent het , die bak leeg ik ook 1 keer in de zoveel tijd en dan gaat een deel de prullenbak in of terug naar hun kamer.
Alles heeft een plek in een bakje of lade, na verloop van tijd ga ik al die plekken uitmesten.
-
donderdag 26 juni 2025 om 15:39
Haha nee hoor fijn juist, ga gerust je gang!bb14 schreef: ↑26-06-2025 14:49Ooh, wat een fijn topic dit! Ons keukeneiland, barstoelen en eetkamertafel staan ook altijd vol met zooi.Wij komen via de achterdeur binnen en lopen dan na de bijkeuken direct tegen het keukeneiland aan. Daar staat zoveel spul, ook als het opgeruimd is. Iemand tips waar autosleutels, zonnebrillen maar ook de werk en schooltassen naartoe kunnen?
donderdag 26 juni 2025 om 15:43
Je hebt dus een bijkeuken. Waarom zet je daar niet school- en werktassen?bb14 schreef: ↑26-06-2025 14:49Ooh, wat een fijn topic dit! Ons keukeneiland, barstoelen en eetkamertafel staan ook altijd vol met zooi.Wij komen via de achterdeur binnen en lopen dan na de bijkeuken direct tegen het keukeneiland aan. Daar staat zoveel spul, ook als het opgeruimd is. Iemand tips waar autosleutels, zonnebrillen maar ook de werk en schooltassen naartoe kunnen?
Wij zetten ze zelf in de gangkast, maar wij hebben dan ook geen bijkeuken.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in