Verjaardagshapjes bij 30 graden
donderdag 26 juni 2025 om 12:42
Ik vier komend weekend mijn verjaardag (overdag) en normaal gesproken vind ik het leuk om dan een borrelplank op tafel te zetten met o.a. groenten met dip, kaasjes en worstjes. Maar met 30 graden lijkt me dat niet zo handig om dit de hele middag op tafel te hebben staan.
Wil iemand eens meedenken wat ik met 30 graden allemaal op tafel zou kunnen zetten? Veel verder dan chips en nootjes kom ik niet. En evt. fruit zoals watermeloen lijkt me lekker fris. Iemand nog ideeën?
Wil iemand eens meedenken wat ik met 30 graden allemaal op tafel zou kunnen zetten? Veel verder dan chips en nootjes kom ik niet. En evt. fruit zoals watermeloen lijkt me lekker fris. Iemand nog ideeën?
donderdag 26 juni 2025 om 12:47
donderdag 26 juni 2025 om 12:53
Bakplaat of andere ondiepe bak half vullen met water, en invriezen. Daarbovenop komt je bord met hapjes, niet teveel tegelijk erop, dan is het op voor het warm kan worden.
En dan juist wel groente met dip, lekker fris!
En kaas en worst ook.
Verder : tapenade, olijven, gedroogde tomaat
En tussendoor een bakje fruit of een ijsje.
Veel plezier!
En dan juist wel groente met dip, lekker fris!
En kaas en worst ook.
Verder : tapenade, olijven, gedroogde tomaat
En tussendoor een bakje fruit of een ijsje.
Veel plezier!
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
donderdag 26 juni 2025 om 12:55
Chips en nootjes op tafel en met de andere hapjes, lekker ouderwets, zo nu en dan rondgaan en ondertussen in de koelkast bewaren? Niks blijft eigenlijk echt lekker bij warmte. Of je laat de extra hapjes achterwege en serveert halverwege een bordje frisse salade met iets van stokbrood ofzo
Ik hield vorige week een feestje en had deze hapjes: (perfect voor warm weer)
-watermeloen/ feta/ basilicum prikkers
-gamba met pittige cocktailsaus op blaadje romainesla
-gegrillde courgetterolletjes met hummus
-toastje met tonijntartaar
-geroosterde tomaatjes met burratadip en zelfgemaakte focaccia.
-vitello tonnato rolletjes
Ik hield vorige week een feestje en had deze hapjes: (perfect voor warm weer)
-watermeloen/ feta/ basilicum prikkers
-gamba met pittige cocktailsaus op blaadje romainesla
-gegrillde courgetterolletjes met hummus
-toastje met tonijntartaar
-geroosterde tomaatjes met burratadip en zelfgemaakte focaccia.
-vitello tonnato rolletjes
donderdag 26 juni 2025 om 13:20
Geen enkel eten blijft lang goed bij warm weer. Kleine porties tegelijk serveren en de rest bewaren in de koelkast.
-Ham met meloen
-Poffertjes met fruit spiesjes
-Kleine glaasjes met een stokje kipstaté met pindasaus
-stokbrood met diverse dips en kruidenboter
-salade met komkommer, rucola en frambozen
-smooties en ijskoffie
-kan water met citroen/limoen en frambozen met veel ijsblokjes
-sangria
-komkommer, wortel, paprika met dips
-Ham met meloen
-Poffertjes met fruit spiesjes
-Kleine glaasjes met een stokje kipstaté met pindasaus
-stokbrood met diverse dips en kruidenboter
-salade met komkommer, rucola en frambozen
-smooties en ijskoffie
-kan water met citroen/limoen en frambozen met veel ijsblokjes
-sangria
-komkommer, wortel, paprika met dips
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
donderdag 26 juni 2025 om 13:34
Zoute hapjes (zoals chips en nootjes).
Watermeloen salade (watermeloen, feta, munt, blauwe bes)
Stokbroodje met dip (en dips steeds aanvullen uit de koelkast)
Misschien kipsate van de bbq met een dip van yoghurt & mango chutney?
Wel lekker rauwkost met dips (wortel, paprika, komkommer)
Wraps (met whatever je lekker vindt) en vanuit de koelkast serveren?
Tomaat/mozzarella/baslicum salade
Een echte kaasplank zou ik denk ik skippen. Kaas gaat snel een beetje zweten, daar hou ik zelf niet zo van.
Kun je geen ijsjes uitdelen?
Watermeloen salade (watermeloen, feta, munt, blauwe bes)
Stokbroodje met dip (en dips steeds aanvullen uit de koelkast)
Misschien kipsate van de bbq met een dip van yoghurt & mango chutney?
Wel lekker rauwkost met dips (wortel, paprika, komkommer)
Wraps (met whatever je lekker vindt) en vanuit de koelkast serveren?
Tomaat/mozzarella/baslicum salade
Een echte kaasplank zou ik denk ik skippen. Kaas gaat snel een beetje zweten, daar hou ik zelf niet zo van.
Kun je geen ijsjes uitdelen?
donderdag 26 juni 2025 om 15:39
bij warm weer kan je gaan voor
- mexicaans: tomaat/komkommer/mais/guacamole/tortilla chips/salsa
- hawaii: pokebowl zelf laten bouwen door de gasten
- italiaans: bruschetta en caprese
of je slingert af en toe gewoon de airfryer aan en je gaat voor bruin fruit
- mexicaans: tomaat/komkommer/mais/guacamole/tortilla chips/salsa
- hawaii: pokebowl zelf laten bouwen door de gasten
- italiaans: bruschetta en caprese
of je slingert af en toe gewoon de airfryer aan en je gaat voor bruin fruit
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 26 juni 2025 om 15:42
Bedankt allemaal, leuke tips! Wat een slim idee van dat invriezen van die bakplaat ook.
De bedoeling is wel dat we buiten zitten (in de schaduw). Er komen ook kleine kinderen, dus ijsjes haal ik zeker in huis(ook voor de volwassenen). Denk dat ik ook het zwembadje opzet.
Thnx voor het meedenken en tips blijven natuurlijk welkom!
De bedoeling is wel dat we buiten zitten (in de schaduw). Er komen ook kleine kinderen, dus ijsjes haal ik zeker in huis(ook voor de volwassenen). Denk dat ik ook het zwembadje opzet.
donderdag 26 juni 2025 om 15:45
donderdag 26 juni 2025 om 15:59
Ik wil overdag helemaal geen eten / hapjes op zo'n dag. Te warm.
Het enige wat er eventueel in gaat is een ijsje.
Zwetende worst, kaas, nootjes, chips, ... bespaar het me in 's hemelsnaam op zo'n dag.
Voorzie vooral genoeg vocht.
Het enige wat er eventueel in gaat is een ijsje.
Zwetende worst, kaas, nootjes, chips, ... bespaar het me in 's hemelsnaam op zo'n dag.
Voorzie vooral genoeg vocht.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
donderdag 26 juni 2025 om 16:09
Oh, ik wil best hapjes met warm weer. Lekker juist.
Maar snap dat dat niet voor iedereen geldt.
johanna wijzigde dit bericht op 26-06-2025 16:10
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
5.79% gewijzigd
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
donderdag 26 juni 2025 om 16:16
Hetzelfde effect kan je ook bereiken door ziplock bags te vullen met water (niet bol - maar vlak afvullen) en deze dan in te vriezen.Taskmaster schreef: ↑26-06-2025 15:45Hoeveel mensen hebben dan een vriezer waar een bakplaat met water erop in past?
Erg benieuwd. Kan alleen als je zo'n kist hebt, volgens mij.
Ik zou gewoon kleine hoeveelheden neerzetten en regelmatig bij pakken. En veeeeeel ijsblokjes in die dan waarschijnlijk enorme vriezer proppen.
Voordeel is dan meteen dat je ze kan omwisselen als ze ontdooien en je kan dan de zakjes opnieuw invriezen. Je legt de bevroren zakjes in een dienblad en daarop de bakjes met hapjes.
Ik vind persoonlijk sushi erg lekker met warm weer - maar dat is dan echt laten bezorgen op een bepaald moment en niet als hapje wat de hele tijd uit staat.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
donderdag 26 juni 2025 om 17:30
Ik zou dan juist graag weer wel wat hartige dingen willen eten i.p.v. zoet spul. Ik heb echt zou nodig als het zo warm is want alles wordt weggespoeld door de hoeveelheid water die ik dan drink.
Oftewel: om iedereen tevreden te houden moet je beide doen.
Ik zou ook kleinere hoeveelheden doen. En als je niet zo vaak wilt lopen kan je ook tegen de gasten zeggen dat er in de koelkast meer staat. Zo doen wij het tenminste ook altijd met drankjes. De eerste krijgen gasten nog, maar de rest mogen ze zelf pakken.
donderdag 26 juni 2025 om 17:42
Gewoon die borrelplan neerzetten. In warme buitenlanden worden ook gewoon charcuterie boards geserveerd. Zou geen toestand gaan uithalen met koelen en bakplaten enzo. Als je die al hebt.BetterThanLove schreef: ↑26-06-2025 15:42Bedankt allemaal, leuke tips! Wat een slim idee van dat invriezen van die bakplaat ook.
donderdag 26 juni 2025 om 17:43
Precies, en bijvoorbeelde hardere kazen in plaats van kazen met een witte korst.Taskmaster schreef: ↑26-06-2025 15:45Hoeveel mensen hebben dan een vriezer waar een bakplaat met water erop in past?
Erg benieuwd. Kan alleen als je zo'n kist hebt, volgens mij.
Ik zou gewoon kleine hoeveelheden neerzetten en regelmatig bij pakken. En veeeeeel ijsblokjes in die dan waarschijnlijk enorme vriezer proppen.
donderdag 26 juni 2025 om 18:05
donderdag 26 juni 2025 om 18:06
Dit. Ik blijf ook niet als een gek heen en weer lopen. Het is vaak best snel op en dan aanvullen op is op. Spanje hier. Verder het staat geen uren hé. De meeste hapjes kunnen echt wel tegen wat hitte.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in