Coronavirus COVID-19 alle pijlers

De grote wappendraad, deel 2

04-10-2023 20:37 1893 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een deel van de OP van het eerste deel gekopieerd:

Laten we verdergaan met een draad over wappies
Gewoon een luchtige draad om even stoom af te blazen als je weer een complot theorie of iets anders tegen komt van "wakker Nederland"

Met dank aan hollebollegijs.

Deel 1: coronavirus-covid-19/de-grote-wappen-dr ... p=34969427#
solomio wijzigde dit bericht op 04-10-2023 20:39
18.35% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
nlies schreef:
21-06-2025 14:19
Nee joh, in het woord Gezond zit het woord zon, dat betekent dat zon heel gezond is.
Is echt zo want ik heb het pas ergens op fb gelezen
En vitamine D. Hoe meer hoe beter en dan wel zonder zonnebrandcrème want deze voorkomt de opname van vitamine D in je lichaam en dat is ´ongezond´. :idee:
Je pense donc je suis
muts87 schreef:
21-06-2025 13:40
Ja en allerlei influencers roepen dat de farmaceutische industrie alleen maar uit is op verdienen. Terwijl veel ontwikkeling van medicatie aan elkaar hangt van subsidies. En diezelfde influencers smeren volgers dan weer supplementen aan en worden daar zelf rijk van. Hoezo hypocriet?

En het wordt ook hoog tijd dat mensen eens lessen statistiek gaan krijgen. Want men weet het verschil niet tussen een causaal verband en een correlatie. Wappies denken ook dat huidkanker komt.door zonnebrand. Want sinds we smeren is er steeds meer huidkanker. Koekkoek :bonk:
Daar werd gisteren of eergisteren nog een topic over geopend. Zonnebrandcrème zonder 'troep'.
Ze zitten hier dus ook.

David Dunning
MadameBijoux schreef:
21-06-2025 13:56
Zo knap hoe ze dat verzinnen! Ik doe het ze niet na. Probeer eens aan een wappie duidelijk te maken dat het aan de UV-stralen ligt en dat juist jezelf niet insmeren huidkanker in de hand werkt. Dat is onbegonnen werk. :nut:
Weet je dat alle troep uit zonnebrandcrème zo door je huid heen je lijf binnendringt?
:facepalm:

David Dunning
Solomio schreef:
21-06-2025 15:36
Weet je dat alle troep uit zonnebrandcrème zo door je huid heen je lijf binnendringt?
:facepalm:
Oh ik vergat: Zo druis ik tegen de natuur in. O_O
Je pense donc je suis
Ik heb geen Facebook of insta of TikTok, en eigenlijk ook weinig interesse in complottheorieën. Maar nu heb ik tegen wil en dank te maken met iemand die steeds verder buiten de maatschappij wil gaan staan. En deze persoon verbiedt ook de naasten het drinken van kraanwater.
Is er iemand hier die daar wel eens over gehoord of gelezen heeft, recent? Een klein googlerondje brengt me eigenlijk te ver terug in de tijd. Ik moet een poging doen om kinderen tegen dit gedachtengoed te wapenen, maar ik snap gewoon niet welk waanbeeld hier achter zit. Het is vast iets wat ergens leeft..
Heeft iemand hier iets voorbij zien komen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
26-06-2025 20:52
Ik heb geen Facebook of insta of TikTok, en eigenlijk ook weinig interesse in complottheorieën. Maar nu heb ik tegen wil en dank te maken met iemand die steeds verder buiten de maatschappij wil gaan staan. En deze persoon verbiedt ook de naasten het drinken van kraanwater.
Is er iemand hier die daar wel eens over gehoord of gelezen heeft, recent? Een klein googlerondje brengt me eigenlijk te ver terug in de tijd. Ik moet een poging doen om kinderen tegen dit gedachtengoed te wapenen, maar ik snap gewoon niet welk waanbeeld hier achter zit. Het is vast iets wat ergens leeft..
In mijn directe omgeving is kraanwater voor sommigen ook uit de boze.
Ik zal eens even op zoek naar de laatste discussie hierover op de bewonersmail. Ging over dat er in onze gemeenschappelijke ruimte een waterfilter moest komen.

David Dunning
Solomio schreef:
21-06-2025 15:35
Daar werd gisteren of eergisteren nog een topic over geopend. Zonnebrandcrème zonder 'troep'.
Ze zitten hier dus ook.
Nou in bepaalde zonnebrand zitten wel erg chemische stoffen. Daar ga je niet direct dood aan of krijg je geen huidkanker van. Maar echt goed voor het milieu is het niet en als je een gevoelige huid hebt is dat wel een ding.
Ik vind trouwens veel wappies ook tegenstrijdig. Bijvoorbeeld geen zonnebrand en coronavaccin vanwege giftige stoffen. Maar tegelijkertijd helemaal anti milieu maatregelen zijn zoals autovrije zones. Wordt dan allemaal gezien als doorduwen van links en controledrang. Terwijl ik dan denk: weten zij wel hoeveel shit er in de lucht komt door fossiele brandstoffen ?
Solomio schreef:
26-06-2025 21:15
In mijn directe omgeving is kraanwater voor sommigen ook uit de boze.
Ik zal eens even op zoek naar de laatste discussie hierover op de bewonersmail. Ging over dat er in onze gemeenschappelijke ruimte een waterfilter moest komen.
Blijkbaar heb ik die mailwisseling gelijk verwijderd.
Maar volgens mij zijn er verschillende redenen: teveel kalk in kraanwater, waterzuivering is slecht, waardoor er nog tig giftige stoffen (o.a. medicijnresten) in kraanwater zitten.
Ik heb zelfs een buurvrouw die allergisch is voor kraanwater. Vindt ze iig zelf.

David Dunning
Solomio schreef:
26-06-2025 21:37
Blijkbaar heb ik die mailwisseling gelijk verwijderd.
Maar volgens mij zijn er verschillende redenen: teveel kalk in kraanwater, waterzuivering is slecht, waardoor er nog tig giftige stoffen (o.a. medicijnresten) in kraanwater zitten.
Ik heb zelfs een buurvrouw die allergisch is voor kraanwater. Vindt ze iig zelf.
Ik ben allergisch voor zulke mensen, maar dat zal ook wel niet tellen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dank voor je antwoord Solo.

Het zal niet tegen kalk zijn. Eerder tegen trackers van de navobobo’s die via de leidingen je bloedbaan binnenkomen of zoiets.

Heel verdrietig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
26-06-2025 20:52
Maar wat drinken ze dan wel? Aangezien plastic flessen ook niet veilig zijn..
Lemon_Pledge schreef:
27-06-2025 07:26
Water van de natuurvoedingswinkel.
Of ze hebben een ingewikkeld filter om hun kraanwater te filteren.
Duur hoor, wappie zijn.

David Dunning
muts87 schreef:
26-06-2025 21:23
Ik vind trouwens veel wappies ook tegenstrijdig. Bijvoorbeeld geen zonnebrand en coronavaccin vanwege giftige stoffen. Maar tegelijkertijd helemaal anti milieu maatregelen zijn zoals autovrije zones. Wordt dan allemaal gezien als doorduwen van links en controledrang. Terwijl ik dan denk: weten zij wel hoeveel shit er in de lucht komt door fossiele brandstoffen ?
En allemaal lekker aan de pil. Over chemisch gesproken.

En ik ben niet tegen de pil hoor, maar ik vind het zo tegenstrijdig.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Lemon_Pledge schreef:
27-06-2025 07:26
Wijn. Biologisch denk ik.zo...
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
feow schreef:
26-06-2025 22:51
Dank voor je antwoord Solo.

Het zal niet tegen kalk zijn. Eerder tegen trackers van de navobobo’s die via de leidingen je bloedbaan binnenkomen of zoiets.

Heel verdrietig.

Ik wilde eigenlijk zeggen dat geen kraanwater willen drinken toch niet zo heel erg is. Er zijn tenslotte weleens berichten/zorgen over hoe lang het kraanwater in NL nog schoon genoeg zal zijn om te drinken. En in heel veel andere landen kun je beter geen water direct uit de kraan drinken.

Maar als dit de reden is, dan is dat wel heel triest ja.
huismuis
Wij hebben zo ongeveer het meest zuivere en schoonste drinkwater ter wereld.
Tanteslankie20 schreef:
27-06-2025 09:36
En allemaal lekker aan de pil. Over chemisch gesproken.

En ik ben niet tegen de pil hoor, maar ik vind het zo tegenstrijdig.
Hoezo aan de pil? Volgens mij doen wappies daar niet aan.

David Dunning
Tanteslankie20 schreef:
27-06-2025 09:50

Ja dat is zo, maar ik heb ook wel eens berichten gehoord dat er zorgen zijn over hoe lang dat nog in stand gehouden kan worden. Geen complotberichten, gewoon in het nieuws.
huismuis
Tanteslankie20 schreef:
27-06-2025 09:50
Ter wereld maar liefst!
Solomio schreef:
27-06-2025 09:56
Hoezo aan de pil? Volgens mij doen wappies daar niet aan.
Die twee die ik ken wel hoor. En hebben tattoo's.
Milestone schreef:
27-06-2025 10:43
Ja dat is zo, maar ik heb ook wel eens berichten gehoord dat er zorgen zijn over hoe lang dat nog in stand gehouden kan worden. Geen complotberichten, gewoon in het nieuws.
Ja, maar dat is een ander verhaal.
Pioen00 schreef:
27-06-2025 11:15
Ter wereld maar liefst!
Ja, wist je dat nog niet?
Milestone schreef:
27-06-2025 10:43
Dat is niet de reden dat wappies geen kraanwater drinken. Dat is omdat het NU gif is.

David Dunning
Er wordt gewaarschuwd voor extreme hitte dinsdag. Hier in het zuiden tot 36 graden. Allemaal lachende gezichtjes reacties op Facebook. Want het is massahysterie. Vroeger was het ook wel eens heet. Het komt door cloud seeding etc.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven