Verder gaan of niet

26-06-2025 22:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds kort een friends with benefits die ik nog maar net ken. De chemie tussen ons is geweldig, enorme fysieke aantrekkingskracht, het is echt fijn, maar ik wil absoluut geen relatie met hem. Dit kan ook echt niet omwille van allerlei praktische redenen. Hier heb ik ook bewust voor gekozen omdat ik zeker geen relatie wil. Nu merk ik dat mijn FWB al heel wat meegemaakt heeft en vroeger (in zijn jeugd) ook niet de braafste was. Hij zegt al heel lang veranderd te zijn maar ik weet niet goed of ik dat wel geloof en kan het ook niet checken. Eigenlijk is hij gewoon niet het type waar ik een relatie mee wil.Ik wil dat type man liever vermijden. Anderzijds vind ik heel erg moeilijk iemand die ik fysiek aantrekkelijk vind en waarmee er chemie is. Is het verstandig hiermee door te gaan?
Waarom kun je niet doorgaan met friends with benefiets zonder relatie?

Mensen kunnen echt wel veranderen dat geloof ik als ze zelf willen en de omstandigheden anders zijn. Ik was vroeger echt heel anders dan sinds ik mijn man ken. Hij heeft mij echt mentale rust gebracht
where ever you go, go with your heart
Ik snap niet helemaal waar je naartoe wil. Als het alleen voor de seks is dan maakt het toch niet uit dat je geen toekomst ziet? Heb een paar weken/maanden lol en dan zie je wel weer. Voel je je niet fijn/veilig bij hem nu je dit weet? Of denk je dat er gevoelens komen?
Maw je denkt dat je gevoelens voor hem gaat krijgen en wil dat absoluut niet.
Daar is maar één remedie voor en dat weet je zelf ook.
Snap wel dat het niet eenvoudig is...
Je neukt hem zonder consequenties. Waarom ga je hier een probleem van maken?
Beertje20252025 schreef:
26-06-2025 22:46
......, maar ik wil absoluut geen relatie met hem.

........Eigenlijk is hij gewoon niet het type waar ik een relatie mee wil.
........
Ik snap het niet, je wil toch ook geen relatie met hem?
Als je je dit soort dingen afvraagt, lijkt het me beter geen FWB met hem te zijn. Klinkt alsof je eigenlijk al voor hem gevallen bent, weet dat het onverstandig is, maar hem niet kan weerstaan en tijd met hem wil blijven doorbrengen.

Maar misschien zit ik er naast.
Het voordeel van een FWB is dat niks ertoe doet behalve de seks. Ik hoef ook geen relatie met een Chippendale-stripper maar als FWB zou hij best voldoen.
Om op je vraag in te gaan: ik zou er niet mee verder gaan als FWB.
Je schrijft al in je topic dat hij het type man is dat je liever wil vermijden.
Hij heeft dus bepaalde vibes en energie die je niet prettig vindt. Waarom zou je dat willen delen in de meest intieme momenten. Puur om de lust?
Daar is het offer toch te groot voor.

Je eigen integere gevoelens schijnen al door in je post. Mijn advies zou zijn, laat je niet puur leiden door de lust.
Je veroordeeld dus iemand op zijn verleden. Dat kan, maar dan moet je ook niet zeuren. Vertel hem eerlijk wat je dwarszit en zet er een punt achter.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Als het ingewikkeld wordt is het geen Benefit meer.
FransjeG schreef:
27-06-2025 07:19
Als het ingewikkeld wordt is het geen Benefit meer.
Een fwp, friend with problems.
MeijTeeks schreef:
27-06-2025 01:58
Als je je dit soort dingen afvraagt, lijkt het me beter geen FWB met hem te zijn. Klinkt alsof je eigenlijk al voor hem gevallen bent, weet dat het onverstandig is, maar hem niet kan weerstaan en tijd met hem wil blijven doorbrengen.

Maar misschien zit ik er naast.
Dit denk ik ook. Ik denk dat het ongecompliceerde er eigenlijk al vanaf is, waardoor het wellicht al geen echte fwb meer is.
Ik zou er dus mee stoppen voor je in een situatie belandt die je eigenlijk niet wilde.
Je weet kennelijk al heel zeker dat je geen relatie wilt.
Dan is de vraag hoe hoog jij de lat legt voor fwb. Kennelijk heb je meer eisen dan aleen aantrekkingskracht en dat is prima. Brei er dan gewoon een eind aan
Het scheelt al als je gewoon voor jezelf toegeeft dat je nou juist wél een relatie met hem wil.
Dit is een beetje gelul in de ruimte natuurlijk.
.
Rooss4.0 schreef:
27-06-2025 10:49
Het scheelt al als je gewoon voor jezelf toegeeft dat je nou juist wél een relatie met hem wil.
Dit is een beetje gelul in de ruimte natuurlijk.
+1
SunShine35 schreef:
27-06-2025 07:46
Een fwp, friend with problems.
:HA:

Haha, ja! Wat zijn de benefits dan nog he?
We weten natuurlijk niet wat 'niet zo braaf' precies betekent. Misschien zat hij in een drugsmilieu, pleegde hij regelmatig ramkraken, of erger. Dat zou voor mij ook wel een probleem zijn. Je kunt je fysiek nog zo aangetrokken voelen tot iemand, als je wereldbeeld compleet anders is, wordt het toch een gek verhaal.

Ik heb nooit een FWB gehad, maar ik stel me zo voor dat er voor en na de Benefits nog wel een beetje gepraat wordt. Anders had TO ook niet geweten van zijn 'niet zo brave' verleden en zijn moeilijke jeugd. Voor mij zouden drugsdeals en ramkraken (fictief, uiteraard) wel libido-killers zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven