Zwanger worden vanaf september ‘23 DEEL 2!

07-09-2023 20:53 4074 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen graag (weer) zwanger worden!
Wie schrijft er mee? :cheer2:

NAAM:LEEFTIJD:NOD:KIND:BIJZONDERHEDEN:
_Mathilde_384e 👧🏻
Teresita312e en 3e 👧🏻 👧🏻
Tederheid261e♥️ Meisje
Celeste23281e 🧒🏻
Mylissy291e♥️
Mwrosa29 1e 🧒🏻
Zoraeva311e♥️ Jongen
Xenn31 2e 👧🏻
Adnil1e♥️ Meisje
Wishful-Thinking403e♥️
JaMaar311e♥️
Mittensz271e♥️
Delphinia35 2e 🧒🏻
Neehoorn382e♥️
Nickii323e 🧒🏻
Florence291e♥️
Merel90332e♥️
Isabel2535 4e 👧🏻
Donut331e♥️ Meisje
Orang23361e♥️ Meisje
_Amber_29 2e♥️
Wolkenkrabber312e ♥️
Semlar311e ♥️
Libe40 2e♥️ meisje
Zonnegloed30 1e ♥️ 1e ivf poging raak
Fidei30 🤰🏻 1e
Yavana27 🤰🏻 1e
Knorrig24281e
Fleurig31 1e
Katermeloen32 1e
Koffiehagedis35 1e ♥️
Broodkruimel1984404e
broodkruimel1984 wijzigde dit bericht op 27-06-2025 19:12
94.44% gewijzigd
Oooh wat goed te lezen Koffiehagedis! Heerlijk dat jullie nu voorbij het spannendste gedeelte zijn! Wel vervelend van de buikproblemen. Kunnen ze daar iets mee of is het echt ondergaan? En wow, als alles goed gaat heb je gewoon dit jaar nog je baby in je armen!

Hier gaat alles goed. Ik had een aantal dagen de testen links laten liggen want ik zag geen oploop. Gisteren weer getest met middagurine en dat was een echte knaller, dieppaarse testlijn. Geen bloed meer gezien ook nu al een week niet meer. Dus ik stop nu met die testen en we zien het wel. Inmiddels staat de echo gepland voor over 2 weekjes, ben heel benieuwd. Heb er inmiddels wel weer een goed gevoel over. Vriend was erg blij natuurlijk maar we zitten allebei nog steeds een beetje in “dit kan niet waar zijn” modus. Ik denk dat het komt vanwege het traject en de wat langere weg. Je stelt je toch elke keer in op teleurstellingen. Zal vast verdwijnen na de eerste echo.

Hoe gaat het met de andere dames? Liefs!!
Ahh fantastisch! En zo ontzettend herkenbaar, het onwerkelijke en ook de enorme onzekerheid en het jezelf wapenen tegen slecht nieuws. Altijd bij een zwangerschap denk ik, maar zeker als je er zo lang op hebt moeten wachten en al zoveel teleurstellingen hebt gehad. En dan heb je die positieve test, wat immens veel betekent... Maar geen buik, geen gevoel van beweging, klachtjes die overal van kunnen komen, dus zijn die twee streepjes ook gewoon vreemd en onwerkelijk. Gekke tijd. Ik kon mijn eerste echo eerlijk gezegd ook nog niet geloven, dat komt nu pas. Ik hoop voor jou dat het eerder mag landen en 'echt' wordt en hoop zó op een goede echo voor jullie! (en voel je ook welkom in het 'net zwanger'-topic, mocht je willen!)

Met de buikproblemen kunnen ze weinig. Wel net het nieuws gekregen dat het qua Crohn echt niet lekker gaat, dus het ziekenhuis neemt alle zorg vanaf nu over. Schrikken, maar ook bevestiging van hoe ik me voel. Uk redt zich desondanks prima, vandaag voor het eerst het hartje gehoord, zo bizar en zo mooi.

En ook heel benieuwd hoe het met de andere dames gaat!
Koffiehagedis wat geweldig! Super om te lezen dat het met de baby allemaal goed gaat! Wel kl*te van je Crohn... Anderzijds wel goed dat je dan meteen gewoon door het ziekenhuis gemonitord wordt. Kan me voorstellen dat dat ook een veilig gevoel geeft.

Zonnegloed, goed dat je het even los probeert te laten tot de echo. Eerder weet je toch niet of het kindje op de goede plek zit en of het hartje klopt en bij positieve testen mag je er gewoon vanuit gaan dat het voor nu gewoon goed zit! Ik vond het ook heel onwerkelijk toen, maar dat vond ik na de 6 weken en de 8 weken echo nog steeds. Precies wat je ook zegt Koffiehagedis, je ziet nog niks en voelt nog niks. Ik voelde me toen alsof ze ook gewoon een filmpje van iemand konden afspelen tijdens de echo, maar dat het niet mijn buik was haha.

Ik ben inmiddels 21 weken en voel me hartstikke goed. Ik heb al een behoorlijk buikje haha, maar ben er maar wat trots op! Volop genieten dus. Nu wat meer aan het letten op de baby voelen. zijn nu nog vooral bubbeltjes, maar dat moet de komende weken wel sterker worden.
Lieve Zonnegloed, heel herkenbaar. Je hoort voor je gevoel niet bij de normale zwangeren, maar ook niet meer bij de groep in het traject. Je leeft van mijlpaal naar mijlpaal. Jaren gewend aan teleurstelling en plots sta je aan die andere kant.
Marieke Poelmann heeft precies voor jouw doelgroep vorige maand een boek uitgebracht: Wonderkind Verwacht. Ik wou dat ik die destijds had gehad ♥️
Kan me voorstellen dat je eerst de echo afwacht ;-), maar wel aanrader!
Dankje Mathilde! Ik ga eens kijken naar dat boek. Zo voelt het inderdaad!
We hebben het inmiddels ook op een heel verrassende manier verteld aan een aantal mensen die dichtbij ons staan en dat was onwijs leuk. Het was ondanks dat ze wisten van het traject, een echt verrassingsmoment en ook emotioneel.

Inmiddels voorbij de 5 weken en geen bloedverlies meer gehad maar ook geen symptomen. Zo gek niet te weten of er iets gebeurt van binnen.

Fidei wow wat ver al! Alweer over de helft!
Leuk dat je binnenkort echt de baby gaat voelen, en voor nu lekker veel bubbelen. Heb jij veel last gehad van kwaaltjes?

Koffiehagedis, bijzonder om het hartje te horen! Hoe ver ben jij inmiddels?
En heb je het al veel mensen verteld of is het nog even jullie geheimpje? Wel echt vervelend van de crohn. Gelukkig gaat het met jullie kleintje goed!
zonnegloed wijzigde dit bericht op 14-06-2025 21:12
0.48% gewijzigd
-
zonnegloed wijzigde dit bericht op 14-06-2025 21:12
Reden: Dubbel
0.00% gewijzigd
-
zonnegloed wijzigde dit bericht op 14-06-2025 21:11
0.00% gewijzigd
Dubbel
zonnegloed wijzigde dit bericht op 14-06-2025 21:10
98.55% gewijzigd
Dubbel
zonnegloed wijzigde dit bericht op 14-06-2025 21:09
98.55% gewijzigd
Nee eigenlijk helemaal niet! In het begin wat vermoeid en ik moest blijven eten haha, maar verder eigenlijk helemaal niks! En inderdaad, over de helft. Het gaat echt snel!
Supernieuws Fidei! En die 'bubbeltjes'... Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat voelen, kijk er enorm naar uit! En Zonnegloed, leuk om het mensen te vertellen he? Hier weet mijn omgeving het wel en dat is fijn. Het is qua buik en ook qua klachten toch niet te verbergen. Cliënten weten het nog niet (na aankomende week ga ik het vertellen), met behulp van het dragen van tenten op werk. Ik zie wel op tegen het vertellen aan hen, maar heb nog een weekje respijt, behalve als mijn buik dusdanig 'ontploft' dat het toch rond gaat zingen in de wachtkamer 😉. Ik ben over de 13 weken inmiddels trouwens, 18 december uitgerekend. En over precies een week de geslachtsecho, zo ontzettend benieuwd! Hopen dat uk een beetje mee wil werken, tot nu toe wiebelt 'ie elke echo heel veel, maar precies nooit op een handige manier voor echoscopist :-D .
Fijn dat het goed met jullie gaat ♥️

Wij hebben gister het consult gehad wat betreft ivf. In principe mogen we direct starten maar ik twijfel nog en planning technisch is het denk ik beter om nog 2 maandjes te wachten ivm vakantie e.d.
maar goed, de twijfel is er dus sowieso nog heel erg en ik vind het moeilijk de knoop door te hakken. Afgelopen weekend m’n eisprong gehad dus we zitten weer op het wachtbankje, ronde 26 it is…
Broodkruimel1984 schreef:
17-06-2025 12:20
Fijn dat het goed met jullie gaat ♥️

Wij hebben gister het consult gehad wat betreft ivf. In principe mogen we direct starten maar ik twijfel nog en planning technisch is het denk ik beter om nog 2 maandjes te wachten ivm vakantie e.d.
maar goed, de twijfel is er dus sowieso nog heel erg en ik vind het moeilijk de knoop door te hakken. Afgelopen weekend m’n eisprong gehad dus we zitten weer op het wachtbankje, ronde 26 it is…
Ik hoop zo dat de IVF mag slagen voor jullie !
Twijfel je puur alleen aan het moment om te beginnen of überhaupt om te beginnen?
Uberhaupt. Maar de knoop is doorgehakt. We gaan starten. We gaan begin augustus eerst nog op vakantie en de eisprong valt daar precies in dus ik zit nu op het wachtbankje en heb dan dus nog 2x een eisprong voor we gaan starten. Hopelijk kunnen we daarna dan beginnen maar dat lijkt me geen probleem. We hebben alle info inmiddels binnen, contracten, lab formulieren voor bloedprikken dus het ziekenhuis zal binnenkort wel bellen om afspraken in te gaan plannen 🙏

Nu dus op de bank… ik had vorige week zaterdagavond ovulatiepijn, volgens mijn temperatuur app heb ik de maandag mn eisprong gehad. Ik heb gisteravond tegen beter weten in getest, Omo wit natuurlijk hahaha. Vanmorgen stond er wel een streepje maar dat is gewoon een indroogstreep, zoals elke maand. Waarom kan ik die testen niet gewoon weggooien en er niet meer naar kijken? 🤪 meer mensen hier last van? 🙈
Haha broodkruimel, zeker herkenbaar. Te lang staren, in ander licht houden, later nog eens kijken. Een dag later nog eens kijken. Heb ik echt goed gezien dat er geen streep te bekennen is? :mrgreen:
Inderdaad beter om ze gewoon meteen weg te gooien.

Ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt straks en wie weet dat het toch nog eerder lukt. En anders heel veel succes met ivf. Je zou toch denken dat dat wel effect gaat hebben bij jullie! Het neemt zoveel stappen weg en je versnelt de tijd naar het gouden ei. Ik duim voor een positieve test en plakker dit jaar! :heart:
Dank je wel zonnegloed, ik hoop het ook maar eerlijk is eerlijk, de kansen zijn klein op mijn leeftijd. We zullen zien..

Hoe gaat het met jou? Heb je al verteld wanneer je eerst echo gepland staat? Ben het even kwijt…
Zeker goed om realistisch te blijven broodkruimel. Toch heb ik er een goed gevoel bij omdat je lichaam wel bewezen heeft zwanger te kunnen raken en je eicelvoorraad goed was, toch? Uiteindelijk was er bij mij maar 1 overgebleven en toch is het daarmee gelukt. Misschien denk ik te positief hoor, maar jeetje ik hoop het zo enorm voor je!
We hebben de eerste echo gehad. Alles perfect voor deze termijn. Nog heel onwerkelijk maar we zijn voorzichtig heel blij. Het lijkt erop dat we nu echt ouders gaan worden! :hyper:
Zo bijzonder om al die onderdeeltjes te zien. Dat al die dingetjes nu in mij zitten, heel gek idee. Ook omdat ik nog steeds geen symptomen merk.
Het fertiliteitscentrum mogen we verlaten en nu mogen we naar een gewone verloskundigenpraktijk.
Wat geweldig zonnegloed! ♥️
Zonnegloed schreef:
27-06-2025 12:53
We hebben de eerste echo gehad. Alles perfect voor deze termijn. Nog heel onwerkelijk maar we zijn voorzichtig heel blij. Het lijkt erop dat we nu echt ouders gaan worden! :hyper:
Zo bijzonder om al die onderdeeltjes te zien. Dat al die dingetjes nu in mij zitten, heel gek idee. Ook omdat ik nog steeds geen symptomen merk.
Het fertiliteitscentrum mogen we verlaten en nu mogen we naar een gewone verloskundigenpraktijk.

Prachtig!!
Gefeliciteerd lieve Zonnegloed!

Spannend Broodkruimel, ik hoop enorm dat dit gaat werken voor je :heart:
Wat een goed nieuws, Zonnegloed! Gefeliciteerd :cheer:

Broodkruimel, heel veel succes gewenst met jullie traject :heart:
Wat fantastisch Zonnegloed, gefeliciteerd met de eerste goede echo!

En ik wens jullie, Broodkruimel, heel veel succes met jullie traject :-) .
Super Zonnegloed! Nu kan jullie hoop zich eindelijk gaan omzetten naar blijde verwachting!

Broodkruimel, heel veel succes!
Wat spannend broodkruimel!! Echt heel spannend! Houd ons op de hoogte!

Zonnegloed, gek he zon echo, het wordt nu steeds meer werkelijkheid voor je gevoel. Gefeliciteerd!!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven