Verder gaan of niet
donderdag 26 juni 2025 om 22:46
Ik heb sinds kort een friends with benefits die ik nog maar net ken. De chemie tussen ons is geweldig, enorme fysieke aantrekkingskracht, het is echt fijn, maar ik wil absoluut geen relatie met hem. Dit kan ook echt niet omwille van allerlei praktische redenen. Hier heb ik ook bewust voor gekozen omdat ik zeker geen relatie wil. Nu merk ik dat mijn FWB al heel wat meegemaakt heeft en vroeger (in zijn jeugd) ook niet de braafste was. Hij zegt al heel lang veranderd te zijn maar ik weet niet goed of ik dat wel geloof en kan het ook niet checken. Eigenlijk is hij gewoon niet het type waar ik een relatie mee wil.Ik wil dat type man liever vermijden. Anderzijds vind ik heel erg moeilijk iemand die ik fysiek aantrekkelijk vind en waarmee er chemie is. Is het verstandig hiermee door te gaan?
donderdag 26 juni 2025 om 23:09
Waarom kun je niet doorgaan met friends with benefiets zonder relatie?
Mensen kunnen echt wel veranderen dat geloof ik als ze zelf willen en de omstandigheden anders zijn. Ik was vroeger echt heel anders dan sinds ik mijn man ken. Hij heeft mij echt mentale rust gebracht
Mensen kunnen echt wel veranderen dat geloof ik als ze zelf willen en de omstandigheden anders zijn. Ik was vroeger echt heel anders dan sinds ik mijn man ken. Hij heeft mij echt mentale rust gebracht
where ever you go, go with your heart
donderdag 26 juni 2025 om 23:10
donderdag 26 juni 2025 om 23:30
Ik snap het niet, je wil toch ook geen relatie met hem?Beertje20252025 schreef: ↑26-06-2025 22:46......, maar ik wil absoluut geen relatie met hem.
........Eigenlijk is hij gewoon niet het type waar ik een relatie mee wil.
........
vrijdag 27 juni 2025 om 01:58
vrijdag 27 juni 2025 om 03:26
Om op je vraag in te gaan: ik zou er niet mee verder gaan als FWB.
Je schrijft al in je topic dat hij het type man is dat je liever wil vermijden.
Hij heeft dus bepaalde vibes en energie die je niet prettig vindt. Waarom zou je dat willen delen in de meest intieme momenten. Puur om de lust?
Daar is het offer toch te groot voor.
Je eigen integere gevoelens schijnen al door in je post. Mijn advies zou zijn, laat je niet puur leiden door de lust.
Je schrijft al in je topic dat hij het type man is dat je liever wil vermijden.
Hij heeft dus bepaalde vibes en energie die je niet prettig vindt. Waarom zou je dat willen delen in de meest intieme momenten. Puur om de lust?
Daar is het offer toch te groot voor.
Je eigen integere gevoelens schijnen al door in je post. Mijn advies zou zijn, laat je niet puur leiden door de lust.
vrijdag 27 juni 2025 om 08:32
Dit denk ik ook. Ik denk dat het ongecompliceerde er eigenlijk al vanaf is, waardoor het wellicht al geen echte fwb meer is.MeijTeeks schreef: ↑27-06-2025 01:58Als je je dit soort dingen afvraagt, lijkt het me beter geen FWB met hem te zijn. Klinkt alsof je eigenlijk al voor hem gevallen bent, weet dat het onverstandig is, maar hem niet kan weerstaan en tijd met hem wil blijven doorbrengen.
Maar misschien zit ik er naast.
Ik zou er dus mee stoppen voor je in een situatie belandt die je eigenlijk niet wilde.
vrijdag 27 juni 2025 om 12:53

Haha, ja! Wat zijn de benefits dan nog he?
vrijdag 27 juni 2025 om 13:59
We weten natuurlijk niet wat 'niet zo braaf' precies betekent. Misschien zat hij in een drugsmilieu, pleegde hij regelmatig ramkraken, of erger. Dat zou voor mij ook wel een probleem zijn. Je kunt je fysiek nog zo aangetrokken voelen tot iemand, als je wereldbeeld compleet anders is, wordt het toch een gek verhaal.
Ik heb nooit een FWB gehad, maar ik stel me zo voor dat er voor en na de Benefits nog wel een beetje gepraat wordt. Anders had TO ook niet geweten van zijn 'niet zo brave' verleden en zijn moeilijke jeugd. Voor mij zouden drugsdeals en ramkraken (fictief, uiteraard) wel libido-killers zijn.
Ik heb nooit een FWB gehad, maar ik stel me zo voor dat er voor en na de Benefits nog wel een beetje gepraat wordt. Anders had TO ook niet geweten van zijn 'niet zo brave' verleden en zijn moeilijke jeugd. Voor mij zouden drugsdeals en ramkraken (fictief, uiteraard) wel libido-killers zijn.
vrijdag 27 juni 2025 om 19:59
Ik heb een heel slechte relatie-ervaring met een man met problemen gehad waardoor ik zelf ook op lange termijn in de problemen geraakt ben, dus had me voorgenomen om dat soort mannen voortaan uit de weg te gaan. Langs de andere kant is het inderdaad wel zo dat een FWB geen relatiemateriaal mag zijn want dan wordt het pas ingewikkeld. Dus ergens is hij wel de ideale FWB maar ik denk dat er een soort van alarmbelletje bij me afgaat omdat ik bang ben weer in de problemen te komen al is dit helemaal niet zeker aangezien het in dit geval niet gaat over criminele feiten of een slecht karakter, eerder over vroeger druggebruik en een totaal andere "sociale" klasse als ik dit zo mag benoemen.
vrijdag 27 juni 2025 om 20:09
Maar je bent op geen enkele manier verplicht om 'dat soort man' wel als fwb te hebben. Je mag hem ook gewoon uit de weg gaan.Beertje20252025 schreef: ↑27-06-2025 19:59Ik heb een heel slechte relatie-ervaring met een man met problemen gehad waardoor ik zelf ook op lange termijn in de problemen geraakt ben, dus had me voorgenomen om dat soort mannen voortaan uit de weg te gaan. Langs de andere kant is het inderdaad wel zo dat een FWB geen relatiemateriaal mag zijn want dan wordt het pas ingewikkeld. Dus ergens is hij wel de ideale FWB maar ik denk dat er een soort van alarmbelletje bij me afgaat omdat ik bang ben weer in de problemen te komen al is dit helemaal niet zeker aangezien het in dit geval niet gaat over criminele feiten of een slecht karakter, eerder over vroeger druggebruik en een totaal andere "sociale" klasse als ik dit zo mag benoemen.
vrijdag 27 juni 2025 om 21:30
Ik vermoed dat je je op glad ijs bevindt.Beertje20252025 schreef: ↑27-06-2025 20:13Dat weet ik. Maar het is moeilijk om te stoppen owv de aantrekkingskracht langs beide kanten. Alleen dat.
vrijdag 27 juni 2025 om 21:56
Zorg heel goed voor jezelf!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in