De grote wappendraad, deel 2
woensdag 4 oktober 2023 om 20:37
Even een deel van de OP van het eerste deel gekopieerd:
Laten we verdergaan met een draad over wappies
Gewoon een luchtige draad om even stoom af te blazen als je weer een complot theorie of iets anders tegen komt van "wakker Nederland"
Met dank aan hollebollegijs.
Deel 1: coronavirus-covid-19/de-grote-wappen-dr ... p=34969427#
Laten we verdergaan met een draad over wappies
Gewoon een luchtige draad om even stoom af te blazen als je weer een complot theorie of iets anders tegen komt van "wakker Nederland"
Met dank aan hollebollegijs.
Deel 1: coronavirus-covid-19/de-grote-wappen-dr ... p=34969427#
solomio wijzigde dit bericht op 04-10-2023 20:39
18.35% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 21 juni 2025 om 14:55
En vitamine D. Hoe meer hoe beter en dan wel zonder zonnebrandcrème want deze voorkomt de opname van vitamine D in je lichaam en dat is ´ongezond´.

Je pense donc je suis
zaterdag 21 juni 2025 om 15:35
Daar werd gisteren of eergisteren nog een topic over geopend. Zonnebrandcrème zonder 'troep'.muts87 schreef: ↑21-06-2025 13:40Ja en allerlei influencers roepen dat de farmaceutische industrie alleen maar uit is op verdienen. Terwijl veel ontwikkeling van medicatie aan elkaar hangt van subsidies. En diezelfde influencers smeren volgers dan weer supplementen aan en worden daar zelf rijk van. Hoezo hypocriet?
En het wordt ook hoog tijd dat mensen eens lessen statistiek gaan krijgen. Want men weet het verschil niet tussen een causaal verband en een correlatie. Wappies denken ook dat huidkanker komt.door zonnebrand. Want sinds we smeren is er steeds meer huidkanker. Koekkoek![]()
Ze zitten hier dus ook.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 21 juni 2025 om 15:36
Weet je dat alle troep uit zonnebrandcrème zo door je huid heen je lijf binnendringt?MadameBijoux schreef: ↑21-06-2025 13:56Zo knap hoe ze dat verzinnen! Ik doe het ze niet na. Probeer eens aan een wappie duidelijk te maken dat het aan de UV-stralen ligt en dat juist jezelf niet insmeren huidkanker in de hand werkt. Dat is onbegonnen werk.![]()

David Dunning
David Dunning
donderdag 26 juni 2025 om 20:52
Ik heb geen Facebook of insta of TikTok, en eigenlijk ook weinig interesse in complottheorieën. Maar nu heb ik tegen wil en dank te maken met iemand die steeds verder buiten de maatschappij wil gaan staan. En deze persoon verbiedt ook de naasten het drinken van kraanwater.
Is er iemand hier die daar wel eens over gehoord of gelezen heeft, recent? Een klein googlerondje brengt me eigenlijk te ver terug in de tijd. Ik moet een poging doen om kinderen tegen dit gedachtengoed te wapenen, maar ik snap gewoon niet welk waanbeeld hier achter zit. Het is vast iets wat ergens leeft..
Heeft iemand hier iets voorbij zien komen?
Is er iemand hier die daar wel eens over gehoord of gelezen heeft, recent? Een klein googlerondje brengt me eigenlijk te ver terug in de tijd. Ik moet een poging doen om kinderen tegen dit gedachtengoed te wapenen, maar ik snap gewoon niet welk waanbeeld hier achter zit. Het is vast iets wat ergens leeft..
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 26 juni 2025 om 21:15
In mijn directe omgeving is kraanwater voor sommigen ook uit de boze.feow schreef: ↑26-06-2025 20:52Ik heb geen Facebook of insta of TikTok, en eigenlijk ook weinig interesse in complottheorieën. Maar nu heb ik tegen wil en dank te maken met iemand die steeds verder buiten de maatschappij wil gaan staan. En deze persoon verbiedt ook de naasten het drinken van kraanwater.
Ik zal eens even op zoek naar de laatste discussie hierover op de bewonersmail. Ging over dat er in onze gemeenschappelijke ruimte een waterfilter moest komen.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 juni 2025 om 21:21
Nou in bepaalde zonnebrand zitten wel erg chemische stoffen. Daar ga je niet direct dood aan of krijg je geen huidkanker van. Maar echt goed voor het milieu is het niet en als je een gevoelige huid hebt is dat wel een ding.
donderdag 26 juni 2025 om 21:23
Ik vind trouwens veel wappies ook tegenstrijdig. Bijvoorbeeld geen zonnebrand en coronavaccin vanwege giftige stoffen. Maar tegelijkertijd helemaal anti milieu maatregelen zijn zoals autovrije zones. Wordt dan allemaal gezien als doorduwen van links en controledrang. Terwijl ik dan denk: weten zij wel hoeveel shit er in de lucht komt door fossiele brandstoffen ?
donderdag 26 juni 2025 om 21:37
Blijkbaar heb ik die mailwisseling gelijk verwijderd.
Maar volgens mij zijn er verschillende redenen: teveel kalk in kraanwater, waterzuivering is slecht, waardoor er nog tig giftige stoffen (o.a. medicijnresten) in kraanwater zitten.
Ik heb zelfs een buurvrouw die allergisch is voor kraanwater. Vindt ze iig zelf.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 juni 2025 om 22:36
Ik ben allergisch voor zulke mensen, maar dat zal ook wel niet tellen.Solomio schreef: ↑26-06-2025 21:37Blijkbaar heb ik die mailwisseling gelijk verwijderd.
Maar volgens mij zijn er verschillende redenen: teveel kalk in kraanwater, waterzuivering is slecht, waardoor er nog tig giftige stoffen (o.a. medicijnresten) in kraanwater zitten.
Ik heb zelfs een buurvrouw die allergisch is voor kraanwater. Vindt ze iig zelf.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 26 juni 2025 om 22:51
vrijdag 27 juni 2025 om 07:26
Maar wat drinken ze dan wel? Aangezien plastic flessen ook niet veilig zijn..feow schreef: ↑26-06-2025 20:52Ik heb geen Facebook of insta of TikTok, en eigenlijk ook weinig interesse in complottheorieën. Maar nu heb ik tegen wil en dank te maken met iemand die steeds verder buiten de maatschappij wil gaan staan. En deze persoon verbiedt ook de naasten het drinken van kraanwater.
vrijdag 27 juni 2025 om 07:38
Water van de natuurvoedingswinkel.Lemon_Pledge schreef: ↑27-06-2025 07:26Maar wat drinken ze dan wel? Aangezien plastic flessen ook niet veilig zijn..
Of ze hebben een ingewikkeld filter om hun kraanwater te filteren.
Duur hoor, wappie zijn.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 27 juni 2025 om 09:36
En allemaal lekker aan de pil. Over chemisch gesproken.muts87 schreef: ↑26-06-2025 21:23Ik vind trouwens veel wappies ook tegenstrijdig. Bijvoorbeeld geen zonnebrand en coronavaccin vanwege giftige stoffen. Maar tegelijkertijd helemaal anti milieu maatregelen zijn zoals autovrije zones. Wordt dan allemaal gezien als doorduwen van links en controledrang. Terwijl ik dan denk: weten zij wel hoeveel shit er in de lucht komt door fossiele brandstoffen ?
En ik ben niet tegen de pil hoor, maar ik vind het zo tegenstrijdig.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
vrijdag 27 juni 2025 om 09:36
Wijn. Biologisch denk ik.zo...Lemon_Pledge schreef: ↑27-06-2025 07:26Maar wat drinken ze dan wel? Aangezien plastic flessen ook niet veilig zijn..
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
vrijdag 27 juni 2025 om 09:48
Ik wilde eigenlijk zeggen dat geen kraanwater willen drinken toch niet zo heel erg is. Er zijn tenslotte weleens berichten/zorgen over hoe lang het kraanwater in NL nog schoon genoeg zal zijn om te drinken. En in heel veel andere landen kun je beter geen water direct uit de kraan drinken.
Maar als dit de reden is, dan is dat wel heel triest ja.
huismuis
vrijdag 27 juni 2025 om 09:56
Hoezo aan de pil? Volgens mij doen wappies daar niet aan.Tanteslankie20 schreef: ↑27-06-2025 09:36En allemaal lekker aan de pil. Over chemisch gesproken.
En ik ben niet tegen de pil hoor, maar ik vind het zo tegenstrijdig.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 27 juni 2025 om 10:43
Tanteslankie20 schreef: ↑27-06-2025 09:50Wij hebben zo ongeveer het meest zuivere en schoonste drinkwater ter wereld.
Ja dat is zo, maar ik heb ook wel eens berichten gehoord dat er zorgen zijn over hoe lang dat nog in stand gehouden kan worden. Geen complotberichten, gewoon in het nieuws.
huismuis
vrijdag 27 juni 2025 om 11:15
Ter wereld maar liefst!Tanteslankie20 schreef: ↑27-06-2025 09:50Wij hebben zo ongeveer het meest zuivere en schoonste drinkwater ter wereld.
vrijdag 27 juni 2025 om 11:22
vrijdag 27 juni 2025 om 11:22
Ja, maar dat is een ander verhaal.
vrijdag 27 juni 2025 om 11:41
Dat is niet de reden dat wappies geen kraanwater drinken. Dat is omdat het NU gif is.
David Dunning
David Dunning

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in