AH Premium steeds slechtere aanbiedingen

27-06-2025 09:15 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het valt me op dat de AH Premium-aanbiedingen steeds slechter (lees minder relevant) worden.

Al een flink aantal weken lukt het me nauwelijks om vijf van de tien aanbiedingen te activeren en de laatste twee weken was slechts één aanbieding van de tien interessant. De rest bestaat uit artikelen die ik ooit 1 keer heb gekocht of dure merkartikelen die ik nooit koop.

Is dit herkenbaar voor mensen die hun boodschappen ook voornamelijk bij AH doen?
Ik heb eigenlijk nooit dat ik er echt 5 activeer per week. De gewone bonus is vaak hoger. En ook vaak dat er net iets in de persoonlijke bonus wat ik de week ervoor kocht maar slechts heel af en toe koop.
Ik haal meer voordeel op de 10% op biologisch. Verder spaar ik koopzegels. Zonder premium zou ik ongeveer 6 kaarten per jaar vol hebben. Nu 12. Dus dat is ook €18 per jaar voordeel.
Bij mij staat er bijna elke week wel een bepaald merk vaatwastabletten in, heb niet eens vaatwasser en dus ook geen aanschafhistorie

Onderaan de streep, denk ik dat je meer besparing haalt uit de reguliere bonus
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Die aanbiedingen zijn inderdaad een wassen neus. Bijna nooit basisproducten als brood, groente en fruit. Vaak als een ander merk ook in de bonus is (en die is dan goedkoper). Bijna nooit huismerken ook.

Ik hou het aan wegens de bio korting en de koopzegels maar dat is het dan ook
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Vorige week was echt slecht qua aanbiedingen, maar volgende week zitten er wel weer interessante tussen.
Wat grappig dat je ook kan zien hoeveel je bespaart hebt.
In 2023 €203,-
In 2024 €162,-
2025 nog maar €62,-
En dan idd de dubbele koopzegels en dubbele airmiles
Kleinezon schreef:
27-06-2025 13:14
Die aanbiedingen zijn inderdaad een wassen neus. Bijna nooit basisproducten als brood, groente en fruit. Vaak als een ander merk ook in de bonus is (en die is dan goedkoper). Bijna nooit huismerken ook.

Ik heb wel vaak groente fruit en brood. Deze week bijvoorbeeld nectarines en perziken met 50% en kleine broodjes.
Maar ook regelmatig liefde en passie broden. En tomaatjes zitten er bij mij ook vaak bij. En appels ook.
Het was mij ook al opgevallen, deze week maar 0,25 cent bespaard door de bonusbox. Ik had met premium altijd ruim boven de 100 euro per jaar, dit jaar pas 28,70. Dus het moet nog heel gek gaan lopen wil ik de 100 euro dit jaar gaan halen.
Mijn premiumbonusbox besparing:

2022 102,22
2023 122,94
2024 52,64
2025 21,50 tot nu toe

En daar komen nog de biologische korting, extra koopzegeks en zo bij.

Deze week in de box geactiveerd; 2x 300 gr h.o.h. gehakt voor 5,98, 25% parmezaanse kaas, 50% Nectarine/perzik, 2e voor de helft schnittafbakbroodjes, 15% Beemsterkaas, 25% filet americain, 15% streekgenoten, 20% ah brie, 25% heksenkaas, snack a jacks voor 1,75
heb hier ook al last van!
Ik krijg vaak dezelfde dingen in de bonusbox.
Als ik eens bv een börek haal, dan is die de week erna voor een duppie goedkoper
in de bonusbox, maar dan hoef ik die niet nog eens.
En vaak dingen die ik nog nooit gekocht heb!

Vaak zijn de echt goede acties niet op voorraad.
Deze week heb ik kattenbrokjes 3+1 gratis.
En dan staan er altijd maar 2 in het schap.
Gister gevraagd, en toen heeft een medewerker er in t magazijn 2 bijgepakt,
maar vaak gaan ze niet eens kijken.
Laat ik iets verklappen.

Die aanbiedingen zijn er niet omdat ze goed zijn voor jullie maar omdat ze goed zijn voor Albert Heijn.
Ah gebruikt die persoonlijke bonusaanbiedingen om kortingen van producenten en partners door te sluizen. Die zijn natuurlijk bereid die aanbiedingen te doen als dat hun marktaandeel vergroot. Als AH jou telkens aanbiedingen geeft op producten die je toch al kocht schieten ze daar niks mee op.

Het idee is juist dat je meer en andere dingen gaat kopen, lijkt me.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Overigens is dat bedrag dat je bespaart ook een wassen neus. Als het betreffende product niet in de aanbieding was geweest had je het niet gekocht, later gekocht als het in de gewone aanbieding was, of een huismerk/budgetmerk gekocht.

Of je was bv naar de Aldi gegaan en had het daar goedkoper gekocht.

Ik vind 100 euro gemiddeld ook maar heel weinig.

Als ik kijk wat ik bespaar door verschillende supermarkten te bezoeken, dan is dat veel meer dan 100 euro op jaarbasis. Zeker als ik naast reguliere aanbiedingen ook de datum afprijzingen meereken.

En verder doe ik aan voorraadvorming zodat ik nooit een houdbaar product tegen de volle prijs hoef aan te schaffen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Zelden zit er bij mij iets passends in. En als er een 1+1 actie is geweest en ik 10 stuks heb ingekocht, dan staat de week erna dat product in mijn persoonlijke bonus met 15% korting…. Dan denk ik: ik heb er net 10 aangeschaft, vrij duidelijk dat ik voorlopig voor voorzien ben, toch? Ik vind het heel vaak tegenvallen.
Ik vind de Bonus Box aanbiedingen ook niet geweldig, gebruik er ieder jaar minder van.
merano schreef:
27-06-2025 15:23
Overigens is dat bedrag dat je bespaart ook een wassen neus. Als het betreffende product niet in de aanbieding was geweest had je het niet gekocht, later gekocht als het in de gewone aanbieding was, of een huismerk/budgetmerk gekocht.

Of je was bv naar de Aldi gegaan en had het daar goedkoper gekocht.

Ik vind 100 euro gemiddeld ook maar heel weinig.

Als ik kijk wat ik bespaar door verschillende supermarkten te bezoeken, dan is dat veel meer dan 100 euro op jaarbasis. Zeker als ik naast reguliere aanbiedingen ook de datum afprijzingen meereken.

En verder doe ik aan voorraadvorming zodat ik nooit een houdbaar product tegen de volle prijs hoef aan te schaffen.
Toch denk ik dat dat in je eerste alinea ook erg per huishouden verschilt. Of gewoon afhangt van je boodschappenroutine. Als de (stief)kinderen bij ons zijn, dan hebben we altijd een flink aantal basisproducten standaard in huis. In dat deel van de boodschappen zit al tijdenlang eigenlijk geen variatie, dus niet in of ze wel of niet worden gekocht, maar ook wisselen we daarin niet qua merk. Denk dus aan bepaalde ontbijtgranen, bepaald drinken etc. Een groot deel van die dingen is nooit in de "gewone" bonus, maar zit eigenlijk standaard wel in onze bonusbox. Onze standaarddingen die wel af en toe in de gewone bonus zijn, zijn eigenlijk in de bonusbox qua aanbieding altijd beter. En geloof me, hier hebben we uitgebreid onderzoek naar gedaan. :-D Voor de dingen die je minder vaak nodig hebt of waar je makkelijker in wisselt ("zullen we broccoli of bloemkool nemen") geldt in ons geval inderdaad wel dat je het dan niet van je bonus box moet hebben. De week dat we zonder kinderen zijn, maken we dus minder gebruik van die bonusbox omdat we dan nauwelijks van die standaardproducten nodig hebben.

Wat betreft het in verschillende supermarkten boodschappen doen: dat deed ik ook toen ik alleen was, maar ik vind dat voor een groot gezin (met drie pubers) persoonlijk geen doen. Dan kost boodschappen doen sowieso al veel meer tijd en je sjouwt je een breuk, laat staan als je het op verschillende plekken gaat doen. Voorraden hebben we wel voor drogisterijartikelen, maar we hebben geen voorraadkast dus voor etenswaren kunnen we makkelijk een week vooruit en we hebben ook altijd wel extra pasta en blikken in huis, maar daar houdt het wel ook mee op.

Ach nouja, het is misschien beetje offtopic maar dat maakt vast niet uit. :)
Kleinezon schreef:

Ik heb nu:

- AH biologische kaas
- AH biologische ham
- AH nectarines en perziken
- vleeswaren van streeckgenoten
- AH flatbread
- AH geraspte kaas
- AH borrelkaasjes
- AH biologisch rundergehakt
- Kroon leverworst
- AH hamburgers
- AH verse kruiden
- Whiskas kattensnacks
- Twinings thee

Dat zijn allemaal dingen die hier wel regelmatig gebruikt worden dus op zich wel passend. Brood e.d. is bij mij bijna wekelijks wel in de bonusbox te vinden, dus ik weet niet hoe ze dat kiezen. Ik vind het vooral irritant dat ze vaak dingen in de bonus stoppen net nadat je ze gekocht hebt, vooral bij producten waar je lang mee doet of die heel specifiek zijn.

En inderdaad wel wat merkproducten die ik zelf nooit gebruik:
- Dodoni yoghurt
- Lenor geurboosts

Maar vooral wel eigen merk dus, wel bescheiden kortingen. En om de haverklap de vaatwastabletten die eerder genoemd werden, terwijl ik geen vaatwasser heb.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 27-06-2025 15:54
0.46% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Bij mij valt het mee; ik krijg vaak aanbiedingen die passend zijn.
Besparingen in mijn bonus box premium in de afgelopen jaren:
2022: 45,13
2023: 68,06
2024: 36,88
2025: 22,04
Dus als ik het verdubbel voor dit jaar dan kom ik zelfs iets hoger uit dan vorig jaar.
Er is wel een periode geweest waarin het mij ook opviel dat er soms maar 1 of 2 artikelen in de box aangeboden werden die echt passend waren.
ldp schreef:
27-06-2025 15:07
Laat ik iets verklappen.

Die aanbiedingen zijn er niet omdat ze goed zijn voor jullie maar omdat ze goed zijn voor Albert Heijn.
En ik maar denken dat AH een filantropische instelling was zeg.
Tjezus, wat vals
Kleinezon schreef:

Ik heb juist wel vaak brood aanbiedingen en fruit aanbiedingen in de bonusbox. Komende week bijvoorbeeld brood, luxe broodjes, bananen, geraspte wortels, verse pasta, sap van eigen merk, citroengras etc. Allemaal producten die ik vaak koop.
MevrouwJack schreef:
27-06-2025 15:56
En ik maar denken dat AH een filantropische instelling was zeg.
Dat lijkt hier te worden gedacht ja.

Ik ben blij dat ik jou wijzer heb kunnen maken vandaag. Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd zeg ik altijd maar.
Ik heb de klantenservice de vraag gesteld in de chat waarom ik zo weinig passende aanbiedingen krijg de laatste tijd.

Het antwoord was dat dit voor een kleine groep klanten een technisch probleem is als gevolg van een recente update en dat het zsm zal zou worden opgelost. Tja, dat klinkt niet erg geloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen.

Overigens heb ik altijd echt wel voordeel van de bonusbox, inderdaad doordat je spullen die je vaak koopt in je persoonlijke bonus krijgt. Alleen nu even niet dus
zilver7 wijzigde dit bericht op 27-06-2025 16:36
Reden: Aanvulling
3.03% gewijzigd
Ik spaar trouwens ook airmiles dubbel vis het premium programma waar ik dan weer bol bonnen voor aanschaf dus het voordeel heb ik wel.
MrsDuck schreef:
27-06-2025 14:58

Deze week in de box geactiveerd; 2x 300 gr h.o.h. gehakt voor 5,98,
500 gram HOH gehakt is deze week in de bonus voor € 3.99 dus 600 gram voor € 5.98 is een sigaar uit eigen doos
Ik had deze week een product wat NIET in het assortiment zit van mijn voorkeurs AH en ook niet in het assortiment van de 2 AH’s waar ik daarnaast kom . Ik heb het zelfs nog gevraagd, want ik wilde die aanbieding graag kopen en ben dus naar de verdere AH gefietst (voor niks).

En ik heb vaker producten die ze bij mijn (vrije kleine) AH helemaal niet voeren.

Hopelijk is dit ook die technische storing dan. Op hun site staat dat het op je voorkeursvestiging gebaseerd zou moeten zijn.
Zeer herkenbaar! Of rukaanbiedingen of niet op voorraad.
Ik klaag er regelmatig over bij AH.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Zilver7 schreef:
27-06-2025 16:35
Ik heb de klantenservice de vraag gesteld in de chat waarom ik zo weinig passende aanbiedingen krijg de laatste tijd.

Het antwoord was dat dit voor een kleine groep klanten een technisch probleem is als gevolg van een recente update en dat het zsm zal zou worden opgelost. Tja, dat klinkt niet erg geloofwaardig maar het zou natuurlijk kunnen.

Overigens heb ik altijd echt wel voordeel van de bonusbox, inderdaad doordat je spullen die je vaak koopt in je persoonlijke bonus krijgt. Alleen nu even niet dus
Waar een onzin. Dit is echt al maanden.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven