Leuke doch snelle instappers
vrijdag 27 juni 2025 om 20:11
Ik loop nogal eens naar buiten zo op de dag. Even naar de supermarkt, even was ophangen, even naar het tuincentrum. Heb alleen niet altijd zin om mijn schoenen aan te doen en ben dan ook blij als het warm weer is zodat ik slippers aan kan
In de tuin doe is vaak mijn Crocs even aan, maar daarmee durf ik me niet in de supermarkt te vertonen. Welk schoeisel schiet je snel even aan en ziet er dan ook nog een beetje normaal uit?
In de tuin doe is vaak mijn Crocs even aan, maar daarmee durf ik me niet in de supermarkt te vertonen. Welk schoeisel schiet je snel even aan en ziet er dan ook nog een beetje normaal uit?
zaterdag 28 juni 2025 om 11:13
zaterdag 28 juni 2025 om 11:22
Ja hoor, ik draag ze ookLa_Galette schreef: ↑28-06-2025 08:29Maar vinden jullie dat ook nog kunnen voor iemand van in de 40?

Crocs heb ik nooit gehad en geen idee of ze lekker lopen, maar het fijne van die Bostons is dat je er lange afstanden op kunt afleggen, én ze zien er leuk uit (vind ik dan). Dat geldt waarschijnlijk ook voor de goedkopere variant van Scholl.
zaterdag 28 juni 2025 om 11:28
Als je moeke-leeftijd bent, moet je er rekening mee houden dat wat jij in je hoofd hebt als leuk en vlot dat juist vaak niet zo wordt gezien door de jonge, vlotte generatie. Dus die lopen met Bostons en lange tennissokken in hun sneakers, terwijl de moekes enkelsokjes dragen.
Maakt op zich niet uit natuurlijk, je bent nou eenmaal niet jong, maar dat is waarom je sommige denkbeelden van je af moet schudden als je de moeke-look wil ontwijken.
Maakt op zich niet uit natuurlijk, je bent nou eenmaal niet jong, maar dat is waarom je sommige denkbeelden van je af moet schudden als je de moeke-look wil ontwijken.
zaterdag 28 juni 2025 om 11:50
Mijn dochter gaat inderdaad met lange witte sokken op Adidas-badslippers naar de supermarkt en ze komt ermee weg omdat ze er gewoon hip uitziet. Ik draag zelf gewoon wat ik leuk vind en wat lekker zit en vaak zou dat ook niet misstaan bij een 80-plusser (wel een vlotte dan).pina schreef: ↑28-06-2025 11:28Als je moeke-leeftijd bent, moet je er rekening mee houden dat wat jij in je hoofd hebt als leuk en vlot dat juist vaak niet zo wordt gezien door de jonge, vlotte generatie. Dus die lopen met Bostons en lange tennissokken in hun sneakers, terwijl de moekes enkelsokjes dragen.
zaterdag 28 juni 2025 om 11:52
Rij je er ook mee? Ik heb gewone Birkenstocks en draag ze niet met autorijden maar soms zou ik dat wel handig vinden.Claire45 schreef: ↑28-06-2025 11:22Ja hoor, ik draag ze ook![]()
Crocs heb ik nooit gehad en geen idee of ze lekker lopen, maar het fijne van die Bostons is dat je er lange afstanden op kunt afleggen, én ze zien er leuk uit (vind ik dan). Dat geldt waarschijnlijk ook voor de goedkopere variant van Scholl.
zaterdag 28 juni 2025 om 11:56
Ik denk niet de instappers die je bedoelt maar ik heb instap Sketchers. Ze lopen heerlijk en nu in hartje zomer vind ik ze nog steeds niet te warm.
https://www.bol.com/nl/nl/p/dames-insta ... oductTitle
https://www.bol.com/nl/nl/p/dames-insta ... oductTitle
zaterdag 28 juni 2025 om 12:03
De Bostons staan ook in grote getale - en veelal ongedragen- op Vinted voor rond de 60 euro. Daar heb ik mijn paar ook vandaan.LemoosGaatDoor schreef: ↑28-06-2025 02:55Dan hier de budgettip voor mensen die de Boston van Birkenstock zien zitten maar niet zozeer de prijs en geen drol geven om het merkje op de gesp:
De Fae van Scholl is identiek aan de Boston maar zo’n 60,- tot 70,- euro goedkoper afhankelijk van de uitvoering.
zaterdag 28 juni 2025 om 12:48
zaterdag 28 juni 2025 om 14:16
Rijden is niet verstandig met alle schoenen waarvan de hiel niet om je voet vast zit (dus alle slippers, muiltjes, klompen). Simpelweg omdat het risico vele groter is dat een schoen wegschiet, en evt een rem blokkeert. Lijkt vergezocht, maar ik ken serieus 2 aparte mensen waarbij dat tot een ongeluk geleid heeft. In andere landen is het zelfs vaak verboden om met dergelijke schoenen te rijden.
zaterdag 28 juni 2025 om 14:24
Ja daar was ik al bang voor. Ik heb jaren geleden een keer geprobeerd maar toen schoot m’n slipper weg en dat was zo eng. Ik wist niet of dat met die specifieke Birkenstocks wel zou kunnen maar ik blijf wel gewoon m’n dichte schoenen gebruiken.nausicaa schreef: ↑28-06-2025 14:16Rijden is niet verstandig met alle schoenen waarvan de hiel niet om je voet vast zit (dus alle slippers, muiltjes, klompen). Simpelweg omdat het risico vele groter is dat een schoen wegschiet, en evt een rem blokkeert. Lijkt vergezocht, maar ik ken serieus 2 aparte mensen waarbij dat tot een ongeluk geleid heeft. In andere landen is het zelfs vaak verboden om met dergelijke schoenen te rijden.
zaterdag 28 juni 2025 om 14:35
Mom jeans liggen al weer achter ons, inderdaad. Maar dat waren voor ons mom jeans, dat zijn voor de huidige jongeren oma jeans.
Misschien komen de King Louie jurken terug

zaterdag 28 juni 2025 om 14:49
Misschien dan een veelvoorkomende maat? In mijn maat staan ze voor meer geld dan in de sale bij littlegreenbag en aanverwanten (110,-/140,-). Plus ‘ongedragen’ is nogal een rekbaar begrip op Vinted in mijn maat (Italiaanse en Franse verkopers voornamelijk).Biciclette schreef: ↑28-06-2025 12:03De Bostons staan ook in grote getale - en veelal ongedragen- op Vinted voor rond de 60 euro. Daar heb ik mijn paar ook vandaan.
TO, als je dat clogmodel wel aanspreekt maar je iedere mogelijke vibe van ‘hotter than my daughter’ wil voorkomen* en daarom de Boston niets vindt, er is ook een wat meer gestructureerde versie. De Buckley:
https://www.omoda.nl/dames/instappers/ ... quantity=1
* speciaal voor de beroepszeikerds: Nee ik vind niet dat er een leeftijdsgrens zit op een model schoenen, nee ik denk niet dat TO krampachtig hip wil doen, ja ik vind dat je moet dragen waar jij je goed bij voelt
zaterdag 28 juni 2025 om 15:22
Dat zou kunnen! Ik draag inderdaad maat 38 meestal, dat is nogal doorsnee denk ik. Merken die niet per se eerlijk produceren koop ik eigenlijk niet of bij uitzondering tweedehands, vandaar dat ik al snel op MP of Vinted uitkom.LemoosGaatDoor schreef: ↑28-06-2025 14:49Misschien dan een veelvoorkomende maat? In mijn maat staan ze voor meer geld dan in de sale bij littlegreenbag en aanverwanten (110,-/140,-). Plus ‘ongedragen’ is nogal een rekbaar begrip op Vinted in mijn maat (Italiaanse en Franse verkopers voornamelijk).
zaterdag 28 juni 2025 om 17:53
zondag 29 juni 2025 om 18:00
maandag 30 juni 2025 om 07:36
maandag 30 juni 2025 om 09:10
Ze zijn inderdaad niet kapot te krijgen. Gaan jaren mee. Vind het wel jammer dat ze verkleuren. Hoorde dat ze in sopje groene zeep moeten, met bescherming inspuiten. Werkt voor mijn voeten niet. Ga er van uit daar een reactie of iets zit.Graze schreef: ↑28-06-2025 09:43Die Boston Birkenstock lijkt wel de Crocs van nu. Zie er zoveel mensen mee lopen met of zonder sokken. Crocs zijn ook weer hipper geworden en zie ik ook weer meer mensen mee lopen.
Vind de Boston's ook leuk maar vind ze wel duur maar mijn huidige Birkenstock paar gaat ook al 8+ jaar mee.
Ze lopen wel heel fijn. Dan maar een verkleurd voetbed te zien als ze geparkeerd staan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in