Zwanger worden herfst 2024
maandag 21 oktober 2024 om 20:46
Hoi dames,
Wij gaan binnenkort beginnen met proberen voor ons 2e kindje. Wij hebben al een zoontje van bijna 11 maanden. Ik vind het echt fantastisch om moeder te zijn en een broertje of zusje erbij voor die kleine is erg gewenst
Wil je meeschrijven of heb je wijzigingen? Laat het weten!
Liefs, Ava
Zwanger worden
Wij gaan binnenkort beginnen met proberen voor ons 2e kindje. Wij hebben al een zoontje van bijna 11 maanden. Ik vind het echt fantastisch om moeder te zijn en een broertje of zusje erbij voor die kleine is erg gewenst

Wil je meeschrijven of heb je wijzigingen? Laat het weten!
Liefs, Ava
Zwanger worden

Naam | Leeftijd | Hoeveelste kindje | NOD | Zwanger |
---|---|---|---|---|
Minileo | 36 | 1e | ![]() | |
Ava_92 | 30 | 2e | ![]() | |
L2l89 | 35 | 1e | ![]() | |
Severus_Snape | 36 | 3e | ![]() | |
Mariannatuin | ? | 3e | ![]() | |
Tesssa1991 | 33 | 2e | ![]() | |
Neemo | 32 | 1e | ![]() | |
Deurhendel | 26 | 1e | ![]() | |
Ketelfluit | 34 | 3e | ![]() | |
Nesta | 33 | 2e | ![]() | |
R123 | 30 | 1e | ![]() | |
Zoraa | 32 | 3e | ![]() | |
Forestfruit | 34 | 2e | ![]() | |
LillyA | 31 | 1e | juli | |
Strijkijzertje | 34 | 2e | tijd niks gehoord | |
Marie88 | 36 | 1e | tijd niks gehoord | |
Julie123 | 34 | 1e | over naar 2025 topic |
ava_92 wijzigde dit bericht op 28-06-2025 22:04
74.08% gewijzigd
vrijdag 4 juli 2025 om 23:31
Ava_92 schreef: ↑28-06-2025 22:03@Forestfruit jeetje wat heftig, veel sterkteJe klinkt er redelijk nuchter onder. Ik hoop dat het snel weer raak mag zijn.
Hier gaat het redelijk, bijna 36 weken zwanger. Met de baby is alles goed alleen zelf vind ik het wel echt zwaar worden. Ik heb nog een dreumes van 19 maanden rond lopen en doordat dit lichamelijk wel intensief is, heb ik regelmatig harde buiken. Ik ga wel even liggen/slapen als hij ook slaapt. Dat doet me wel erg goed.
Ik ben er ook wel redelijk oké mee, tuurlijk ga je zodra je dat tweede streepje ziet dromen en zie je een mooie toekomst. Zodra dat dan toch niet zo blijkt te zijn zoals je had gehoopt is het echt wel een paar dagen balen en verdrietig. Maar ik bekijk het zo dat het vruchtje gewoon niet goed was en dan heb ik liever dat we het op deze termijn verliezen dan later in de zwangerschap.
Heel veel succes met de laatste loodjes
maandag 7 juli 2025 om 16:10
Oh nee, wat stom Forestfruit!
Welkom terug op het wachtbankje. Het is niet niks, dat zwanger proberen te worden. Hoe gaat het nu met je?
En jeee! Bijna Ava!
Kan je partner het iets meer overpakken, opdat je nog wat meer rust kunt pakken? Lijkt me pittig met zo'n kleine erbij.
Hier is mijn schoonzus een paar weken geleden bevallen van twee piepkleine murmels en mochten wij, na de ouders, als eerste op bezoek komen. Wat ongelooflijk bijzonder om die kleine gerimpelde slaap-aapjes te zien. Zo lief! Ik en man zijn helemaal verliefd erop en hebben dit weekend een eerste oppasdienst gedraaid + eten gebracht, opdat kersverse papa en mama even konden bijslapen en uitrusten. Een klein lichtpuntje in dit verder treurige proces.
Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan in het ziekenhuis; ze kunnen de resultaten van het spermaonderzoek niet terugvinden. De huisarts bleef volhouden dat het nog moest komen, maar wij hebben al meermalen direct gebeld en na 3 weken geven ze nu toe dat het waarschijnlijk niet meer boven water gaat komen. UGH! Daar gaat weer een stukje vertrouwen in huisarts en dat ziekenhuis.
Nu over twee weken een nieuw inlevermoment bij een ander ziekenhuis en daarna weer twee weken wachten. Hopen dat zij er niet zo'n zooitje van maken. Mijn arme man is doodnerveus. En ik kan niet wachten op eindelijk starten met het daadwerkelijke traject.
DUURT LANG!

En jeee! Bijna Ava!

Hier is mijn schoonzus een paar weken geleden bevallen van twee piepkleine murmels en mochten wij, na de ouders, als eerste op bezoek komen. Wat ongelooflijk bijzonder om die kleine gerimpelde slaap-aapjes te zien. Zo lief! Ik en man zijn helemaal verliefd erop en hebben dit weekend een eerste oppasdienst gedraaid + eten gebracht, opdat kersverse papa en mama even konden bijslapen en uitrusten. Een klein lichtpuntje in dit verder treurige proces.
Het lijkt erop dat er iets mis is gegaan in het ziekenhuis; ze kunnen de resultaten van het spermaonderzoek niet terugvinden. De huisarts bleef volhouden dat het nog moest komen, maar wij hebben al meermalen direct gebeld en na 3 weken geven ze nu toe dat het waarschijnlijk niet meer boven water gaat komen. UGH! Daar gaat weer een stukje vertrouwen in huisarts en dat ziekenhuis.
Nu over twee weken een nieuw inlevermoment bij een ander ziekenhuis en daarna weer twee weken wachten. Hopen dat zij er niet zo'n zooitje van maken. Mijn arme man is doodnerveus. En ik kan niet wachten op eindelijk starten met het daadwerkelijke traject.
DUURT LANG!

maandag 7 juli 2025 om 21:00
Het gaat best wel goed eigenlijk, het is eventjes verdrietig geweest, maar nu is het oké. Misschien ook wel omdat ik vorige keer rond de 20 weken ben bevallen en dan denk, alles beter dan die hel. Volgende week woensdag is het weer het moment van de waarheid, spannend!
Wat fijn en goed dat je de geboorte van je neefjes/nichtjes kunt zien als lichtpuntjes, daar zoveel plezier uit haalt en het niet ziet als extra verdriet. Heerlijk te kunnen baby knuffelen!
Wat een amateuristisch gedoe zeg! Het blijft natuurlijk mensenwerk, maar als je al zolang wacht, is dit helemaal niet tof. Hopen dat het bij het andere ziekenhuis goed zal gaan en jullie snel kunnen beginnen met het traject. Hoe lang duurt het voor jullie aan het traject kunnen beginnen na de uitslagen?
Wat fijn en goed dat je de geboorte van je neefjes/nichtjes kunt zien als lichtpuntjes, daar zoveel plezier uit haalt en het niet ziet als extra verdriet. Heerlijk te kunnen baby knuffelen!
Wat een amateuristisch gedoe zeg! Het blijft natuurlijk mensenwerk, maar als je al zolang wacht, is dit helemaal niet tof. Hopen dat het bij het andere ziekenhuis goed zal gaan en jullie snel kunnen beginnen met het traject. Hoe lang duurt het voor jullie aan het traject kunnen beginnen na de uitslagen?
donderdag 10 juli 2025 om 11:50
Oei! 20 weken! Dat is ook wel traumatisch of niet?
Nu maar hopen dat een volgende zwangerschap voor je zonder zorgen en helemaal fijn gaat verlopen. Ik duim voor je!
En ja, initieel was ik erg boos op het ziekenhuis. Daarna werd ik heel verdrietig, omdat deze heisa ons bespaard had kunnen blijven als het bij ons gewoon zou werken. Maar ik besef me ook dat beide emoties ons totaal niet verder helpen, dus ik heb het maar snel weggeduwd en probeer weer vooruit te kijken. Er moet toch ooit eens goed nieuws komen..!

En ja, initieel was ik erg boos op het ziekenhuis. Daarna werd ik heel verdrietig, omdat deze heisa ons bespaard had kunnen blijven als het bij ons gewoon zou werken. Maar ik besef me ook dat beide emoties ons totaal niet verder helpen, dus ik heb het maar snel weggeduwd en probeer weer vooruit te kijken. Er moet toch ooit eens goed nieuws komen..!
zondag 13 juli 2025 om 00:41
Ja het was een behoorlijk traumatische ervaring, dat neem je natuurlijk je hele leven en vooral bij een eventuele zwangerschap mee. Je durft toch minder blij te zijn, want stel je voor. Denk dat ik pas blij kan zijn als het gezond in de armen ligt.
Poeh, ik zou ook zo boos en eigenlijk vooral verdrietig en teleurgesteld zijn. Wat goed van je dat je er weer positief tegenaan probeert te kijken, dat is uiteindelijk ook fijner voor jezelf, maar die modus vinden is soms moeilijk. Dus heel knap! Hopen dat jullie snel goed nieuws krijgen
Poeh, ik zou ook zo boos en eigenlijk vooral verdrietig en teleurgesteld zijn. Wat goed van je dat je er weer positief tegenaan probeert te kijken, dat is uiteindelijk ook fijner voor jezelf, maar die modus vinden is soms moeilijk. Dus heel knap! Hopen dat jullie snel goed nieuws krijgen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in