Wat zijn jouw vakantieplannen?

29-06-2025 08:03 130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog maar even en de schoolvakanties gaan weer beginnen. Wat zijn jouw vakantieplannen voor deze zomer?

Gewoon een luchtig topic, ik vind het namelijk altijd leuk om te lezen wat anderen doen op vakantie. En wie weet haal ik er nog weer inspiratie uit voor een volgende vakantie :sun:
Rouge__ schreef:
29-06-2025 09:25
eind van de zomer weer naar Japan, rond toeren met de Shinkanzen :cheer:
Ik ben jaloers, ik ben pas terug van mijn eerste reis naar Japan. Maar ik wil weer terug.

Veel plezier!

On topic, deze zomer gaan we niet op vakantie.
bartjes wijzigde dit bericht op 29-06-2025 09:40
8.48% gewijzigd
Ik sta deze zomer met een voorstelling in Carré.
Het gegeven dat ik niet 6 dagen per week met een bus van Groningen tot Maastricht in de file hoef te staan, maar gewoon binnen 20 minuten met de fiets op het werk ben topt elke vakantie.
s7rin wijzigde dit bericht op 29-06-2025 09:40
2.33% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Wij zijn al op vakantie geweest, laatste week mei en eerste week van juni. Met de auto naar Zuid Frankrijk, waar ik nog nooit was geweest. Combinatie van mooie steden en natuur. Langs de kust van de cote d’ Azur, Gorges du Verdon, Languedoc.
Was geweldig. In de zomervakantie trouwt onze oudste zoon en gaan we niet weg. Misschien nog een lang weekend, ik wil graag nog naar Brugge en Gent. Maargoed, er zijn ook nog klusplannen, dus of het ervan komt weet ik nog niet.
Dit jaar voor mij een hele spannende: ik ga begin september ruim 3 weken roadtrippen met mijn nieuwe lief. We gaan op de bonnefooi richting Bosnië en Servië. En genieten van alle mooie plekken die we onderweg tegenkomen.
Ik ga naar Noorwegen. Ik ben hier helemaal klaar met de warmte, dus kijk uit naar de wat koelere temperaturen.
Volgende week beginnen we met een weekendje CP, dan begin augustus met zn viertjes met de elektrische auto naar Toscane.
En in september ga ik met mn moeder en zusje een weekje naar Sicilië.
Hier lekker 2 weken kamperen in Italië! Heel veel zin in.
Wij gaan twee weken kamperen op de Veluwe. Ik hoop voor het laatst, want ik zou graag wat meer gaan trekken met de caravan. Ik hoop nu dat we volgend jaar naar Luxemburg of Noord Frankrijk ofzo durven. Nou ja, ‘we’, ik durf wel het gaat meer om zoon.

Maar Veluwe is ook fijn!
ik ga in september bijna 4 weken naar de westkust van Amerika met oudste dochter en man. We hebben hotels geboekt voor de eerste week in San Fransisco en LA, en een huurauto gereserveerd. We hebben ideeën over waar we naar toe willen en wat we willen zien, en willen de vrijheid hebben om langer te kunnen blijven als het ergens erg mooi is. Dus die andere drie weken zien we wel waar we uit komen.
Begin september naar Albanië, twee weken. Mix van wandelen en natuur en geschiedenis en steden. Zoooveel zin in. Moeten nog boeken dus tips zijn welkom!
Frizz schreef:
29-06-2025 10:23
Wij gaan twee weken kamperen op de Veluwe. Ik hoop voor het laatst, want ik zou graag wat meer gaan trekken met de caravan. Ik hoop nu dat we volgend jaar naar Luxemburg of Noord Frankrijk ofzo durven. Nou ja, ‘we’, ik durf wel het gaat meer om zoon.

Maar Veluwe is ook fijn!
Wij gingen vroeger ook altijd 3 weken naar dezelfde plek. Sinds een jaar of 8 hebben we het rondtrekken ontdekt :) wij rijden korte stukken, max 300km als het even kan. Vorig jaar naar Italië geweest en dat was langer, anders kwamen we er nooit. Maar nu dus Vogezen en dat is heerlijk in korte stukjes te hakken. Onze eerste stop is op 180km, daarna route van 136km en dan 266km naar de Vogezen nog. Op de terugweg hebben we 3 routes van rond de 300km per keer.
Het fijnst vind ik die voortent die we thuis laten. Onze caravan is groot genoeg voor ons 3en als het slecht weer is, dus een luifel is goed te doen. Heb er nu zijkanten bij gekocht nog, zodat het daar ook droog blijft als het wat waait bijvoorbeeld. Voordeel is ook dat het luifel niet tot aan de grond komt, dus schoonmaken is zo gebeurt. Dat vond ik het ergste bij de voortent, die flappen en onderkant schoonmaken in de brandende zon :sun:
Ik hoop voor je dat het volgend jaar lukt om zoiets te plannen! Mocht je tips willen, mag je me altijd een pb sturen :)
bartjes schreef:
29-06-2025 09:39
Ik ben jaloers, ik ben pas terug van mijn eerste reis naar Japan. Maar ik wil weer terug.

Veel plezier!

On topic, deze zomer gaan we niet op vakantie.
toen we op het vliegveld zaten voor de terugreis, zeiden vriend en ik al we komen zeker nog een paar keer terug

Relax we're all crazy, it's not a competition
Lekker thuisblijven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wij gaan voor 3 weken naar Maleisië.
Heb een hele rondreis gepland. Steden bekijken, maar ook echt de jungle in en hopelijk orang oetangs in het wild zien. Wordt een vrij intensieve reis met 5 binnenlandse vluchten. De laatste 6 dagen wel wat meer relaxter, zitten we op een eiland.
Hebben er ontzettend veel zin in en ook onze kinderen kijken er erg naar uit.

Ben nu alweer inspiratie aan het op doen voor 2026 :-D
Want die tickets boek ik vaak rond september al.
Ik heb wel vakantie staan, maar nog geen plannen. Ik kijk even of ik zin heb en waar ik dan in in heb. Het zal dan iets van een stedentripje worden. Maar heb al wat te veel geld aan andere dingen uitgegeven dus misschien blijf ik wel gewoon thuis. Ook lekker
Ben net terug van een week Italië aan het Idromeer en een week Oostenrijk. Eind september mag ik nog eens 2 weken weg. Idee is dan dolomieten, maar beslis pas last minute ivm weer. Altijd onvoorspelbaar zeker in die periode.
Gestippeld_klompje schreef:
29-06-2025 08:11
Wij gaan 3 weken roadtrippen in Amerika (al anderhalf jaar geleden geboekt). Heb er zin in.
Wij ook! Ook echt zo’n zin in! 2 jaar geleden ook gedaan, nu weer! Alleen ander stuk!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij gaan in september met de camper weg. Ik heb 3 routes in gedachte, afhankelijk van de weersverwachtingen.

1. Zuid-Frankrijk richting de Camargue, via de Ardeche.

2. Roadtrip Bretagne.

3. Noordkust Duitsland via Rügen tot aan Gdansk.

Dus ik ben benieuwd wat het gaat worden, buiten de schoolvakanties om dus reserveren vantevoren is gelukkig niet nodig.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Irregular_Choice schreef:
29-06-2025 10:38
Wij gingen vroeger ook altijd 3 weken naar dezelfde plek. Sinds een jaar of 8 hebben we het rondtrekken ontdekt :) wij rijden korte stukken, max 300km als het even kan. Vorig jaar naar Italië geweest en dat was langer, anders kwamen we er nooit. Maar nu dus Vogezen en dat is heerlijk in korte stukjes te hakken. Onze eerste stop is op 180km, daarna route van 136km en dan 266km naar de Vogezen nog. Op de terugweg hebben we 3 routes van rond de 300km per keer.
Het fijnst vind ik die voortent die we thuis laten. Onze caravan is groot genoeg voor ons 3en als het slecht weer is, dus een luifel is goed te doen. Heb er nu zijkanten bij gekocht nog, zodat het daar ook droog blijft als het wat waait bijvoorbeeld. Voordeel is ook dat het luifel niet tot aan de grond komt, dus schoonmaken is zo gebeurt. Dat vond ik het ergste bij de voortent, die flappen en onderkant schoonmaken in de brandende zon :sun:
Ik hoop voor je dat het volgend jaar lukt om zoiets te plannen! Mocht je tips willen, mag je me altijd een pb sturen :)

Ja dat klinkt echt fijn! Ik zou ook gewoon korte stukken willen rijden. Hier ook een luifel, al maak ik die nooit schoon. Geen idee ook hoe dat zou moeten. ;-D
Harderwijk2021 schreef:
29-06-2025 09:06
Wij zitten niet meer vast aan de schoolvakanties en gaan erna. Nooit enig idee waarheen. Kijken een beetje waar het lekker weer is, haken de caravan aan, zoeken een richting en gaan rijden. Ene keer is het Italië, dan weer de Ardèche of het hele Ardennen gebied.
Benieuwd waar we dit jaar terecht komen. Heb wel zin in Normandië of Bretagne. We gaan het zien.
Klinkt voor mij als ideale vakantie. Hebben man en ik gedaan toen mijn ouders nog bij ons in woonden en we dus oppas hadden voor de kinderen: Roadtrip door Europa in onze 4×4. Beste vakantie ever! In de ochtend nog niet weten waar je in de avond bent. Ik hou ervan.

Nu moeten we vanwege ziekte afwachten tot het laatste moment om te weten of en waar we naartoe op vakantie kunnen. Alles boven de 20/25 graden valt af. En gaan niet vliegen. Dus dan is het vrij beperkt. Dus zien het wel een paar dagen voordat we vertrekken. En is het overal zo warm, blijven we thuis. Jammer, maar is niet anders.
Wij gaan in augustus naar Bali :cheer2:
Ben zelf al eerder in Indonesië geweest met vriend, maar nu voor het eerst met onze 9-jarige dochter erbij.
Kleine drie weken rondtrekken op het eiland, met als afsluiting snorkelen op Nusa Lembongan.
Zo veel zin in!
zipporwhill wijzigde dit bericht op 29-06-2025 11:44
21.88% gewijzigd
Rodepeper schreef:
29-06-2025 09:08
Dit jaar voor het eerst na de scheiding (7jaar) op vakantie! Wordt de eerste vakantie met m'n kinderen :cheer2:
We gaan 'maar' een weekje naar Limburg, zo ontzettend veel zin in!!
Ik word zo blij van mensen die zo gelukkig worden van zo'n momenten. Niks vanzelfsprekend, maar juist uitkijken naar iets wat jarenlang niet kon. Ik wens je prachtig weer, een fantastische omgeving, een leuke locatie maar vooral veel gezelligheid en liefde onderling.
Ik zit middenin mijn vakantie en ben heerlijk alleen thuis. Vriend is 2 weken weg geweest dus ik had even lekker de ruimte. Inmiddels is hij op de terugweg en hebben we nog een week vrij. Maar met die hitte zullen we niet veel ondernemen.
milestone wijzigde dit bericht op 29-06-2025 11:47
31.86% gewijzigd
huismuis
apiejapie schreef:
29-06-2025 11:41
Ik word zo blij van mensen die zo gelukkig worden van zo'n momenten. Niks vanzelfsprekend, maar juist uitkijken naar iets wat jarenlang niet kon. Ik wens je prachtig weer, een fantastische omgeving, een leuke locatie maar vooral veel gezelligheid en liefde onderling.
Daar sluit ik me helemaal bij aan! Ontzettend veel plezier gewenst!
Wat een heerlijke plannen allemaal! Ik kom er helemaal van in de vakantiestemming :-D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven