Wie is bekend in Enschede?
maandag 30 juni 2025 om 13:17
Ik ben zo blij!!!!
Ik heb kaarten gewonnen voor het festival in het Volkspark aanstaande zaterdag.
Mijn dochter van 13 is enorm fan van Suzan en Freek. Ik had volgend jaar met
haar naar ze toe gewild. Tot het vreselijke nieuws kwam...Vrijdag hebben wij op de bank
met tranen gekeken naar het prachtige optreden bij Concert at Sea.
En nu blijkt dat ik gewoon kaarten voor aanstaande zaterdag heb gewonnen. Waar ze, als het goed is (als Freek zich goed voelt) ook bij zijn!
Nu kom ik uit Groningen en ben er niet bekend (mijn moeder heeft er wel jaren gewoond, vorig jaar overleden en dit voelt als een cadeautje van haar..).
Ik kan geen parkeerkaart meer kopen, dat was beperkt en is op. Ze schrijven ''kom op fiets, OV of parkeergarage in de buurt''.
Weet iemand waar ik dan het beste kan parkeren en dan met OV naar het Volkspark? Ik zie dat er verschillende parkeergarages zijn. Zou je dan een plek moeten/kunnen reservereren of moet je gewoon kijken waar plek is?
het wordt wel een latertje voor ons, nog weer terug naar huis 's nachts. Maar de kinderen kunnen wel slapen in de auto en het is in het weekend gelukkig.
Althans, als man en zoon ook mee gaan. Is zo'n festival geschikt voor een kind van bijna 11? Hij vind namelijk de bankzitters erg leuk. En ik zie dat er een K3 medley achtig iets komt.
Wij gaan werkelijk nooit naar dit soort festivals, vandaar dat ik niet goed weet wat ik kan verwachten. Kun je tussendoor het terrein af en weer op? Is er ergens gelegenheid om even te zitten tussendoor?
Ik vind het spannend maar ik heb er heel veel zin in! Wat ga ik mijn dochter blij maken als ze uit school komt!
Ik heb kaarten gewonnen voor het festival in het Volkspark aanstaande zaterdag.
Mijn dochter van 13 is enorm fan van Suzan en Freek. Ik had volgend jaar met
haar naar ze toe gewild. Tot het vreselijke nieuws kwam...Vrijdag hebben wij op de bank
met tranen gekeken naar het prachtige optreden bij Concert at Sea.
En nu blijkt dat ik gewoon kaarten voor aanstaande zaterdag heb gewonnen. Waar ze, als het goed is (als Freek zich goed voelt) ook bij zijn!
Nu kom ik uit Groningen en ben er niet bekend (mijn moeder heeft er wel jaren gewoond, vorig jaar overleden en dit voelt als een cadeautje van haar..).
Ik kan geen parkeerkaart meer kopen, dat was beperkt en is op. Ze schrijven ''kom op fiets, OV of parkeergarage in de buurt''.
Weet iemand waar ik dan het beste kan parkeren en dan met OV naar het Volkspark? Ik zie dat er verschillende parkeergarages zijn. Zou je dan een plek moeten/kunnen reservereren of moet je gewoon kijken waar plek is?
het wordt wel een latertje voor ons, nog weer terug naar huis 's nachts. Maar de kinderen kunnen wel slapen in de auto en het is in het weekend gelukkig.
Althans, als man en zoon ook mee gaan. Is zo'n festival geschikt voor een kind van bijna 11? Hij vind namelijk de bankzitters erg leuk. En ik zie dat er een K3 medley achtig iets komt.
Wij gaan werkelijk nooit naar dit soort festivals, vandaar dat ik niet goed weet wat ik kan verwachten. Kun je tussendoor het terrein af en weer op? Is er ergens gelegenheid om even te zitten tussendoor?
Ik vind het spannend maar ik heb er heel veel zin in! Wat ga ik mijn dochter blij maken als ze uit school komt!
maandag 30 juni 2025 om 13:33
Parkeren in de buurt van het festival
Geen parkeerticket gekocht? Geen zorgen. In de omgeving van In Het Volkspark zijn voldoende openbare parkeerplaatsen en -garages waar je (betaald) kunt parkeren.
Hier zijn een aantal van de mogelijkheden:
P+R Parkweg > op 4 min loopafstandParkBee Ariënsplein > op 10 min loopafstandQ-Park Enschede > op 15 min loopafstandHJ van Heek Garage (ingang West) > op 15 min loopafstand
Let op: Deze parkeermogelijkheden zijn openbaar en dus geen onderdeel van In Het Volkspark. Vol = vol.
Zorgen dat je ruim op tijd aanwezig bent.
https://www.inhetvolkspark.nl/vervoer/
Hoe oud moet ik zijn? En mogen kinderen mee?
In Het Volkspark is een festival voor alle leeftijden. Echter dienen jongeren onder de 14 jaar begeleid te worden door een meerderjarige.
Voor jongeren geldt de normale toegangsprijs. Alleen baby’s jonger dan 1 jaar hebben geen toegangsbewijs nodig.
https://www.inhetvolkspark.nl/informatie/
Geen parkeerticket gekocht? Geen zorgen. In de omgeving van In Het Volkspark zijn voldoende openbare parkeerplaatsen en -garages waar je (betaald) kunt parkeren.
Hier zijn een aantal van de mogelijkheden:
P+R Parkweg > op 4 min loopafstandParkBee Ariënsplein > op 10 min loopafstandQ-Park Enschede > op 15 min loopafstandHJ van Heek Garage (ingang West) > op 15 min loopafstand
Let op: Deze parkeermogelijkheden zijn openbaar en dus geen onderdeel van In Het Volkspark. Vol = vol.
Zorgen dat je ruim op tijd aanwezig bent.
https://www.inhetvolkspark.nl/vervoer/
Hoe oud moet ik zijn? En mogen kinderen mee?
In Het Volkspark is een festival voor alle leeftijden. Echter dienen jongeren onder de 14 jaar begeleid te worden door een meerderjarige.
Voor jongeren geldt de normale toegangsprijs. Alleen baby’s jonger dan 1 jaar hebben geen toegangsbewijs nodig.
https://www.inhetvolkspark.nl/informatie/
Ook een Pluviofiel
maandag 30 juni 2025 om 13:36
Ik woon in Enschede. Je kunt goed parkeren bij allerlei parkeergarages in de buurt. Een grote is de van Heekgarage midden in de stad. Vanuit daar is het nog geen kwartier lopen naar het Volkspark.
Je kan ook parkeren bij de Irene garage, vanuit daar kan je ook prima lopen. Deze garage is echter veel kleiner.
Je kan ook parkeren bij de Irene garage, vanuit daar kan je ook prima lopen. Deze garage is echter veel kleiner.
maandag 30 juni 2025 om 13:57
Dankjewel. Ik zie alleen dat ik volgens mij alleen voor de Q park garage een plek kan reserveren. En dat lijkt mij een fijn idee, wetend dat ik een plek heb. Kan dat idd in de garage die jij voor stelt niet?AR78 schreef: ↑30-06-2025 13:36Ik woon in Enschede. Je kunt goed parkeren bij allerlei parkeergarages in de buurt. Een grote is de van Heekgarage midden in de stad. Vanuit daar is het nog geen kwartier lopen naar het Volkspark.
En is het vanaf deze garage ook nog wel te lopen?
maandag 30 juni 2025 om 14:14
Of in een willekeurige wijk gratis parkeren en dan met de bus naar het station. Het volkspark is daar vlak bij.
Of bij de p en r op de zuiderval parkeren ( vlak bij de snelweg uitrit enschede zuid) en dan voor een klein bedrag met de bus naar het station( denk nog geen 10 minuten en langs de p en r lopen meerdere buslijnen)
Of bij de p en r op de zuiderval parkeren ( vlak bij de snelweg uitrit enschede zuid) en dan voor een klein bedrag met de bus naar het station( denk nog geen 10 minuten en langs de p en r lopen meerdere buslijnen)
maandag 30 juni 2025 om 14:20
Dat moet niet per sé, maar het zijn normaal dure kaarten en nu gratis. Ik heb
er 4. Dus als zoon ook mee wil dan neem ik die ook mee. Er komen ook mensen
die hij leuk vind namelijk.
En hotel is leuk maar wel duur... Keuzes. We gaan het overleggen.
maandag 30 juni 2025 om 14:22
Zit jij aan je quotum voor aardige reacties of zo?
maandag 30 juni 2025 om 14:34
Kletskous11 schreef: ↑30-06-2025 14:20Dat moet niet per sé, maar het zijn normaal dure kaarten en nu gratis. Ik heb
er 4. Dus als zoon ook mee wil dan neem ik die ook mee. Er komen ook mensen
die hij leuk vind namelijk.
En hotel is leuk maar wel duur... Keuzes. We gaan het overleggen.
Maar als het vlak bij het station is, kun je dan niet het makkelijkst met de trein?
maandag 30 juni 2025 om 14:48
Misschien het laatste stukje? Met de trein kom ik niet thuis, dus we zullen de auto dan ergens neer moeten zetten. Naar utrecht hebben we wel eens geparkeerd bij Bilthoven en laatste stukje trein. Ik weet niet of dat hier ook kan, ik ga het uitzoeken.
maandag 30 juni 2025 om 14:50
Dit. Groepsticket NS kopen (met z'n vieren €40,25 enkele reis)
Vanaf Groningen hoef je alleen in Zwolle over te stappen.
Voor degene die 2 uur heen en 2 uur terug moet rijden met de auto lijkt me anders ook behoorlijk vermoeiend.
TAFKAPML
maandag 30 juni 2025 om 14:51
Kletskous11 schreef: ↑30-06-2025 14:48Misschien het laatste stukje? Met de trein kom ik niet thuis, dus we zullen de auto dan ergens neer moeten zetten. Naar utrecht hebben we wel eens geparkeerd bij Bilthoven en laatste stukje trein. Ik weet niet of dat hier ook kan, ik ga het uitzoeken.
Dichtstbijzijnde grote station in Groningen opzoeken waar je de auto kunt parkeren?
TAFKAPML
maandag 30 juni 2025 om 15:53
maandag 30 juni 2025 om 15:55
Taskmaster schreef: ↑30-06-2025 15:53Ik snap dit soort vragen gewoon niet. Ik heb het uitgetest en het kost nog geen minuut om dat even op te zoeken via Google Maps. Maar het is natuurlijk handiger als iemand anders dat doet.
Dan reageer je toch gewoon niet.
Of je deelt wel even (=vriendelijk, behulpzaam) wat jij blijkbaar met gemak op maps gevonden hebt en een ander niet.
TAFKAPML
maandag 30 juni 2025 om 16:02
Ik ga denk ik toch voor de parkeergarage die ik vooraf kan reserveren.
Ik vind eigen vervoer dichtbij wel fijn. Vooral omdat het laat afgelopen is en de trein niet op ons wacht.
In eigen auto ben je ook sneller thuis dan met OV.
Dochter was heel blij.
En sorry dat ik het vroeg, voor degene die zich daaraan irriteert...
Ik vind eigen vervoer dichtbij wel fijn. Vooral omdat het laat afgelopen is en de trein niet op ons wacht.
Dochter was heel blij.
maandag 30 juni 2025 om 17:16
De verbinding Groningen-Enschede was niet zo top hoor.
Lekker met de auto gaan. Enschede is echt wel overzichtelijk.
En ik zou ook gaan voor een gereserveerde plaats als er veel mensen komen.
En Groningen hoofdstation ligt er uit, vanaf Europapark rijden ze nu. Behalve gisteren begin van de avond, want toen was de bovenleiding kapot. En dat stond niet in de 9292 info.
Dat soort gedoe zit je niet op te wachten als je ook met de auto (goedkoper én sneller) kan.
Lekker met de auto gaan. Enschede is echt wel overzichtelijk.
En ik zou ook gaan voor een gereserveerde plaats als er veel mensen komen.
En Groningen hoofdstation ligt er uit, vanaf Europapark rijden ze nu. Behalve gisteren begin van de avond, want toen was de bovenleiding kapot. En dat stond niet in de 9292 info.
Dat soort gedoe zit je niet op te wachten als je ook met de auto (goedkoper én sneller) kan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 30 juni 2025 om 18:16
Je kunt buiten de singels gratis parkeren en een stukje lopen, of je auto in een parkeergarage parkeren. Op zaterdag is het hier erg druk met voornamelijk Duitsers, dus een parkeerplek reserveren is dan handig.
Ik woon aan de andere kant van de stad, maar vanaf ons is het 10 min lopen naar het centrum en dan nog 10 min naar het volkspark, dus ook vanuit hier valt het mee.
Ik woon aan de andere kant van de stad, maar vanaf ons is het 10 min lopen naar het centrum en dan nog 10 min naar het volkspark, dus ook vanuit hier valt het mee.
maandag 30 juni 2025 om 18:32
Van Heekgarage is het makkelijkst, op loopafstand van het Volkspark. Je kunt er niet reserveren maar dat gaat wel lukken om een plek te krijgen. Irenegarage kan ook, allebei centrum.Kletskous11 schreef: ↑30-06-2025 16:02Ik ga denk ik toch voor de parkeergarage die ik vooraf kan reserveren.
Dochter was heel blij.
In de wijk Pathmos kan ook, vlakbij het park.
Tegenover het Volkspark, achter de Parkweg, is ook een wijk waar je kunt parkeren. Bv de Tubantiastraat. Genoeg mogelijkheden in de buurt.
Omdat het zaterdag is, zal het wel druk zijn met Duitsers in het Van Heek en de Irene. Maar geen angst, rond het Volkspark zijn er genoeg mogelijkheden.
Ik geloof niet dat je hier in de parkeergarages kunt reserveren, maar daar wil ik af zijn.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
maandag 30 juni 2025 om 18:48
Ja hoor kan primaKletskous11 schreef: ↑30-06-2025 13:57Dankjewel. Ik zie alleen dat ik volgens mij alleen voor de Q park garage een plek kan reserveren. En dat lijkt mij een fijn idee, wetend dat ik een plek heb. Kan dat idd in de garage die jij voor stelt niet?
En is het vanaf deze garage ook nog wel te lopen?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in