Date en zijn ex
zondag 29 juni 2025 om 13:05
Hoi lieve forummers,
Sinds 1 maand ongeveer date ik met een man die ik super leuk vind en we hebben een hele goede klik, alleen vertelde hij laatst dat het niet zo lang uit is met zijn ex en zij nog bij hem woont. Hier schrok ik best wel van en kreeg meteen vraagtekens van ja is het dan wel oké nog met hem te daten. Hij zegt dat hij blij is dat het uit is en dat hij haar al heeft losgelaten.. maar toch vertrouw ik dit niet helemaal. Hij appt me de hele dag door en wil me vaak zien, ik weet niet meer wat ik moet doen, hebben jullie ook wel eens in een soortgelijke situatie gezeten?
Sinds 1 maand ongeveer date ik met een man die ik super leuk vind en we hebben een hele goede klik, alleen vertelde hij laatst dat het niet zo lang uit is met zijn ex en zij nog bij hem woont. Hier schrok ik best wel van en kreeg meteen vraagtekens van ja is het dan wel oké nog met hem te daten. Hij zegt dat hij blij is dat het uit is en dat hij haar al heeft losgelaten.. maar toch vertrouw ik dit niet helemaal. Hij appt me de hele dag door en wil me vaak zien, ik weet niet meer wat ik moet doen, hebben jullie ook wel eens in een soortgelijke situatie gezeten?
maandag 30 juni 2025 om 16:47
Zo, dat zijn een boel aannames.evelien2010 schreef: ↑30-06-2025 15:23Ze zijn maar heel kort samen geweest. En in die korte tijd vrij snel een grote beslissing maken om te gaan samenwonen. Daar denk je normaal toch echt wel even over na. Tenzij zij dringend om huisvesting verlegen zat. Vervolgens is het ook weer vrij snel verkeerd gegaan. Waar hij heel snel overheen was. Want hij heeft haar nu al losgelaten. En wil jou direct veel zien.
Dit klinkt als een man die impulsieve beslissingen neemt. Niet echt nadenkt voor hij dingen doet. En partners zijn vrij inwisselbaar. Jij bent dat dus ook. Dat zou ik in gedachten houden. Weinig volwassen of iemand die bezig is met emoties en gevoelens. Zijn serieuze relatie beviel niet. Weg ermee en op naar de volgende.
maandag 30 juni 2025 om 17:05
Dit. Je hoofd/ratio gaat je hierbij niet helpen, het komt echt aan op wat je voelt en oppikt aan signalen. Dat je een topic hebt geopend, is hopelijk geen slecht voorteken.
maandag 30 juni 2025 om 17:06
Maar ook als hij volstrekt eerlijk is, TS daar geen onderbuikgevoel bij heeft of signalen over ontvangt, kan ze beslissen dat dit hem niet wordt. Omdat het best ingewikkeld is, zo'n constructie
maandag 30 juni 2025 om 18:02
Ik vind 1,5 jaar niet heel kort. Stel, de een woont nog bij zijn/haar ouders of op kamers en de ander woont op zichzelf. Dan zit je al snel de meeste tijd bij degene die op zichzelf woont en dan is de stap naar samenwonen nog maar klein. Maar los daarvan, vind ik 1,5 jaar voor samenwonen niet heel kort. Ik vind het wel vrij vlot voor kinderen of trouwen of samen een huis kopen. Maar voor samenwonen niet.evelien2010 schreef: ↑30-06-2025 15:23Ze zijn maar heel kort samen geweest. En in die korte tijd vrij snel een grote beslissing maken om te gaan samenwonen. Daar denk je normaal toch echt wel even over na. Tenzij zij dringend om huisvesting verlegen zat. Vervolgens is het ook weer vrij snel verkeerd gegaan. Waar hij heel snel overheen was. Want hij heeft haar nu al losgelaten. En wil jou direct veel zien.
maandag 30 juni 2025 om 18:06
En zelfs dat kan gewoon goed gaan. Bij man en mij zat er nog geen jaar tussen de eerste ontmoeting en de bezwangering, en zie ons nu eens, 25 jaar later

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
maandag 30 juni 2025 om 18:29
Ja, natuurlijk kan dat ook goed gaan. Ik zei dat ik het vrij vlot vind.Lady*Voldemort schreef: ↑30-06-2025 18:06En zelfs dat kan gewoon goed gaan. Bij man en mij zat er nog geen jaar tussen de eerste ontmoeting en de bezwangering, en zie ons nu eens, 25 jaar later. Ik vind dit altijd zo'n gezeur.
Na een maand zwanger raken kan ook gewoon goed gaan. Maar voor kinderen zou ik een langere kennismaking wel wenselijk vinden. Maar een ieder mag dat uiteraard voor zichzelf bepalen.
maandag 30 juni 2025 om 19:27
Misschien zijn jullie wel heel bijzonder.Lady*Voldemort schreef: ↑30-06-2025 18:06En zelfs dat kan gewoon goed gaan. Bij man en mij zat er nog geen jaar tussen de eerste ontmoeting en de bezwangering, en zie ons nu eens, 25 jaar later. Ik vind dit altijd zo'n gezeur.
maandag 30 juni 2025 om 19:33
maandag 30 juni 2025 om 19:40
Ja, tuurlijk. Maar ik denk dat ze de constructie op zich oké vindt, als het allemaal klopt wat hij zegt, anders hoefde ze geen topic te openen.Vivalafete25 schreef: ↑30-06-2025 17:06Maar ook als hij volstrekt eerlijk is, TS daar geen onderbuikgevoel bij heeft of signalen over ontvangt, kan ze beslissen dat dit hem niet wordt. Omdat het best ingewikkeld is, zo'n constructie
maandag 30 juni 2025 om 22:29
Ja het is meer dat ik denk van als we hebben afgesproken gaat hij wel weer naar huis en is dan samen met z’n ex, het voelt voor mij een beetje raar
woensdag 2 juli 2025 om 12:43
Maar is het volstrekt eerlijk om deze situatie niet gelijk even te melden, maar pas na ongeveer een maand?Vivalafete25 schreef: ↑30-06-2025 17:06Maar ook als hij volstrekt eerlijk is, TS daar geen onderbuikgevoel bij heeft of signalen over ontvangt, kan ze beslissen dat dit hem niet wordt. Omdat het best ingewikkeld is, zo'n constructie
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 2 juli 2025 om 12:51
Nee op zich niet. Dat verbaast me ook, ik zou dat zelfs voor een fysieke ontmoeting willen weten.
Met de eerlijkheid bedoelde ik dat de situatie echt is zoals hij is: dat er niks meer speelt met de ex en het puur praktisch is.
woensdag 2 juli 2025 om 14:07
Fair. En eens.Vivalafete25 schreef: ↑02-07-2025 12:51Nee op zich niet. Dat verbaast me ook, ik zou dat zelfs voor een fysieke ontmoeting willen weten.
Met de eerlijkheid bedoelde ik dat de situatie echt is zoals hij is: dat er niks meer speelt met de ex en het puur praktisch is.
Het zou mij niet verbazen dat hij het niet gelijk gemeld heeft, omdat hij weet dat het gedoe kan opleveren. Genoeg mensen die al niet op de eerste date willen in zo'n situatie, dus dat hij er pas later mee komt, omdat je dan al wat geïnvesteerd (of verspild) hebt. En eerder geneigd bent om door te gaan. Ik heb niets met leugens en ook niet met witte leugens, dus exit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in