Gezondheid alle pijlers

Alweer verkouden

30-06-2025 19:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Alvast mijn oprechte excuses, maar ik moet even klagen. Ik ben namelijk weer verkouden, met alles erop en eraan. Een maand of 3 geleden was ik ook snotverkouden en van die hoest was ik net een paar weken af. Maar helaas het begint allemaal opnieuw……Ik werk in de ouderenzorg en daar gaat al weken een virusje over de afdelingen heen, dus grote kans dat ik hem daar heb opgepikt.
Wie is er momenteel ook verkouden en wil ook even klagen of heb je misschien een tip zodat je je wat beter gaat voelen?
Mijn man is verkouden en dat is superkut want daardoor mogen we niet langs bij onze (schoon) vader omdat die door chemo absoluut niet verkouden mag worden
auroraatje schreef:
30-06-2025 21:46
Mijn man is verkouden en dat is superkut want daardoor mogen we niet langs bij onze (schoon) vader omdat die door chemo absoluut niet verkouden mag worden
Dat is zeker balen zeg. Hopelijk is je man snel van zijn verkoudheid af, zodat jullie langs kunnen.
Hij heeft nu antibiotica gekregen in de hoop dat dit het oplost. (De arts had het over griep, maar hij voelt zich op een neusverkodheid na niet ziek)
auroraatje schreef:
30-06-2025 22:09
Hij heeft nu antibiotica gekregen in de hoop dat dit het oplost. (De arts had het over griep, maar hij voelt zich op een neusverkodheid na niet ziek)
Een arts die voor een verkoudheid antibiotica voor schrijft?

Een arts die het heeft over griep, terwijl er verder geen griepverschijnselen aanwezig zijn? En bij "griep", wat een virus is, antibiotica voor schrijft?

Bijzondere dokter.
Verkouden zijn is zooo irritant.

Ik ben net drie weken verkouden geweest, volgens mij waren het twee virussen direct na elkaar want ik kreeg halverwege opeens weer keelpijn en ging me weer slechter voelen terwijl ik net dacht dat ik weer zou gaan opknappen. Was al de vijfde keer in een jaar tijd. Vroeger werd ik 1x in de winter verkouden en was het weer klaar voor een jaar en tegenwoordig blijkbaar in elk seizoen?
Drackie schreef:
01-07-2025 22:26
Verkouden zijn is zooo irritant.

Ik ben net drie weken verkouden geweest, volgens mij waren het twee virussen direct na elkaar want ik kreeg halverwege opeens weer keelpijn en ging me weer slechter voelen terwijl ik net dacht dat ik weer zou gaan opknappen. Was al de vijfde keer in een jaar tijd. Vroeger werd ik 1x in de winter verkouden en was het weer klaar voor een jaar en tegenwoordig blijkbaar in elk seizoen?
Irritant hè! Ik ben voor de derde keer verkouden dit jaar. Het lijkt vandaag de betere kant op te gaan.
Oh wat vreselijk, ik voel echt met je mee. Ik haat verkouden zijn ook zo. Nog meer bij warm weer. Gelukkig heb ik tot op heden de dans kunnen onspringen (gelijk even afkloppen) maar er zijn veel mensen die lopen te snotteren en hoesten. Valt me op in winkels vooral.

Mijn zusje werkt ook in de ouderenzorg en daar pik je inderdaad sneller iets op. Ik heb ook geen concrete tips hoe je dat kan voorkomen eigenlijk. Het is gewoon heel naar. Ik was in november heel erg ziek, heb een emmer geel slijm opgehoest, meer dan een week koorts en uiteindelijk volgens de weekendarts een longontsteking. AB en prednison voor gehad. Nog nooit eerder gehad maar man wat was ik benauwd, heel eng. Ook gekregen via mijn zusje, ging daar op de afdeling rond.

Voel je je inmiddels als iets beter?
ikbenhetzozat schreef:
03-07-2025 12:24
Oh wat vreselijk, ik voel echt met je mee. Ik haat verkouden zijn ook zo. Nog meer bij warm weer. Gelukkig heb ik tot op heden de dans kunnen onspringen (gelijk even afkloppen) maar er zijn veel mensen die lopen te snotteren en hoesten. Valt me op in winkels vooral.

Mijn zusje werkt ook in de ouderenzorg en daar pik je inderdaad sneller iets op. Ik heb ook geen concrete tips hoe je dat kan voorkomen eigenlijk. Het is gewoon heel naar. Ik was in november heel erg ziek, heb een emmer geel slijm opgehoest, meer dan een week koorts en uiteindelijk volgens de weekendarts een longontsteking. AB en prednison voor gehad. Nog nooit eerder gehad maar man wat was ik benauwd, heel eng. Ook gekregen via mijn zusje, ging daar op de afdeling rond.

Voel je je inmiddels als iets beter?
Af en toe heb ik nog een hoestaanval en ik snotter nog wat. Het lijkt wel iedere dag beter te gaan. Ik hoop dat het nu snel over is, want ik heb bijna vakantie.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven